Massiv Grim Dawn-patch släpps torsdag, ladda med changeloggen nu

Robot
Massiv Grim Dawn-patch släpps torsdag, ladda med changeloggen nu

Ett alternativ till Diablo IV, månne.

#grim-dawn, #nyhetstips


Medlem

Gott. Grim Dawn är 100ggr bättre spel än Diablo 4. Ska bli kul med ett genomspel igen

Medlem

Har inte spelat det sedan 2015 och har aldrig klar at ut det, först var det väl early access och sedan orkade jag nog aldrig klara det I guess. Kanske värt att testa.

Medlem

kul, har precis installerat det och har bara lekt runt lite i början än (fast jag ägt det sen release). efter patchen blir det genomspelning


signatur

//monster

Medlem

Goda nyheter! Då blir det ännu en genomspelning när patchen släpps Som tidigare nämnts är Grim Dawn ett betydligt bättre spel än D4 i min mening. Kört hundratals timmar genom åren. Det man kan sakna är de features battle.net har men det är inte hela världen.

Medlem

Det enda som är starkare än Grim Dawn är Diablo 2 orginalet i min mening. Fantastisk variation med klassmixningsystemet och en härlig värld att utforska och samla loot i

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Gott. Grim Dawn är 100ggr bättre spel än Diablo 4. Ska bli kul med ett genomspel igen

Oj det var många gånger det.

Medlem

Kul att dom fortfarande investerar i ett sånt gammalt spel! GD är mitt personliga favorit ARPG. Har spelat det sen release i perioder. Ser fram emot patchen och expansionen.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Har inte spelat det sedan 2015 och har aldrig klar at ut det, först var det väl early access och sedan orkade jag nog aldrig klara det I guess. Kanske värt att testa.

Det är värt, riktigt bra spel!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har inte spelat det sen early access.
Får se om de får någon rea på sina expansions så ska jag testa igen

Medlem

Mycket trevligt spel med en helt del variation. Man tittar dock gärna upp guides till det så man får en karaktär som funkar; på gott och ont.
Vi är mitt i en kampanj, så kanske blir att reset:a den.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Weeks_death:

Mycket trevligt spel med en helt del variation. Man tittar dock gärna upp guides till det så man får en karaktär som funkar; på gott och ont.
Vi är mitt i en kampanj, så kanske blir att reset:a den.

Mm. Sådant där som gör att jag inte riktigt pallar med vissa typer av rollspel längre. Har helt enkelt inte tid att rolla en ny karaktär för att fixa saker. Gratis respecs är fantastiskt!

För något som Grim Dawn (såvida de inte har gratis respecs?) kan det ju räcka med att man får nolla träden och inte byta ut dem om man vill ha någon form av begränsning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mm. Sådant där som gör att jag inte riktigt pallar med vissa typer av rollspel längre. Har helt enkelt inte tid att rolla en ny karaktär för att fixa saker. Gratis respecs är fantastiskt!

För något som Grim Dawn (såvida de inte har gratis respecs?) kan det ju räcka med att man får nolla träden och inte byta ut dem om man vill ha någon form av begränsning.

Jag har inte pillat mycket med respec, men man har två system i spelet som återställs olika. Devotions (likna med talents) där du behöver stenar du hittar ute i världen och vanliga skills som du betalar liten summa pengar för varje skillpoint (man får 2-3 så per level, och man lägger upp till max 10 på skills).
Spelet bygger på att du kombinerar två klasser på level 10 och får då en "proper class" (eller vad man nu kallar det). Dessa klasser är det du inte kan ändra; lagd klass ligger.

