Nintendo jobbar på en Zelda-film tilsammans med Sony

Robot
Nintendo jobbar på en Zelda-film tilsammans med Sony

Och den blir live-action snarare än animerad.

#Film, #The-legend-of-zelda


Medlem

Naaaaah.

Don't do it.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Konstigt, och roligt.
Hoppas på en riktigt ostig rulle med usla produktionsvärden och pinsamma skådisar. Gärna att den spelas in i Århus och återanvänder Katla från Bröderna Lejonhjärta

Medlem

What?! Them be trollin'! Dogs and cats, living together?!

Galenskap! 😄

Redaktör
Ponny

Jonny! Nu får vi snart ta ett möte. Är INTE första april idag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Oj vilken bomb. Misstänker det blir en film likt Goonies.

Medlem
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Naaaaah.

Don't do it.

Håller med. Zelda ska upplevas i spelform.

Medlem

Hade hellre sett en film i stil med Studio Ghibli

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Hade hellre sett en film i stil med Studio Ghibli

Second this. Men kanske blir toppenbra. Bara vänta och se

Bara jag som tänker på den höga fallhöjden här? 😅

Rent kommersiellt är beslutet antagligen rätt. Mario-filmen verkar minst sagt gjort ett bra avtryck i kassan...

Medlem

Jag förutser att de baserar det mesta på Ocarina, och slänger in lite från Breath of the Wild. Det har funkat förr, se på Resident Evil och Silent Hill.

Medlem

Synd, hade hellre sett den i animerad form

Medlem

Känslan är tyvärr att det är stor risk att detta blir riktigt dåligt... Jag kommer nog inte se filmen om det inte är så att den får helt överväldigande bra kritik. Jag älskar Zelda, men det är kanske lite för barnsligt för att fungera som spelfilm, även om det gör sig toppenbra i spelmediet. Hoppas jag har fel, men jag är väldigt skeptisk, trots alla stora namn som ska vara med i den här produktionen.

Medlem

En serie med total längd 6-8 timmar skulle passa bäst.

Medlem

Åh nej, inte Sony.
Får hoppas att filmen inte påverkas allt för negativt när Sony är inblandade.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Åh nej, inte Sony.
Får hoppas att filmen inte påverkas allt för negativt när Sony är inblandade.

Sony är mest med och finansierar och distribuerar filmen så de kommer knappast försöka sinka filmen för att de är "konkurrenter" (det är alltså inte speldivisionen av Sony som är involverade):

"The film will be co-financed by Nintendo and Sony Pictures Entertainment Inc., with more than 50% financed by Nintendo. The theatrical distribution of the film will be done worldwide by Sony Pictures Entertainment Inc."

Btw, ni är så välkomna så

dyb
Medlem

Tillsammans *

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Sony är mest med och finansierar och distribuerar filmen så de kommer knappast försöka sinka filmen för att de är "konkurrenter" (det är alltså inte speldivisionen av Sony som är involverade):

"The film will be co-financed by Nintendo and Sony Pictures Entertainment Inc., with more than 50% financed by Nintendo. The theatrical distribution of the film will be done worldwide by Sony Pictures Entertainment Inc."

Btw, ni är så välkomna så

Det är de västerländska influenserna som bekymrar mig när det kommer till Sony.
Hoppas verkligen att Nintendo har veto i allt när det kommer till allt som inte handlar om finanser.

Medlem
Skrivet av Najkan:

En serie med total längd 6-8 timmar skulle passa bäst.

Det gick ju rykten om att Netflix skulle göra en serie av det, men verkar som det mest var önsketänkande. Men Tom Holland var i alla fall populär i fancastingen så hoppas han kontaktas av Nintendo inför detta - han ser ut att passa i rollen

Som Zelda fancastades Emma Watsson men då hon tyckts ha lagt skådespeleriet åt sidan så lär det ju inte hända tyvärr

Istället kan jag tänka mig Hunter Chafer som Zelda, vilket jag inte verkar ensam om då jag googlade henne och hittade detta

I Resident Evil 4 Remake spelade Ella Freya Ashley och postade nyligen en video där hon cosplayar Zelda så hon kanske skulle passa här också?

Vilka skulle ni vilja se i rollerna?

Medlem

Hade hellre sett en animerad film i Ghibli-stil, så klart. Särskilt eftersom de senaste spelen känns som tagna från de filmerna.

Men, hoppas det här blir bra, även om jag har svårt att se det. Så hoppas jag att monstren (bossarna om ni så vill) har vågad design, jag vill se saker som Godzilla kan se ut i de japanska filmerna

Jag vill se något jag inte får se i vanlig fantasyfilm som Hollywood.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vilka skulle ni vilja se i rollerna?

Nicolas Cage som Link och John Travolta som Zelda ...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gertzy:

Vilka skulle ni vilja se i rollerna?

Han som spelade Jojen Reed i Game of Thrones kanske skulle funka? Thomas Brodie-Sangster. Kanske är till åren kommen nu, men kanske har ett konstant pojkigt utseende.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är de västerländska influenserna som bekymrar mig när det kommer till Sony.
Hoppas verkligen att Nintendo har veto i allt när det kommer till allt som inte handlar om finanser.

Ja, det lär ju bli en mer västerländsk Hollywood-touch på det hela misstänker jag, för att få mer "internationell touch" snarare än om alla varit Japaner som pratat japanska. Men det tror jag hade blivit oavsett Sony eller någon annan hjälpt med finansieringen då jag misstänker det är Miyamotos önskan. Men det kan ju såklart visa sig vara fel men det är min initiala gissning nu i alla fall!

Skrivet av Sommarregn9:

Nicolas Cage som Link och John Travolta som Zelda ...

Haha, we have a winner!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Han som spelade Jojen Reed i Game of Thrones kanske skulle funka? Thomas Brodie-Sangster. Kanske är till åren kommen nu, men kanske har ett konstant pojkigt utseende.

https://images2.minutemediacdn.com/image/fetch/w_850,h_560,c_...

Om de kör på Toon Link kanske? Ser inte han som vuxen Ocarina of Time-Link i alla fall?

Medlem

Sly som link "yo zelda!"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Han som spelade Jojen Reed i Game of Thrones kanske skulle funka? Thomas Brodie-Sangster. Kanske är till åren kommen nu, men kanske har ett konstant pojkigt utseende.

https://images2.minutemediacdn.com/image/fetch/w_850,h_560,c_...

Snälla inte Thomas Brodie-Sangster! Har PTSD från när han var med i Queens Gambit, maken till felcasting 😬


signatur

IDKFA

Redaktör
Ponny
Skrivet av mrFluffy:

Snälla inte Thomas Brodie-Sangster! Har PTSD från när han var med i Queens Gambit, maken till felcasting 😬

Aj då. Tå trampades på! (Inte sett den själv.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har extremt svårt att se hur detta skulle fungera som live-action… Sedan är ju inte Story och djupa karaktärer Zeldas starka sida direkt, vilket blir extra viktigt om dom skippar animerat.

Medlem

Känns märkligt att inte göra den animerad.
Nåväl.

Ska filmen hamna på playstation plus sedan då?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Om Disney fick händerna fria.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar