Affären i hamn! Microsoft har köpt Activision Blizzard

Robot
Affären i hamn! Microsoft har köpt Activision Blizzard
Medlem

BLizZaRd kAn vÄL knApPasT bLi sÄMrE nU... Eller...?

EDIT: Förtydligad ironi


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Har inte köpt så många av abs senare spel förutom Diablo, så ser fram mot att prova dem på gamepass när de väl börjar dyka upp.

Medlem

Äntligen, har vart väldigt utdragen affär

Gnällkuk

Det enda negativa för mig med detta är att den där fetknoppen Kotick antagligen får en fet bonus på detta...
Skönt att den här utdragna historien äntligen går mot sitt slut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Making the world a better place


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Blizzard kan väl knappast bli sämre nu... Eller...?

Medlem

YEEEEES!!! Äntligen kommer vi få World of Warcraft på Xbox series X


signatur

World of Warcraft förgyller livet

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det enda negativa för mig med detta är att den där fetknoppen Kotick antagligen får en fet bonus på detta...
Skönt att den här utdragna historien äntligen går mot sitt slut.

Han kommer få ut ett par hundra miljoner USD vad jag läst. Men det är ju för att han samlat på sig så mycket aktier i bolaget som nu löses in till pengar.

Edit: Jag hade fel, "bara" 17 miljoner usd


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Hoppas det kommer några bra och otippade spel ur det hela iaf. Affären kan man ju säga vad man vill om men nu är det vad det är. Dom får ju gärna göra något av alla gamla ip'n och inte bara mörsa på med CoD, Diablo och Overwatch m.fl.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det enda negativa för mig med detta är att den där fetknoppen Kotick antagligen får en fet bonus på detta...
Skönt att den här utdragna historien äntligen går mot sitt slut.

Jag tycker ändå att det är positivt, jag trodde faktiskt att han skulle bli kvar.

Får hoppas på att det här är ett tecken på att ABK blir mindre dysfunktionellt framöver. Goodwill att Bobby inte är kvar i alla fall.

Xbox största problem verkar i alla fall inte vara deras företagskultur, utan att dem inte är så duktiga på att leda sina studios. Får hoppas på att dem lyckas ta tillvara kompetensen inom ABK och stärker deras andra varumärken och inte bara låter ABK sköta sig själva, såsom dem gjort med många av de andra uppköpen.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Blizzard kan väl knappast bli sämre nu... Eller...?

Oavsett vad det gäller, och oavsett skick/status/stadie av objektet/projektet/produkten så kan det ALLTID bli värre.

Nu tror hoppas jag inte det i detta fallet, men det återstår att se.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem
Skrivet av itsnotme:

<Uppladdad bildlänk>

Hey now rare släppte faktiskt ett bra spel efter 3 generationer.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Grattis Xbox !

Yay, mer konsolidering till folket! Kommer bli som matbranschen i denna takt. Det är vad vi vill ha, right?

Dårskap.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hey now rare släppte faktiskt ett bra spel efter 3 generationer.

Vilket? Sea of Thieves?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Han kommer få ut ett par hundra miljoner USD vad jag läst. Men det är ju för att han samlat på sig så mycket aktier i bolaget som nu löses in till pengar.

Edit: Jag hade fel, "bara" 17 miljoner usd

Det är nog en alldeles för låg siffra,..affären är väl på 68 miljarder $ nånting?

Medlem

Känns knappast som att det är värt för Microsoft. Blizzard senaste spel har varit värdelösa. De har sålt bra men hur länge kommer det att fortsätta när folk blir besvikna gång på gång


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns knappast som att det är värt för Microsoft. Blizzard senaste spel har varit värdelösa. De har sålt bra men hur länge kommer det att fortsätta när folk blir besvikna gång på gång

Dom kommer tjäna mer på att äga Candy Crush än alla Blizzard spel


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Warcraft:

YEEEEES!!! Äntligen kommer vi få World of Warcraft på Xbox series X

Ja, det vore kul om det kom till Xbox/Game Pass också nu! Frågan är bara hur lång tid det skulle ta och "lyfta över" och om de känner att det är värt det. Kan bli för mycket för sent.

Skrivet av roftg:

Det är nog en alldeles för låg siffra,..affären är väl på 68 miljarder $ nånting?

De pratade om avgående chefens bonus efter avgång, inte affären i helhet.

Medlem

Äntligen!

Medlem
Skrivet av Azureye:

Blizzard kan väl knappast bli sämre nu... Eller...?

Jag tror faktiskt det, eller allefall när det kommer till titlar och sånt, eller så blir det ingen skillnad alls.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

När kommer vi få se de första blizzard-spelen på game pass?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

När kommer vi få se de första blizzard-spelen på game pass?

Den som ändå visste. Kan ju komma något redan vid 19-tiden, eller så får vi vänta i några dagar/veckor/månader.

Medlem

Hoppas Heroesof the storm får lite mer kärlek (mycket tveksamt)

Medlem

Har varit mycket negativ mot detta uppköp då det inte kommer vara bra för oss spelare i längden.
... Men skönt att skiten är över i alla fall

Medlem
Skrivet av caracarn:

Hoppas Heroesof the storm får lite mer kärlek (mycket tveksamt)

lol

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fick ju en patch nyss så hoppet tändes 🥳

Medlem

Kommer bli intressant att se vad framtiden håller, tycker redan att Game Pass är fett prisvärt. Saknar bara Steam - Game pass crossplay.


signatur

It´s a me

123
Skriv svar