Vilken skräckuppföljare är tidernas bästa?

Redaktör
Ponny
Vilken skräckuppföljare är tidernas bästa?

Av och till (inte minst i dessa höstrusk- och Halloween-tider) kommer ämnet på tal: vilket är tidernas bästa skräckspel? Men för att spetsa till det lite (i dessa Alan Wake 2-tider) ställer vi oss den här gången frågan: vilket skräckspel har den allra bästa uppföljaren? Att göra "det svåra andra spelet" är svårt nog, men bra skräck är definitivt en färskvara. Att bara göra mer av allt räcker i de flesta fall inte för att uppnå samma skräckeffekt. Det behövs mer. Vilken skräckuppföljare tycker du har övertygat allra mest?


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Av och till (inte minst i dessa höstrusk- och Halloween-tider) kommer ämnet på tal: vilket är tidernas bästa skräckspel? Men för att spetsa till det lite (i dessa Alan Wake 2-tider) ställer vi oss den här gången frågan: vilket skräckspel har den allra bästa uppföljaren? Att göra "det svåra andra spelet" är svårt nog, men bra skräck är definitivt en färskvara. Att bara göra mer av allt räcker i de flesta fall inte för att uppnå samma skräckeffekt. Det behövs mer. Vilken skräckuppföljare tycker du har övertygat allra mest?

Resident evil 2 remaken!

Geeks Gaming

Silent hill 2 satte djupa spår hos mig. Musiken, grafiken och storyn var (på den tiden) helt fenomenala

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NordhNet:

Silent hill 2 satte djupa spår hos mig. Musiken, grafiken och storyn var (på den tiden) helt fenomenala

Du hann före! Det var spontant det jag kom att tänka på när jag såg trådtiteln.

Avstängd

Resident Evil 2, originalet.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Det är nog dött lopp mellan Resident Evil 2 och Silent Hill 2.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Resident Evil 2, originalet.

Japp.

Medlem

Som redan nämnts så lär det nog vara Silent Hill 2.

Bara musiken gör det nog värdigt den bästa skräckuppföljaren:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tyvärr så klickande inte SIlent Hill 2 för mig alls, combaten var tråkig och atmosfären drog inte in en. Jag är vanligtvis inte en lättuttråkad person men spelet hade kunnat bevisa någon annan motsatsen. För mig så får Resident Evil 2 min röst.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

It's not a lake, it's an ocean

Ansluter till kören - Silent Hill 2 var en fenomenal (och obehaglig) upplevelse.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Silent Hill 2!

Medlem

Resident Evil 2, Dead Space 2 eller The Evil Within 2. Kan inte bestämma mig för en.

Silent Hill 2 var inte dåligt, men gillade 1an bra mycket mer. Var för lite skräck i andra spelet.

Medlem
Medlem

Silent Hill 2 skulle jag tro.

Medlem

SH2!

Tills Alien Isolation 2 släpps.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Folket har redan sagt de två som även är mina val, RE2 och SH2.
Personligen så gillar jag nog RE2 snäppet mer.

Medlem

Väntar med att svara tills fredag då jag tror det kan ändra sig

Medlem

House of ashes tyckte jag var bra. Har inte spelat dom andra spelen i serien.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Just nu är det nog dead space 2 för mig men alan wake 2 kan nog ändra på det

Medlem

RE2 och SH2 är såklart 10/10, men jag vill ändå slå ett slag fär Project Zero (Fatal Frame) 2. Förmodligen det läskigaste skräckspelet jag kört.

Medlem

Som uppföljare; RE2 respektive SH2.
Jag tror att RE2 var mest skrämmande för mig, pga min ålder vid release. Jag minns att B-scenariorna var något som fick mig att ta pauser. SH2 hade jag hunnit bli lite äldre innan jag kom i kontakt med. De har båda riktigt sköna atmosfärer och de gjorde så fina uppdateringar, tekniskt, från första spelen i seriern.

RE2re var en väldigt lyckat spel men får ställa det mot RE1re, och tycker första levererar bättre ur skräcksynpunkt.

Medlem

Fatal Frame 2 var nog det jag tyckte var läskigast

Medlem

Silent Hill 2, tveklöst. Vill också slå ett slag för Project Zero som andra nämnt. Japanerna kan det här med skräck.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Resident Evil 2 (originalet)

Medlem

Alan Wake 2 såklart.

Som så många andra måste jag ju bara säga... Silent Hill 2! Tänkte direkt på det så fort jag såg trådtiteln.

Avstängd
Skrivet av rmpyro:

House of ashes tyckte jag var bra. Har inte spelat dom andra spelen i serien.

The Quarry var fantastiskt, om du är sugen på mer av samma typ fast större och bättre. Until Dawn går inte heller av för hackor.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Lägenhets komplexet i silent hill 2 alla dessa ljud och musiken herregösta det var skrämande sen typ hela project zero 2

Medlem

Utan tvekan Silent Hill 2 och Resident Evil 2. De tog allt bra med första spelen och förbättrade dem.

Medlem

Metro: Last Light. Inte renodlad skräck, men nog tycker jag att det borde få räknas med.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

12
Skriv svar