Är jag äldst på hela FZ? Vill veta hur gamla ni oldtimers är.

Medlem

@Alias är det en ålderskris vi bevittnar här i tråden eller vad står på? XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är född 1972 och i min ålder ska man nog inte spela. Det gör jag ändå. Jag säger som Jeff Beck: "I unplug for no one"

Medlem
Skrivet av Soulless:

@Alias är det en ålderskris vi bevittnar här i tråden eller vad står på? XD

Ja kan vara så En ålderskris i realtid..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Själv är jag en 73:a och fyllde mina 50 för dryga 2 månader sedan. Jag hade faktiskt en hemdator, VIC-20 redan 1981 och något år senare konsolen Atari 2600.


signatur

"Kebab?"

Medlem

wow jeff Beck en av mina idoler , alla vi som spelade gitarr på sjuttiotalet..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Appropådet såg Yardbirds även det påGöta lejon eller åminstonde detförra the yardbirds..John Mayhall and the bluesbreakers


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Sen vart det bara punk efter the ramones


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fannsinget liknande, det var en chock .


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ramones Göta lejon. Jag var där och det var det men mests stilbildande konserten någonsin.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det är sjukt när man ser yt klipp osv men det var verkligen det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

57 år född 1966. Kanske yngst till sinnet dock. Ser inte en dag äldre ut än trettiotre och ett halvt. Enligt mig själv. Satt med en pong-konsoll och drömde om narrativ i framtida spel. Kan tro att jag har fått uppleva mer framåtskridande än många yngre, hoppas dockinte. Att det inte stagnerat.

Född i December 1965 så jag är något äldre
Har alltid älskat musik, film, spel och hårdvara.
Nu för tiden blir det mest gamla strategispel och nya simulatorer i Vr på Pc.

Medlem

37 här


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

37 och har kvar 4 månader och 2 år till 40-klubben men barnasinnet är kvar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

37, vad är det att komma med? minst tjugo till då snackar vi!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av robbis:

42 år här, känner mig mer som 28 dock... bra gener

Ja det är bra men fortfarande känns du för ung.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fyllde 34 i början av Oktober Så är ingen ungdom längre, i alla fall inte rent kroppsligen - men förevigt i sinne och själ!

Medlem

49.
3 mentalt.
98 fysiskt.

Medlem

Då måste ju jag vara bland de äldre här, men inte äldst alltså. Jag är 53 och har därför inga problem med att spela äldre och billigare spel på PC, Xbox 360, ps3 och ps4. Jag började redan 1982 på VIC 20, Commodore 64 för att sedan haka på PC 1996. Så jag vet hur jävla illa spelen såg ut på den tiden. För mig är allt norr om år 2000 en orgie i fin grafik och spelmekanik. Tom år 2000 känns nytt ännu. Jag minns en tid då det var ett äventyr bara att få ljudet att fungera i spel, under DOS. Och handkotroll kunde man glömma. Jag hade en period i 30 års åldern då man byggde ny maskin så fort en ny generation CPU:er kom ut. Då gick utvecklingen framåt i rasande takt. Man fick i princip uppgradera varje gång ett nytt officepaket kom ut, bara för att kunna köra det. Sedan dess och i synnerhet de sista åren har man blivit tacksam att man inte längre måste ha det senaste för att ha kul med datorer. Hela branschen har ballat ur. Men vad vet jag? Jag är ju över ett halvt sekel gammal och ska snart liksom Dracula ligga och softa i en sarkofag, haha


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

73:a här! Boys are back in town! <--- Utropstecken!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

31 här, skulle ge min högra kula för att vara 18 igen.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

47.
Känner mig fysiskt tio år yngre, mentalt tio år äldre.
Klär mig som en tjugo år äldre man.
Humor som en fyraåring.
Har för lite speltid för seriös gaming men det rycker lite i baguetten när det vankas GTA-trailer. Fram till dess bygger jag på min Minecraftstad.

Redaktör
Ponny

40! Men blev gubbe redan när jag fyllde 20. Började hytta med näven och så.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av ziip59:

Då måste ju jag vara bland de äldre här, men inte äldst alltså. Jag är 53 och har därför inga problem med att spela äldre och billigare spel på PC, Xbox 360, ps3 och ps4. Jag började redan 1982 på VIC 20, Commodore 64 för att sedan haka på PC 1996. Så jag vet hur jävla illa spelen såg ut på den tiden. För mig är allt norr om år 2000 en orgie i fin grafik och spelmekanik. Tom år 2000 känns nytt ännu. Jag minns en tid då det var ett äventyr bara att få ljudet att fungera i spel, under DOS. Och handkotroll kunde man glömma. Jag hade en period i 30 års åldern då man byggde ny maskin så fort en ny generation CPU:er kom ut. Då gick utvecklingen framåt i rasande takt. Man fick i princip uppgradera varje gång ett nytt officepaket kom ut, bara för att kunna köra det. Sedan dess och i synnerhet de sista åren har man blivit tacksam att man inte längre måste ha det senaste för att ha kul med datorer. Hela branschen har ballat ur. Men vad vet jag? Jag är ju över ett halvt sekel gammal och ska snart liksom Dracula ligga och softa i en sarkofag, haha

Ja, jag tror vi som upplevde spelen då fortfarande kan uppskatta dom, trots att vi vet att spel nu är snyggare. Jag sugs fortfarande in i atmosfären av spel som Tomb Raider, Vice City, San Andreas, Spyro och Resident Evil. Mycket är säkert färgat av nostalgi, då jag minns känslan av att spela dom för första gången.

Jag gillar RE2-remaken, men föredrar ändå originalet. Kanske är för att jag spelade det först, men det är nåt speciellt med de kameravinklarna, musiken och atmosfären. Och Resident Evil är överlägset remaken tycker jag.

Medlem

30 år, får skit av mina yngre kollegor att jag gubbstönar

Medlem

49 här, känner mig förvånad över att någon så många är äldre än mig.

Mentalt pendlar jag dock mellan 20-60, beroende på vad jag måste göra.


signatur

I drank what?

Fragtjuv

Jag är född 87 så jag blir 36 i början av december och visst är det bara härligt att gubb-stöna när man sätter sig på stolar och hytta med näven åt folk!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det känns sjukt att det bara är ca. 1200 dagar mellan 37 och 40. Likadant 34 och 37 osv.

Själv har jag fört mina gener vidare så det ska inte finnas någon tidspress eller behov för 40-årskris? Jag har dessutom varit utomlands och tagit körtkort osv.

Vad ska man ha hunnit med och spela till 40 egentligen? Finns det något man måste spela innan 40?

Blir man någonsin för gammal för något?

Vill man spela horse star stable dream rainbow ranch så finns det bara en rekommenderad minimiålder.

Det är bara Lego som sätter 99 som maxålder.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Tror att forum är för oss äldre ( 34 här ). Känns inte som dagens kids hänger på forum.

Precis, de förstår inte vad de missar. Man sitter i lugn och ro med en kopp kaffe och läser och skriver lite. Inget hetsscrollande eller massa snabb information.

Det här är höjden av teknik!

Medlem

För övrigt började jag känna mig gammal runt 36-37 år. Det var något år innan dess som jag till sist förstod att även jag kommer att dö

Medlem

jag fyllde 41 i september

Skriv svar