Djävulen på bordet – Analoga spel baserade på Diablo utannonserade

Robot
Djävulen på bordet – Analoga spel baserade på Diablo utannonserade

Ett brädspel och ett penna och pappers-rollspel med Diablo-tema är under utveckling.

#Blizzard-Activision, #Diablo-4


Medlem
Medlem
Skrivet av Thorne:

Jävligt tråkig kommentar måste jag säga. Varför inte bara scrolla vidare och läs sådant du är intresserad av istället?

Själv blir jag bara glad som satan av att läsa spelnyheter om brädspel osv. Riktigt trevlig hobby men väldigt beroendeframkallande och dyr xD


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Jävligt tråkig kommentar måste jag säga. Varför inte bara scrolla vidare och läs sådant du är intresserad av istället?

Själv blir jag bara glad som satan av att läsa spelnyheter om brädspel osv. Riktigt trevlig hobby men väldigt beroendeframkallande och dyr xD

Haha, håller med! Varför kommentera om det inte intresserar en? Kommer ju väldigt mycket spel (såväl digitala som analoga) som inte tilltalar mig men jag orkar inte lägga energi på allt det utan väljer ju istället att engagera mig i det som är intressant. Känns mer givande. Och håller med, detta är ju väldigt roliga nyheter! Tror det passar perfekt som brädspel faktiskt! Kanske inte billigt, men det blir ju en engångskostnad då och då som är relativt låg mot många andra hobbys så tycker inte det är orimligt på något sätt.

Medlem

Jag hoppas på rollspelet! Någon som har koll på deras tidigare spel?

Medlem

Vart e länkarna till kickstartern. Hittar dem inte... I andra artiklar står det att det ska komma till kickstarter

Medlem

Lite spännande, inte så mycket på rollspelet men brädspelet!
Dock har det släppts en uppsjö licensspel som är mycket krom men skräp att spela så rätt försiktig där.

Tråkigt att det är coop, hade gärna sett en bra semi-coop grottkrypare!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av robbis:

Vart e länkarna till kickstartern. Hittar dem inte... I andra artiklar står det att det ska komma till kickstarter

Det är sant, jag tolkade det som om kickstarten redan fanns men det verkar som den ska komma senare. Så har justerat texten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Najs! Det här kan nog bli riktigt spännande, hoppas de får till det! Låter som drömmen enligt mig.

Medlem

Jag har för mig att det redan finns ett Diablorollspel sedan förut. Det är till d20systemet om jag minns rätt.

Medlem

Hmm, lägger man upp en avbetalningsplan i butik då för battle pass?

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Jävligt tråkig kommentar måste jag säga. Varför inte bara scrolla vidare och läs sådant du är intresserad av istället?

Själv blir jag bara glad som satan av att läsa spelnyheter om brädspel osv. Riktigt trevlig hobby men väldigt beroendeframkallande och dyr xD

Håller med!
Brädspel är så sjukt kul, öl och en hel kväll med vännerna i kombo med mat.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Om det är samma designer som Nemesis kan det bli bra, baserat på ratings

1
Skriv svar