Super Mario Bros. Wonder

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fast sånt där ska man inte behöva brottas med, i alla fall inte efter det första året eller så. Switch fyller snart sju år och Joycons är sannerligen inte billiga, då ska de funka. (Vilket de gjort för mig sen 2017, men det verkar nästan ovanligt.)

Sen har ju Nintendo gett livstidsgaranti för joy-cons numera.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Älskar Super Mario spelen som utvecklats i 3D. Super Mario Sunshine till GameCube hade jag riktigt skoj med.
Tyvärr har jag inte lirat Galaxy titlarna som finns till Wii.

Andra bra 3D spel är Super Mario 64, Mario Odyssey...

MEN köp samlingsutgåvan så kan du i alla fall spela det första Galaxy.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Jag tänker såhär: Det är nu barnen vill ha en Nintendo Switch. De vill inte vänta på Switch 2 (åtminstone inte de äldre, de vill nog ha PS5 kanske med tiden). Ok, vi har haft Switchen i några år så när vi skaffade den var det en no-brainer, men jag vidhåller att som barnfamilj (våran minsta är 5) finns det inga skäl att vänta in Switch 2, eller tro att de kommer att fastna för PS5 eller PC Master Race eller något senare och därför "hoppa över" Nintendoköp.

Det är nu de vill spela. Jag inser att man kan resonera annorlunda som vuxen, men ni som har barn i på väg in i spel-ålder - köp en Switch direkt. Skaffa spel billigt begagnat, eller på andra sätt, men vänta inte.

Jag tror egentligen att Kirby-spelen är populärare i 5-6-årsåldern än Mario, om man får tro mina huliganer här hemma, men det här var ett bra Mario spel som är fint att spela tillsammans.

Jag hade förresten jättekul när jag spelade med min 5-åring, får nog säga att vissa saker klarar hon bättre än mig (jag hoppar när jag ska attackera, eller tvärtom, ja, ni vet, hon trycker sällan fel knapp), men jag uppväger det med att ha spelat mycket spel förr

Våra joycons funkade i flera år (vi har 2 par, så 4 st), sedan brakade de alla fyra ihop mer eller mindre samtidigt. Tror de vänstra gick sönder mest. Bergsala tog det, vi skickade in dem och kvitto, nu funkar de bra. Kontrollerna är 4-5 år gamla så utanför reklamationsrätt etc, men bara de inte såg skadade ut fysiskt skulle de repareras gratis, vilket skedde. Mycket bra.

Som sagt, Nintendo har gett livstidsgaranti. 👍

Tor
Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag spelar mest med Pro Controllern, den är tyvärr också svindyr dock. Och eftersom vi inte vet om den kommer fungera på nästa Switch så är det inget jag hade köpt nu heller.

Billig begagnad Switch kan såklart vara värt det men då kan du nästan räkna med att Jon-cons är hyfsat slitna särskilt om barn har spelat på den.

Själv sålde jag min gamla och köpte en oled i somras, sisådär någon månad innan de utannonserade Switch 2. Tänkte lämna igen den på öppet köp men sonen protesterade

Det är bara att köpa en 8bitdo för en hundring typ så kan man använda ps4 eller Xbox kontroller. Personligen använder jag en 8bitdo med en gammal wiiu pro Controller som har bizzart lång batteritid

Medlem
Skrivet av Tor:

Det är bara att köpa en 8bitdo för en hundring typ så kan man använda ps4 eller Xbox kontroller. Personligen använder jag en 8bitdo med en gammal wiiu pro Controller som har bizzart lång batteritid

Just ja det har du rätt i. Har en sån och en ps4-dosa när vi spelar två. Ingen vill använda joy-cons

Tänkte inte ens på den, skrev tidigt imorse

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag spelar mest med Pro Controllern, den är tyvärr också svindyr dock. Och eftersom vi inte vet om den kommer fungera på nästa Switch så är det inget jag hade köpt nu heller.

Billig begagnad Switch kan såklart vara värt det men då kan du nästan räkna med att Jon-cons är hyfsat slitna särskilt om barn har spelat på den.

Själv sålde jag min gamla och köpte en oled i somras, sisådär någon månad innan de utannonserade Switch 2. Tänkte lämna igen den på öppet köp men sonen protesterade

Jag köpte denna istället för Pro Controller. Då jag tyckte det var orimligt dyrt.

https://www.webhallen.com/se/product/352266-8Bitdo-Ultimate-B...

