Elder Scrolls 6-detaljer kan dröja tills bara ett halvår innan release

Robot
Elder Scrolls 6-detaljer kan dröja tills bara ett halvår innan release
Medlem

Eller 3 år innan. Föreställningar är allt nuförtiden.

Medlem

Oblivion och Morrowind är mina 2 allra bästa spel genom alla tider, men efter fiaskot Stafield känner jag mig supernervös inför Elder Scrolls 6.


signatur

Memento Mori

Medlem

Helt rätt, vill inte veta något! Helst släpp det som med Fallout Shelter... har redan lagt undan pengar till det och nästa Elder Scrolls så köper det när dom säger att det finns!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oblivion och Morrowind är mina 2 allra bästa spel genom alla tider, men efter fiaskot Stafield känner jag mig supernervös inför Elder Scrolls 6.

Blev du besviken på skyrim?

Anledningen varför dom faila med Starfield var ju mest för att dom själva verkar tro att det är så jävla nyskapande och hightech! Hade dom skitit i att säga dom sakerna så hade man tagit det för vad det var. Nu är det bara ett riktigt mediokert spel, skyrim fast i en sämre värld och dåligt optimerat! Dock så är combat och annat riktigt bra i det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Blev du besviken på skyrim?

Anledningen varför dom faila med Starfield var ju mest för att dom själva verkar tro att det är så jävla nyskapande och hightech! Hade dom skitit i att säga dom sakerna så hade man tagit det för vad det var. Nu är det bara ett riktigt mediokert spel, skyrim fast i en sämre värld och dåligt optimerat! Dock så är combat och annat riktigt bra i det.

Jo alltså Bethesda tenderar ju alltid att overhypa sin spel, slog väl dubbelt nu med tanke på att det var en ny IP. Jag är också orolig för TES VI, men universumet + uppdaterad grafik motor bör vara tillräckligt i sig för att vara tillfredställande.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oblivion och Morrowind är mina 2 allra bästa spel genom alla tider, men efter fiaskot Stafield känner jag mig supernervös inför Elder Scrolls 6.

Instämmer helt. Är Starfield det bästa som de kan åstadkomma på 6+ år så är jag orolig inför TES6.
Jag vill få samma känsla som i Oblivion när man för första gången kom ut från kloakerna och en enorm värld öppnade upp sig.
Jag vill få samma känsla som i Morrowind när vakten släppte iväg dig till en helt okänd värld.

Starfield har inget av detta, det är som ett tomt skal, har du sett en planet så har du sett alla. Även Oblivion, som hade en och samma utvecklare till alla grottor, har mer variation och intressant loot än Starfield tråkiga och livlösa "copy-pasted" planeter. När de utvecklade Starfield fick de troligen storhetsvansinne och glömde att kvalitet är viktigare än kvantitet.

Trots alla brister som Skyrim har i ryggsäcken så andas den världen magi rakt igenom.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Med tanke på, enligt mig, hur föråldrat Star field såg ut i kombination med dålig optimering så är jag rädd för att Elder Scrolls 6 kommer bli ett stort kliv neråt jämfört med tidigare Elder Scrolls.
Morrowind var super, Oblivion var bra och Skyrim var okej.

Skrivet av robbis:

Dock så är combat och annat riktigt bra i det.

Är du ironisk nu? AI:n är det sämsta jag sett på länge. Inga skjutvapen har någon tyngdkänsla. Melee är typ cope/paste från Skyrim.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Med tanke på, enligt mig, hur föråldrat Star field såg ut i kombination med dålig optimering så är jag rädd för att Elder Scrolls 6 kommer bli ett stort kliv neråt jämfört med tidigare Elder Scrolls.
Morrowind var super, Oblivion var bra och Skyrim var okej.

Morrowind var super, Oblivion var okej, Skyrim var super (med några skavanker).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Morrowind var super, Oblivion var okej, Skyrim var super (med några skavanker).

Morrowind var super, Oblivion var super, Skyrim var super.

(men om jag ska ranka dem så Morrowind<Skyrim<Oblivion)

Medlem

Inte så mycket att se fram emot sedan de klargjorde att de fortsätter använda samma skräpmotor. Kommer se ut ungefär som ett moddat Skyrim proppfullt med buggar, laddningsskärmar och stendöda karaktärer. Är ju dock bra att de väljer att hålla på informationen om spelet, helst vill man ju ha sådant nära release.

Medlem

Jag tyckte det var perfekt med ett halvår för F4, lagom tid för hype och tillräckligt kort för att folk inte ska bygga upp overkliga förväntningar. Längtar redan, elder scrolls har en alldeles egen plats i mitt spelhjärta.

Älskar deras spel, älskar spelmotorn och älskar deras världar. Det enda tråkiga är att det är så långt kvar.

Edit: Hoppas oblivion-remastern kommer tidigare, det kan jag nöta ordentligt!

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Är du ironisk nu? AI:n är det sämsta jag sett på länge. Inga skjutvapen har någon tyngdkänsla. Melee är typ cope/paste från Skyrim.

Jag tyckte den var skön, spelade bara till lvl 40 dock innan jag tröttnade! AIn kan jag väl hålla med om, men jag förväntade mig inte mer heller så. Det är ju en motor som är allt annat än bra! Jag hade kunnat göra bättre AI i RPGMaker

Medlem

Dude, dom kommer behöva en stor mängd miljoner för att fixa den motor dom nu har, till och med Red engine är nog bättre än den snara dom nu har runt halsen.

Medlem

Med Oblivion så snackade dom rätt tidigt om planerade grejer som i slutändan inte kom med och det blev en rejäl backlash och hela "Todd lies"-memen har hängt kvar sedan dess.

Efter det så har Bethesda varit rätt så tysta om spelen och börjar i princip bara prata om dom när det är mindre än ett år innan release när dom är säkra på hur spelen kommer att vara. Så vi kommer nog inte att få höra något om Elder Scrolls 6 på ett bra tag.

Quake-konnässsör

Efter Starfield, ser jag inte längre fram emot Elder Scrolls 6. Det är som tidigare lead designer på Bethesda Bruce Nesmith säger, "Our hubris caught up with us".

Denna bild var så rolig, att så många tycker att Starfield är ett mästerverk? Ett Mästerverk? 10/10? Ne, aldrig, det är okej på sin höjd.

Men i medians alla ögon så kommer Elder Scroll 6 bli automatiskt en 10/10, och kommer sälja så många kopior. För innan spelet har släppts så har folk glömt bort, och förköper allt igen.

Medlem
Skrivet av almblad:

Efter Starfield, ser jag inte längre fram emot Elder Scrolls 6. Det är som tidigare lead designer på Bethesda Bruce Nesmith säger, "Our hubris caught up with us".

https://i.imgur.com/D7MBc4E.png

Denna bild var så rolig, att så många tycker att Starfield är ett mästerverk? Ett Mästerverk? 10/10? Ne, aldrig, det är okej på sin höjd.

Men i medians alla ögon så kommer Elder Scroll 6 bli automatiskt en 10/10, och kommer sälja så många kopior. För innan spelet har släppts så har folk glömt bort, och förköper allt igen.

Jag gillar starfield nu, men hursomhelst. Du har rätt att folk kommer glömma Dock kommer starfield vara mycket bättre än nu om, tex, 1 år och det är det bättre starfield folk kommer minnas.

Quake-konnässsör
Skrivet av Najkan:

Jag gillar starfield nu, men hursomhelst. Du har rätt att folk kommer glömma Dock kommer starfield vara mycket bättre än nu om, tex, 1 år och det är det bättre starfield folk kommer minnas.

Det är bra. Säger ju inte att Starfield är ett dåligt spel, men ett mästerverk är att dra i kanterna ganska mycket.

Deras spel har varit ganska lika sedan Morrowind, grafiken har blivit bättre och spelmekaniken har väl blivit lite förfinad... meeeeen

Medlem

om elder scrolls 6 kom inom ett år så blir jag impad. frågan är, hinner jag fixa ny dator innan dess! poor mans life


signatur

//monster

Medlem

Starfield var exakt vad jag förväntade mig. Motorn känns gammal och wonky i vanlig ordning, och det är vad jag vill ha av ett Bethesda-spel. Nostalgi ju.

Väntade man sig att Todd skulle sluta ljuga denna gången och göra ett högteknologiskt nyskapande spel får man nog vakna upp ur den bubblan.
Jag älskar konceptet med Bethesda-spel och behöver inget nytt, vill bara ha mer av det gamla.

Medlem

Ge mig möjlighet att bygga tält och campa från dag 1 så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Starfield var exakt vad jag förväntade mig. Motorn känns gammal och wonky i vanlig ordning, och det är vad jag vill ha av ett Bethesda-spel. Nostalgi ju.

