Displate - tavlorna med spelmotiv

It's not a lake, it's an ocean
Displate - tavlorna med spelmotiv

Ända sedan det dök upp reklam i mitt Facebookflöde har jag varit fast i Displate, tavlorna i metall som fästs med magnet. Det har blivit ett drygt tiotal hittills, både med film- och spelmotiv, samt några stycken mer neutrala till köket.

Jag har inte satt upp några med spelmotiv än, vissa av dem är till och med fortfarande inplastade. Men jag gillar dem ändå och har fortfarande några stycken på inköpslistan. Tanken är att det ska bli en bildvägg i spelhörnan när jag har stökat färdigt här hemma.

Nackdelen är att vissa objekt försvinner för att, som det verkar, aldrig mer återkomma. Så man får skynda sig om man vill vara säker på att få tag i en.

Är det fler här som har fastnat för Displate?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

För flera år sedan köpte jag en riktigt häftig Displate med Sephiroth från Final Fantasy VII till en vän. Den hade riktigt bra kvalitet och ser lika bra ut idag.

Ska definitivt skapa en hel vägg med häftiga spelmotiv när jag köpt eget hus.

Medlem

Har varit sugen under årens lopp med aldrig köpt. Hört lite blandat om bl.a att väggen sabbas av metalfästet samt att tavlorna ramlar ner. Hur har eran erfarenhet varit av dessa saker?


signatur

Halo kompis!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har också hört om tavlor som ramlar ned, men de många seriösa samlare jag kollat på YouTube säger inte ett ord om det. Nu har mina i köket bara hängt i någon månad, men de sitter kvar än i alla fall.

Tapeten lär ju skadas av magneten, men det är väl oundvikligt om den samtidigt ska sitta hårt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har varit sugen på att beställa flera gånger men backat då frakten från USA blev helt galen. Kanske bättre nu? Antar att se fortfarande bara går att beställa från USA?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av perihelion74:

Har varit sugen på att beställa flera gånger men backat då frakten från USA blev helt galen. Kanske bättre nu? Antar att se fortfarande bara går att beställa från USA?

Nej, mina senaste skickades från Polen. Tog några dagar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Har varit sugen under årens lopp med aldrig köpt. Hört lite blandat om bl.a att väggen sabbas av metalfästet samt att tavlorna ramlar ner. Hur har eran erfarenhet varit av dessa saker?

Jag satte upp en L inne på mitt hemmakontor för snart ett år sen, och tre M i barnens rum för några månader sen, och alla sitter som berget.

Medlem

Köpte när pewdiepie hade nån rabattkod på typ 80% så köpte 5 st tavlor. Var väl snart 1 år sedan och sitter fortfarande kvar.

Medlem

Har totalt 5st.
4st med filmmotiv som sitter på väggen vid TVn och en med ett spelmotiv som jag inte riktigt vetat var jag ska sätta den då det är snetak där jag har datorn i mitt lilla loft.

3st har titt som tätt ramlat ner från väggen, inte magneten som släpper utan det självhäftande mot väggen som släpper. Gissar på att det har med själva "underlaget" att göra. En skruv i varje magnet och så sitter de

Medlem

De har 13% rabatt just nu, blir bara så dyrt om man ska köpa allt man vill ha….


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kände inte till Displate, ser rätt fint ut. Kan bli några köp.

Men för ett antal år sedan så köpte jag en Another World poster som jag har inramad på väggen och några steelbooks på väggen bredvid tack vare magneter.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tror det var från Displate jag köpte en tavla med detta motiv från Disco Elysium. Möcke bra, och är sugen på att införskaffa mer. Nästa gång blir det nog också något från Disco Elysium (så förbannat bra art i det spelet). Kanske något från "the thought cabinet", eller varför inte hela skiten. Typ denna.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

De har 13% rabatt just nu, blir bara så dyrt om man ska köpa allt man vill ha….

Finns säkert tusentals youtubers eller liknande med rabattkoder, pewdiepies funkar säkert fortfarande

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av DKvarn:

De har 13% rabatt just nu, blir bara så dyrt om man ska köpa allt man vill ha….

De har ganska ofta rabatter på uppåt 30 procent, det gör en del om man köper flera (oftast krävs det att man köper minst tre för att få den rabatten).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Angående rabatter, kolla denna sida.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Angående rabatter, kolla denna sida.

Var tvungen kolla upp vilken youtuber jag såg senast hade rabatt och hittade denna länk
https://displate.com/zerkaa?art=5f96db7bcd9bb

Den ger 27% rabatt på 1-2 tavlor
3+ ger 37% rabatt

Medlem
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Var tvungen kolla upp vilken youtuber jag såg senast hade rabatt och hittade denna länk
https://displate.com/zerkaa?art=5f96db7bcd9bb

Den ger 27% rabatt på 1-2 tavlor
3+ ger 37% rabatt

Tackar för rabattkoden som du länkade till.
Har kollat på några tavlor men tyckt de varit i högsa laget när det kom till kostnad så detta bler perfekt.
Vard en beställning på 3st jag hade tittat på


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Har varit sugen under årens lopp med aldrig köpt. Hört lite blandat om bl.a att väggen sabbas av metalfästet samt att tavlorna ramlar ner. Hur har eran erfarenhet varit av dessa saker?

Att fästa de fungerar bara om man har helt plana väggar med icke skrovlig yta. Dvs. de två jag köpte åkte ständigt ner i golvet…

Quake-konnässsör

Har lite svårt för att sätta fast tavlorna med magnetskivan som följer med, man vill inte riktigt förstöra väggarna hemma. men men, finns säkert andra lösningar som man kan göra själv.

Medlem

Vad är detta? Lyser de eller är det bara en tavla av metall?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hipshot:

Vad är detta? Lyser de eller är det bara en tavla av metall?

En tavla i metall. Många väldigt coola motiv, dock.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har 5 st hemma och alla sitter som berg fortfarande efter 2 år förutom den i köket som satt på en lite skrovligare vägg. Den föll, men den har jag lutad på en hylla nu istället så det löste sig. Jättenöjd allt som allt och har funderat på att skaffa fler.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Att fästa de fungerar bara om man har helt plana väggar med icke skrovlig yta. Dvs. de två jag köpte åkte ständigt ner i golvet…

Misstänkte nästan det. Har inga plana väggar hos mig så då blir det inget bra!


signatur

Halo kompis!

It's not a lake, it's an ocean

Så har Displateväggen börjat ta form.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Så har Displateväggen börjat ta form.

https://i.imgur.com/QJd4RcL.png

Mycket stiligt, kan dock tänka mig att kameran får mycket av färgåtergivningen att helt enkelt inte synas så väl på bild. Har sett en sån här tavla hemma hos en vän och färgerna de printar med verkar vara av väldigt bra kvalitet!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av smuts:

Mycket stiligt, kan dock tänka mig att kameran får mycket av färgåtergivningen att helt enkelt inte synas så väl på bild. Har sett en sån här tavla hemma hos en vän och färgerna de printar med verkar vara av väldigt bra kvalitet!

Bilden är någorlunda representativ för hur de ser ut. De har starka färger och många snygga motiv att välja bland. Dock är sökfunktionen på sajten ganska värdelös och de har blivit lite väl dyra nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Så var väggen klar. Jag måste säga att jag är oerhört förtjust i Displate-tavlorna, och då inte bara dem med spelmotiv (har köpt ett antal med filmmotiv också men väntar med att sätta upp dem så länge). Det finns många fantastiska fina, inte minst med naturmotiv. Skulle kunna tänka mig att sätta upp dem i hela huset, men misstänker att frugan skulle sätta stopp. En vägg får räcka.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Ser grymt snyggt ut. Äger inga själv, men köpte en med Final Fantasy-tema till en polare, och kvalitén var riktigt, riktigt bra.

Medlem

Är grymma tavlor men tyvärr så fungerar inte magneterna så bra på min tapet. De tappar lät sitt klister. Så behöver köpa två nya för att kunna sätta upp mina Pikachu tavlor igen.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

1
Skriv svar