Bethesda bemöter negativa Starfield-recensioner på Steam

Robot
Bethesda bemöter negativa Starfield-recensioner på Steam
Medlem

Loading time in i skeppet, loading tilme till planet, loading time lämna skeppet, näää tröttnade snabbt på att fastna i loading time simulator.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

En snabb SSD och CPU borde göra det uthärligare eller

Medlem

Fungerar sömlöst i andra liknande spel inklusive sju år gamla No Man's Sky. Är inte upp till spelarna att ha överseende med att Todd Howard vägrar annat än Gamebryo/Creation Engine och dess begränsningar. Ovärdigt AAA 2023.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Loading time in i skeppet, loading tilme till planet, loading time lämna skeppet, näää tröttnade snabbt på att fastna i loading time simulator.

Det var väl knappast någon som trodde att spelet skulle vara fritt från sådant.
Konstigt det ska klagas...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fungerar sömlöst i andra liknande spel inklusive sju år gamla No Man's Sky. Är inte upp till spelarna att ha överseende med att Todd Howard vägrar annat än Gamebryo/Creation Engine och dess begränsningar. Ovärdigt AAA 2023.

Vilka liknande spel?

Medlem

Har inte tyckt att laddningskärmen varit ett problem utan snarare det faktum att man snubblar på samma sak hela tiden. Det hade inte varit så farligt ärligt talat om de hade använt samma byggnader flera gånger (antar att standardiserade konstruktioner skulle kunna vara en grej) men problemet är att allt är verkligen samma. Det är alltså inte bara byggnaden som har samma layout och utseende. ALLA saker ligger på exakt samma plats. Du hittar ammo lådan på samma plats, den där medpacken du ville ha i förra basen ligger på exakt samma plats. Det förstör inlevelsen totalt för mig som gillar att leva mig in i spel.

Spelet har en bra grund men hade jag varit Bethesda just nu så hade jag fixat nya byggnader och randomiserat innehållet och vart det ligger i basen. Ja lådorna innehåller olika saker men det som ligger ute på golvet/borden ligger på exakt samma plats. Detta är mitt största problem med spelet.

Medlem

Det sista Bethesda behöver är någon missriktad "hjälp" från någon officiell riddare i skinande rustning som bara hettar upp elden ännu mer. Även om det var oofficiellt och bara ett fan så hade det fortfarande varit genant och dåligt, men detta är så mycket värre. Hur i hela friden tänkte dom?

Jag var en extremt aktiv moderator på Bethesdas forum under 00-talet, och detta är exakt vad jag sa åt andra att inte göra. Moderatorer ska städa undan och fixa problem, inte göra dom värre genom att blint komma till Bethesdas försvar, som detta bemötande gör.

Medlem

De kommenterade på min recension också för någon månad sedan.

Iaf så tycker jag laddtiderna är minsta problemet av alla bekymmer. Bättre eller inga laddtider hade inte gjort spelet nämnvärt bättre.

Medlem

Jag gav en recension där jag nämnde att jag gillar stuket, men laddningsskärmarna, proc-gen och fast travel stör flödet och inlevelsen. Tyvärr blir det alldeles för uppenbart för mig i just det här formatet. Som svar fick jag ungefär: "Aa, fast..."

Det gjorde mig inte mer övertygad eller sugen på att spela Starfield.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fungerar sömlöst i andra liknande spel inklusive sju år gamla No Man's Sky. Är inte upp till spelarna att ha överseende med att Todd Howard vägrar annat än Gamebryo/Creation Engine och dess begränsningar. Ovärdigt AAA 2023.

Men om dom inte kör Creation Engine blir det kanske mycket svårare för moddare att laga deras trasiga spel 🤔

Medlem

Deras svar på Steam recensionerna är otroligt patetiska, ser otroligt löjligt ut. ”Nä men lillagubben du har egentligen fel och vi har rätt, spelet är bra men du har bara inte förstånd nog att uppskatta det.”

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Loading time in i skeppet, loading tilme till planet, loading time lämna skeppet, näää tröttnade snabbt på att fastna i loading time simulator.

Detta. För mig spelar det ingen roll hur kort laddningstiden är, utan mer att det blir irriterande när man stup i kvarten tappar flowet för att se en laddningsskärm.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

En snabb SSD och CPU borde göra det uthärligare eller

Japp det går fort. Många barn som gråter över ett ganska bra spel.

😜

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Loading time in i skeppet, loading tilme till planet, loading time lämna skeppet, näää tröttnade snabbt på att fastna i loading time simulator.

Välkommen till "next gen".

Medlem

https://steamcommunity.com/profiles/76561198089168523/recomme...

Citat:

Some of Starfield’s planets are meant to be empty by design - but that's not boring. “When the astronauts went to the moon, there was nothing there. They certainly weren't bored."

WTF?!
Hur borta från verkligheten får man vara?
De jämnför starfield med att vara en astronaut IRL

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fungerar sömlöst i andra liknande spel inklusive sju år gamla No Man's Sky. Är inte upp till spelarna att ha överseende med att Todd Howard vägrar annat än Gamebryo/Creation Engine och dess begränsningar. Ovärdigt AAA 2023.

Ja eller hur? Till och med spelmotorer som Unity stöder additive scene loading.

Och just när man ska landa på planeter är ju ett perfekt tillfälle att implementera scenövergång, då kan kan använda LOD och specialeffekter för att dölja datan som håller på att laddas in.

Medlem
Skrivet av Karmak:

https://steamcommunity.com/profiles/76561198089168523/recomme...

WTF?!
Hur borta från verkligheten får man vara?
De jämnför starfield med att vara en astronaut IRL

Som Gabe Newell nyligen sa: "I've never thought to myself that realism is fun."

Medlem

Det som är mest imponerande är att folk faktiskt har köpt det här haveriet till spel

Medlem

Man blir ju inte direkt sugen på att spela spelet.
Man har sett ett rätt tydligt mönster hitills vilka som "hyllar" spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Underbart! Nu har jag något att läsa ikväll, jag har inte spelat Starfield och kommer troligen inte göra det heller i närtid då ingen jag känner gillat spelet, men bethesdas svar på vissa reviews är ju bra underhållning nog, och gratis dessutom!

Medlem

Spelet är så jävla styltigt och oinspirerande, redan när första skeppet landar så får man första bismaken, krystad story och bara teleportera mellan planeter, varför ens ha det i rymden? De lever kvar i det förflutna, deras motor är otroligt omodern och har stora begränsningar. Berättandet och karaktärerna är helt livlösa. Jag klarade 4 timmar sen sluta jag, totalt ointressant spel. Får hoppas de övergett denna skitmotorn till ES6...

Medlem
Skrivet av Karmak:

https://steamcommunity.com/profiles/76561198089168523/recomme...

WTF?!
Hur borta från verkligheten får man vara?
De jämnför starfield med att vara en astronaut IRL

Han glömde att IRL så var det ett fantastiskt projekt att ta sig till månen och det var en ständig risk och kamp för överlevnad för astronauterna.
Ingendera finns i hans tråkiga spel.

I Kerbal Space Program är det inte ett dugg tråkigt att flyga till en grå, steril måne. Men i Starfield finns det ingen insats, ingen utmaning, inget spel...

Medlem
Skrivet av Karmak:

https://steamcommunity.com/profiles/76561198089168523/recomme...

WTF?!
Hur borta från verkligheten får man vara?
De jämnför starfield med att vara en astronaut IRL

Haha, yikes. Det verkar vara damage control på hög växel.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Jag har förvisso en snabb dator och disk men hade vare sig problem med laddningstider på pc eller Xbox.

Medlem

Att behöva ladda in planeter köper jag, men när det först ska laddas in planeter, och sen ska det laddas när man lämnar skeppet, för att sedan ladda ytterligare när man går in och ut ur byggnader. Det blir på tok för många laddningssekvenser för ett spel år 2023. När en planet har laddat så borde allt på planeten laddas sömlöst.

Medlem

Känns lite som att bethesda slåss mot väderkvarnar.

Medlem

Kan hålla med om att laddskärmarna blir tradiga och förstör "flowet" lite. Frågan är om man hade reagerat på det ens om ladd-ikonen i högra hörnet togs bort? Alltså bara en helt svart skärm istället. Det är ju trots allt väldigt snabba laddningstider enligt mig, menar jag.

Medlem

Pinsamt av Bethesda. Riktigt, riktigt pinsamt.

Starfield blev nog tyvärr inte det spel som Bethesda och många andra trodde.
Såg aktuell statistik från Steam och det var fler som lirade Skyrim än Starfield, vilket känns helt otroligt såhär ett par månader efter release med den hype som ändå fanns. Finns tillgängligt på Gamepass men verkar inte heller hjälpt försäljningen av Xbox märkbart på traven.

Även i omröstningen i kategorin Player’s Voice inför Game Awards är Starfield inte ens topp 10 just nu.

Detta kan inte ses som något annat än en besvikelse.

Medlem
123
Skriv svar