Releasehästryttare

Haha, men jovisst!

Affären här hade fått in Zeroh julmust, testar den nu och måste ändå säga att den va betydligt bättre än deras cola smak som jag tyckte va så hemsk att jag gav bort den.

Denna är drickbar även om jag inte har kolsyrat vatten hemma!

Medlem

Hellre "Trocamust" än "Skumtomte" , fyyyy faan.

Releasehästryttare

Såg att Apotekarens säljer Julmust med apelsinsmak i år, nån som testat än?

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg att Apotekarens säljer Julmust med apelsinsmak i år, nån som testat än?

https://www.carlsbergsverige.se/media/60319/apotekarnesjulmus...

Yes, jag har testat den. Gillade den som tusan, en av de godaste smaksatta musterna jag smakat så det har fått bli ett par flaskor till efter den initiala. Rekommenderade även den till en kollega som inte alls blev imponerad så det är väl som alltid högst individuellt

Skrivet av Devan:

Såg att Apotekarens säljer Julmust med apelsinsmak i år, nån som testat än?

https://www.carlsbergsverige.se/media/60319/apotekarnesjulmus...

Den ska jag prova. När det närmar sig julafton vill säga.

Medlem

Spännande med en smak av apelsin, skulle gärna testa, men den är sockerfri... vette tusan...

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg att Apotekarens säljer Julmust med apelsinsmak i år, nån som testat än?

https://www.carlsbergsverige.se/media/60319/apotekarnesjulmus...

Jag har testat den. men den finns bara i sockerfritt utförande, vilket går fetbort. Smakar mer apelsin än must. Jag tror flopp på den här. Många nyfikna kommer att testa nu i oktober, sen kommer den reas ut i december för att ingen vill ha den.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Trocadero är ju nästan en nationaldryck, iaf i norra sverige

Va!? Det är en dryck till pizzan. Portello däremot... Det är inget man skojar om.

Releasehästryttare

Testade apelsin julmusten nu och jag gillar den rejält, väldig mycket apelsinsmak

Medlem

Trocadero är gott. Julmust är ännu godare. Trocamust - bleh! Helheten visade sig vara mindre än summan av två goda komponenter.

Medlem

Trocamust var ju inte en lyckad kombo, men riktigt kul tycker jag när företag vågar sig på att göra nya smaker. Finns det fler drickor i år månntro som gjorts med jul i åtanke?:)

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Trocamust var ju inte en lyckad kombo, men riktigt kul tycker jag när företag vågar sig på att göra nya smaker. Finns det fler drickor i år månntro som gjorts med jul i åtanke?:)

Spirit of Sweden har ett antal smaker som vi säljer på jobbet. Tyvärr har jag inte personligen testat någon av smakerana:
https://spiritofsweden.com/produkter/jullask/

Medlem
Skrivet av Bennii:

Spirit of Sweden har ett antal smaker som vi säljer på jobbet. Tyvärr har jag inte personligen testat någon av smakerana:
https://spiritofsweden.com/produkter/jullask/

Tackar för tipset, ska kolla in:)

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Spännande med en smak av apelsin, skulle gärna testa, men den är sockerfri... vette tusan...

Helt med dig där. Såg den här Apelsin Julmusten, förra veckan och vart lite intresserad. Men hittade inge "el naturell" så att säga.
Tycker det är ganska trist. Nästan alla nya smaker jag ser nuförtiden är alltid "sockerfria" och smakar kemikalier/konstgjort viket dämpar entusiasmen att testa dom.

Medlem

Portellomust. Hade det funnits hade jag köpt det direkt 😀


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Helt med dig där. Såg den här Apelsin Julmusten, förra veckan och vart lite intresserad. Men hittade inge "el naturell" så att säga.
Tycker det är ganska trist. Nästan alla nya smaker jag ser nuförtiden är alltid "sockerfria" och smakar kemikalier/konstgjort viket dämpar entusiasmen att testa dom.

Ja, verkligen. Dricker hellre sällan än ofta, och då gärna "riktig" läsk

Medlem

TrocaMust Zero var ju supergod! Nya favvon!

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Portellomust. Hade det funnits hade jag köpt det direkt 😀

Portello är den godaste dryck som skapats!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Portello är den godaste dryck som skapats!

Har svårt för den faktiskt. Trocadero, där snackar vi.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Portello är den godaste dryck som skapats!

Japp, finns ingen godare lärre. Kanske Dr Pepper.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag har ännu inte testat Trocamust men har alltid varit skeptisk mot allt som inte är "klassiska" smaker. Nu vet jag lite vad jag kan förvänta mig från Trocamust om jag någon gång testar det.

Däremot är jag nog ansvarig för halva skövde kommuns konsumption av Trocadero. Det är läskigt hur mycket jag dricker...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Skulle vilja prova en variant av apelsin must med socker. Den här sockerfria trenden är inget för mig.
Godis och läsk utan socker är som mat utan salt och kryddor.

Medlem

Apotekarnes Julmust Apelsin var väldigt trevlig.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Apotekarnes Julmust Apelsin var väldigt trevlig.

Den var helt okej, för tankarna till romerska bågar.
Men ingen hipstermust klår vanlig hederlig julmust!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Krycka:

Skulle vilja prova en variant av apelsin must med socker. Den här sockerfria trenden är inget för mig.
Godis och läsk utan socker är som mat utan salt och kryddor.

Hammars bryggeri har det Sen vet jag inte om du kan få tag i den beroende på var i landet du befinner dig.

Men här i julmustens hemtrakter Närke går den att få tag i så här innan jul.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Hammars bryggeri har det Sen vet jag inte om du kan få tag i den beroende på var i landet du befinner dig.

Men här i julmustens hemtrakter Närke går den att få tag i så här innan jul.

En får tacka för tipset, då jag älskar must nästan lika mycket som öl.

Medlem
Skrivet av ohGr:

TrocaMust Zero var ju supergod! Nya favvon!

Råkade köpa en idag. Var specialerbjudande på ICA om två Troca/Cuba Cola så tog en av varje och kollade bara att det stod Zero så tänkte inte på att det var Trocamust istället för Trocadero. Men smakade den nu, var ju riktigt god! Kommer nog dricka den istället för julmust hela vintern nu

Medlem

jag är tvärtom mot recensenten. Älskar denna julmust

Köper den nästan jämt.

Smakar först julmust och så får man en ton av trocadero när man sväljer. muuums

Fast jag köper den med socker i. Har aldrig varit något fan av någon julmust hittills som varit sockerfri. Det händer något med smaken för mig.
Vanliga drickor har jag dock inga problem som sockerfria.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Trocamust - odickbart. Gillar både trocadero och must men dessa skall aldrig blandas. (Har testat)

Must med apelsinsmak- odrickbart. Beror i mitt fall på att jag inte gillar apelsinläsk överhuvudtaget. (Känner inte att jag behöver testa. Apelsin i läsk - Bluäh!)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Trocamust - odickbart. Gillar både trocadero och must men dessa skall aldrig blandas. (Har testat)

Must med apelsinsmak- odrickbart. Beror i mitt fall på att jag inte gillar apelsinläsk överhuvudtaget. (Känner inte att jag behöver testa. Apelsin i läsk - Bluäh!)

odrickbart låter lite väl

Alltid varit förundrad hur det finns "finsmakare" inom läsk. Allt är sött, det går att blanda allt
Men men alla har olika smak. För mig fungerar vilken läsk som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar