Patent antyder: GTA VI får mer "varierade och livfulla" animationer

Robot
Patent antyder: GTA VI får mer "varierade och livfulla" animationer
Medlem

Detta gillar jag verkligen. Tycker att bra och varierande animationer i spel ger väldigt mycket inlevelse. Skulle säga att det ger mer inlevelse än väldigt bra grafik faktiskt.

Medlem

Det låter riktigt lovande. Älskar animationerna i t.ex. Red Dead 2, satan alltså vilket flyt när man inte kan se var en slutar och nästa börjar.
Om man, samtidigt som man går, trycker på knappen för att hoppa på hästen så är det som att den animationen bakas in i karaktärens gång utan något synligt "hack" eller liknande. I många andra spel så hade ju karaktären stannat för att sedan påbörja nästa animation.

Jag tycker att Euphoria slår det mesta sedan det började användas i GTA IV, det spelet förstörde många andra spel för mig. Kunde inte gå tillbaka till vissa för att de bleknade så i jämförelse.

Medlem

Håller just på med GTA 5 på PS5. Det är kul att spela om det, många missions jag hade glömt bort. Men det slår mig ännu en gång att jag inte har roligare bara för att grafiken är mer realistisk. Tvärtom. Jag är väl en bakåtsträvare, men jag hade hellre sett ett nytt GTA mer i stil med Vice City och San Andreas.

Medlem

Ja det är tämligen intressant ändå hur viktigt det är med interaktion i spelvärlden, sömlösheten i animationerna och så vidare. Om inte annat för immersionens skull. Rockstars animationer är övertygande och inte en reality check där man påminns om att man spelar ett spel varje gång det är rörelse. Jag väljer absolut det före grafik. Väldigt snygg grafik kan lätt upplevas väldigt livlös och platt. Det ena behöver såklart inte utesluta det andra, men det går inte att överspela vad bra animationer har för betydelse för spelupplevelsen.

Medlem

Men ooooh fasen vad man längtar till GTA 6

Medlem

Detta kanske förklarar det läckta klipp förra året som visade en av huvudkaraktärerna flytta på en låda medans hen krålade på marken, det var många som tyckte det var märkligt för det såg så naturligt ut.

Animationer är väl ett av de viktigaste tycker jag så man kan känna känslan när man styr karaktären, lite för segt i RDR2 dock. Det jag tycker spel-utvecklare ska göra mer utav är en smidig överföring när en animation avbryts så att spelaren inte blir fast i animationen tills den blir färdig. Som till exempel när man håller på och laddar om ett vapen och blir beskjuten, då ska spelaren kunna trycka på skjut knappen som gör så att karaktären släpper vapnet han laddar om och tar upp ett annat vapen i försvar, som exempel. Men mesta dels handlar det om att inte blir fast när man ska in i ett fordon eller något liknande.

Undrar om AI kommer användas aktivt i spelet. Alltså LLM som Transformers.

Medlem

Hoppas bara att man inte sänker tempot som med Red Dead 2.

1
Skriv svar