Jag blev såld på atmosfären, iom den är lite åt D2, och ganska "grim" (ohioooo! 😆), men att lägga in att spelet är så mycket bättre än Diablo-spelen är kanske lite överdriven (dock spelar jag detta över Diablo; jag har inte ens testat 4an). Jag sätter mig inte och grindar Grim Dawn efter jag vart klar; jag testade iaf end-game i d3, även om jag avslutade det ganska snart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Weeks_death:

Jag har inte pillat mycket med respec, men man har två system i spelet som återställs olika. Devotions (likna med talents) där du behöver stenar du hittar ute i världen och vanliga skills som du betalar liten summa pengar för varje skillpoint (man får 2-3 så per level, och man lägger upp till max 10 på skills).
Spelet bygger på att du kombinerar två klasser på level 10 och får då en "proper class" (eller vad man nu kallar det). Dessa klasser är det du inte kan ändra; lagd klass ligger.

Jag blev såld på atmosfären, iom den är lite åt D2, och ganska "grim" (ohioooo! 😆), men att lägga in att spelet är så mycket bättre än Diablo-spelen är kanske lite överdriven (dock spelar jag detta över Diablo; jag har inte ens testat 4an). Jag sätter mig inte och grindar Grim Dawn efter jag vart klar; jag testade iaf end-game i d3, även om jag avslutade det ganska snart.

Haha ja alltså jag vet vad Grim Dawn är. Köpt och spelat till och från sedan release, men det var ett tag sedan nu! Lirade Titan Quest mycket också och då var inte respecs med från första början så minns inte hur det var i just Grim Dawn


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha ja alltså jag vet vad Grim Dawn är. Köpt och spelat till och från sedan release, men det var ett tag sedan nu! Lirade Titan Quest mycket också och då var inte respecs med från första början så minns inte hur det var i just Grim Dawn

Jaha 😆

Ett litet missförstånd då, men nu vet du. 😁😁

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag har inte pillat mycket med respec, men man har två system i spelet som återställs olika. Devotions (likna med talents) där du behöver stenar du hittar ute i världen och vanliga skills som du betalar liten summa pengar för varje skillpoint (man får 2-3 så per level, och man lägger upp till max 10 på skills).
Spelet bygger på att du kombinerar två klasser på level 10 och får då en "proper class" (eller vad man nu kallar det). Dessa klasser är det du inte kan ändra; lagd klass ligger.

Jag blev såld på atmosfären, iom den är lite åt D2, och ganska "grim" (ohioooo! 😆), men att lägga in att spelet är så mycket bättre än Diablo-spelen är kanske lite överdriven (dock spelar jag detta över Diablo; jag har inte ens testat 4an). Jag sätter mig inte och grindar Grim Dawn efter jag vart klar; jag testade iaf end-game i d3, även om jag avslutade det ganska snart.

Testar du D4 och spelar igenom den ganska korta kampanjen så tror jag du kommer fatta skillnaderna. D4 har väldigt neddummad character progression där GD är överlägsen. Loot systemet i D4 är skräp i jämförelse. Världen har blivit ganska mycket ett MMO. End game är meningslös. Kosmetisk ingame store för skins där mycket av kosmetiken är dyrare än grundspelet, som inte är billigt i sig. Grafiken är naturligtvis bättre då det är sju år yngre än GD men thats it pretty much.

Många är besvikna på D4 eftersom att Blizzard har haft tillgång till alla till nu släppta ARPGs när man planerat för och utvecklat D4, så man visste redan vad som funkat och inte funkat i andra spel, inklusive sina egna tidigare titlar i serien. Trots detta blev det som det blev. Live Service tänket verkar ha fått styra.

Medlem

någon som vet om dom sagt något om uppdatering till xbox? släpptes 3 december 2021 och vi är fortfarande fast på 1080p 😥


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Någon gång 2024 kommer expansionen Fangs of Asterkan också
https://forums.crateentertainment.com/t/announcing-fangs-of-a...

Medlem

Hoppas de befintliga expansionerna kommer på rea på black friday också. Har endast bas-spelet för tillfället.
Det var bra story i det, Men har för mig att det var rätt segt mot slutet. Typ lite som Titan Quest. Det är lite för långt för sitt eget bästa.

Medlem

Mitt favorit ARPG.
Undrar hur de skall lösa bytet av potions-systemet. Skall tydligen avskaffa hälsa och mana potions.

