Om chansen till GTA- och Red Dead-filmer: "Väldigt, väldigt selektiva, och väldigt försiktiga"

Robot
Om chansen till GTA- och Red Dead-filmer: "Väldigt, väldigt selektiva, och väldigt försiktiga"
Medlem

Det finns ju redan en film som heter Grand Theft Auto

Från 70-talet dock men det lät roligare att skippa den informationen
https://www.imdb.com/title/tt0076100/

Jag köpte den på second hand en gång och nej den är inte sevärd, man känner sig liksom blåst till tusen då...

GTA kanske är roligare att göra något kring om man får till något nyskapande. RDR2 känns som det redan gjorts massa filmer om redan. Men vem vet.

Last of us funkade av en anledning.

Medlem

Vilka skådespelare skulle passa i en RDR film tycker ni?

Medlem

tarantino red dead eller scorsese vice city hade man väl inte tackat nej till
men känns osannolikt att det skulle bli nån av den kalibern bakom det hela.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Vilka skådespelare skulle passa i en RDR film tycker ni?

Clint Eastwood dyker upp i min skalle

Medlem

GTA i Breaking Bad stil hade vart nått!

Medlem

Känns inte som att något av det hade fungerat riktigt, båda spelseriernas storys känns som gjorda för spel, och skulle det vara en annan story i någon av de ”universumen” så skulle det inte kunna ha så mycket med spelen att göra ändå, då det är väldigt generic settings.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Gjordes ju en kortfilm på GTA 2, där klipp från den användes i spelets intro om jag minns korrekt.

Nostalgi!

Medlem

Western filmer är intressana så RDR:D

Medlem

Behövs inga filmer eftersom det finns många filmer inom samma genrer. Vad skulle GTA i namnet ge för nytt? Kan lika gärna heta något helt annat. Smokey and the bandit är GTA till exempel.

Medlem

Båda GTA och RDR spelen är fantastiska men är ganska ointressanta spel att göra till film. Finns inget som sticker ut.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Gjordes ju en kortfilm på GTA 2, där klipp från den användes i spelets intro om jag minns korrekt.

Nostalgi!
https://youtu.be/eBS-rKm2uZ0?si=-2rxp3Bao2CHaCL_

Nice! Länge sen man såg den nu!

Gnällkuk

RDR skulle ju funka, men GTA vetefan... Eller, kanske bara med Ogg då som går bananas


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Det känns som att just dessa serier är ett hopkok av diverse filmer, men i spelformat. Skulle en GTA-film på något sätt skilja sig från någon annan gangsterfilm/thriller?

Känns som att man skulle kunna ta ganska många filmer och kalla dem GTA.

Medlem
Skrivet av Denultimatamackan:

Det känns som att just dessa serier är ett hopkok av diverse filmer, men i spelformat. Skulle en GTA-film på något sätt skilja sig från någon annan gangsterfilm/thriller?

Känns som att man skulle kunna ta ganska många filmer och kalla dem GTA.

RDR2 känns som det mest men GTA vete jag tusan för stories är ändå något som går att använda överallt. I så fall skulle man ju säga att battlefield är inspirerad av filmer. Om du fattar vad jag menar.

Skrivet av Zontos:

RDR2 känns som det mest men GTA vete jag tusan för stories är ändå något som går att använda överallt. I så fall skulle man ju säga att battlefield är inspirerad av filmer. Om du fattar vad jag menar.

Fattar!

Men det jag menar är att GTA eller RDR inte riktigt har någon unik värld eller tydlig karaktär som inte redan finns många varianter av i film.

Överför man denna typ av spel till film så blir det väl mest som vilken film som helst, bara att den skulle heta GTA.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Clint Eastwood dyker upp i min skalle

Är inte Clintan runt 100 bast. Tror inte han orkar rida häst längre ajaj men han var bra på 50-60 talet i den snygge, fule banditen eller vad den nu hette för något haha

Medlem

En karaktärsstudie av Trevor från GTA V vore något 😅


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar