Utvecklingen av Elden Ring-expansionen Shadow of the Erdtree "går smidigt"

Robot
Utvecklingen av Elden Ring-expansionen Shadow of the Erdtree "går smidigt"
Medlem

Jag tror nog som ryktena säger, trailer på TGA och release februari/mars.

Ska bli en fröjd att få hoppa in igen när det är dags! Njut av menymusiken lite så länge vettja!

Förövrigt verkar FromSoftware även bli sin egna utgivare i framtiden om man kollar rapporten, ingen Bandai Namco längre med andra ord.

Armored Core 6 verkar även ha sålt bra, med 700 000 sålda exemplar enbart i Japan. Missa inte denna pärla, helt fantastiskt spel!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Quake-konnässsör

"...but development is proceeding smoothly." Men hur smidigt flyter det på? Skull and Bone-smidigt?

Inte för att Elden Ring skulle behöva en DLC, känns ganska komplett "berättelse".

Medlem
Skrivet av almblad:

"...but development is proceeding smoothly." Men hur smidigt flyter det på? Skull and Bone-smidigt?

Inte för att Elden Ring skulle behöva en DLC, känns ganska komplett "berättelse".

Ja man känner sig rätt färdig.
Mycket bra spel men är rädd att man skulle få zelda tears of the kingdom syndrom av att spela dlc/uppföljare. Vem vet 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mer FROM är alltid bra, de har aldrig misslyckats med ett spel eller ett DLC.

Medlem

And I just cant hide it.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja man känner sig rätt färdig.
Mycket bra spel men är rädd att man skulle få zelda tears of the kingdom syndrom av att spela dlc/uppföljare. Vem vet 🤷‍♂️

Högst tveksamt. Det finns ju variation i oändlighet i deras spel.

Medlem
Skrivet av vamp:

Högst tveksamt. Det finns ju variation i oändlighet i deras spel.

Jaså, det har jag så fall missat i elden ring. om du inte menar att man kan köra med annan klass bara


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jaså, det har jag så fall missat i elden ring. om du inte menar att man kan köra med annan klass bara

Ja, eller byt build på befintlig char. Enligt mig är det storheten i deras spel (förutom världsbygget) att en pure strenghtbuild spelas helt annorlunda mot en dex eller faithbuild. Brukar nästan alltid börja om direkt jag är klar med deras spel och skapa raka motsatsen. Bossarna som gick som en dans förra gången blir rejält mycket svårare och vice versa. Upplever snarare att begränsningarna ligger hos spelaren än spelet i Froms titlar.

Medlem
Skrivet av vamp:

Ja, eller byt build på befintlig char. Enligt mig är det storheten i deras spel (förutom världsbygget) att en pure strenghtbuild spelas helt annorlunda mot en dex eller faithbuild. Brukar nästan alltid börja om direkt jag är klar med deras spel och skapa raka motsatsen. Bossarna som gick som en dans förra gången blir rejält mycket svårare och vice versa. Upplever snarare att begränsningarna ligger hos spelaren än spelet i Froms titlar.

Ok ja visst det finns variation på det viset, inget som gör mig sugen att i närmsta tiden ge mig ut på äventyr igen.
Spelet är bra men mättnadskänslan satt sig direkt man var klar. Spelade strax över 100 timmar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Quake-konnässsör
Skrivet av Molotov:

Ok ja visst det finns variation på det viset, inget som gör mig sugen att i närmsta tiden ge mig ut på äventyr igen.
Spelet är bra men mättnadskänslan satt sig direkt man var klar. Spelade strax över 100 timmar

Som mig då. Spelet är riktigt bra, så som de flesta av Dark Souls spelen. Men har spelat i 70 timmar, klarat av alla achievement i spelet, dödat alla bossar, hittat alla vapen. Spelade igenom spelet som magiker, och har inget intresse av att spela igenom på andra sätt, eller att spela PvP.

Känner mig klar med det helt enkelt

Medlem
Skrivet av almblad:

Som mig då. Spelet är riktigt bra, så som de flesta av Dark Souls spelen. Men har spelat i 70 timmar, klarat av alla achievement i spelet, dödat alla bossar, hittat alla vapen. Spelade igenom spelet som magiker, och har inget intresse av att spela igenom på andra sätt, eller att spela PvP.

Känner mig klar med det helt enkelt

Ja, alla är vi olika. Det du beskriver är bara första rundan för mig.

Medlem
Skrivet av almblad:

Som mig då. Spelet är riktigt bra, så som de flesta av Dark Souls spelen. Men har spelat i 70 timmar, klarat av alla achievement i spelet, dödat alla bossar, hittat alla vapen. Spelade igenom spelet som magiker, och har inget intresse av att spela igenom på andra sätt, eller att spela PvP.

Känner mig klar med det helt enkelt

Har du bara lagt 70 timmar så har du missat mycket kan jag lova dig, några alla vapen är det inte tal om. Finns hur mycket som helst i form av questlines och säkerligen fullt med ställen du inte sett. Sen om du kört igenom som magiker så förstår jag att du inte är så sugen på att fortsätta eftersom det är som att ha kört på Easy. Det finns 117 talismans och 308 vapen i spelet, ta en snabb titt på hur många du har i påsen så framkommer det nog på ett ungefär hur många ställen du sprungit förbi eller inte kollat in alls.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Har du bara lagt 70 timmar så har du missat mycket kan jag lova dig, några alla vapen är det inte tal om. Finns hur mycket som helst i form av questlines och säkerligen fullt med ställen du inte sett. Sen om du kört igenom som magiker så förstår jag att du inte är så sugen på att fortsätta eftersom det är som att ha kört på Easy. Det finns 117 talismans och 308 vapen i spelet, ta en snabb titt på hur många du har i påsen så framkommer det nog på ett ungefär hur många ställen du sprungit förbi eller inte kollat in alls.

Alla är inte ute eftet att 100%a spel.
Man har klrt genom, upplevt storyn och äventyret och sen är man klar.
Jag själv kan tänka mig fortsätta spela men ett openworld är jag sällan sugen på fortsätta, inte på en gång iaf.
Kan mycket väl förstå förgående talare även fast den kört som magiker. Det var ju hans äventyr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Själv så har jag bara spelat till snö området och sen tittat igenom det lite halft innan jag slutade spela. För dom brukar stoppa in dlc i spelet. Så det är det jag vänta på. Har inte energi eller tid att spela spelet mer än en gång. Och kommer inte klara spelet helt innan alla dlc är ute.

1
Skriv svar