Hyllade stadsbyggarspelet Against the Storm spikar sitt släppdatum

Robot
Hyllade stadsbyggarspelet Against the Storm spikar sitt släppdatum

Nästa månad lämnar det early access.

#Against-the-storm, #Eremite-games


Medlem

Riktigt mysigt litet spel, har inte hunnit spela så mycket jag vill men när vintern är som dystrast blir det en filt, lite glögg och spelet i fråga!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Förstår att de vill få ut spelet innan jul ledigheten, men släppa det så nära nya Steamworld Build känns lite som att skjuta sig i foten.

Medlem

fantastiskt spel.

Medlem

Roligt spel men det känns lite repetitivt emellanåt. Men det har kommit flera uppdateringar sedan jag spelade så det kan vara bättre variation nu ä

Inaktiv

Det verkar roligt men jag kan inte släppa mobilkänslan av spelet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Förstår att de vill få ut spelet innan jul ledigheten, men släppa det så nära nya Steamworld Build känns lite som att skjuta sig i foten.

Inte hört talas om Steamworld Build, men ser framemot Against the Storm.


signatur

It´s a me

Releasehästryttare
Skrivet av Visual Prick:

Inte hört talas om Steamworld Build, men ser framemot Against the Storm.

Medlem

Mysigt spel (Har 100h playtime), men det blir lite som någon ovan skrev repetitivt efter ett tag.
Sedan är jag en sån som inte är ett fan av påtvingande att spela på andra sätt. T.ex. kan jag ha klurat ut att jag gillar att spela med vete -> mjöl -> bröd och humans primärt, men att då vissa rundor inte kunna spela humans eller det inte finns vete så jag istället tvingas köra med kött -> rökeri -> mat och raptors å sådär... meh.

Även fast spelet sannolikt inte hade hållt lika länge om jag inte blev påtvingad att ändra hur jag spelar då och då så hade jag nog hellre fått bestämma själv hur jag vill spela det. Så det är ju för- och nackdelen med roguelike när de gör på det viset.

Medlem

Förtjänar verkligen en plats i rampljuset!

Haft många roliga timmar och mer lär det bli efter release

Medlem
Skrivet av Devan:

Förstår att de vill få ut spelet innan jul ledigheten, men släppa det så nära nya Steamworld Build känns lite som att skjuta sig i foten.

Håller med. Är väldigt taggad på Steamworld då demot gav mersmak.

Inte särskilt imponerad av Against the Storm, känns inte unikt utan rätt platt. Har man sett rogue-like element tidigare så är det precis så, blev inte engagerad i världen eller storyn heller.

1
Skriv svar