Microsofts Activision-uppköp har godkänts av Storbritannien

Tor
Medlem

Blir en flaska bubbel, McDonalds och gratis game pass samsung tv-streaming ikväll till fredagsmyset för att fira. Äntligen är det över!

Medlem

Med restskatten och böterna som amerikanska IRS åbelagt Microsoft så kan det innebära att man inte längre har kassan att genomföra köpet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det blir spännande att se om de här uppköpen får någon påverkan på nästa generations konsolförsäljning. Idag är ju playstation väldigt mycket större än xbox (som dock satsar en del på gamepass till pc, mobiler och andra enheter) inom just konsolmarknaden. Jag tror det bästa för branchen och oss spelare vore om vi hamnar i ett läge där playstation och xbox har ungefär lika stor andel av marknaden, så de båda behöver anstränga sig för att tävla om oss. Playstation känns som de blivit lite lata, så tror de mår bra av att känna lite press, samtidigt tror jag xbox skulle må bra av att slippa vara utmanare hela tiden och ha ett större spelutbud.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Med restskatten och böterna som amerikanska IRS åbelagt Microsoft så kan det innebära att man inte längre har kassan att genomföra köpet.

Jag läste att det där kommer ta år då självfallet MS kommer bestrida det. Tror inte det kommer påverka faktiskt.

Medlem

Nu gör de det officiellt med en video!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ligga lågt? Skulle nog säga att det lär eskalera nu när den här affären har gått igenom. Det här sätter ju en ny standard för vad som är ok och kommande affärer kommer referera till denna ifall något organ klagar.
Skulle inte förvåna mig om Sony tillkännager affär kommande veckor, det är nog rätt många som hållit tillbaka för att se hur det går med den här affären. I Sonys fall så hade det varit svårare att förhindra affären ifall de själva köpt upp bolag medans det här granskades, men nu är det fritt fram.

Kan också vara så att både Sony och Microsoft väntat med tillkännagivanden eftersom dem vill få sig själva att verka svagare i samband med detta. Får hoppas på allmänna utannonseringar kommande tiden(inte uppköp, utan andra saker som stärker spelmarknaden). Tror även att Jim Ryan har pratat om detta innan, att det alltså blir mer uppköp efter deras senaste.

Exakt. Detta gigantiska uppköp har öppnat "Pandoras ask" för alla andra företag, då det nu anses vara ok och fritt fram att göra det.

Jag tror Sony kommer köpa upp en stor utgivare, som kommer förändra spellandskapet, som svar på detta uppköp. Klagar någon, så kan de bara hänvisa till ActiBlizz.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Storheten är svår att begränsa i en växande ekonomi. Att behålla aktieägare när företaget inte får bli större längre är svårt.
Konkurrens däremot skyddas. Det är inte så att MS är nära på störst på spel tex. Nu får de inte heller så stor kaka av molnet som CMA såg till.

Vi har begränsat företag förr och kan göra det igen. Det som behövs är tuffa myndighetsmän och omutbara lagstiftare. Men visst låter vi dem bara hållas kan företag bli hur stora som helst. Det finns nåt härligt motsägelsefullt i att marknaden måste skyddas ifrån sig själv

Medlem

*Är bara här för att njuta av psykbrytet från dom som gnällt i ett par år nu*


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Exakt. Detta gigantiska uppköp har öppnat "Pandoras ask" för alla andra företag, då det nu anses vara ok och fritt fram att göra det.

Jag tror Sony kommer köpa upp en stor utgivare, som kommer förändra spellandskapet, som svar på detta uppköp. Klagar någon, så kan de bara hänvisa till ActiBlizz.

Fattar inte ens hur folk kom fram till en sån här dum teori skulle kunna vara rimlig.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/AYU4q594LJ0

Nu gör de det officiellt med en video!

Man undrar hur länge denna video legat färdigklippt på någons hårddisk redo att publiceras. 😅

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/AYU4q594LJ0

Nu gör de det officiellt med en video!

Och en officiell nyhet

https://news.xbox.com/en-us/2023/10/13/xbox-activision-blizza...

Medlem
Skrivet av Brona:

Vi har begränsat företag förr och kan göra det igen. Det som behövs är tuffa myndighetsmän och omutbara lagstiftare. Men visst låter vi dem bara hållas kan företag bli hur stora som helst. Det finns nåt härligt motsägelsefullt i att marknaden måste skyddas ifrån sig själv

Nej, företag har fortsatt växa i storlek. Det finns inga såna regler. Det finns regler för konkurrens men inte att investera sig större.

Medlem

Där dog nog cod. Alla som är involverade i cod flyttas till Halo BR istället. Blir världens dyraste spel, släpps 5 år efter BR hysterin dött ut och sänker Activision ner i källaren.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Man undrar hur länge denna video legat färdigklippt på någons hårddisk redo att publiceras. 😅

Hehe, sen de utannonserade köpet typ?

Medlem

Bobby Kotick får gå till nyår. Då vet vi vem som tar över Playstation


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte ens hur folk kom fram till en sån här dum teori skulle kunna vara rimlig.

Nu får du nog ta och förklara varför teorin är dum? Hur är det inte rimligt, menar du att det är omöjligt att det skulle ske?

Ambassadör
Xbox

Härligt!

Xbox first party-organisation är gigantisk nu. Ser fram emot många trevliga Game Pass-uppdateringar framöver.


signatur

Jump in.

Medlem

Kan vi förvänta oss att Call Of Duty är skräp nu? Alla älskade Bethesda 2019 men inte 2020.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mortaigne:

Härligt!

Xbox first party-organisation är gigantisk nu. Ser fram emot många trevliga Game Pass-uppdateringar framöver.

Hoppas de lyckas hantera och driva dessa studior framåt på ett bra sätt också. Det har varit lite si och så med det hittills.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kan vi förvänta oss att Call Of Duty är skräp nu? Alla älskade Bethesda 2019 men inte 2020.

Oh ja dom var riktigt populära 2018 efter Fallout 76.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kan vi förvänta oss att Call Of Duty är skräp nu? Alla älskade Bethesda 2019 men inte 2020.

Nä ingen har skrivit något dåligt om cod tills nu.
Ingen har klagat på Bethesda innan 2019.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Guld:

Nu kommer xboxen öka i försäljning fort tack vare detta uppköp.
Köp en xbox ni med👍

Varför? Är ju först om 10 år som Microsoft får göra som dom vill.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag tror Sony kommer köpa upp en stor utgivare, som kommer förändra spellandskapet, som svar på detta uppköp. Klagar någon, så kan de bara hänvisa till ActiBlizz.

För att ha råd med detta planerade uppköp så höjer Sony priser på allt möjligt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kan vi förvänta oss att Call Of Duty är skräp nu? Alla älskade Bethesda 2019 men inte 2020.

Allting är ju bara konsolkrig i din värld. Kan du verkligen inte komma på en enda anledning till varför Bethesda har fallit i folks ögon, utöver uppköpet?

Medlem

Så nu äger microsoft Bungie igen? 🤓

Medlem
Skrivet av baxtex:

Så nu äger microsoft Bungie igen? 🤓

Bungie köptes av Sony för något år sedan. Sen tror jag bara att det var ett samarbete mellan ABK och Bungie men inte helt säker.

Medlem

Är det några som öht har en chans att få Blizzard på rätt köl igen så är det MS, men jag håller inte andan.

Medlem

Gött Mos


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Med restskatten och böterna som amerikanska IRS åbelagt Microsoft så kan det innebära att man inte längre har kassan att genomföra köpet.

Vad dillrar du om????? Köpet är klart finito bull in the hole det är fest🎉🎉🎊🎊

Medlem
Skrivet av Guld:

Vad dillrar du om????? Köpet är klart finito bull in the hole det är fest🎉🎉🎊🎊

Det var inte klart när jag skrev kommentaren.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

123
Skriv svar