Väldigt nöjd med den


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

It's not a lake, it's an ocean

Jag har knappt hunnit spela det än, sexåringen här hemma lägger beslag på min Switch så snart han kan och på kvällarna har det mest blivit Sonic Superstars denna vecka. Också ett riktigt mysigt spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av trifix:

Har precis kört dryga timmen av spelet och HERREGUD vilket mysigt spel. Helt klart 5 av 5. 4.5 av 5 förresten. Gillar inte elefanten. Jag vill ha MARIO. Inte en j*vla elefant som används alldeles för mycket tycker jag...

Tack, då är det inte bara jag som tycker så! Palla vara en tjock elefant som måste trycka sig igenom rör och saker hela tiden, byter bort mot annat så for jag inte behöver den längre.

I övrigt gillar jag spelet väldigt mycket, stör mig lite på alla pratande blommor som är överallt.

Har inte pallat prova multiplayer ännu heller, någon som testat?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Ultimate
Skrivet av Dinskugga:

Jag köpte denna istället för Pro Controller. Då jag tyckte det var orimligt dyrt.

https://www.webhallen.com/se/product/352266-8Bitdo-Ultimate-B...

Väldigt nöjd med den

Kan bara hålla med, riktigt bra kontroll som verkar mer robust dessutom.
Köpte en till för några veckor sedan då vi är så nöjda med den första vi köpte 👍🏻😊

Medlem

Det är bara till att konstatera att Nintendo gör nästan allt rätt denna generation. Jag var verkligen on the fence gällande SMBW och var orolig att det skulle vara för likt NSMB, en spelserie jag aldrig gillat. Inget kunde vara mer fel. Varierad bandesign, nya slags fiender på nästan varje bana (är på W2 än så länge), polerad och lekfull grafik.

För mig är spelet redan 5/5, så det låter ju lovande att andra halvan är bättre

Skribent

Spelet är så underbart knarkat. Bara andra banan när blommorna sjunger är awesome!

Går utmärkt att spela med barnen även om de inte är så vana vid plattformspel. De kan alltid ta Nabi och annars kan jag ta Yoshi och bära dem på ryggen genom svåra passager. Som någon säger är dock svårhetsgraden väldigt blandat, men jag älskar detta spel. Detta kommer från någon som var rätt less på New Super Mario-spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet är så underbart knarkat. Bara andra banan när blommorna sjunger är awesome!

Går utmärkt att spela med barnen även om de inte är så vana vid plattformspel. De kan alltid ta Nabi och annars kan jag ta Yoshi och bära dem på ryggen genom svåra passager. Som någon säger är dock svårhetsgraden väldigt blandat, men jag älskar detta spel. Detta kommer från någon som var rätt less på New Super Mario-spelen.

Haha, vad gulligt. Kan man ta sina medhjälpare på ryggen o bära med sig alltså. Jag kan se det framför mig. Gulligt..!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Haha, vad gulligt. Kan man ta sina medhjälpare på ryggen o bära med sig alltså. Jag kan se det framför mig. Gulligt..!

Japp, jag tror till och med en yoshi kan hoppa upp på ryggen på en annan yoshi.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Ja. Jo. Förstår hur du tänker. Första halvan är inte dålig. Men den bleknar lite jämfört med andra halvan. Vilket är lite synd. Beroende på perspektiv.

Bättre att spelet ökar än att det stagnerar, så länge det inte är så att man "bara måste ta sig igenom de 3 första världarna och sen blir det bra, jag lovar!!", så det är väl en svår balans antar jag!

Eftersom inledningen enligt mig är 5/5 så blev jag paff över att läsa att andra halvan är anmärkningsvärt bättre! Snacka om att dom har lyckats göra ett spel som ständigt överraskar 🙂 sitter och små-flinar konstant medan jag spelar...

Medlem

Vid första trailern var jag extremt skeptiskt, men ju mer jag sett av spelet, desto mer intressant verkar det vara.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Vid första trailern var jag extremt skeptiskt, men ju mer jag sett av spelet, desto mer intressant verkar det vara.

