Kampanjen i Call of Duty: Modern Warfare 3 får svidande kritik

Medlem

Hade det fått bra betyg = Microsoft hade inget att göra med det. Hade det fått dåligt betyg = Microsoft fel. Damn If they do, damn If they don't.

Medlem

Detta e första Cod jag skippar. Längtar efter the finals mer. Har sjukt kul med det

Skribent
Skrivet av gizm0:

Jag däremot skulle inte punga ut 300KR för 2-5h lång kampaj, känns som ett rejält rån.

Ja, ja skulle inte betala 300 för denna kampanj. Men längden som MW1 och 2 har haft.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hade det fått bra betyg = Microsoft hade inget att göra med det. Hade det fått dåligt betyg = Microsoft fel. Damn If they do, damn If they don't.

Ingen här har ens anklagat Microsoft, men fint att du kommer till deras försvar som vanligt. Har dom ens hunnit varit inblandade i det här spelet?

Medlem

Ett par filmsekvenser och Warzone-kartor fyllda med bottar, märks verkligen vilken kvalitetshöjning vi får med spelpriser i 1000kr-klassen. På med säsongspass, lootlådor och skins shop på det. Hoppas Microsoft använder det här som anledning till en rensning av personalen på Elon Musk-nivå.

Medlem

Glad att jag inte förköpte spelet denna gång. Att gå från nya MW2 direkt till ett nytt MW3, utan något spel där emellan, känns desperat. Och att kampanjen verkar suga gör mig ännu mer orolig. Blir att avvakta till en 50% prissänkning innan ett eventuellt köp.

Medlem

Låter som att de har varit i behov av ny ledning!

Hade nog tänkt köpa mw3 pga de nya kartorna som nämnt men att kampanjen både är kort och får riktigt dålig kritik får mig definitivt att avvakta.

Medlem

Jag testade en stund och skickade sedan in en begäran om återbetalning. Kampanjen är ett riktigt uselt skämt.
Som känns mer som ihopplockade multiplayer banor i en serie. Med så många olika vapen och grejer som möjligt på så kort tid som möjligt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett par filmsekvenser och Warzone-kartor fyllda med bottar, märks verkligen vilken kvalitetshöjning vi får med spelpriser i 1000kr-klassen. På med säsongspass, lootlådor och skins shop på det. Hoppas Microsoft använder det här som anledning till en rensning av personalen på Elon Musk-nivå.

Skicka spelet direkt till Gamepass bara, iväg med skiten till soptippen

Medlem
Skrivet av gizm0:

Jag däremot skulle inte punga ut 300KR för 2-5h lång kampaj, känns som ett rejält rån.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, ja skulle inte betala 300 för denna kampanj. Men längden som MW1 och 2 har haft.

Dock så är inte 75kr/timme dyrt för underhållning om man nu gillar cod. Pratar bara här kampanj för 300 och den är 4tim lång.

Medlem

Har länge tyckt att dom borde gå all-in på säsonger istället, hellre ett spel med riktigt matiga säsonger dom nästa 5 åren istället för dessa ständiga ett nytt spel om året.

Typ säsong 1, 2 single player uppdrag 4 nya 6v6 kartor och ett event för WZ, sen nästa säsong fortsättning på single player osv, sen varje år kanske ändra setting så som dom gör nu, fast fortfarande i samma spel, lite så som dom gjort fast inte lika whip-lash som nu.

Medlem

"You've completely shit on all of the OG characters AND the new ones. I honestly preferred WWII's campaign, and that one SUCKED."

WWII är ju den enda CoD kampanjen jag har lirat, kanske därför jag aldrig fastnade.

Medlem

Extra kul att speltid räknas när spelet inte ens är aktivt. Dvs tydligen räknar den även när xboxet är avstängt och spelet ligger som ”Quick resume”. Står att jag spelat 10h så fick ingen refund. Och jag spelade MAX en timme. Snuddar nog mer åt 30min.

Microsoft kan dra åt.. nästan 1000:- för ett skitdåligt spel som jag inte får tillbaka. Där blev de av med en game pass prenumerant.

End of rant.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oj det va dyrt för den 3-4timmar kampanjen ...

