FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har inte köpt spelet än men skickade en request så länge, samma användarnamn.
Är det steam store som gäller eller var köper ni? Något billigare på Epic men..

För mig var det billigast på EA, typ 480kr.

Medlem
Skrivet av Baklastarn:

om ni kör med ratt
ställ ner steering linearity till -10
blir ett helt annat spel

Jadu... Men inte till det bättre

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har inte köpt spelet än men skickade en request så länge, samma användarnamn.
Är det steam store som gäller eller var köper ni? Något billigare på Epic men..

Steam för mig då jag har EA play. 10% rabatt då som fungerar både Steam

Medlem

kanske beror på ratt och annat
blev mycket responsivare

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har inte köpt spelet än men skickade en request så länge, samma användarnamn.
Är det steam store som gäller eller var köper ni? Något billigare på Epic men..

Steam för mig, alltid Steam om spelet finns där
Men det har nog ingen betydelse så köp där du känner för det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

brrap brrap pew pew

Har accepterat en hel drös med vänförfrågningar nu och tidigare idag så det är bra att hoppa in i klubben och börja köra!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Soulless:

Steam för mig, alltid Steam om spelet finns där
Men det har nog ingen betydelse så köp där du känner för det!

Brukar också köra på det oftast, om det inte skiljer massor. Fick -10% loyalty bonus när jag var inloggad nu så det fick bli steam.

brrap brrap pew pew

Hallå igen folket, ni som varit med här sedan tidigare vet ju att jag lider av SVÅRT galloperande kontrollbehov och nu ser jag att det börjar trilla in folk i klubben som jag inte känner igen namnen på från forumtet här. Förmodligen så har folk lite olika användarnamn här och var vilket såklart är OK, men jag vill ha koll på att det faktiskt bara är vi FZare som är med i klubben. Det blir svårt när jag inte vet vem som är vem.

Därför ber jag er alla (som har ett annat användarnamn på racenet) om ni snälla skulle kunna meddela detta till mig så att jag kan "para ihop" rätt förare med användare här på FZ. Det hade varit väldigt snällt

Slut på meddelandet

(Tillägg efter slut på meddelandet: jag återkommer med schema etc framöver under nästa vecka - min tanke är att vi kör lite "lekstuga" med olika testrallyn osv fram till nyår så inleder vid 2024 med en ordentlig käftsmäll i form av Säsong 1 av FZDZ WRC 2024)


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Jag heter nånting liknande Alex_83_SE... 😁

Medlem

Började köra på PS5 och kör Inge_Glid där

brrap brrap pew pew
Skrivet av Lognoreng:

Jag heter nånting liknande Alex_83_SE... 😁

Tack så mycket, det räcker så

Skrivet av rosski:

Började köra på PS5 och kör Inge_Glid där

Hahaha, episkt namn. Tack!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Hej allesammans!

Nytt spel innebär också en ny klubb, jag har skapat "nya" FZDZ.

1. Följ länken nedan
2. Släng iväg en friend request till mig (Lerb) OCH skriv till mig här på FZ (här i tråden eller via meddelande) vad du heter på Racenet.
3. När jag acceptat den, gå in på länken nedan igen och gå med i klubben

https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/1564

Vid frågor ställ dem gärna här

Hej sänt friendrequest " Kexpai"

brrap brrap pew pew
Skrivet av KexPai:

Hej sänt friendrequest " Kexpai"

Välkommen, och tack!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
FZDZ 2024 FÖRSÄSONG

Tjenixen, här kommer ett litet schema för "försäsongen" inför vi drar igång riktiga FZDZ mästerskapet igen efter nyår. Jag tänker att det kan vara bra att ha en period där folk får chans att köpa spelet, önska sig rattar i julklapp, öva, och så vidare

Jag har inte lagt in detta i spelet/klubben ännu men ska ordna med det i helgen.

Datum

Rally

Bilklass

Nov. 11 - 18

Rally Estonia

WRC 1997-2011

Nov. 18 - 25

AGON by AOC Rally Pacifico

S2000

Nov. 25 - Dec. 2

Rally Sweden

WRC

Dec. 2 - 9

Safari Rally Kenya

F2 Kit Car

Dec. 9 - 16

Rally Iberia

H3 RWD

Dec. 16 - 23

Secto Rally Finland

Group B 4WD

Dec. 23-31

Julledigt

-


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Hallå igen folket, ni som varit med här sedan tidigare vet ju att jag lider av SVÅRT galloperande kontrollbehov och nu ser jag att det börjar trilla in folk i klubben som jag inte känner igen namnen på från forumtet här. Förmodligen så har folk lite olika användarnamn här och var vilket såklart är OK, men jag vill ha koll på att det faktiskt bara är vi FZare som är med i klubben. Det blir svårt när jag inte vet vem som är vem.

Därför ber jag er alla (som har ett annat användarnamn på racenet) om ni snälla skulle kunna meddela detta till mig så att jag kan "para ihop" rätt förare med användare här på FZ. Det hade varit väldigt snällt

Slut på meddelandet

(Tillägg efter slut på meddelandet: jag återkommer med schema etc framöver under nästa vecka - min tanke är att vi kör lite "lekstuga" med olika testrallyn osv fram till nyår så inleder vid 2024 med en ordentlig käftsmäll i form av Säsong 1 av FZDZ WRC 2024)

Jag läste att du hade gallopererat dig först 😋

Medlem

Har skickat en friend request och tror jag heter schleten666 på racenet. Är dålig på att synas i forumen men är en flitig nyhetsläsare på fz 😊

Medlem

Också skickat vänförfrågan, heter kuungen, såg att du accepterat redan men då vet du iaf att jag kommer härifrån Inte varit med tidigare så blir kul att köra lite, hoppas man hittar lite tid för det bara.

Medlem

Hej, undrar lite om era inställningar. Är dom samma som till DR.2 kanske
Tänker wheel f, Tire f, S.A.T osv osv. Är väll lite olika beroende på ratt.

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Hej, undrar lite om era inställningar. Är dom samma som till DR.2 kanske
Tänker wheel f, Tire f, S.A.T osv osv. Är väll lite olika beroende på ratt.

Ratten på 900 grader i TM Appen
65% Saturation på styrningen i spelet
Resten lika som i DR2

Medlem

Hej!

Fråga till någon som vet om spelet har stöd för ”Jam Session” i onlineläget? Där man startar en server och man ser alla onlinespelare stå uppradade innan startlinjen och kör en och en efter varandra?

Jam Session fanns med i Dirt 2(inte dirt rally 2.0) så ni har ett exempel.

Tack för svar på förhand.

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Hej, undrar lite om era inställningar. Är dom samma som till DR.2 kanske
Tänker wheel f, Tire f, S.A.T osv osv. Är väll lite olika beroende på ratt.

Jag kör ganska standard, förutom att jag sänkte ner tire friction till under 30 någonstans. Det är den inställningen som gör ratten tung (märks mest på asfalt)

Men satsa på att försöka hitta något som passar dig!

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Ratten på 900 grader i TM Appen
65% Saturation på styrningen i spelet
Resten lika som i DR2

Ok, har 540 grader. Finns några tips på Steam också.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Jag kör ganska standard, förutom att jag sänkte ner tire friction till under 30 någonstans. Det är den inställningen som gör ratten tung (märks mest på asfalt)

Men satsa på att försöka hitta något som passar dig!

Ja, det får man testa lite själv. Gör under 30 grader lättare ratt eller tvärtom.
Får kolla mina värde i DR.2

brrap brrap pew pew

Jag har nu varit inne och accepterat alla liggande vänförfrågningar så det är bara till att hoppa in i klubben och tuta och köra

Skrivet av Freffo:

Hej!

Fråga till någon som vet om spelet har stöd för ”Jam Session” i onlineläget? Där man startar en server och man ser alla onlinespelare stå uppradade innan startlinjen och kör en och en efter varandra?

Jam Session fanns med i Dirt 2(inte dirt rally 2.0) så ni har ett exempel.

Tack för svar på förhand.

Tjena! Jag har tyvärr inte sett någon sådan funktion i spelet och kan inte heller minnas att något liknande har kommunicerats. Synd, för det låter som en rolig funktion!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

KuShO-SWE ska det vara på Racenet, vi är redan vänner men ville bekräfta det här.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Startade min career och har bara kört med junior WRC men tänkte testa första streckan i Finland med en riktig WRC bil för att sen köra den i FZDZ.

Fasiken ni är snabba! Körde streckan lite "safe" och insåg att jag har träning att göra. Hann tyvärr inte köra den i skarpt läge men WRC bilarna var riktigt roliga att köra och kändes väldigt bra jämfört med junior bilarna. Var som att spelet verkligen sken upp i sitt rätta element med dom kraftfullaste bilarna.

Vilket leder till en liten fråga. Hur mycket tränar ni på streckorna innan ni kör dom i ligan?
Som någon slags rally purist gillar jag tanken att man inte har superkoll på varenda kurva. Men samtidigt när man spelar någonting som är "competetive" så vill man ju ändå mäta sig mot andra under någorlunda samma förutsättningar så att säga.

Som gammal räv som spelat colin mcrae, Richard burns rally och Dirt serien med entusiasm, så har jag i alla fall fram tills idag levt i villfarelsen att jag är relativt duktig på rallyspel. Men det verkar som att jag kommer att ligga köra nånstans i bottenskiktet (men ha lika kul ändå)

Medlem

Har nött bort alla "lessons" och jobbar på moments medans jag leker med inställningar och sånt innan jag startar karriären

Till en början var jag osäker över musiken men nu gillar jag den skarpt, skönt med något lungt och soft emellan den frenetiska körningen så pulsen får sätta sig lite.

Tycker menyer är lite sega ibland, mycket klickande för att ta sig fram. Gillar inte heller att "restart" skickar en ut i menyn för ett event och inte tillbaka till startlinjen. Extra tid och tryck helt i onödan.

Som den loser jag är älskar jag achievements men avskyr när de delas ut utan utmaning. Fick just ett exempel i WRC, man får alltså en achievement när man klarar sin första "lesson", men man får ingen för att klara dem alla...
Ser att många achievements bara handlar om dumma saker såsom att starta sin karriär, bygga sin första bil etc...

Sticker också i ögonen att för att få köra samtliga "moments" och få låsa upp samtliga prylar under en "season" måste man ha BÅDE en "vip" biljett samt ett "EA pass" medlemskap.

Gällande online delen tycker jag det är väldigt fattigt vad man kan och inte kan se och göra. Kan inte se medlemmarna i klubben, inga daily/weekly challanges eller nått att jaga.

Detta sagt, I överlag riktigt kul! Kör tripla skärmar med rejält nedställd grafik på mitt 1080ti och G29 ratt och ser verkligen fram emot både singleplayer karriär och FZDZ!
Men det finns en hel del förbättringar som jag hoppas görs inom snar framtid, inte minst online innehållet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Förresten, jag hittar ingen inställning för att ändra dag och natt när man kör en sträcka (time trial).
För visst ska det väl gå att spela samtliga sträckor i både dagsljus och mörker?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Baklastarn:

om ni kör med ratt
ställ ner steering linearity till -10
blir ett helt annat spel

Intressant, vill du utveckla varför? Vad förändrar det (är ny på bilspel men har köpt wrc o ratt)

Medlem

Kör 1080p med 1080ti kort. Bilden fryser till lite då och då. Vilka ska jag sänka så det slutar ?
Eller vilka kan jag sänka och ändå ha bra bild. Turn mirrors har jag sänkt till low, läste att det gjorde lite.

Skriv svar