Första versionen av Starfields Community Patch är ute

Robot
Första versionen av Starfields Community Patch är ute

Spelarna rycker ut för att fixa en rad problem.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Hur fungerar det om man har installerat detta, sedan kommer en patch från Bethesda? Blir det någon sorts form av konflikt av filer och inställningar?

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Hur fungerar det om man har installerat detta, sedan kommer en patch från Bethesda? Blir det någon sorts form av konflikt av filer och inställningar?

Troligen så måste modden också uppdateras, var lite ramaskri online efter förra uppdateringen som sabbade en hel del moddar.
Men ska man spela med moddar får man räkna med att patchar kan sabba dessa.

Medlem

Har det sagts något om mod support till Xbox? Fallout 4 hade väl det redan vid release om jag inte missminner mig.

Fattar inte varför dom gjorde följeslagarna så irriterande i det här spelet. Jag stod och minade en sten och helt plötsligt utbrast Sarah "WHAT ARE YOU DOING?! ". Man får ju inte ens loota utan att det klagas. Blir väldigt tröttsamt att höra samma gnäll hela tiden.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har det sagts något om mod support till Xbox? Fallout 4 hade väl det redan vid release om jag inte missminner mig.

Fattar inte varför dom gjorde följeslagarna så irriterande i det här spelet. Jag stod och minade en sten och helt plötsligt utbrast Sarah "WHAT ARE YOU DOING?! ". Man får ju inte ens loota utan att det klagas. Blir väldigt tröttsamt att höra samma gnäll hela tiden.

Det var inte så att hon gick in i strålen? Hände hela tiden för mig att mina kompanjoner lätt och ledigt strosade in i cutterstrålen, ofta så att de fick den rakt i huvudet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har det sagts något om mod support till Xbox? Fallout 4 hade väl det redan vid release om jag inte missminner mig.

Fattar inte varför dom gjorde följeslagarna så irriterande i det här spelet. Jag stod och minade en sten och helt plötsligt utbrast Sarah "WHAT ARE YOU DOING?! ". Man får ju inte ens loota utan att det klagas. Blir väldigt tröttsamt att höra samma gnäll hela tiden.

Kommer när det officiella creation kittet släpps i början av 2024 antagligen
Det var lika med Fallout 4, det hade inte heller mod support till konsolerna först utan det kom ca ett halvår senare med dess creation kit.

Håller med om följeslagarna, den enda jag klarar av att ha med mig är Andreja, istället för kvistar och löv som Sarah ger en så får man åtminstone lite småpengar av henne, och hon uppmuntrar en att loota kropparna iaf

Medlem
Skrivet av blackidus:

Troligen så måste modden också uppdateras, var lite ramaskri online efter förra uppdateringen som sabbade en hel del moddar.
Men ska man spela med moddar får man räkna med att patchar kan sabba dessa.

Speciellt om man kör med SFSE. Då får man glatt vänta i 1-2 dagar innan SFSE uppdaterats

Medlem

Härligt Bethseda, låt spelarna fixa era trasiga spel. GOTY !

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det var inte så att hon gick in i strålen? Hände hela tiden för mig att mina kompanjoner lätt och ledigt strosade in i cutterstrålen, ofta så att de fick den rakt i huvudet.

Haha, det har hänt det också, men den här gången stod hon bakom mig. Hörde henne skrika så jag vände mig om och där stod hon och såg dum ut.

Skrivet av blackidus:

Kommer när det officiella creation kittet släpps i början av 2024 antagligen
Det var lika med Fallout 4, det hade inte heller mod support till konsolerna först utan det kom ca ett halvår senare med dess creation kit.

Håller med om följeslagarna, den enda jag klarar av att ha med mig är Andreja, istället för kvistar och löv som Sarah ger en så får man åtminstone lite småpengar av henne, och hon uppmuntrar en att loota kropparna iaf

Aha okej, då minns jag fel! Får försöka samla på mig alla achivements innan dess så man kan leka med mods sen. Funderade på att ta med mig Andreja, men jag antar att även hon blir arg om man är lite elak ibland? Känns som att alla jag mött hittills är såna goody-two-shoes.

En annan dum grej med följeslagarna är att dom säger "Goodbye!" när man pratat färdigt med dom även fast dom fortsätter följa efter en. Så urbota dumt , det kan väl inte vara svårt för dom att lägga till någon annan dialog, eller bara inte ha någon alls. Påminner om den klassiska situationen när man säger hej då och sen inser att man ska åt samma håll. Awkward.

Medlem

"Player characters will no longer get stuck headtracking to the left while sprinting or jumping for a long time."

Kul att det störande buggen blir fixat! Vill minnas att mass effect hade exakt samma problem som aldrig blev löst

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Aha okej, då minns jag fel! Får försöka samla på mig alla achivements innan dess så man kan leka med mods sen. Funderade på att ta med mig Andreja, men jag antar att även hon blir arg om man är lite elak ibland? Känns som att alla jag mött hittills är såna goody-two-shoes.

Jepp hon blir i stort sett arg för samma saker som Sarah i övrigt tyvärr. Håller med, riktigt tråkigt att det inte finns någon riktigt bad-guy kompanjon som man kan ha en romans med. Vill man ha med sig en kompanjon men vill slippa gnället så får man nog köra på med Vasco, men jag antar att vi aldrig kommer kunna ha en romans med honom

Medlem

Helt sjukt att moddare gör ett så mycket bättre jobb än utveklarna, rent utsagt pinsamt. Och jag vet att moddare är helt fantastiska, men nu talar jag om bugfixar som bör ha gjorts av utvecklare.

Medlem

Föga ocäntat med halvklara skitspel 2023.
50% avdrag i betyget för halvklara spel

Medlem
Skrivet av Samus:

Helt sjukt att moddare gör ett så mycket bättre jobb än utveklarna, rent utsagt pinsamt. Och jag vet att moddare är helt fantastiska, men nu talar jag om bugfixar som bör ha gjorts av utvecklare.

Jag gissar på att det var pricis det som de räknade med

Medlem

Nu vore det ju väldigt trevligt om någon (förslagsvis Bethesda) kunde fixa så att det inte konstant landar tomma skepp som är [INACCESSIBLE], något som inte gått att fixa med de få föreslagna konsolkommandofixar som finns. Var 100+ ingame timmar sedan som ett skepp landade och någon faktiskt klev av det för mig, och det tar inte bara sönder inlevelsen utan även ett antal quests som är beroende av att antingen borda skepp eller att döda/prata med folk som ska gå av dem.

Visst är man inte förvånad när det är ett Bethesda-släpp, men samtidigt blir det frustrerande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar