Diskutera (eller bekänn) – "Dåliga" spel du ändå spelar

Medlem

Inget jag fortfarande lirar men APB: reloaded, WarZ (dayz kopian som heter nå annat nu) och drunken wrestlers 2 är 3st rätt dåliga spel man hade kul i ändå 😂

Medlem

Anthem när det begav sig. Ville så gärna att det skulle fortsätta utvecklas ...

Driveclub. Fick mediokert betyg vid release. Enligt mig var spelet det bästa inom racinggenren förra generationen. Men nu är det borta från servrarna och det går inte att spela online. Fortfarande sur över att Sony stängde ner studion och suddade bort spelet. Har iaf min platinum som minne.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Anthem när det begav sig. Ville så gärna att det skulle fortsätta utvecklas ...

Nu spelade jag inte Anthem överdrivet mycket men det spelat hade potential att kunna vara riktigt bra.

Försöker komma på ett eget bidrag på spel som fått dåligt betyg men som jag ändå gillat.
Kommer bara på ett spel som fått bra betyg men som jag tycker är riktigt dåligt, men ändå
spelat klart och det är Shadow of the Colossus.

Nhl 21 fick nog dåligt betyg och det spelade jag alldeles för mycket.

Medlem

Quake Champions. Alla verkar hata på det, men det är precis rätt mix av gammalt och nytt för att funka på mig


signatur

Videomupp

Medlem

EVE Online. Säkert loggat 100h i det spelet tills jag insåg att jag faktiskt vill sitta i en cockpit och inte titta på excel blad så jag avinstallerade. Men bra rymdopera var det 😀

Medlem
Skrivet av Ender:

Det förvånar mig inte alls, men det jag ville ha när jag tittade på fodralet var mer åt:

https://th.bing.com/th/id/OIP.bjNGbDj1m3-Zbyw32JejfAAAAA?pid=...

https://i.ytimg.com/vi/5LhUJN_nJic/maxresdefault.jpg?sqp=-oay...

eller kanske

https://www.christoph-werner.de/wp-content/uploads/1997/06/ga...

Naturligtvis var förväntningarna långt över vad dåtidens konsoler/datorer kunde prestera, men man såg ju på de där förbannade arkadmaskinerna och dreglade!

Haha då fattar jag. Sorry. Trög gubbe.

Medlem

Fallout 76. Jag spelade det aldrig vid release så jag vet inte hur trasigt det var då men sen jag började spela har jag gillat upplevelsen.
Även om det var oerhört rörigt i början.

Battlefield 2042. Stabilt FPS som jag har spelat ganska mycket med några kompisar. Spelade inte heller detta spel vid release utan lagom till säsong 2 och då funkade det bra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Sonic Mania.. Älskar det som en fortsättning på Sonic 3 men hört runt och många tycker det är skit.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Flugsaft:

De jag kan komma på nu är, Mad Max. Det fick ungefär en 7a som mest vilket jag ändå kan förstå men jäklar vad förvånad jag blev när jag köpte det på en rea för många år sen. Kunde inte sluta spela.

Skulle iofs inte kalla Mad Max "dåligt". Det har ju en stark fanbase, men släpptes utan bra marknadsföring och släpptes (jag vill minnas) samtidigt som någon annan stortitel, så det försvann lite.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har missbrukat Snowrunner de senaste åren, platinum på ps4 och ps5 samt 1000G på Xbox och 1000G på PC. Det är några hundra timmars frustration med stubbar och lergropar de...


signatur

|.|

Medlem

Samtliga FIFA spel, ändå sitter man och gnäller år efter år att deras servers är bedrövliga och spelen är så dåligt kodade att de är ett skämt.

Medlem

Assassin's Creed - Black Flag

Spelet känns som ett enda stort side mission, det är enformigt och många huvuduppdrag är tråkiga och vissa extremt dåligt utformade, exempel när man ska jag jaga en person som är 5% snabbare vilket gör att man i princip inte kommer ikapp.

Dock senaste gången jag spelade hittade en del glädje i den nutida världen då det finns mycket intressant lore att hitta om de föregående spelen och karaktärerna, vilket är det bästa med spelet, även dykningen är ok och spelet är vackert. Black Flag är alltid ett spel vilket när eftertexterna rullar svär över att aldrig mera spela men så ibland återkommer jag ändå.

De flesta verkar gilla Black flag, inte för att det är ett bra Assassin's Creed spel utan för att de uppfyller deras drömmar om pirates of the caribbean där det får vara Jack Sparrow som rattar skepp.

Medlem

Viva Pinata och dess uppföljare är några av mina absoluta favoritspel och jag har spenderat flera hundra timmar i båda två. Vill minnas att de fick ganska ljumna betyg och egentligen är det ju ganska simpla och tramsiga, men jag fullkomligt älskar dem.

Medlem

Kane & Lynch 1 & 2, i synnerhet 2;an som jag tycker fick oförtjänt dålig kritik. "Vuxet", gritty no-nonsense Gearslike spel, full röj från början till slut. Vissa menade att de var för korta men jag tyckte det var perfekt längd för den sortens spel. Bevisade för mig att man inte slaviskt ska gå efter recensioner och höga betyg hela tiden.

Medlem

Battlefield: Heroes! Alla dagar i veckan. Skulle spela det fortfarande, om det gick.

https://www.youtube.com/watch?v=dmO_1qTIWic


signatur

http://bftracks.net/ - Battlefield 1942 in numbers

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag är tillbaka i "Skyrim"-träsket igen. Vissa hatar det, andra älskar det, jag spelar med Nolvus-moddlistan och det är helt underbart, det är som att det är ett helt nytt spel. Otrolig atmosfär och något alla borde testa.

Fasen också! Nu blir jag ju tvungen att installera det igen för typ 10:e gången

Skrivet av tobbiew:

Fasen också! Nu blir jag ju tvungen att installera det igen för typ 10:e gången

Gör det, atmosfären är helt oslagbar. En återkommande bugg är att spelet kraschar om man väntar (T) inomhus, annars flyter allt på bra. Jag har 2344 moddar aktiverade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Gör det, atmosfären är helt oslagbar. En återkommande bugg är att spelet kraschar om man väntar (T) inomhus, annars flyter allt på bra. Jag har 2344 moddar aktiverade.

Det tog sin lilla tid att installera och få igång, men han kolla lite och det funkade fint. Lite bökigt att få det att lira bra med widescreen dock, men det problemet finns även i vanilla

Medlem

Jag vet inte om Duck Game kvalar in som ”dåligt” här, men det är onekligen simpelt.

Jag och sönerna har många timmars svettiga dueller framför PS4:an. Även om jag såklart mest åker på spö finns det få saker som är lika skadeglatt tillfredsställande som att förnedra sin motståndare genom att teabagga hans lik medan man spammar kvack-knappen.

Ibland behöver det inte vara så komplicerat.

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Assassin's Creed - Black Flag

Spelet känns som ett enda stort side mission, det är enformigt och många huvuduppdrag är tråkiga och vissa extremt dåligt utformade, exempel när man ska jag jaga en person som är 5% snabbare vilket gör att man i princip inte kommer ikapp.

Dock senaste gången jag spelade hittade en del glädje i den nutida världen då det finns mycket intressant lore att hitta om de föregående spelen och karaktärerna, vilket är det bästa med spelet, även dykningen är ok och spelet är vackert. Black Flag är alltid ett spel vilket när eftertexterna rullar svär över att aldrig mera spela men så ibland återkommer jag ändå.

De flesta verkar gilla Black flag, inte för att det är ett bra Assassin's Creed spel utan för att de uppfyller deras drömmar om pirates of the caribbean där det får vara Jack Sparrow som rattar skepp.

Tycker att det var kul när det var nytt. Bara spelat genom det en gång och försökte ta 100% men var någon glitch så gick inte. Fick typ 99%. =/


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar