Nu har Starfield till slut fått ett FoV-reglage

Robot
Nu har Starfield till slut fått ett FoV-reglage

Se rymden ur ett bredare perspektiv.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Lirar folk ens Starfield längre? Gammalt spel.

Att de ens ska behöva patcha in en FOV-slider. Skäms inte folket som utvecklar spelen längre när de släpper ett AAA-spel utan en inställning som varit standard i 20 år?

Medlem

Rätt kul spel, men ge mig 32:9 support och dlss.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har suttit och garvat till denna https://www.youtube.com/watch?v=8YMg4ehhCgU

Men ja det var på tiden. Att jag måste gräva i ini-filen för att justera FOV:en var under all kritik.

Medlem

Tyckte det flöt på lite bättre igår kväll efter patchen, inga fler FPS men det var stabilare utan några märkbara framedrops.
Även mycket trevligare nu när man kan vidga sina vyer, nu är det bara DLSS stöd som saknas för min del

Medlem
Skrivet av Denglade:

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/045/422/84_y...

Lirar folk ens Starfield längre? Gammalt spel.

Att de ens ska behöva patcha in en FOV-slider. Skäms inte folket som utvecklar spelen längre när de släpper ett AAA-spel utan en inställning som varit standard i 20 år?

Det har inte varit standard i 20 år. Folk tror det, men det har aldrig varit en standard. Det finns många spel som inte har den inställningen eller så får man ändra i någon fil utanför, de gamla spelen hade inte den inställningen, där var det samma sak, ut i filerna eller ändra i konsolen i spelet eller justera på något annat sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot

Kollade loggen på fixar , det fanns 1 fix av 1 uppdrag och det var allt!

Jag misstänker att deras patch&quality avdelning består av 1 stackars person.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kollade loggen på fixar , det fanns 1 fix av 1 uppdrag och det var allt!

Jag misstänker att deras patch&quality avdelning består av 1 stackars person.

Eller så finns det inte så mycket att fixa?
Har själv stött på ytterst få buggar och ingen av dem har hindrat mig från att komma vidare i någon quest.

Medlem

Lirar någon ens Starfield längre? Det var ett ok tidsfördriv men totalt själlöst och konsoligt. Jag spelar om BG3 och Cyberpunk några gånger i stället.

Medlem
Skrivet av Denglade:

Lirar folk ens Starfield längre? Gammalt spel.

Att de ens ska behöva patcha in en FOV-slider. Skäms inte folket som utvecklar spelen längre när de släpper ett AAA-spel utan en inställning som varit standard i 20 år?

Skrivet av arkhanari:

Lirar någon ens Starfield längre? Det var ett ok tidsfördriv men totalt själlöst och konsoligt. Jag spelar om BG3 och Cyberpunk några gånger i stället.

Ligger iaf på plats 3 på mest spelade i Gamepass och plats 8 totalt mest spelat på Xbox. 31 000 spelare på Steam just nu med en peak på 80 000 det senaste dygnet..
Så visst spelas det och kommer nog stiga sen igen när creation kit släpps

Testpilot
Skrivet av blackidus:

Eller så finns det inte så mycket att fixa?
Har själv stött på ytterst få buggar och ingen av dem har hindrat mig från att komma vidare i någon quest.

Trollar du? Det är ett Bethesda spel , mer behöver inte sägas.

Medlem

OT men har någon annan sprungit på svenska NPCs? 🙂
Gick förbi en random person och tryckte på konversationsknappen mest för att se vad som hände - och fick ett "tjena" till svar. 😄 Stod kvar en stund och fick fram "oj", "hallå" och "oj förlåt".

(Inte min video)
https://youtu.be/y0PJmpokOXQ?feature=shared


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Trollar du? Det är ett Bethesda spel , mer behöver inte sägas.

Nej jag trollar inte, jag är uppe i över 100 timmar nu och stötte på min första krash igår, så ja ytterst få buggar.
Även om det är ett Bethesda spel så har uppköpet och den extra tiden räddat oss från en tidig release med ett trasigt spel, Bethesda hade från början planerat att släppa spelet för 2 år sedan tror jag det var.

Men det är som sagt min upplevelse

Skribent
Skrivet av floke:

OT men har någon annan sprungit på svenska NPCs? 🙂
Gick förbi en random person och tryckte på konversationsknappen mest för att se vad som hände - och fick ett "tjena" till svar. 😄 Stod kvar en stund och fick fram "oj", "hallå" och "oj förlåt".

(Inte min video)
https://youtu.be/y0PJmpokOXQ?feature=shared

Kul! Har inte hört någon svenska, men jag har reagerat på att vissa röstskådespelare verkar prata engelska med svensk brytning

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nej jag trollar inte, jag är uppe i över 100 timmar nu och stötte på min första krash igår, så ja ytterst få buggar.
Även om det är ett Bethesda spel så har uppköpet och den extra tiden räddat oss från en tidig release med ett trasigt spel, Bethesda hade från början planerat att släppa spelet för 2 år sedan tror jag det var.

Men det är som sagt min upplevelse

Att tilldela någon typ av positivt ljus på ett uppköp som är spelindustrins i särklass skitigaste drag är ju alltid kul att göra. Jag tycker om Starfield, men jag älskade Skyrim från release också och det kraschade extremt sällan för mig. I Starfield så kan man ju inte ens döda helt obetydelselösa psykopater för att de kan dela ut ett uppdrag om man vill det, sådant är säkerligen ett sätt att minimera buggfesten Ett annat är också att inte ha något dynamiskt system för karaktärernas dagsrutiner. De har säkerligen spenderat tiden på att både förfina och buggfixa, men ett planerat släpp innebär heller inte ett absolut släpp. Förseningar är ju knappast sällsynt, och jag ser ingen anledning att köpa att Bethesda inte skulle ha gjort det beslutet själva. Det känns mer som att du är på uppdrag att övertyga folk om att uppköpet var ett bra drag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Att tilldela någon typ av positivt ljus på ett uppköp som är spelindustrins i särklass skitigaste drag är ju alltid kul att göra. Jag tycker om Starfield, men jag älskade Skyrim från release också och det kraschade extremt sällan för mig. I Starfield så kan man ju inte ens döda helt obetydelselösa psykopater för att de kan dela ut ett uppdrag om man vill det, sådant är säkerligen ett sätt att minimera buggfesten Ett annat är också att inte ha något dynamiskt system för karaktärernas dagsrutiner. De har säkerligen spenderat tiden på att både förfina och buggfixa, men ett planerat släpp innebär heller inte ett absolut släpp. Förseningar är ju knappast sällsynt, och jag ser ingen anledning att köpa att Bethesda inte skulle ha gjort det beslutet själva. Det känns mer som att du är på uppdrag att övertyga folk om att uppköpet var ett bra drag.

"Essential NPC's" har ju funnits i dem flesta Bethesda spelen, inte bara Starfield. Det är bara antalet av dem som ökat iom att fler ger quests. Ser det inte som ett jätteproblem då jag inte springer runt och mördar alla jag ser, men det är ju min spelstil.

Visst kanske dem hade kunnat försena det själva, men frågan är om dem hade haft pengarna att göra det? Dem fick ju även dra in MS/Xbox för att hjälpa dem fixa Fallout 76.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Eller så finns det inte så mycket att fixa?
Har själv stött på ytterst få buggar och ingen av dem har hindrat mig från att komma vidare i någon quest.

Har hittills inte stött på en enda bugg. Tre krascher har jag råkat ut för, men det beror förmodligen på DLSS-modden. Känns som att folk bara hackar på Starfield för att vara cool, alt för att de är PS-fanboys och är bittra över att de blev utan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har hittills inte stött på en enda bugg. Tre krascher har jag råkat ut för, men det beror förmodligen på DLSS-modden. Känns som att folk bara hackar på Starfield för att vara cool, alt för att de är PS-fanboys och är bittra över att de blev utan.

Det är enligt DF deras minst buggiga spelsläpp så det är inte oväntat att du sluppit buggar. Jag har haft några, men inga krascher.

Medlem
Skrivet av blackidus:

"Essential NPC's" har ju funnits i dem flesta Bethesda spelen, inte bara Starfield. Det är bara antalet av dem som ökat iom att fler ger quests. Ser det inte som ett jätteproblem då jag inte springer runt och mördar alla jag ser, men det är ju min spelstil.

Visst kanske dem hade kunnat försena det själva, men frågan är om dem hade haft pengarna att göra det? Dem fick ju även dra in MS/Xbox för att hjälpa dem fixa Fallout 76.

Det här med att "jag inte springer runt och mördar alla jag ser" tolkar jag, i samma goda andemening som din kommentar, som att du mördar alla utanför ditt direkta synfält. Ta din "jag är en normal person" skit och släng den i soptunnan.

Huruvida de hade eller inte haft pengarna att göra det är ju ren spekulation. Du står ju och antyder att man har Microsoft att tacka i din tidigare kommentar men jag ser inte något konkret resonemang bakom det mer än gissningar. Att det dessutom skulle vara något som nämnvärt påverkat framgången för spelet tvekar jag starkt på, men lämnar den biten där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Denglade:

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/045/422/84_y...

Lirar folk ens Starfield längre? Gammalt spel.

Att de ens ska behöva patcha in en FOV-slider. Skäms inte folket som utvecklar spelen längre när de släpper ett AAA-spel utan en inställning som varit standard i 20 år?

Ja, tänk. Jag spelar fortfarande!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det här med att "jag inte springer runt och mördar alla jag ser" tolkar jag, i samma goda andemening som din kommentar, som att du mördar alla utanför ditt direkta synfält. Ta din "jag är en normal person" skit och släng den i soptunnan.

Huruvida de hade eller inte haft pengarna att göra det är ju ren spekulation. Du står ju och antyder att man har Microsoft att tacka i din tidigare kommentar men jag ser inte något konkret resonemang bakom det mer än gissningar. Att det dessutom skulle vara något som nämnvärt påverkat framgången för spelet tvekar jag starkt på, men lämnar den biten där.

Vaknat under sängen? Tagga ner attityden är du snäll. Jag hänger på FZ för att spel är det roligaste jag vet och stämningen här är betydligt bättre än på GR. Så lägg av med det där.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det här med att "jag inte springer runt och mördar alla jag ser" tolkar jag, i samma goda andemening som din kommentar, som att du mördar alla utanför ditt direkta synfält. Ta din "jag är en normal person" skit och släng den i soptunnan.

Huruvida de hade eller inte haft pengarna att göra det är ju ren spekulation. Du står ju och antyder att man har Microsoft att tacka i din tidigare kommentar men jag ser inte något konkret resonemang bakom det mer än gissningar. Att det dessutom skulle vara något som nämnvärt påverkat framgången för spelet tvekar jag starkt på, men lämnar den biten där.

Du är rolig du.

Jag vet inte om du ser detta som gissningar?

https://www.thegamer.com/bethesda-fallout-76-awful-launch/

"Director Todd Howard admitted that the launch of Fallout 76 was extremely unsuccessful for the company and the developers “let a lot of people down.” Howard said when the game was launched, the team had a whole list of problems and was unable to quickly solve them all. “Frankly, there were very few things at launch that we didn't screw up," Howard summed up.

The director then continues saying that under the wings of Xbox, Bethesda would find it easier to avoid similar mistakes when making service games in the future. According to him, thanks to the acquisition of Microsoft and the Game Pass ecosystem access, the company will be able to test their projects much better."

Medlem

Och detta behövde vänta till en månad efter release för att? Ytterligare en flopp till trasigt spel av Bethesda.

Medlem
Skrivet av vamp:

Vaknat under sängen? Tagga ner attityden är du snäll. Jag hänger på FZ för att spel är det roligaste jag vet och stämningen här är betydligt bättre än på GR. Så lägg av med det där.

Det här är andra gången någon med anklagande ton, här på FZ, antyder att man "går runt och dödar alla man ser" i ett rollspel som Starfield för att man tycker att det finns för många odödliga karaktärer i spelet. Jag blev arg av det. Jag ber om ursäkt för tonen och för att jag uttryckte den ilskan genom att säga åt honom att slänga det i soporna. Men arg förblir jag. Jag anser verkligen inte att det var jag som kastade första stenen här så att bli utpekad känns högst lustigt.

Skrivet av blackidus:

Du är rolig du.

Jag vet inte om du ser detta som gissningar?

https://www.thegamer.com/bethesda-fallout-76-awful-launch/

"Director Todd Howard admitted that the launch of Fallout 76 was extremely unsuccessful for the company and the developers “let a lot of people down.” Howard said when the game was launched, the team had a whole list of problems and was unable to quickly solve them all. “Frankly, there were very few things at launch that we didn't screw up," Howard summed up.

The director then continues saying that under the wings of Xbox, Bethesda would find it easier to avoid similar mistakes when making service games in the future. According to him, thanks to the acquisition of Microsoft and the Game Pass ecosystem access, the company will be able to test their projects much better."

Jo, spelsläppet var verkligen inte vackert. Att Gamepass t.ex. har hjälpt dem att bygga vidare på spelet kan jag förstå. Men Starfield är inte Fallout 76. Det är möjligt att Microsofts köp underlättat utvecklingen av Starfield, men det är ju fortfarande en gissning. I vilket fall innebär det fortfarande att många av mina vänner inte kommer kunna spela de kommande spelen därför att många inte köper flera konsoler eller är "gamers" i den klassiska meningen. Någon är ett stort fan av ett spel, en annan är ett stort fan av ett annat spel, de spelar tillsammans på PlayStation och har inte pengarna att lägga på flera konsoler så det blir ett val mellan att köpa samma konsol för att kunna lira tillsammans eller inte kunna göra det för att man köper olika.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Att det alltid är så mycket negativa kommentarer i alla Starfield trådar? Avundsjuka på oss som uppskattar spelet? Finns det verkligen så få andra bra spel idag att man måste sprida negativitet om Starfield för att kunna uppskatta det man själv spelar?

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det här är andra gången någon med anklagande ton, här på FZ, antyder att man "går runt och dödar alla man ser" i ett rollspel som Starfield för att man tycker att det finns för många odödliga karaktärer i spelet. Jag blev arg av det. Jag ber om ursäkt för tonen och för att jag uttryckte den ilskan genom att säga åt honom att slänga det i soporna. Men arg förblir jag. Jag anser verkligen inte att det var jag som kastade första stenen här så att bli utpekad känns högst lustigt.

Jo, spelsläppet var verkligen inte vackert. Att Gamepass t.ex. har hjälpt dem att bygga vidare på spelet kan jag förstå. Men Starfield är inte Fallout 76. Det är möjligt att Microsofts köp underlättat utvecklingen av Starfield, men det är ju fortfarande en gissning. I vilket fall innebär det fortfarande att många av mina vänner inte kommer kunna spela de kommande spelen därför att många inte köper flera konsoler eller är "gamers" i den klassiska meningen. Någon är ett stort fan av ett spel, en annan är ett stort fan av ett annat spel, de spelar tillsammans på PlayStation och har inte pengarna att lägga på flera konsoler så det blir ett val mellan att köpa samma konsol för att kunna lira tillsammans eller inte kunna göra det för att man köper olika.

Läste du hela citatet?
Han pratar inte bara om Fallout 76 utan även om utvecklingen av kommande spel.

"The director then continues saying that under the wings of Xbox, Bethesda would find it easier to avoid similar mistakes when making service games in the future. According to him, thanks to the acquisition of Microsoft and the Game Pass ecosystem access, the company will be able to test their projects much better."

Medlem
Skrivet av blackidus:

Eller så finns det inte så mycket att fixa?
Har själv stött på ytterst få buggar och ingen av dem har hindrat mig från att komma vidare i någon quest.

Hejsan svejsan.
Starfield honest conference


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det känns mer som att du är på uppdrag att övertyga folk om att uppköpet var ett bra drag.

Glömde kommentera denna rad
Tycker jag att uppköpet var ett bra drag? Ja
Hade inte MS/xbox köpt Zenimax så fanns det en stor risk att StarField på något sätt skulle bli exklusivt till Playstation.
Diskussioner pågick mellan Bethesda och Sony innan Phill till slut plockade fram plånbåken. Som PC spelare ser jag då hellre att det blir exklusivt till Xbox/PC.

Det är min åsikt men sen får alla andra tycka hur dem vill.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Att det alltid är så mycket negativa kommentarer i alla Starfield trådar? Avundsjuka på oss som uppskattar spelet? Finns det verkligen så få andra bra spel idag att man måste sprida negativitet om Starfield för att kunna uppskatta det man själv spelar?

Andra utgivare har släppt lite färre spel i år så det påverkar såklart. Men sen när något blir extra omtyckt av så många är det alltid folk som går igång på att vara motvals.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Att det alltid är så mycket negativa kommentarer i alla Starfield trådar? Avundsjuka på oss som uppskattar spelet? Finns det verkligen så få andra bra spel idag att man måste sprida negativitet om Starfield för att kunna uppskatta det man själv spelar?

Tycker det är kul att du uppskattar Starfield, men folk har faktiskt befogad kritik mot spelet, och att försöka ignorera detta gynnar ingen. Inte mig, och inte dig. Det leder bara till sämre spel för oss alla i slutändan.

12
Skriv svar