Starfield patchat: DLSS-stöd och insta-mättnad

Robot
Starfield patchat: DLSS-stöd och insta-mättnad

Äntligen kan vi äta vad vi hittar utan att tänka efter.

#starfield


Medlem

Välbehövlig patch, och jag har haft roligt i spelet stundvis. Men för mig är problemet att spelet saknar "själ", eller djup. Det känns ytligt på något sätt som jag inte tror att man kan patcha bort...

Medlem

På sistone har jag har inte kunnat spela i en timme utan att spelet kraschar på Xbox så jag hoppas att den här patchen ska fixa det.

Skrivet av reaver:

Välbehövlig patch, och jag har haft roligt i spelet stundvis. Men för mig är problemet att spelet saknar "själ", eller djup. Det känns ytligt på något sätt som jag inte tror att man kan patcha bort...

Spelet har många bra ideer men väldigt få verkar väl utbyggda, själv väntar jag nu på att spelet kommer få fler moddar innan jag börjar köra igen

Medlem

...5120x1440


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Äta-knappen är ett mycket välkommet tillskott! Nu har ju inte föda så hiskeligt mycket påverkan ännu men för ett framtida hardcore-läge så är det ju guld värt.


signatur

Jump in.

Medlem

Välbehövlig patch, tidigare låg man på 30-40 fps 3440x1440 med det mesta på low. Nu ligger man stabilt mellan 60-70 fps med DLSS på quality och blandade medium/high inställningar 👍

Medlem

Upplösningen jag använder på min gamingskärm är forfarande s.k grayed out i spelet och det är även DLSS. Hade hoppats på att spelet skulle sluta se lika suddigt ut efter patchen men är fortfarande ospelbart för min del då jag bara får ont i ögonen och huvudet av allt sudd.. Bethesda.. plz.


signatur
Medlem

Kan fortfarande inte gräva upp Heart of mars Q_Q

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Upplösningen jag använder på min gamingskärm är forfarande s.k grayed out i spelet och det är även DLSS. Hade hoppats på att spelet skulle sluta se lika suddigt ut efter patchen men är fortfarande ospelbart för min del då jag bara får ont i ögonen och huvudet av allt sudd.. Bethesda.. plz.

Vet att man "borde förvänta sig" saker, men du borde kolla om du kan ändra det i en config bara. Upplösningen alltså.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Upplösningen jag använder på min gamingskärm är forfarande s.k grayed out i spelet och det är även DLSS. Hade hoppats på att spelet skulle sluta se lika suddigt ut efter patchen men är fortfarande ospelbart för min del då jag bara får ont i ögonen och huvudet av allt sudd.. Bethesda.. plz.

Hej.Vet ej om du har tänkt på det men om du går in i spelets inställningar så har du nåt som heter "upscaling",där står det antagligen "FSR2",tryck pilen till höger så ska DLSS komma upp.

Medlem
Skrivet av reaver:

Välbehövlig patch, och jag har haft roligt i spelet stundvis. Men för mig är problemet att spelet saknar "själ", eller djup. Det känns ytligt på något sätt som jag inte tror att man kan patcha bort...

Detta fenomenet kallas kort och lätt för Bethesda. De gör ofta en fin yta men det finns sällan något vettigt djup.

Medlem

” Starfield har fått en ny uppdatering. Med den kommer officiellt stöd för DLSS, Nvidias uppskalningsteknik som på mjukvaruväg snyggar till utseendet utan att nödvändigtvis kväva frameraten.”

Nä men nu blev det lite tokigt. Det är ju tvärtom 🤪
Frameraten höjs utan att nödvändigtvis kväva utseendet. 😁

Medlem
Skrivet av Ankh:

...5120x1440

Mm Verkar inte fungera fortfarande.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Mm Verkar inte fungera fortfarande.

förstår inte varför


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

kör 4k med allt på max i 30fps för att min cpu inte pallar 60 i städerna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fick bättre fps men datorn låter fortfarande som en lövblås på low settings.

Så tillbaka till hyllan tills spelet är optimerat och klart på riktigt...

Medlem
Skrivet av bluejava:

Hej.Vet ej om du har tänkt på det men om du går in i spelets inställningar så har du nåt som heter "upscaling",där står det antagligen "FSR2",tryck pilen till höger så ska DLSS komma upp.

Du är ta mig fan en hjälte!
Pga dig så fick jag äntligen DLSS att fungera och nu bör jag kunna fortsätta spela Starfield utan att bli illamående/åksjuk.
STORT tack för hjälpen!
<3


signatur
1
Skriv svar