Diskutera (eller bekänn) – "Dåliga" spel du ändå spelar

Medlem

Jag tolkade trådens syfte som att man skulle bikta sig när det kommer till att spela och/eller gilla spel som mer enhälligt faktiskt anses vara kass (citat "alltså såna som anses dåliga av många, men kanske inte av dig" - då tänker jag Metacriticnivå på någonstans <50), snarare än vilka spel man personligen anser vara dåliga men ändå spelar.

Metacriticnivån på spelen som nämns i tråden är ju liksom inte direkt kass, om man säger så. Men rätta mig gärna om jag har fel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Mass Effect: Andromeda, Last of Us 2, Total War: Rome 2. Igår körde jag Battlefield 2042 med en polare, vilket var skoj.

Second på Andromeda. Hade många trevliga timmar med det.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Anthem 💖

så besviken att de inte fixade till det.
Det spelet hade verkligen något för att kunna ha blivit fenomenalt.

Medlem
Skrivet av johnnypark:

Drog precis igång Metro 2033: Redux. Det är inte den bösta upplevelsen så här långt, men kommer nog ändå köra igenom det. Har inte bestämt mig än om det är bra eller dåligt, eller bara gammalt..

Det är ju skitbra! Men uppföljaren Last Light tycker jag är ännu bättre.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

FEAR 3 fick väl rätt dåliga recensioner men jag tyckte det spelet var fenomenalt - sjukt roligt fps med grym pacing och då oavsett vilken karaktär man körde som.
Cities XL och SWAT 2 är två andra spel som fick mediokra betyg när de kom ut men jag älskade båda två. Det senare var ett av de första spelen jag köpte för egna pengar som barn efter att ha glott på det i en glasmonter i en datorbutik i månader och jisses så mkt jag spelade det.

Medlem

Tro det eller ej men jag hoppar ibland in i Anthem och flyger runt. Otroligt vackert spel med god potential, så tråkigt att det är lämnat åt döden

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Alien Storm när det begav sig

Det var ändå rätt underhållande. First person banorna var lite nytänk ändå för den tiden. Men visst inget höjdarspel.

Medlem

Tycker ändå Sonic 4 part 2 var rätt kul även fast det blev sågat.

Medlem

Det värsta spelet är nog Fallout 76 första året. Spelet blev aldrig bra och jag fick psykiska men. Kommer antagligen att ha problem med att spela ett Fallout spel igen. Försökte börja om Fallout 4 och förhoppningsvis klara spelet. Men jag kan inte riktigt komma över det jag varit med om. Nästa Fallout spel måste få tok bra betyg och antagligen lite mindre skräp on jag ska våga köpa ett sånt spel igen. Så för mig passade det jättebra att Microsoft köpte alla framtida Fallout spel så jag slipper försöka spela ett igen.

Skribent
Skrivet av Rymdhund:

Tro det eller ej men jag hoppar ibland in i Anthem och flyger runt. Otroligt vackert spel med god potential, så tråkigt att det är lämnat åt döden

Är det några som spelar öht? Sist jag var inloggad fanns det noll spelare att köra med.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Är det några som spelar öht? Sist jag var inloggad fanns det noll spelare att köra med.

Extremt få. Men som sagt, flyger bara runt en sväng i freeplay och sedan stänger jag av. Får samma sug i GTA V Online ibland, starta, köra en runda med någon fräsch bil, flygplan eller helikopter bara för att stänga av 5-10min senare

Medlem
Medlem

Days Gone. Varenda recensent hatade på spelet vill jag minnas.
Jag spelade spelet ett bra tag efter release och tyckte det var fantastiskt.
Vet inte vad som hände, om de lyckades patcha spelet till det bättre kanske eller nåt liknande? Ett flertal "en-tid-senare-recensioner" på Youtube hyllar också spelet.
Skulle tro det är ett av vår tids mest bespottade spel som sedan visade sig vara helt okay.

Jag är tillbaka i "Skyrim"-träsket igen. Vissa hatar det, andra älskar det, jag spelar med Nolvus-moddlistan och det är helt underbart, det är som att det är ett helt nytt spel. Otrolig atmosfär och något alla borde testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Daikatana (speciellt efter patch 1.3 som fixade AI:n som gör att man bland annat kan välja att spela med eller utan sidekicks). Gillar vad man åstadkommit med quake 2 motorn, särskilt med så stor variation på miljöer, fiender och arsenal för varje ny värld. Och hur kan man inte älska superfly torra humor och dryga attityd?

Och nu även Robocop rouge city, är galet b-filmscharmigt med röjiga strider som påminner mycket om 80-talets actionfilmer. Du kommer sannolikt gilla spelet betydligt mer om du har goda minnen från filmen Robocop.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

World of Warcrafts dåliga expansioner

Medlem

Tog Platina i Babylons fall. Men det går ju inte att spela längre.

Medlem
Skrivet av Ender:

Aaah, jag minns att jag en gång i tiden stod på Stor och Liten ii Gallerian (Stockholm) och höll i den överdimensionerade kartongen till Gunship för Atari 520 STe, önskandes att spelet skulle se ut som en arkadversion av fodralet...

https://www.video-games-museum.com/en/boxart/Atari%20ST/18480...

istället för vad det egentligen såg ut som...

https://www.youtube.com/watch?v=PQCF6Kgqsxg

Du kommer tro att jag skämtar. Men Gunship är ett av mina all time favorit spel. Amiga förvisso men lär ju vara hyfsat samma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Starscream:

Days Gone. Varenda recensent hatade på spelet vill jag minnas.
Jag spelade spelet ett bra tag efter release och tyckte det var fantastiskt.
Vet inte vad som hände, om de lyckades patcha spelet till det bättre kanske eller nåt liknande? Ett flertal "en-tid-senare-recensioner" på Youtube hyllar också spelet.
Skulle tro det är ett av vår tids mest bespottade spel som sedan visade sig vara helt okay.

Medhåll. Days Gone är fantastiskt. Inlevelsen för mig är total, även om en del saker är väldigt "speliga".

Ska sägas att PC-versionen vi har idag är mycket bättre än PS4-versionen vid släpp, och även den har blivit fixad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

De jag kan komma på nu är, Mad Max. Det fick ungefär en 7a som mest vilket jag ändå kan förstå men jäklar vad förvånad jag blev när jag köpte det på en rea för många år sen. Kunde inte sluta spela.

Medlem

Mass Effect: Andromeda för mig också. Dragon Age 3 finns också med på min lista.

Medlem

Overblood gillar jag. Helt unik atmosfär och lite egen spelmekanik (i alla fall när det släpptes)

Assassin's Creed var det många som ogillade, jag tyckte spelet var coolt. Och nu gick de tillbaka till rötterna med nya AC.

Ghosthunter fick inte så bra betyg. Jag tyckte det var spännande, småläskigt, hade cool design och var bättre än Ghostbusters-spelet.

SOS: The Final Escape gillade jag, hade också en speciell atmosfär.

The Nomad Soul är ett av de konstigaste spelen jag sett. Älskar atmosfären i första stadsdelen, fascinerande och skrämmande. Jag vill ha en lägenhet där.

Deadly Premonition. Också ett av de konstigaste jag spelat. Kanske konstigast av alla (Sentinel Returns är också med och nosar där)

Shenmue. Spelets stora styrka är atmosfären, skulle vilja bo här också (den lilla byn i början)

Cyberpunk, spelet som växte i mina ögon och nu är en favoriterna. Buggarna bara förhöjer upplevelsen i en helt galen spelvärld.

Medlem

Ja vart ska man börja, Fortnite, vilket call of duty spel i serien efter dom 2 första Call of duty's, Diablo 3 och 4, ta vilket som helst av alla BR spel som släpps.
VI fortsätter listan med Valorant, Counter gayness, Ja fan nästan allt som släpps nu förtiden som är gjort av triple A devs.
Detta är väl några "super spel jag ÄLSKAR att lira" =D

(Ja detta är menat som ett skämt och tvärt om så lirar jag absolut ingen av dessa spel då jag tycker det bara är rent skräp)

Medlem

Tycker folk kräker friskt på The Division 2 hej vilt till höger och vänster, bugg-fest, obalanserat, inget nytt innehåll, dåligt innehåll osv osv.
Jag älskar det dock, har runt 3000 timmar i spelet.

Medlem
Dåliga spel = En fet backlog?

Kan bara konstatera att det finns många "dåliga" spel om man scrollar igenom allt som är ospelat i ens backlog. Ibland startar man upp något nytt, spelar en stund då det allt som oftast är något tutorial liknande tjohej och det ska villigt erkännas att jag kan ledsna ut redan där.

Införskaffade The Last Of Us igår och har spelat så pass att jag precis mött Ellie och ska traggla vidare för det är väl nu spelet börjar? Det känns dock extremt konsoll-aktivt och det är ju precis det det är. Hittintills är jag dock föga positivt förvånad (tyvärr).

Annars har jag packat upp Controll och spelat det sedan Alan Wake 2 släpptes. Det är ju rätt skruvat och påminner väldigt mycket om Arkiv X på tunga droger i mina ögon.

Kan ju vara som så att mitt tålamod är för kort också.


signatur
Medlem
Skrivet av Starscream:

Days Gone. Varenda recensent hatade på spelet vill jag minnas.
Jag spelade spelet ett bra tag efter release och tyckte det var fantastiskt.
Vet inte vad som hände, om de lyckades patcha spelet till det bättre kanske eller nåt liknande? Ett flertal "en-tid-senare-recensioner" på Youtube hyllar också spelet.
Skulle tro det är ett av vår tids mest bespottade spel som sedan visade sig vara helt okay.

Jag måste faktiskt hålla med dig om Days Gone! Fick till och med platinumtrofé i det spelet. Spelet var lite väl utdraget mot slutet och hade en del andra skavanker, men som helhet var det ett riktigt roligt spel.

Skrivet av Najkan:

Har väl spelat mobil pusselspelet "star battle" i över 1000timmar sen juni i år.. Finns 1000 banor så man har fått nollställa några gånger för att starta om progression när man är klar..

Suverän biktning! Bäst hittills, tycker jag.

Medlem

Outriders! Fick mycket skit vid launch och är väl dött. Men wow vilken story ändå. Tyckte det var otroligt häftigt. Sådan potential för en uppföljare men icke 😁

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Du kommer tro att jag skämtar. Men Gunship är ett av mina all time favorit spel. Amiga förvisso men lär ju vara hyfsat samma.

Det förvånar mig inte alls, men det jag ville ha när jag tittade på fodralet var mer åt:

eller kanske

Naturligtvis var förväntningarna långt över vad dåtidens konsoler/datorer kunde prestera, men man såg ju på de där förbannade arkadmaskinerna och dreglade!

Medlem
Hm...
Skrivet av Starscream:

Days Gone. Varenda recensent hatade på spelet vill jag minnas.
Jag spelade spelet ett bra tag efter release och tyckte det var fantastiskt.
Vet inte vad som hände, om de lyckades patcha spelet till det bättre kanske eller nåt liknande? Ett flertal "en-tid-senare-recensioner" på Youtube hyllar också spelet.
Skulle tro det är ett av vår tids mest bespottade spel som sedan visade sig vara helt okay.

Kikade på.Metacritic. bespottat är väl hårt. Men en hel del ljumna betyg dock.

Köpte det begagnat för några veckor sedan och klarade så sent som igår kväll av alla quests efter slutet och samtliga hordes.
Det finns otroligt mycket att gilla med spelet. Men gudars. Det skulle kunnat varit mycket bättre.

Personligen ger jag det 3 av 5 men det känns som att det BORDE varit 4 av 5.

Jag hade kul. Miljöerna, karaktärerna och storyn var toppen!
Pang pang och köra motorcykel var helt okej.

Men det var så mycket jank.
En del cutscenes och radiosamtal som var så konstiga i sin timeing som drog mig "the immersion"
Skilltreet och utrustning var lite för grund.
Hade samma bössor, motorcykeldelar och alla skills jag ville ha låååångt före slutet. Så ett dussin eller mer timmar utan eg progression.
Och alla blå frågetecknen / "points of interest" var i princip helt menlösa. Bara lite story kopplat eller lite unik dialog. Vad som helst liksom.

Spelet gick över budget. Men hade behövt poleras

Jag är dock glad att jag spelade det. Jag hade gärna sett en tvåa men det verkar ju inte komma.

Skriv svar