Medlem

Tycker att det är sjukt tråkigt och då är jag arpg nörd. Visserligen är det bättre än D4 men det är ju typ alla Arpg som finns. Rekommenderar Last Epoch istället.

Edit:
Vissa av förändringarna låter ganska bra. Kommer testa, hoppas på att det är bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker att det är sjukt tråkigt och då är jag arpg nörd. Visserligen är det bättre än D4 men det är ju typ alla Arpg som finns. Rekommenderar Last Epoch istället.

Edit:
Vissa av förändringarna låter ganska bra. Kommer testa, hoppas på att det är bättre.

Provade Last Epoch och blev chockad hur dåligt det var, recensionerna sa ju något annat. Alla är vi olika.

Medlem

Antagligen det bästa ARPG som släppts. Att ni bara gett det en 4 i betyg är skamligt, men det var väl kanske i spelets begynnelse visserligen.

Och för den som gillar både Grim Dawn och Diablo 2 så kan jag starkt rekommendera Reign of Terror-modden till Grim Dawn. Den lägger till Diablo 2:s värld (och ettans också dessutom!) och tonvis med nya items, runewords och gömda bossar osv. Dessutom alla klasser från båda spelen så klart, som du kan kombinera hur du vill. Att spela Grim Dawn och Diablo 2 på samma gång är win-win. Har hundratals timmar spelade i den modden och tycker den är otroligt mycket bättre än D2: Resurrected.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Provade Last Epoch och blev chockad hur dåligt det var, recensionerna sa ju något annat. Alla är vi olika.

Mitt första intryck av det spelet var "vad är det här?" med tankar på att refunda det för det kändes nästan lite B:igt med spelkänslan och animationerna etc. Men när man väl satt sig in i det och vant sig vid stilen så var jag helt fast. Har nu 500+ timmar i det trots att jag knappt kommit någonstans i endgame ännu eftersom jag fortfarande har hundra olika builds jag vill testa. Har avsikten att spela det massor mer när det kommer ur early access.

Medlem

hur ser end game ut nu?

Medlem

Spelat det en del
3,694 timmar totalt
Har testat alla builds.

Medlem

Fantastiskt bra spel! Ska bli kul att köra om lite efter patchen innan nästa expansion släpps.

Medlem
Skrivet av Patsy:

hur ser end game ut nu?

Vet inte nur du spelade / slutade, men det handlar mer om att "bygga klart" din karaktär, spela Shattered Realm och The Crucible. Efter att man har kört klart main story + expansionerna finns det inte mycket mer världen i sig att utforska, om du inte vill springa runt och leta efter alla hemliga uppdrag och achievements som finns.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Mitt första intryck av det spelet var "vad är det här?" med tankar på att refunda det för det kändes nästan lite B:igt med spelkänslan och animationerna etc. Men när man väl satt sig in i det och vant sig vid stilen så var jag helt fast. Har nu 500+ timmar i det trots att jag knappt kommit någonstans i endgame ännu eftersom jag fortfarande har hundra olika builds jag vill testa. Har avsikten att spela det massor mer när det kommer ur early access.

Intressant så kände jag också.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Mitt första intryck av det spelet var "vad är det här?" med tankar på att refunda det för det kändes nästan lite B:igt med spelkänslan och animationerna etc. Men när man väl satt sig in i det och vant sig vid stilen så var jag helt fast. Har nu 500+ timmar i det trots att jag knappt kommit någonstans i endgame ännu eftersom jag fortfarande har hundra olika builds jag vill testa. Har avsikten att spela det massor mer när det kommer ur early access.

Lost Epochs devs är dock väldigt militanta att de vill ha ett spel där all player action ska ske via knapptryckningar. Finns det något spelarna använder i sin build som är lite mer automatiskt så förändras det till att kräva button spamming.

Spelet har en av de sämsta implementeringarna av pure pet classes i genren. Allt är fokuserat på button mashing hybrid builds tex.

Så det var ingen rolig upplevelse för min del heller. Till och med D4 var bättre och då är det illa

12
Skriv svar