Jag var också väldigt skeptisk efter trailern men efter att ha spelat kanske en tredjedel av spelet kan jag bara konstatera att detta är bland de bästa 2D Mario jag kört på hur länge som helst. Så mycket bättre än New Super Mario Bros enligt mig även om jag tyckte de var helt okej med.

Gen
Medlem

Testade det i helgen hos en polare, vi var tre som lirade och det var kaosigt, dock mindre än New SMB spelen. Väldigt snyggt för Switchen, fina animationer, bra musik, roliga powerups och väldesignade banor.

Medlem
Skrivet av Håkan:

GALET DYRA!
850 spänn för det plastamöget?!
450 kr hade känts rimligt.

Nä, man är ju sugen på detta Mario-spel, men som ni skriver, köpa begagnad Switch, kanske med drifting-problem eller vänta tills nya Switch 2 och hoppas att det är bakåt-kompatibelt?

Men lägga 3500 kr på ett nytt Switch plus antal hundra för spelet, nja, så roligt ska vi inte ha. Känns som man missat det tåget.

Glöm inte att du behöver köpa nya JoyCons årligen.
Vi har totalt 7-8 Joycons varav 2 fungerar felfritt.
Resten har fel som:
*Hem-knapp död
*LR+SR döda
*Batteri som dött
*Batterier som är fulladdade enligt switch och som tappar 90% batteri på 5 min

För mig så är JoyCons värda MAX 150kr nya, bland den värsta skiten jag någonsin ägt i elektronikväg.
2 JoyCons har jag hunnit skicka på garantirep inom ett år på garanti för den ökända driftningen, vilket verkstaden inte ens kunde fixa utan jag fick själv rengöra med Isopropanol och få dem att funka igen.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Glöm inte att du behöver köpa nya JoyCons årligen.
Vi har totalt 7-8 Joycons varav 2 fungerar felfritt.
Resten har fel som:
*Hem-knapp död
*LR+SR döda
*Batteri som dött
*Batterier som är fulladdade enligt switch och som tappar 90% batteri på 5 min

För mig så är JoyCons värda MAX 150kr nya, bland den värsta skiten jag någonsin ägt i elektronikväg.
2 JoyCons har jag hunnit skicka på garantirep inom ett år på garanti för den ökända driftningen, vilket verkstaden inte ens kunde fixa utan jag fick själv rengöra med Isopropanol och få dem att funka igen.

Du får ju inte sätta dina joy-cons i micron. Det slutar du upp med.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Glöm inte att du behöver köpa nya JoyCons årligen.
Vi har totalt 7-8 Joycons varav 2 fungerar felfritt.
Resten har fel som:
*Hem-knapp död
*LR+SR döda
*Batteri som dött
*Batterier som är fulladdade enligt switch och som tappar 90% batteri på 5 min

För mig så är JoyCons värda MAX 150kr nya, bland den värsta skiten jag någonsin ägt i elektronikväg.
2 JoyCons har jag hunnit skicka på garantirep inom ett år på garanti för den ökända driftningen, vilket verkstaden inte ens kunde fixa utan jag fick själv rengöra med Isopropanol och få dem att funka igen.

Det är verkligen tråkigt det där. 😔
Men bra att Bergsala fixar ändå.

Jag har själv haft Switch sedan releasedagen, har 4 joycons men har klarat mig helt. Alla mina funkar fint.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Glöm inte att du behöver köpa nya JoyCons årligen.
Vi har totalt 7-8 Joycons varav 2 fungerar felfritt.
Resten har fel som:
*Hem-knapp död
*LR+SR döda
*Batteri som dött
*Batterier som är fulladdade enligt switch och som tappar 90% batteri på 5 min

För mig så är JoyCons värda MAX 150kr nya, bland den värsta skiten jag någonsin ägt i elektronikväg.
2 JoyCons har jag hunnit skicka på garantirep inom ett år på garanti för den ökända driftningen, vilket verkstaden inte ens kunde fixa utan jag fick själv rengöra med Isopropanol och få dem att funka igen.

Fast, bara att lämna in? Har ju garanti 1 år och reklamationsrätt i 3 år och just teknik som kontroller brukar ju inte vara en omöjlighet.
Dessutom har du forfarande livstidsgaranti från Nintendo, bara att visa upp kvitto med andra ord.

Nu är det nog tredje gången jag nämner om det här. 😅

Medlem

Från Omni.se. Vet att även FZ har rapporterat om det.

”Den som äger ett Nintendo Switch har livslång rätt till reparationer av spelkonsolen. Det meddelar Nintendo och Europeiska konsumentorganisationen BEUC, enligt AFP. Tusentals rapporter om ett tekniskt fel har inkommit i Europa och EU-kommissionen har pressat det japanska bolaget att ta ansvar.”

Medlem

Även om Joy-cons hade haft bra kvalitet är det ändå ett riktigt svinpäls-pris. En 8-bitdo har dubbelt så skön känsla i styrspakar och knappar kostar betdligt mindre. Problemet är där att det inte går att montera på konsolen. Vill man spela handhållet tvingas man betala dyra pengar för dynga.

Ontopic: Har spelat ca 2h av Mario Wonder hittills och gillar det. Lite för kort tid för att sätta ett riktigt betyg. Men hittills ett toppenspel.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Även om Joy-cons hade haft bra kvalitet är det ändå ett riktigt svinpäls-pris. En 8-bitdo har dubbelt så skön känsla i styrspakar och knappar kostar betdligt mindre. Problemet är där att det inte går att montera på konsolen. Vill man spela handhållet tvingas man betala dyra pengar för dynga.

Ontopic: Har spelat ca 2h av Mario Wonder hittills och gillar det. Lite för kort tid för att sätta ett riktigt betyg. Men hittills ett toppenspel.

Fördelen är ju att man åtminstone i regel klarar sig med de joy-cons som ingår med konsolen. Vill man ha extra kontroller för att spela multiplayer så är det bättre att köpa konventionella extra kontroller.

Medlem

Impulsköpte det idag när jag skulle på muggen. Blev ett väldigt långt toalettbesök. Sjukt jäkla mysigt och vilka banor!

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag spelar mest med Pro Controllern, den är tyvärr också svindyr dock. Och eftersom vi inte vet om den kommer fungera på nästa Switch så är det inget jag hade köpt nu heller.

Billig begagnad Switch kan såklart vara värt det men då kan du nästan räkna med att Jon-cons är hyfsat slitna särskilt om barn har spelat på den.

Själv sålde jag min gamla och köpte en oled i somras, sisådär någon månad innan de utannonserade Switch 2. Tänkte lämna igen den på öppet köp men sonen protesterade

Switch 2 är väl inte utannonserad? Även om det mesta tyder på att den kommer nästa år.

Medlem

Kunde inte hålla mig och köpte spelet igår. Fastnade totalt, jävlar va kul det är. Videor gör inte spelet rättvisa, det är grym känsla i spelet och riktigt riktigt kul. Instämmer dock lite om elefanten som jag inte riktigt gillar, främst på grund av utseendet där man ser för stor och klumpig ut. De borde kört en klassisk Mario med elefant-mössa istället Men det är mest kosmetiskt, känslan och spelet i sig är grymt! Jag var orolig att det var klassisk Nintendo-hype som gav spelet så höga betyg (instämmer exempelvis inte om betygen för BOTW som jag försökt gilla men anser är kanske 3/5), men hittills levererar spelet. Väldigt skönt att spela ett spel som bara är rakt igenom roligt (och lite frustrerande på svåra banor. Tog några försök i första världen på den svåraste banan)

Medlem

Ja det ät verkligen ett spel man kan spela lite i soffan i handhållet läge lägga ifrån sig switchet och komma tillbaks lite senare.
Verkligen spelglädje Tänkte hoppa över det först men sen så läste man alla kommentarer här så fick man krypa till korset och testa det och det ångrar jag inte en sekund kvalité rakt igenom

Medlem

Grymt spel, förstår dock inte nyttan med bubbel-Mario, tycker han är jäkla trött att spela som. Kanske nyttjar han fel.
Men grymt, tom frun blev sugen att köra och hon spelar inte ens annars

Gen
Medlem

Kört mer nu men är besviken på co-op. Kameran är låst på en spelare och är denne snabb så hamnar spelare två utanför skärmen hela tiden och hinner denne inte komma ikapp via bubblan så förlorar denne ett liv. Då var NSMB bättre där kameran åtminstone zoomade ut vilket tyvärr inte verkar ske här.

123
Skriv svar