Bra för mig, som kampanjerna oftast tar tre gånger längre för mig att spela klart!
Många kampanjer har jag tyvärr fortfarande inte kunnat spelat klart. De är (för mig) för långa och svåra.


signatur

autograph

Medlem

Det är ganska öppet fält för den som kan och vill utveckla ett bra fps med fokus på singleplayer.
Konkurrensen är ju i multiplayern.
Jag vill gärna ha ett bra fps singleplayer också. I ”realistiskt tema”
Förr klarade spel av att göra både och på ett bra sätt (tänk battlefield bad company tex), men det är long and far between såna spel…

Skrivet av Papphammar:

Det är ganska öppet fält för den som kan och vill utveckla ett bra fps med fokus på singleplayer.
Konkurrensen är ju i multiplayern.
Jag vill gärna ha ett bra fps singleplayer också. I ”realistiskt tema”
Förr klarade spel av att göra både och på ett bra sätt (tänk battlefield bad company tex), men det är long and far between såna spel…

Det skulle vara intressant att se hur stort kommersiellt intresse det finns för ett mer renodlat singleplayer-FPS idag. Har inte direkt järnkoll på genren, men kan själv inte komma på något större singleplayer-FPS som släppts de senaste åren? Det enda jag kommer på på rak arm är Bioshock Infinite men det är ju 10 år gammalt vid det här laget. Ska dock enligt Wikipedia ha sålt i 6m+ och det är ju inte fy skam.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det skulle vara intressant att se hur stort kommersiellt intresse det finns för ett mer renodlat singleplayer-FPS idag. Har inte direkt järnkoll på genren, men kan själv inte komma på något större singleplayer-FPS som släppts de senaste åren? Det enda jag kommer på på rak arm är Bioshock Infinite men det är ju 10 år gammalt vid det här laget. Ska dock enligt Wikipedia ha sålt i 6m+ och det är ju inte fy skam.

Cyberpunk, Doom, Borderlands, Farcry, Halo och Metal: Hellsinger tror jag är single player också ej tittat på de men såg de hos humble just haha.
Så jag tror de är ganska poppis och folk vill ha single player vs generic carbon copy av något battle royal

Skribent
Skrivet av Busko:

Dock så är inte 75kr/timme dyrt för underhållning om man nu gillar cod. Pratar bara här kampanj för 300 och den är 4tim lång.

Nu verkar ju kampanjen ha mer problem än längden. Personligen så kan jag betala för om kampanjen är 2 h lång, men att det då är en bra kampanj. Här verkar den ju bestå av Warzonebanor med bottar, det skulle jag inte betala 300 kr för.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Busko:

Cyberpunk, Doom, Borderlands, Farcry, Halo och Metal: Hellsinger tror jag är single player också ej tittat på de men såg de hos humble just haha.
Så jag tror de är ganska poppis och folk vill ha single player vs generic carbon copy av något battle royal

Cyberpunk är väl mer FPS-rpg och Halo tror jag de flesta köper för MP, eller? Men de övriga är ju definitivt mer tweakade åt SP-hållet och både Doom och Far Cry har väl gått rätt bra... Tyvärr känns det väl ofta som att de som finansierar spelbudgetarna hellre chansar och siktar på att få till nästa Fortnite snarare än "rätt bra".

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Extra kul att speltid räknas när spelet inte ens är aktivt. Dvs tydligen räknar den även när xboxet är avstängt och spelet ligger som ”Quick resume”. Står att jag spelat 10h så fick ingen refund. Och jag spelade MAX en timme. Snuddar nog mer åt 30min.

Microsoft kan dra åt.. nästan 1000:- för ett skitdåligt spel som jag inte får tillbaka. Där blev de av med en game pass prenumerant.

End of rant.

Sånt här sker inte hos Sony, dags o byta upp sig kanske ?

Medlem
Skrivet av submariner:

Sånt här sker inte hos Sony, dags o byta upp sig kanske ?

Sony är väl inte bättre än Microsoft när det gäller refunds?

Medlem
Skrivet av submariner:

Sånt här sker inte hos Sony, dags o byta upp sig kanske ?

Eftersom ps5 saknar dolby atmos på riktigt (kör bara sitt egna i en dolby Atmos container typ) samt inget dolby vision så ser jag det mer som att byta ner sig. Men visst, jag kommer köpa ett playstation den dag det kommer ett nytt the last of us eller uncharted. Tills dess håller jag mig på Xbox trots att de rånar mig. Men blir till att kontrollera spelen noggrannare innan köp helt enkelt.

Medlem

Senare Cod´s kampanjer har väl aldrig varit mästerstycken på det viset. De första COD spelen 1-3 hade ju minnesvärda kampanjer. Det var väl dock innan MP blev något stort, och utvecklarna kunde sluta bry sig om AI. På senare år har jag gillat Black ops 2 mycket, WW2 skapligt, MW1 mycket, och MW 2 litegrann. Har som många andra bara köpt för SP. När man kört igenom kampanjen, har man sina favvobanor. Som man kan köra om, och om igen

Lär inte köpa detta!

Undrar om utvecklarna faktiskt förstår, att det är ganska många som köpt CoD enbart för SP?

Det var där sagan startade år 2003! Som en verklig konkurrent till Medal of Honor: Allied assault (år 2002), med en grym kampanj!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Nu har jag börjat spela kampanjen. Men, jag känner ju igen mycket!
Det känns som att jag nyligen redan spelat detta!? Kan någon förklara?


signatur

autograph

12
Skriv svar