Fiskeskräckspelet Dredge krossar försäljningsprognoserna

Robot
Fiskeskräckspelet Dredge krossar försäljningsprognoserna
Chefredaktör

Välförtjänt, härligt spel!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Välförtjänt, härligt spel!

Medhåll! Länge sedan jag hade det så kul och mysigt med ett spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag blir alltid lite glad när det går bra för bra indiespel. Jag har bara testat det lite än man vill spela igenom det så småningom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

det här ser intressant ut (tror jag, har inte velat spoila för mycket), men är rädd för att det ska bli som med lika prisade "dave the diver", som jag spelade i max ett par timmar. vissa indiespel känns bara FÖR indie för att jag ska orka, tydligen.

Medlem
Skrivet av quadratis:

det här ser intressant ut (tror jag, har inte velat spoila för mycket), men är rädd för att det ska bli som med lika prisade "dave the diver", som jag spelade i max ett par timmar. vissa indiespel känns bara FÖR indie för att jag ska orka, tydligen.

Nu har jag, såklart, bara mina egna erfarenheter att förmedla.

Dredge är ett helt okej spel varken mer eller mindre. Jag hade inte kallat det skräck personligen, lite mer att allt är mystiskt och lite av en gåta. Vilket absolut inte är negativt.

Det jag tycker är mindre bra med spelet är just att gameplay-mässigt så imponerar det inte, ett par timmar in har man gjort i princip allt som går att göra och det blir lite av rinse and repeat sista halvan av spelet. Dock är bara spelet 8h långt ungefär (för mig i varje fall) och då jag köpte det på rea så ångrar jag det inte alls. Det är okej men absolut inget jag kommer tänka tillbaka på som ett riktigt bra spel.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av OAKTHYR:

Jag blir alltid lite glad när det går bra för bra indiespel. Jag har bara testat det lite än man vill spela igenom det så småningom.

Eller hur. Alltid så glad för teamets skull.

Undrar hur det har gått för fantastiska Bramble.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Vilken bra nyhet! Har precis fått hem spelet till PS5 men inte hunnit med att spela det än.

Medlem

Tyckte verkligen om spelet. Troligen andra platsen av det jag spelat i år.. star field etta.

Medlem

Har kikat på detta och Dave The Diver (som kom typ samtidigt tror jag?) för att spel på Decken. Eg inget större fan av mörker och stress men vad hade ni som testat båda (gärna på Deck) rekommenderat?

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Har kikat på detta och Dave The Diver (som kom typ samtidigt tror jag?) för att spel på Decken. Eg inget större fan av mörker och stress men vad hade ni som testat båda (gärna på Deck) rekommenderat?

Har spelat båda men inte på Deck, Dave the Diver är i mitt tycke överlägset. Riktigt charmigt och lättsamt spel som är lätt att sätta sig med en kortare tid såväl som en längre.

Dredge: Mörk stämning, vilket de förmedlar väldigt väl. Inte särskilt djupt eller varierande gameplay. Ca 8h att klara. Borde göra sig väldigt väl på deck.

Dave the Diver: Färgglatt och lättsamt tar inte sig själv på särskilt stort allvar. Väldigt varierande gameplay. Ca 30h att klara vill jag minnas. Borde göra sig väldigt väl på deck.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Har spelat båda men inte på Deck, Dave the Diver är i mitt tycke överlägset. Riktigt charmigt och lättsamt spel som är lätt att sätta sig med en kortare tid såväl som en längre.

Dredge: Mörk stämning, vilket de förmedlar väldigt väl. Inte särskilt djupt eller varierande gameplay. Ca 8h att klara. Borde göra sig väldigt väl på deck.

Dave the Diver: Färgglatt och lättsamt tar inte sig själv på särskilt stort allvar. Väldigt varierande gameplay. Ca 30h att klara vill jag minnas. Borde göra sig väldigt väl på deck.

Tack! Dave the diver it is. Även om jag föredrar lite kortare spel

Sitter och funderar på om man ska skaffa Sunless Sea: Zubmariner Edition. Känns som liknande tema med vatten, båtar och rejält med mörker. Någon som har någon erfarenhet av det?

1
Skriv svar