Feedback till Fragzone-fredag

Redaktör
Ponny
Feedback till Fragzone-fredag

Daniel och Tompa är på höstlov, så ingen Fragzone-fredag den här veckan. Trist. Men! Jag kan ju ta tillfället i akt och köra en liten gallup. Vad vill du se mer av i magasinet? Är det något du vill ha mindre av? Är det något som inte alls finns i showen du tycker skulle passa perfekt?

Mer diskussioner? Gäster? Längre? Fler trailers? Fler temaavsnitt? Mer nyhetsbevakning? Mer naket?

Feel free att bombardera med tyck och önskemål. Högt och lågt. Beröm gillar vi förstås också då ens ego alltid har utrymme att växa. Och vill du inte skylta offentlig, bara att PM:a mig.

Nästa vecka är allt som vanligt igen, och ett gäng avsnitt återstår av höstsäsongen som kulminerar i du-vet-vad. Årets spel ska utses och förra gången avslutades den specialshowen med tårar och panik. Myyys!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag gillar upplägget ni har för tillfället. Att ni pratar lite om vad ni spelat den senaste veckan, lite nyheter, nämna något tokigt gällande supporterklubben för att sedan dyka in i något matigare att prata om. Men gäster är ju alltid trevligt.

Sen kan jag nämna att jag var lite orolig över fragzone-fredag efter att både Calle och Jocke slutade. Men jävlar vad jag ser fram emot att mysa upp framför tuben eller lyssna på avsnittet som podd varje vecka! Ni gör ett kanonjobb!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Jag tappade suget när radarparet slutade. Ingen kritik i sig, jag kanske får kolla in FF igen helt enkelt.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillar att ni har börjat med teman för varje avsnitt. Det ger struktur. Annars finns en risk för att avsnitten pladdras bort lite (nu har ni ju typ ett körschema ni verkar följa, men ett tema ger en bra ram för oss tittare). Det är alltid trevligt med diskussion runt en nyskriven recension eller krönika, brukar bli intressant.

Ungefär så här:

  • Först: genomgång av vad veckans FF ska handla om

  • Temat för veckan

  • Nytt från spelvärlden

  • Nya spel

  • Hänt i forumet (krönikor, medlemsrecensioner etc)

  • Veckans quiz

Det jag saknar är väl egentligen en gäst. Att ni ibland bjuder in någon från spelvärlden att sitta med eller delta en stund i ett samtal om något relevant för just den personen. Det kanske är toksvårt att få med någon, jag vet inte, men det behöver ju inte vara chefen för PlayStation för att vara intressant. Varför inte någon från en svensk indieutvecklare? Finns ju några nu. Det hade varit intressant att höra någon bakom Bramble och Planet of Lana berätta lite om sina spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ni gör ett superjobb! Alla tre (fyra).
Önskar fler Wakkaah-besök om möjligt
Han skulle kunna vara med på länk, i ett litet moln kanske, svävandes ovanför er
The more the merrier!

Medlem

Hade vart trevligt ifall ni kunde ragga hem Calle till kvällen för årets spel

och gärna framförhållning när det blir inställt. Upplever att man får reda på sånt samma dag


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Daniel och Tompa är på höstlov, så ingen Fragzone-fredag den här veckan. Trist. Men! Jag kan ju ta tillfället i akt och köra en liten gallup. Vad vill du se mer av i magasinet? Är det något du vill ha mindre av? Är det något som inte alls finns i showen du tycker skulle passa perfekt?

Mer diskussioner? Gäster? Längre? Fler trailers? Fler temaavsnitt? Mer nyhetsbevakning? Mer naket?

Feel free att bombardera med tyck och önskemål. Högt och lågt. Beröm gillar vi förstås också då ens ego alltid har utrymme att växa. Och vill du inte skylta offentlig, bara att PM:a mig.

Nästa vecka är allt som vanligt igen, och ett gäng avsnitt återstår av höstsäsongen som kulminerar i du-vet-vad. Årets spel ska utses och förra gången avslutades den specialshowen med tårar och panik. Myyys!

<Uppladdad bildlänk>

Jag vill ha mer trailers

Medlem

Finns nog ingenting som jag skulle vilja ändra på med själva upplägget då jag i stort sett kan lyssna på er läsa senaste numret av Svensk Damtidning. Ni har bra tugg, bra dynamik mellan er och älskar verkligen att Thomas och Daniel tävlar om vem som har mest rätt i veckans quiz. Gillar även som någon nämnt ovan i tråden att ni har teman. Gör att de som tittar live också kan komma med lite inspel.

Vore bättre om det började vid 14:30 istället för då har jag rast på jobbet *hint hint*

Annars: fortsätt som ni gör.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Mer diskussioner? Gäster? Längre? Fler trailers? Fler temaavsnitt? Mer nyhetsbevakning? Mer naket!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker det funkar bra.
Stort plus för att ni med mutor eller möjligen hot, lyckats få fram den tidigare så kameraskygga Tompa framför kameran.

Tur att ni finns nu när svikarna på Sweclockers verkar ha lagt ner fredagspanelen.
Vad skulle man annars göra på fredagskvällarna???
Kolla på postkodmiljonären och sen idol?
Ryser vid blotta tankan.

Testpilot

Jag tycker det är kul att höra om era äventyr i spel. Jag har inte spelat Starfield ännu men det var kul att höra om Daniels (korta) äktenskap så jag hör gärna mer av vad som händer i era speläventyr.

Jag vill helst inte se några gäster då jag föredrar att det är samma panel varje vecka. Däremot skulle det vara intressant med reportage och möten med exempelvis svenska spelutvecklare i det normala FZ flödet. Då kan det diskuteras lite ledigt i just Fragzone Fredag också.

Får väl passa på att önska lite ökad frekvens på avsnitten med

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag gillar att ni har börjat med teman för varje avsnitt. Det ger struktur. Annars finns en risk för att avsnitten pladdras bort lite (nu har ni ju typ ett körschema ni verkar följa, men ett tema ger en bra ram för oss tittare). Det är alltid trevligt med diskussion runt en nyskriven recension eller krönika, brukar bli intressant.

Ungefär så här:

  • Först: genomgång av vad veckans FF ska handla om

  • Temat för veckan

  • Nytt från spelvärlden

  • Nya spel

  • Hänt i forumet (krönikor, medlemsrecensioner etc)

  • Veckans quiz

Det jag saknar är väl egentligen en gäst. Att ni ibland bjuder in någon från spelvärlden att sitta med eller delta en stund i ett samtal om något relevant för just den personen. Det kanske är toksvårt att få med någon, jag vet inte, men det behöver ju inte vara chefen för PlayStation för att vara intressant. Varför inte någon från en svensk indieutvecklare? Finns ju några nu. Det hade varit intressant att höra någon bakom Bramble och Planet of Lana berätta lite om sina spel.

Kan inte annat än att hålla med, jag gillar det verkligen. Passar perfekt vid tvåtiden, ger mig något att se fram emot när jag flexar ut lite tidigare på fredagen. En gäst då och och skulle inte vara fel.

Sluta ha höstlov!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Fett besviken av att det inte blev nått idag.


signatur

Allätare

Medlem

Jag lyssnar på podden! Älskart!

Medlem

Timestamps så det blir enklare att i efterhand kolla om det finns något speciellt ämne man tycker är intressant.

Medlem

Ni gör ett lysande jobb men det vore ju förpillande förtjusande om Calle o Jocke ville titta in som gäst någon gång, kanske vid något särskilt event eller liknande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Att få Jocke gästa er vore najs. Har han lagt handkontrollen på hyllan efter han blev en plugghäst ? Han skulle ju ge sin syn på Cyberpunk men hann sluta hos er innan dess.

Medlem

Gillar inte att forcera fram något negativt bara för sakens skull, så jag har inget konkret att komma med. Det jag tänkt på tidigare är att det känns lite som ett "lotteri" om det blir ett avsnitt eller inte, skulle önska lite mer konsekvens kanske. Men det är mest för att jag saknar er när det inte är något avsnitt 😊

Vill tillägga att ni hade stora skor att fylla i form av Jocke och Calle. Efter ett visst trevande i början så är ni så självklara på ert egna sätt, så grymt!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Timestamps så det blir enklare att i efterhand kolla om det finns något speciellt ämne man tycker är intressant.

Bra förslag, problemet är bara att någon måste sitta och göra det i efterhand vilket vi inte alltid haft tid med. Även om vi hänger med live så måste man nog vänta tills att sändningen är slut för att få det fullbordat. Vi har haft medlemmar som fixat det åt oss förut, och en period gjorde jag det. Men vissa dagar är jag inte där, redaktionen gör annat/slutar tidigare på Fredagar ibland.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra förslag, problemet är bara att någon måste sitta och göra det i efterhand vilket vi inte alltid haft tid med. Även om vi hänger med live så måste man nog vänta tills att sändningen är slut för att få det fullbordat. Vi har haft medlemmar som fixat det åt oss förut, och en period gjorde jag det. Men vissa dagar är jag inte där, redaktionen gör annat/slutar tidigare på Fredagar ibland.

Har ni kollat om det finns någon chatGPT Plugin som klarar av youtube timestamp även för långa podcasts?

Medlem

Jag tycker ni gör ett bra jobb. Mindre bittra/gnälliga och roligare att lyssna på än förr.
Lyssnar bara på podd så videokvalitet osv kan jag inte säga något om. Ibland är det lite dåligt ljud.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Har ni kollat om det finns någon chatGPT Plugin som klarar av youtube timestamp även för långa podcasts?

Är själv inte haj på det där, men jag har svårt att tro att chatgpt kan känna av i videon var pauserna är, dela upp det, och sedan sätta rubriker vi tycker passar.

Ingen dålig tanke dock. Ska forska i det lite mer och se vad för alternativ som finns.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är själv inte haj på det där, men jag har svårt att tro att chatgpt kan känna av i videon var pauserna är, dela upp det, och sedan sätta rubriker vi tycker passar.

Ingen dålig tanke dock. Ska forska i det lite mer och se vad för alternativ som finns.

Det här kanske kan va något?

Det verkar kräva lite pill dock? Se kommentarerna till filmen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Farornas Konung

Överlag bra. Gillar att det finns ett tema för varje avsnitt. Enda klagomålet är Introlåten, den var bättre förr!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

https://youtube.com/watch?v=JdyZvW_Ib8k

Det här kanske kan va något?

Det verkar kräva lite pill dock? Se kommentarerna till filmen.

Ska kika! Tack för alla tips.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker det är kanon som det är! Får iofs gärna vara längre. Ibland kan det kännas lite forcerat mot slutet för att avsnittet ska hållas kort men är det egentligen nån som klagat på att det är för långt? Om det skulle vara så (och om ni själva har tid såklart) skulle man kunna ha ett ordinarie avsnitt med spelat, nyheter, quizen, osv och ett separat direkt efter med kanske nåt tema eller djupanalyser.

Sen tar jag gärna också ett kort förinspelat avsnitt hellre än en inställd show

FM-guru
F.d. Sisyr

Vid sidan om några nämnda saker är mitt enda förslag att då och då, när tid finns, sända extra avsnitt som grottar ned sig i något. Oavsett om det handlar om något aktuellt, en nostalgitripp, indiescenen, förgrenade narrativ eller varför Tim Schafer är så satans älskvärd.

Nedslag på olika teman, helt enkelt.

Medlem

Jag tycker att ni gör ett fantastiskt jobb! Dynamiken mellan alla er tre fungerar väldigt bra.

Skrivet av Mikael Berg:

Vid sidan om några nämnda saker är mitt enda förslag att då och då, när tid finns, sända extra avsnitt som grottar ned sig i något. Oavsett om det handlar om något aktuellt, en nostalgitripp, indiescenen, förgrenade narrativ eller varför Tim Schafer är så satans älskvärd.

Nedslag på olika teman, helt enkelt.

Håller med detta! Djupdyk inom lite tyngre grejer i spelvärlden hade varit intressant.

Medlem

Otroligt bra, kör på som ni gör. Ta inga pauser dock..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Måste dessvärre erkänna att jag aldrig har tittat på Fragzone Fredag. Jag är den typen av person som inte klarar av att sitta och titta på något vid datorn, min tid är knapp vid den, och då gäller det att spela, koda, eller titta på någon form av fiction. Däremot kör jag poddar, så när jag insåg att det fanns FZF på podd så tar även jag del av ert content.

Tycker, som de flesta andra, att ni har ett bra upplägg. Det är lite mer casual över det hela också, än vad många andra poddar kör. Jag gillar det. Eftersom jag inte läser allt som kommer upp på Fz heller, utan handplockar det mesta, så får även jag en snabb genomgång av veckans om varit utan att jag behöver anstränga mig genom att läsa, och det gillar jag skarpt.

Som flera nämnt hade det varit kul med gäster, men då kanske det behöver vara lite mer uppstyrt över vad det kan tänkas gälla för ämne, och gärna med god framförhållning så att vi lyssnade/tittare kan skicka in frågor som nödvändigtvis inte behöver komma in live under sändning.

Gillar också att höra om era bravader i spelen ni spelar, på det informella vis ni pratat om det hittills, underbart att höra om

Bra jobb hittills!

12
Skriv svar