What grinds my gears!

Releasehästryttare

Försöka handla på kinesiska hemsidor där det blinkar överallt och man får popups, alla varor är lightning deals på + att det bara finns några kvar, går inte sortera produkter på vettiga sett!

Jag tappar köpsuget helt!

Medlem

Pensionärer som kör bil! De kan inte trafikregler och de kör ofta för sakta. Häromdagen hamnade jag bakom en bil som körde i 40 på en 70-väg. Kunde inte köra om pga av mötande trafik. När jag till slut, efter mycket frustration, kunde köra om så såg jag, mycket riktigt, en gammal gubbe bakom ratten och såg förvirrad ut! Inte första gången det händer om man säger så. Har vi något politiskt parti som vill införa återkommande körkortstester för äldre? De kommer få min röst på en gång!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Releasehästryttare

Bara för att folk stjäl en produkt från butiken så har de slutat köpa in den ...

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara för att folk stjäl en produkt från butiken så har de slutat köpa in den ...

https://media.tenor.com/8JC0Q8897jwAAAAM/facepalm-picard.gif

Dubbeljapp?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Dubbeljapp?

Kaffe

Medlem

Föräldrar som är ute och går med sina barn i vagn, men man totalignorerar dem och tittar hellre på sin mobil (steget värre är att ha hörlurar på dig)

Farornas Konung

Ingenting längre. Hade man stört sig på allt som är konstigt eller "fel" hade man inte orkat leva mer.

Medlem

-För svagt kaffe
-Memes som börjar med "Nobody: "
-När engelskspråkiga människor skriver "tryna" istället för vad jag antar ska vara "trying to"
-Ordet "unna"
-Sladdhärvor, framförallt med olika USB-standarder
-Munblåsor
-Strumpors förmåga att försvinna


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem

Det plötsligt väldigt populära ordet "brukare".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Releasehästryttare

Försökt logga in på world of tanks kontot i 30+ minuter då de uppdaterat så man måste ha ett nytt jätte komplicerat lösenord på sitt konto nu, inget jag gör funkar så nu blir det avsinstallera och aldrig rör något av deras spel i framtiden... så sjukt sur!

Releasehästryttare

En sak jag absolut hatar med att surfa på mobiler är att du sitter och scrollar ner och så miss klickar man och öppnar en länk man ej tänk trycka på så går man tillbaks och så måste man börja scrolla från toppen av sidan igen, det händer fan hela tiden!

Fler sidor borde vara programmerade så när man går tillbaks att de kommer ihåg var man lämnade sidan -.-

Medlem

Whiner gamers som är pissed när de kan få något gratis om de vill, bara för att det är inte exakt vad de önskar att det var.

Farming Sim community är oftast helt ok, men sånt whine de senaste två dagarna.

"Denna mod är inte farming nog!"
"Dessa två traktorer som kostar 1,5 Euro kan en moddare göra gratis!"

Jag kan störa mig på fullt vuxna spelare som inte kan hålla sig en halv sekund med att köpa nya spel som har ett rykte om sig att vara trasiga, buggiga och behöver en miljard patchar för att fungera, för att sedan gnälla på hur trasiga moderna spel är vid release, eller hur giriga vissa spelföretag är.

Ofta försvarar man sig med att man "var nyfiken" och "inte kunde hålla sig". Okej, jag respekterar det, fullt ut. Men snälla nån, kom inte och gnäll sedan över hur marknaden ser ut.

Om spelare står där och dreglar likt Pavlovs hundar så fort ett AAA-bolag blåser i visselpipan så kommer samma mönster upprepas, igen, igen och igen.

Jag lovar er, valfritt storbolag skulle skita på sig av stress om folk för en gångs skull valde att vara lite disciplinerade. Investerare skulle börja knorra och undra varför i helvete man levererade en trasig produkt.

Jag kan verkligen inte förstå mig på det. Det är inte 1999 längre. Ingen har väl brist på spel. Snarare gnäller folk över att deras backlog börjar bli ohanterbar.

Som sagt, jag tycker att det är okej att man blir "nyfiken" och "inte kan hålla sig", men snälla, gnäll inte sen när du själv är med och driver fram ett beteende hos företagen.

Varje gång du köper ett trasigt spel day-1 så säger du att "detta accepterar jag, fortsätt så".

Medlem

Haha, lets go! Får se hur djupt detta kan gå!

Jag stör mig på att människor är aldrig ärliga med sig själva för saker och ting i världen. De faller under så lätta psykologiska fällor som nyttoeffekt, selektiv kunskapssökning, ankring, kognitiv dissonans, Dunning-Kruger effekten med mer att det på ett eller annat sätt förstör världen och samhället vi lever i. Människor blir nyttiga idioter och visar extrem osäkerhet i sig själva och deras uppfattning av världen. Jag stör mig på att vi som är en så pass intelligent art har fortfarande problem med varandra och främst oss själva. Oss själva i att erkänna de hemska sanningar vi vet om just oss själva sen också att vi alltid låter hemska känslor och tankar ta över så vi adderar ännu mer lidande i vårt lidande och så lider vi mer än vad vi redan behöver göra. Till slut blir det att vi överlever än bara lever, vilket jag tycker speglar en människas karaktär tydlig. I allt från hur hen uppfattas till hur hen beter sig. Det vrider sedan i mig att det är exakt samma människor som senare gnäller på att saker och ting inte står rätt till - fast de är den största orsaken till det.

Det jag stör mig mest på är att jag inte har hittat en lösning till detta "problem", för jag vill, mer än gärna, göra världen och samhället till en bättre plats. Jag vill hjälpa dessa människor. Må så vara att få en enda individ att vakna ur den plågsamma självmålade verkligheten och ta sig ut ur grottan. Jag vill peka och säga: "Gör dig fri och spring ut ur grottan! Se världen för vad den är! Upplev verkligheten" och när den sista individen är ute så vill jag spränga öppningen till den grottan så att människan aldrig mer kan återvända till sin matrix och den illusion till trygghet hen har trott att hen har.

Jag inser och är väl medveten om att mina problem är mina egna, bombarderade av olika filosofier och psykologier. Skillnaden mellan mig och gemene nisse är att jag är bästa vän med min skugga. Förstår mina begär och mina rädslor. Har strukturerat upp vart enda en tanke på så sätt att det är nästan likt en robot samtidigt som jag har en fantastisk balans av det inre och yttre... Om jag bara kunde få andra att se detta...

Och yeah, jag stör mig på folk som skall alltid försöka vara språkpoliser. Mest onödiga som finns om det inte är i skolan.

#FeelsGoodMan #venting


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Skrivet av tr1stam:

Haha, lets go! Får se hur djupt detta kan gå!

Jag stör mig på att människor är aldrig ärliga med sig själva för saker och ting i världen. De faller under så lätta psykologiska fäller som nyttoeffekt, selektiv kunskapssökning, ankring, kognitiv dissonans, Dunning-Kruger effekten med mer att det på ett eller annat sätt förstör världen och samhället vi lever i. Människor blir nyttiga idioter och visar extrem osäkerhet i sig själva och deras uppfattning av världen. Jag stör mig på att vi som är en så pass intelligent art har fortfarande problem med varandra och främst oss själva. Oss själva i att erkänna de hemska sanningar vi vet om just oss själva sen också att vi alltid låter hemska känslor och tankar ta över så vi adderar ännu mer lidande än vad vi gör. Till slut blir det att vi överlever än lever, vilket jag tycker speglar en människas karaktär tydlig. I allt från hur hen uppfattas till hur hen beter sig. Det vrider sedan i mig att det är exakt samma människor som senare gnäller på att saker och ting inte står rätt till - fast de är den största orsaken till det.

Det jag stör mig mest på är att jag inte har hittat en lösning till detta "problem", för jag vill, mer än gärna, göra världen och samhället till en bättre plats. Jag vill hjälpa dessa människor. Må så vara att få en enda individ att vakna ur den plågsamma självmålade verkligheten och ta sig ut ur grottan. Jag vill peka och säga: "Gör dig fri och spring ut ur grottan! Se världen för vad den är! Upplev verkligheten" och när den sista individen är ute så vill jag spränga öppningen till den grottan så att människan aldrig mer kan återvända till sin matrix och den illusion till trygghet hen har trott att hen har.

Jag inser och är väl medveten om att mina problem är mina egna, bombarderade av olika filosofier och psykologier. Skillnaden mellan mig och gemene nisse är att jag är bästa vän med min skugga. Förstår mina begär och mina rädslor. Har strukturerat upp vart enda en tanke på så sätt att det är nästan likt en robot samtidigt som jag har en fantastisk balans av det inre och yttre... Om jag bara kunde få andra att se detta...

Och yeah, jag stör mig på folk som skall alltid försöka vara språkpoliser. Mest onödiga som finns om det inte är i skolan.

#FeelsGoodMan #venting

Jag gick precis och tänkte på något liknande. Hur svårt det kan vara för många att vara ärliga mot sig själva.

Jag och min kollega hjälper just nu en vän med att starta upp hans företag. Det gnälls något ENORMT från denna personen trots att det är jag och min kollega som faktiskt gjort det mesta grovjobbet åt honom GRATIS.

Det gnälls och klagas. Han känner en frustration av att det känns som att vi bara står och stampar. Frustration över att man lägger ner så mycket tid, kommer han någonsin få hyllningar och betalt för allt detta arbete? Det gnälls över att kunderna inte kommer och så vidare.

Varje gång vi presenterar ett förslag åt honom så kollar han på det i två sekunder och säger "skitbra" för att han är så kåt på att börja dra in pengar.

Tillslut fick vi nog och avbröt. Kollegan ställde honom mot väggen och sa "Du förstår att det inte kommer att bli något av detta för du gör ju ingenting."

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Folk som inte använder blinkers är nog det som irriterar mig mest i trafiken. Dom som bara använder dom ibland är också inräknade.
Det är så oerhört lätt att använda men ändå så skiter dom i det. Klipp körkortet bara!

Och skjut dom valfri knäskål också så får dom fane mig ta sig fram i diken som skall vara vattenfyllda (kallt ska det vara också). Seriöst, det går fan inte att bege sig ut med bil och åka till närmsta utfart till en större väg innan man tappar livsglädjen och svordomarna strömmar ut min mun. För att inte nämna rondeller och folk som svänger in i första avfarten utan att blinka, dom kan vi då fan skjuta i båda knäskålarna.

Visst, det händer att man glömmer att blinka och det är illa nog men folk som totalt skiter i att använda blinkers är då vedervärdiga.


signatur
Medlem

Två småsaker som stört mig lite smått på senare tid.

Den första är väl aningen spelrelaterad, eller relaterad till sociala medier-/influencertiderna vi lever i generellt. Jag prenumererar på väldigt (väldigt!) många spelrelaterade kanaler på t.ex. YouTube och alla större kreatörer älskar ju billiga views genom att upprepa populära åsikter och agera chockade och förnärmade när det t.ex. finns mikrotransaktioner i spel som även initialt kostar pengar. Med myndig stämma dundrar de om hur "unacceptable it is with additional monitization" eller hur "greedy corporations aren't content with some money, they want all of the money!" för att runda av samtliga sina två-tre videos om dagen med:
"Also, in addition to the money I make from YouTube ads, this video is sponsored by X VPN/Game/Brand. Also, also, I recently released new merch in my merch store. Also, also, also feel free to become a member of this channel to sponsor me more directly. Also, also, also, also for donors on Patreon all videos are available four minutes early. Also, also, also, also, also all my videos are up on Odysee for that additional revenue". Hyckleri så att det skriker om det i mitt tycke...

Det andra berör den enkla handlingen av att inta en byggnad genom en dubbeldörr vilket jag tydligen inte behärskar. Den senaste veckan har jag varit på ett köpcentra tre gånger och varje gång blev jag nästan nersprungen i entrén på såväl vägen in som ut. Jag har alltid applicerat regeln om att man går på vänster sida men det var jag ensam om här, bokstavligen talat. Är det så att det inte är gäller när man ska inta byggnader? Det retade mig varje gång men jag inser även att sannolikheten att ett 30-tal andra människor alla gör fel är ganska låg i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Fy fan vad arg man blev när man läste kommentarerna i denna tråden.
Jag gillar det.

Och jag stör mig på när folk skriver ”denna xxx i bestämd form”. Ska vara ”denna tråd” eller ”den här tråden” 😂 Är säkert dialektalt (Västergötland?)

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Personer utan någon som helst uppfattning om vart det är acceptabelt att stanna och prata på affären. Träffa en kompis och prata i 20 minuter framför taco-hyllan på Ica en fredag eftermiddag? FLYTTA PÅ ER!!

RAAAARGH! >:(

Knöt du näven i fickan tills de hade pratat klart?

Det är bara att mangla sig fram samtidigt som man hasplar ur sig "Hej, ursäkta mig, jag skall bara ha lite grejer här från taco-hyllan här"

Medlem

Något jag aldrig kommer sluta störa mig på och som driver mig till vansinne är folk som har röst aktiverad mic i discord och inte är självmedvetna nog eller skiter i att ställa in det så man måste höra deras familj riva halva huset i bakgrunden eller att de sitter och prasslar med något så det överröstar folk som faktiskt försöker prata med varandra. Har man inget att säga så vill jag inte höra någonting från personens mikrofon.

Jag hatar också folk som har en självstående mic mellan skärmen och tangentbordet. Hur jävla dum i huvudet är man att man inte fattar att tangentbordet kommer fångas upp i mikrofonen och envisas efter man försöker påpeka att det kanske inte är den bästa lösningen.

Jag vill krossa folks fingrar, sy igen käften och köra upp deras mikrofoner i röven på dem varje gång jag hör det för det är fan definitionen av själviskt tankesätt.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av haiko:

Knöt du näven i fickan tills de hade pratat klart?

Det är bara att mangla sig fram samtidigt som man hasplar ur sig "Hej, ursäkta mig, jag skall bara ha lite grejer här från taco-hyllan här"

Såklart, jag är ju svensk..?

Skämt åsido, såklart säger man till, men gemene man torde förstå att denna placering är allt annat än perfekt och tänka om (om man nu absolut måste prata)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Svenskar som pratar engelska och slänger sig med typ "fuck" i lite för professionella sammanhang för att framstå som avslappnade och lite sköna. De förstår inte att de bara framstår som ohyfsade och amatörmässiga bland människor från engelsktalande länder.

Avstängd

När smygrasister i Sverige frågar var kommer du ifrån? och då är det inte Sverige dom vill ha till svar där jag är född utan varifrån mina föräldrar kommer ifrån trots att jag talar flytande svenska och har inte gett någon anledning att jag inte skulle vara svensk, förutom att jag inte är blond och ej blåögd. Har vänner med blont hår och blåa ögon som har föräldrar från samma land som mina föräldrar, säger dom inte sitt namn får dom inte frågan var dom kommer ifrån. What the fuck difference does it make where I'm from?


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

När smygrasister i Sverige frågar var kommer du ifrån? och då är det inte Sverige dom vill ha till svar där jag är född utan varifrån mina föräldrar kommer ifrån trots att jag talar flytande svenska och har inte gett någon anledning att jag inte skulle vara svensk, förutom att jag inte är blond och ej blåögd. Har vänner med blont hår och blåa ögon som har föräldrar från samma land som mina föräldrar, säger dom inte sitt namn får dom inte frågan var dom kommer ifrån. What the fuck difference does it make where I'm from?

Förlåt!
Jag gör så ibland för att jag är intresserad av historian om hur du hamnade här (dvs indirekt pga dina föräldrar).
Om det tröstar så frågar jag också om en skåning dyker upp i norrland eller en norrläning i skåne.
Jag menar inget illa med det, vill bara visa att jag är intresserad och om du har lust får du berätta din story (eller i ditt fall dina föräldrars).

Själv är jag också en "utböling" i traken jag bor och får samma fråga lite då och då men jag har aldrig tagit det som något negativt.
Bara nyfikenhet.

Jag ska dock försöka tänka mig för nu när jag förstår att folk inte uppskattar sådant.

Avstängd
Skrivet av Nizze Najs:

Förlåt!
Jag gör så ibland för att jag är intresserad av historian om hur du hamnade här (dvs indirekt pga dina föräldrar).
Om det tröstar så frågar jag också om en skåning dyker upp i norrland eller en norrläning i skåne.
Jag menar inget illa med det, vill bara visa att jag är intresserad och om du har lust får du berätta din story (eller i ditt fall dina föräldrars).

Själv är jag också en "utböling" i traken jag bor och får samma fråga lite då och då men jag har aldrig tagit det som något negativt.
Bara nyfikenhet.

Jag ska dock försöka tänka mig för nu när jag förstår att folk inte uppskattar sådant.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Kejsarn:

Och jag stör mig på när folk skriver ”denna xxx i bestämd form”. Ska vara ”denna tråd” eller ”den här tråden” 😂 Är säkert dialektalt (Västergötland?)

Helvete. Jag inser mitt misstag och lovar bättring i framtiden.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Såklart, jag är ju svensk..?

Skämt åsido, såklart säger man till, men gemene man torde förstå att denna placering är allt annat än perfekt och tänka om (om man nu absolut måste prata)

Så är det såklart, men alla är inte gemene man, jag blir sällan överraskad av det dock.

😁

Medlem

Människor som uttalar sig självsäkert om exempelvis Israel/Palestina eller amerikansk politik utan att ha någon vidare kunskap och enbart baserat på känslor.

Releasehästryttare
Skrivet av Chicobello:

Människor som uttalar sig självsäkert om exempelvis Israel/Palestina eller amerikansk politik utan att ha någon vidare kunskap och enbart baserat på känslor.

Skulle uppskatta om vi inte drar in nuvarande krig i denna tråd!

Medlem
Skrivet av Devan:

Skulle uppskatta om vi inte drar in nuvarande krig i denna tråd!

Jaha?

Skriv svar