Rapport: GTA VI utannonseras i veckan, trailer i december

Robot
Rapport: GTA VI utannonseras i veckan, trailer i december

Det luktar Game Awards för trailern.

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi


Releasehästryttare
Medlem

Haha, tror artikelbilden beskriver allas reaktion just nu. Hoppas det inte är alltför långt kvar till release!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag är mest orolig att jag kommer bli besviken för jag vet inte hur dom ska kunna göra ett mer detaljerat spel än RDR 2.
Såg nyligen en video om en mod till RDR 2 där man kunde spela som alla djur i spelet och alla fåglar har en egen animation för när dom ska lyfta från marken. Saker som dom flesta kommer missa men som ändå finns där.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Wow. Jag bryr mig sällan om nya utannonseringar men det här kittlas lite extra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag är mest orolig att jag kommer bli besviken för jag vet inte hur dom ska kunna göra ett mer detaljerat spel än RDR 2.
Såg nyligen en video om en mod till RDR 2 där man kunde spela som alla djur i spelet och alla fåglar har en egen animation för när dom ska lyfta från marken. Saker som dom flesta kommer missa men som ändå finns där.

Själv är jag orolig att de lagt större delen av sina resurser på MP-delen. Att vi får en ännu kortare och fattigare kampanj än i GTA5. Rockstar sket väl i stort sett helt i SP så fort de insåg vilka groteska pengar de drog in på MP. Inte en enda dlc/expansion till SP, men 10 års utvecklande av massa trams till MP.

Medlem

Förutom civ7 så finns det inget nytt stort spel jag är intresserad av att se förutom ett nytt riktigt gta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Själv är jag orolig att de lagt större delen av sina resurser på MP-delen. Att vi får en ännu kortare och fattigare kampanj än i GTA5. Rockstar sket väl i stort sett helt i SP så fort de insåg vilka groteska pengar de drog in på MP. Inte en enda dlc/expansion till SP, men 10 års utvecklande av massa trams till MP.

Jo det finns väl en viss risk för det. Men jag kan inte hålla med om att 30 timmar i GTA 5 eller runt 50 timmar i RDR 2 kan räknas som en fattig kampanj så det känns ändå som att dom fortfarande satsar på långa SP historier även om det aldrig blev några DLC.
Däremot skulle jag gärna se en mer allvarlig handling som i GTA 4 eller RDR 2 för jag tycker att dom hanterar det väldigt bra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jaaaaaaaaaaa fan vad fett, orimligt taggad men det hör ju till om man identifierar sig som gamer känns det som; att vara 100% hype inför Rockstar.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Svårt att inte känna sig lite hypad ändå. Rockstar är ju ett av bolagen som historiskt (igen och igen) pressat fram gränserna för vad som är tekniskt möjligt när det gäller spel. Och dessutom år efter år faktiskt hållit kvalitet. Skall bli väldigt roligt att se vad de hittat på.
Ps5 Pro ryktas ju släppas slutet av 2024... kan ju vara ett bra tillfälle att släppa ett spel av denna sort

Medlem

Går in dagligen på FZ bara för att se om det finns någon ny GTA-artikel och nu fick jag bara ont i magen. Ge oss en trailer!

Inaktiv

Inte känt hype på speciellt länge och skulle behöva lite hypium i dessa kaotiska tider. Tror de kommer slå på extra stort med tanke på att Cyberpunk utmanat dem.

Medlem

Nån som har koll på alla läckor? Vet vi i vilken stad vi kommer vara?

Medlem

Jag önskar jag kunde känna någon hype inför Rockstars spel, men dom faller mig inte riktigt i smaken, av dom jag lirat då(ett par timmar av IV och hela V). Det var väl inte dåliga spel, men ganska tråkig värld och gameplay, med en story som var so-so. GTA 1/2/London gillade man dock på den tiden.

Har haft ett sug att testa på Red Dead Redemption 2 för det ser ser så satans mysigt och läckert ut. Men gameplay-delen och tempot är det som tar emot.

Dom ska ha en eloge för att dom alltid strävar efter perfektion i detaljerna i sina spel.

Jag lär förmodligen köra GTA VI bara för att, vem vet, jag kanske gillar det mer än IV / V. Ska bli intressant och se vad dom har kokat ihop iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det hade varit helfestligt ifall man hade kunnat lira nästa gta i 2 olika lägen. Ett där du som vanligt ser allt i 3d och ett i isometrisk stil likt gta 1 och 2, men med den skillnaden att man har samma styrning som man har i alien swarm i det isometriska läget . Jag kan lätt se diverse moddar och dylikt i en isometrisk vy där staden blir slagfält mellan revaliserande gäng. Hoppas kan man ju alltid göra 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Min kropp är redo

Medlem

Blir det igen pc först 1 år senare efter konsoller blir jag inte lika glad

Medlem
Skrivet av Brona:

Nån som har koll på alla läckor? Vet vi i vilken stad vi kommer vara?

Miami och Florida. Men i läckan hittade de något som liknade rätt höga kullar i bakgrunden (berg?) som inte finns i delstaten. Tyckte själv att det var lite märkligt när jag såg videon. Man har även hittat ett hus, tror det var ett fängelse, men som ligger i grannstaten Georgia.

Btw: Om ryktena stämmer så hade jag rätt om en trailer under det år, och kanske ett släpp nästa höst.

Medlem

I'll believe it when I see it!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Haha, tror artikelbilden beskriver allas reaktion just nu. Hoppas det inte är alltför långt kvar till release!

Som enbart pc spelare (och switch men tror den blir utan nått gta 6 ) så känner jag mig inte det minsta hypad, med lite tur så lär vi spela det våren 2025

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Blir det igen pc först 1 år senare efter konsoller blir jag inte lika glad

Det blir det, kanske flera år.

Medlem

signatur

Specs: PS5

Skribent

Det är en rätt tung fjäder i hatten för Geoff om trailern för GTA VI presenteras på Game Awards.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Vågar man hoppas på release innan sommar 2024

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det är en rätt tung fjäder i hatten för Geoff om trailern för GTA VI presenteras på Game Awards.

https://twitter.com/geoffkeighley/status/1722090780431651185

Kom tydligen några minuter efter avslöjandet. Han känner till något 😁

Medlem

Jag tror det blir väldigt bra och väldigt multiplayer.

Det kommer vara kort (kortast gta) men kul i single player.

Medlem

Äntligen hoppas det stämmer, det här är första gången jag är taggad inför ett nytt GTA.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Ska bli kul se grafik/teknik lyft, om ryktena stämmer!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Antagligen bara snack. Men allt vi behöver är ett namn och ett årtal.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Själv är jag orolig att de lagt större delen av sina resurser på MP-delen. Att vi får en ännu kortare och fattigare kampanj än i GTA5. Rockstar sket väl i stort sett helt i SP så fort de insåg vilka groteska pengar de drog in på MP. Inte en enda dlc/expansion till SP, men 10 års utvecklande av massa trams till MP.

GTA5 kampanjen var ju varken kort eller fattig. Den ligger ju i linje med andra GTA när det kommer till längd.

https://howlongtobeat.com/game/4064?q=Grand%2520Theft%2520Aut...

Personligen så är 30h tillräckligt långt storymässigt. Finns ju massa annat man kan göra i GTA utanför storyn.

Sen så är det ju klart att de kommer satsa på Online. Rockstar och Take Two är först och främst företag, vars huvudmål är att maximera vinst. Det är ju en anledning varför det har tagit så lång tid för att få GTA6 started i utvecklingsfasen.

12
Skriv svar