Diskutera – Vilket spels releaseskick har svidit mest?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

GTA IV är det första som ploppar upp i minnet.
EB Games hade nattöppet och peppen var total. När jag väl kom hem och skulle spela så kom jag förbi introt men Niko hann bara gasa iväg ett par meter innan hela spelet frös. Startade om gång på gång på gång men samma sak. Tror problemet enbart uppstod på ps3 och minns inte riktigt när det fixades men är relativt säker på att det tog nån vecka.

Jag tänkte också omedelbart på GTA IV, men jag väntade till PC-releasen ett drygt halvår senare. Det var en tungrodd röra som hette duga trots att man hade ett pinfärskt Radeon 4870.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Många bra exempel i tråden, en del har jag gått på själv också. Vill slänga in Heroes of might and magic 7 med en gamebreaking blackscreen permanent i en save om det ville sig illa.

Mycket känt fel med en, tydligen, känd lösning, bara det att Ubisoft inte ville lägga nå mer pengar på det. Tog över ett år innan en fix kom.

Ja åsså Ubisoft launcher generellt då....

Medlem
Medlem

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Medlem

Cyberpunk 2077 ingen trevlig upplevelse även om jag spelade på ps5 som skulle va hyfsat okej. Flöt på okej men hade dildos överallt hela tiden vart jag än vände mig.

Medlem

80% av spelen man köpte på en C64 kasett gick inte att ladda in.

Trots skruvandet med perfekt linje.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag tänkte också omedelbart på GTA IV, men jag väntade till PC-releasen ett drygt halvår senare. Det var en tungrodd röra som hette duga trots att man hade ett pinfärskt Radeon 4870.

Jaså det var illa på PC också då? Älskade spelet när det det väl fungerade men satan vad frustrerande det var i början.

Medlem

Mass Effect Andromeda


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

BF2041, Cyberpunk

Medlem

Battlefield 4, var väldigt buggigt vid release. Vissa vapen som tex flashbang granater till granat giväret gjorde så servern crashade. Hade och prestanda problem med nyare grafikkort. Levolution orsakade också crashar, så många uppmanade andra spelare att inte orsaka levolution på servern.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Mest? Jag har ju guldfiskminne men antingen diablo3 eller 4.. 3an pga hir trist det såg ut med urvattnade pastellfärger och sen möget Auctionhouse.. 4an för att min dator i princip fattade eld när man kom till första staden vilket fick mig att göra en refund.
Ungarna säger CS2, dom saknar CS:GO hehe

Medlem

För min del var det Sword of the Stars II. Älskade ettan. Sjukt bra rymdstrategi. Sedan släpper de tvåan med deras egen motor som är i princip trasig. De släpper patch efter patch utan att lyckas få ordning på det, även betalda DLCs. Men än idag så är spelet oerhört trasigt. Man kan få det att fungera hjälpligt med Fan patchar men man får ändå CTDs etc. Vissa spelsystem är ofärdiga vilket inte kan patchas av community.

Studion blev dumpade av Paradox och gick i princip i graven efter detta.

Medlem
Skrivet av Aljonz:

Anthem. Det enda som var bra var flyget och till viss del storyn.

Ja verkligen vilken besvikelse. Jag hade ju kul vissa delar och det såg riktigt bra ut. Sen var kampanjen slut och det som fanns kvar att göra var inte bra. Tyvärr, tycker verkligen om Bioware, eller tyckte.

FM-guru
F.d. Sisyr

På senare tid måste det vara Redfall. Visst, det såg inte jätteimponerande ut på förhand - men det är ju Arkane! Jag antog att det var dålig marknadsföring mer än något annat. Inte fasen fanns det på kartan att man skulle släppa ett så tafatt spel, och i ett så trasigt skick. Ledsamt!

Längre bak vet jag inte riktigt. Jag har ett dåligt och selektivt minne - besvikelser förträngs raskt.

Medlem

Arkham Knight var på gränsen till ospelbart på PC.

Medlem
Medlem
Skrivet av Lith:

Half-Life 3

HL: Alyx fungerar bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

No Mans Sky, hade läst så mycket om det och hypat och så köpte jag specialutgåvan när det släpptes men det var ju inte alls som utlovat. Blev så besviken så jag sålde spelet kort därefter. Sen efter något år styrde de visserligen upp det hela och nu idag är det ju riktigt grymt - men på releasen var det en sjuk besvikelse

Medlem

Spore var så sjukt mycket av en besvikelse, samma gäller nog cyberpunk och diablo 3. Såg att vissa nämnde diablo 4 men den launchen var näst intill felfri men själva spelet däremot går att diskutera

Medlem

Fallout 4 vr. Kass styrning och kraschade var 15:e minut

Medlem

Tror det var Mass Effect 3, först en relativt viktig karaktär låst bakom DLC sedan ett slut på en hel triologi som inte kändes riktigt värdigt den långa och fantastiska resan dit. Spelade både ettan och tvåan igen några år senare, rörde inte trean förrän ME:LE och slutet svider fasen än idag trots att spelet i övrigt riktigt bra och slutet nu är omgjort/utökat.

Medlem

För mig är det Metal Gear Solid 5. Min absoluta favvoserie genom tiderna. Hypen var total, inledningen var fantastisk, men sakta men säkert började dess ofärdiga state bli mer o mer uppenbart desto längre man kom. Den tomma basen, dåliga boss designen(i ett f-ng mgs spel), återvändandet av uppdrag, fram till att spelet bara slutade mitt i akt 2 när det skulle varit 3!

Aldrig har ett spel gjort mig så besviken, o hoppas inget lyckas göra det igen.

Medlem
Skrivet av Einstein:

Fallout 2. En uppdatering som krävdes för att kunna fortsätta gjorde mitt savegame inkompatibelt och jag tvingades börja om från början. Tog flera år innan jag fortsatte.

Annars är nog Hidden & Dangerous det buggigaste jag upplevt vid release. Det var dock så bra att jag kämpade på och sparade ofta!

No Man's Sky är nog största besvikelsen. Jag tillhör verkligen inte de argaste kritikerna, jag var imponerad av känslan och tekniken men det föll platt.

Allt var inte bättre förr 😉

Sant men No Mans Sky har gjort så mycket rätt och verkligen fått spelet till det, det lovade men tog ett tag men nu är det väldigt bra. Men releasen nja tveksamt där

Medlem

Falcon 4
Men det tog sig, rejält

Medlem

Diablo IV utan tvekan. Hade noll förväntningar efter Diablo 3 men blev sjukt besviken ändå. Att Blizzard inte lärt sig någonting efter 10 år är fan sorgligt.

Medlem

Cyberscam 2077 för mig.
Trodde länge No Mans Patch skulle stå med pokalen som värst släpp men Cyberscam tog minsann över den.
Jösses alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

THB
Medlem

FIFA 23 när EA introducerade sitt "Anti-Cheat", det som fick mig att avsluta EA Pass och sluta spela serien.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Av de spel jag personligen spelat, definitivt SimCity 2013.

Always online. Launch day fungerade inte servrarna alls, upp till en timmes eller mer kö för att kunna komma in, bara för att direkt bli disconnectad och börja om. Även om man lyckades starta en stad och få den sparad så var det inte alls säkert att den kunde laddas när du startade upp igen (vare sig det var frivilligt slutande eller blev nedkopplad) p g a diverse errors. Om andra spelare startade städer i din region så samma sak för dem, din stad kanske fungerade ett par minuter men regioner blev fyllda med övergivna och ospelbara städer - i ett spel där samarbete mellan städerna i en region var en säljpunkt för att "du kan inte göra allt i en och samma stad, ta hjälp av dina grannar!".

Även om du försökte skapa regioner för dig och dina polare - samma sak. Ren RNG om man kunde spela vidare på sin stad.

När servrarna väl samarbetade lite bättre ett par dagar senare så var hjälpen mellan städer fortfarande plågat av så pass mycket lag att det kunde ta upp till timmar innan något hände. Du sitter med din polare i Skype eller TS/Vent och koordinerar byggande av city services så ni kan dra nytta av varandra? Nice. Jag har lite extra el, säljer det till dig, kan du bygga den här formen av universitet så tar jag istället detta så vi båda kan få nytta av det, very nice, oh wait, vi byggde allt det för en halvtimme sedan och servrarna fattar fortfarande inte? Du får ingen el? Men jag exporterar hur mycket som helst!

Ett halvår efter launch satt jag och kollade en YTvideo om buggiga spel och skrockade gott, och hela tiden gnagde någonting i huvudet om att, "Vänta lite, spelade inte jag något horribelt nyligen..?".

Jag hade helt glömt bort och förträngt att jag ens ägde SimCity 2013.

Hade faktiskt glömt bort haveriet med Sim City i början. För det spelet lider ju av ett mycket större problem, att det helt enkelt var ett dåligt spel även när det funkade. Ajaj, vilken besvikelse det var. Jag var otroligt hajpad över den releasen, ett dygn senare var hela kartan färdigbyggd.

Annars Cyberpunk. Var taggad på det också, men blev sen aldrig att jag ens köpte det när jag såg resultatet. Har köpt och kör det nu faktiskt, är inte jätte imponerad. Det är snyggt och så, men det känns rätt dött.

Moderator | Testpilot

Jedi Survivor. Jag älskar verkligen första spelet, men del 2 var så otroligt trasigt på PC (och inte mycket bättre på konsol heller). Hade sett fram emot spelet väldigt länge, ordant massvis med saker för helgen så jag kunde sitta och mysa med spelet - men icket.

Intressant nog är det fortfarande rätt så skräp. Lär väl aldrig bli fixat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Diakatan eller hur det stavas .


signatur

New life, New hope

Skriv svar