Väntade man sig att Todd skulle sluta ljuga denna gången och göra ett högteknologiskt nyskapande spel får man nog vakna upp ur den bubblan.
Jag älskar konceptet med Bethesda-spel och behöver inget nytt, vill bara ha mer av det gamla.

Håller med i stort, önskade bara att det var lite mindre fast traveling fifflande i menyer. T.ex varför måste jag först åka till rymden strax utanför planeten innan jag landar på den? Dom hade åtminstone kunnat fixa så man kunde åka till ett solsystem och kunna manuellt flyga mellan de olika planeterna. I skyrim finns det en ganska stor öppen värld att utforska medans starfield har flera stora auto genererade världar som känns tomma. Jag håller med om att det ska kännas som ett bethesda spel, vilket det gör, men tyckte dom tog flera stora steg tillbaka när det gäller världsbyggande och inlevelse, världen känns helt enkelt inte lika levande och genuin.

Medlem
Skrivet av almblad:

Efter Starfield, ser jag inte längre fram emot Elder Scrolls 6. Det är som tidigare lead designer på Bethesda Bruce Nesmith säger, "Our hubris caught up with us".

https://i.imgur.com/D7MBc4E.png

Denna bild var så rolig, att så många tycker att Starfield är ett mästerverk? Ett Mästerverk? 10/10? Ne, aldrig, det är okej på sin höjd.

Men i medians alla ögon så kommer Elder Scroll 6 bli automatiskt en 10/10, och kommer sälja så många kopior. För innan spelet har släppts så har folk glömt bort, och förköper allt igen.

Jag hoppas bara att dom inte försöker uppfinna hjulet på nytt, men mina förhoppningar är låga. Dom kommer fokusera för mycket på nåt slags husbygg-system som man kommer riva håret av sig innan man fått dit den där biten som vägrar hamna på rätt plats xD
Hoppas tillräckligt med folk som gjorde skyrim är kvar för elder scrolls 6.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Håller med i stort, önskade bara att det var lite mindre fast traveling fifflande i menyer. T.ex varför måste jag först åka till rymden strax utanför planeten innan jag landar på den? Dom hade åtminstone kunnat fixa så man kunde åka till ett solsystem och kunna manuellt flyga mellan de olika planeterna. I skyrim finns det en ganska stor öppen värld att utforska medans starfield har flera stora auto genererade världar som känns tomma. Jag håller med om att det ska kännas som ett bethesda spel, vilket det gör, men tyckte dom tog flera stora steg tillbaka när det gäller världsbyggande och inlevelse, världen känns helt enkelt inte lika levande och genuin.

Man kan faktiskt fast tavla snabbt som du vill och man kan resa i rymden mellan planeter. Det tar dock några år 😂

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Håller med i stort, önskade bara att det var lite mindre fast traveling fifflande i menyer. T.ex varför måste jag först åka till rymden strax utanför planeten innan jag landar på den? Dom hade åtminstone kunnat fixa så man kunde åka till ett solsystem och kunna manuellt flyga mellan de olika planeterna. I skyrim finns det en ganska stor öppen värld att utforska medans starfield har flera stora auto genererade världar som känns tomma. Jag håller med om att det ska kännas som ett bethesda spel, vilket det gör, men tyckte dom tog flera stora steg tillbaka när det gäller världsbyggande och inlevelse, världen känns helt enkelt inte lika levande och genuin.

Jo, kan hålla med om att det där menyfifflandet inte känns genomtänkt. Det lär väl säkert moddas bort om det inte redan är gjort.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oblivion och Morrowind är mina 2 allra bästa spel genom alla tider, men efter fiaskot Stafield känner jag mig supernervös inför Elder Scrolls 6.

Oblivion hade ju exakt likadana tempel vilket gjorde det trist i längden för mig. "copy paste"

Medlem
Skrivet av landahl:

Oblivion hade ju exakt likadana tempel vilket gjorde det trist i längden för mig. "copy paste"

Absolut, det var ett problem (samma problem som Skyrim hade). Men Oblivion var så otroligt underbart på så många andra sätt.

För mig är det ihop med Morrowind det bästa spelet genom alla tider. 10/10.

Skulle vara så coolt med en remake, men trots ryktena tror jag inte det blir verklighet.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Absolut, det var ett problem (samma problem som Skyrim hade). Men Oblivion var så otroligt underbart på så många andra sätt.

För mig är det ihop med Morrowind det bästa spelet genom alla tider. 10/10.

Skulle vara så coolt med en remake, men trots ryktena tror jag inte det blir verklighet.

Du får vänta på skyblivion.

12
Skriv svar