Grattis Playstation 4 – 10 år i dag!

Robot
Grattis Playstation 4 – 10 år i dag!

En storsäljande konsol med fenomenalt spelutbud.

#playstation-4


Medlem

Min har stått och samlat damm sedan 2017 när jag klarade Horizon Zero Dawn.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

PS4 är den Playstation som samlat mest damm.
Vid tidpunkten var jag less på 3rd person action adventure nått som verkligen var Playstation.
Ganska oinspirerande. Med det sagt så har jag spelat last of us och god of war vid senare tillfälle så kan förstå att folk tycker det var mästerverk.
Ps4 var väll inte lika kass som xbox one men det var en generation som började på potatisnivå.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ah då var det exakt 10 år sedan jag stod utanför Game och väntade på att de skulle öppna med ca 15 andra mäniskor som hade förbokat det. Redan då var det uttannonserat att det skule vara en bristvara men som tur var hade man varit ute i god tid. Andra var inte lika lyckosamma.

Medlem

grattis 10 år Bloodborne-maskinen

Medlem

Jag trodde den var äldre


signatur

Meep!

Medlem

Är nog omöjligt att svara på frågan i artikeln. Playstation har följt mig sedan tonåren. Så jäkla många bra spel och vilket jobb Sony gjort med att hålla en hög nivå så länge. Grattis Playstation 4 och grattis till mig som fått följa med på resan.

Medlem

Folk glömmer lätt att de första åren var oväntat skral på spel. De stora spelen som många tänker på kom inte förrän kanske 3-5 år inpå konsolcykeln. Med det sagt är det fortfarande ett mäkta imponerande spelutbud som höll i sig hela generationens slut.

Medlem

Använder min slim än, har inte sett anledning köpa en ps5 men det lär väl bli en nästa år väl.

Fantastisk maskin. Inköptes på releasedagen, byttes senare till en Pro (som kanske inte var jättetyst). Många många speltimmar blev det iaf.

Min favorit är dock PS1. Att gå från Mega Drive till PlayStation var ett gigantiskt hopp.

It's not a lake, it's an ocean

Jag minns hur jag förbokade, avbokade och vid ett senare tillfälle gick in på min lokala GameStop och köpte min vita Destiny-bundle av PS4. Trots att Xbox One trots allt blev min primära plattform hade jag väldigt mycket skoj med PS4 med fantastiska spelupplevelser som Tearaway Unfolded, Detroit: Become Human, Sackboy, Uncharted 4, Dreamfall Chapters osv. Och så fick vi ju Shenmue III också, bara en sådan sak. Jag skulle nog säga att PS4 är den PlayStation-konsol jag haft roligast med, men så är den också den första Sony-konsol jag lagt mycket tid på.

Enda nackdelen var väl ljudnivån på konsolen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Mitt starkaste minne av PS4.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag skulle nog säga att PS4 är den PlayStation-konsol jag haft roligast med

Håller med.

Jag och min polare stod i kön tillsammans och köpte varsin konsol.
Vi köpte även varsitt exemplar av Battlefield 4 så de kommande veckorna satt vi i samma rum och spelade på varsin tv bredvid varandra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Enda PS konsollen jag inte ägt. Får nog säga att Playststion är min favorit tack vare Final Fantasy 7-9.

Medlem

Förutom ps1 så är ps4 den enda playstation jag ägt. Köpte den, spelade igenom last of us och uncharted 1-3 sen sålde jag den till en kompis och fortsatte på xbox. Last of us var riktigt bra men uncharted tyckte jag inte överträffade Tomb raider rebooten. Dessutom är jag alldeles för van vid xboxens asymmetriska styrspakar att jag aldrig riktigt kom överens med ps4:ans handkontroll. Men jag har inget ont att säga om ps4 och jag förstår att den skänkt mycket nöje till många. Stort grattis!

Måste tillägga att steget från Super Nintendo till PS1 var magiskt även om jag nästan föredrar hoppet mellan ps1/N64 till Xbox og, DÄR snackar vi😀

Medlem

Köpte en PS4 Slim när det släpptes, och använder den flitigt fortfarande. Troligtvis min favoritkonsol genom tiderna och den kommer bli ännu bättre nästa år när Suikoden 1&2 HD släpps. Hoppas bara att resten av Suikoden-serien släpps till den också innan den överges.

Min PS4 Slim är fortfarande lika tyst som en viskning och kom med en Dualshock4 v2, så jag har aldrig upplevt dom stora felen med den.

För mig så är den stora nackdelen bristen på bakåtkompabiliteten. Den har fått några enstaka digitala PS1 och PS2-spel men det är väldigt fattigt.

Medlem

En av de bästa konsolerna någonsin med ett riktigt fint spelutbud. Mitt eget exemplar tog jag ur bruk så sent som för en månad sedan.

PS4:an räddade mig under pandemin!

Medlem

Har bara PS4 Pro så kunde inte rösta på PS5, men det blir nog en ny PS5 slim nästa år

Nu väntar jag på att ett roligt quiz dyker upp. Helst nu.

Medlem

Jag trodde den var yngre men det är jag som är gammal bara

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Erik Void:

Det var bisarrt att se att i princip alla styrspakar i PS4-kioskerna i butik såg ut så där eller som fälgar utan däck. Nästan lika illa som när de flesta Xbox 360-konsolerna stod och blinkade rött i butik där runt 2006-07.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tyvärr den Playstation konsol som jag använt minst och till slut sålde. Alla dessa tredjepersonäventyr var verkligen inget för mig. Dem hade bra story men gameplay fångade mig inte alls i något av dem. Inte ens Metal Gear Solid 5, den serien och Gran Turismo var alltid anledningen till att jag var team PS.

Playstation för mig peakade med Playstation 2 med Metal Gear Solid 2 och 3, Black, Gran Turismo 3 och 4,

Medlem

PlayStation 1 = Favoriten!
PlayStation 4 = Bästa spelen
PlayStation 5 = Bästa konsol + kontroll

1
Skriv svar