Sätt DITT betyg på Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Robot
Sätt DITT betyg på Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Vi (och V) har återvänt till Night City.

#betyg, #cyberpunk-2077-phantom-liberty


Medlem

Det här är nog den första femman för mig på väldigt länge. Jag tyckte att det var en riktigt bra expansion, riktig thriller med suveräna voice actors.

Till och med Keanu var bättre som Johnny tyckte jag.

Medlem

Jag kommer nog att köpa Game of the Year Edition tids nog.

Medlem

Nära på att få köra det nu, ca 26 timmar in. CP2077 har verkligen gått från ett 3- till ett 4.5+ spel.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skrivet av k4rst3n:

Nära på att få köra det nu, ca 26 timmar in. CP2077 har verkligen gått från ett 3- till ett 4.5+ spel.

Vad är bättre i grundspelet med patch 2.0 tycker du?

phi
Medlem

Spelade igenom det nu i helgen och kan bara ge hatten av till CD Projekt Red som efter en kass release av Cyberpunk 2077 har gjort det till ett av de bästa spelen de senaste åren iom 2.0 och Phantom Liberty.

Starfield är ett skitspel i jämförelse!

Medlem

Ni som spelat Phantom Liberty - startade ni från början? Tänkte spela det när jag är klar med första vändan i BG3 och eftersom det var ett tag sedan jag spelade igenom CP2077 så vore det kul att köra från scratch och sedan glida in på Phantom Liberty när nu /om det passar in i originalspelet.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Ni som spelat Phantom Liberty - startade ni från början? Tänkte spela det när jag är klar med första vändan i BG3 och eftersom det var ett tag sedan jag spelade igenom CP2077 så vore det kul att köra från scratch och sedan glida in på Phantom Liberty när nu /om det passar in i originalspelet.

Tänker göra exakt så. Har inte spelat sedan release så är rätt nyfiken på vad alla uppdateringar gjort med grundspelet. Och medan jag spelar om låter jag mina kompisar vara testkaniner för expansionen, om den ter sig bra, så köper jag till det under tiden.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vad är bättre i grundspelet med patch 2.0 tycker du?

För mycket att nämna ens.
Patch notes var fenomenalt lång.
Tonvis med förbättringar och fundamentala förändringar, enligt till det bättre i min mening.
Så jäkla synd att grundspelet inte hade allt detta vid release.
Hade blivit ett Witcher 3 med GOTY awards utan dess like.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Ni som spelat Phantom Liberty - startade ni från början? Tänkte spela det när jag är klar med första vändan i BG3 och eftersom det var ett tag sedan jag spelade igenom CP2077 så vore det kul att köra från scratch och sedan glida in på Phantom Liberty när nu /om det passar in i originalspelet.

Jag började med en ny save, tydligen ett smart val.
Brorsan fortsatte med sin befintliga och säger att väldigt mycket är buggat tydligen, har inte märkt nåt själv med den nya saven.
Vi båda kör PS5 versionen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En ljummen 3 av 5.
Skådespelet fortsätter vara delvis fruktansvärt och delvis ok på sin höjd.
Har så himla svårt med immersion i spel när det verkligen låter som att alla läser innantill och inte skådespelar sina roller ordentligt. Keanu är ju bland det sämsta jag någonsin hört.
Ljudmixen är också riktigt risig, voicelines som inte överlappas på ett bra sätt och ibland är det obalans eller rentav dåligt ljud när vissa karaktärer pratar.

Annars är det mer av samma medelmåttiga spel som huvudspelet var med ointressant innehåll, undermålig combat och kass AI.

Det mest intressanta är ju spelmotorn i sig som är väldigt imponerande rent visuellt. Speciellt på en kraftfull PC.

Medlem

Gillade det skarpt, Själva dogtown var lite väl litet dock, men dom lyckades dölja det ganska bra med hur mycket som var där och att storyn var viktigare än free-roam.

om man går in i expansionen och vill se en utökning av free-roam delen så är man nog ganska missnöjd, men om man bara är där för den röda tråden i storyn så gillade man det nog ganska bra.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vad är bättre i grundspelet med patch 2.0 tycker du?

poliserna ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Mellanmjölk. 3/5. Detta efter att ha startat en ny save och kört 80 timmar inklusive kört Phantom liberty storylinen där jag startat den så tidigt det går för att få tillgång till Relic systemet i grundspelet.

Lite mindre buggigt än vid release men spelet i sig är visuellt imponerande men designmässigt medelmåttigt om man skall sammanfatta det.

Medlem

4.5+, Till skillnad från andra här så tycker jag inlevelsen är riktigt bra, story, miljöer och "settings" är riktigt bra och därmed gör inlevelsen bra. Miljöerna helt underbara ut med höga grafikinställningar och RT, ljuset, skuggor ... bara myser. Combaten är helt ok, och lite vad man gör den, finns bra med valmöjligheter hur man vill spela den biten av spelet.

Tycker också det får starfield att bleka i jämförelse, känns rätt komiskt med Mr Todd's (om det är nu så han heter) som sa att folk behövde bättre datorer för det spelet. Här har du ett spel utan laddskärmar med ok flyt (80-120fps beroende på var man befinner sig), höga gfx inställningar (ultra) och RT på (ej path), med en gammal 8700k och ett 3080. (1440p dlss quality).

Medlem
Skrivet av Horniak:

4.5+, Till skillnad från andra här så tycker jag inlevelsen är riktigt bra, story, miljöer och "settings" är riktigt bra och därmed gör inlevelsen bra. Miljöerna helt underbara ut med höga grafikinställningar och RT, ljuset, skuggor ... bara myser. Combaten är helt ok, och lite vad man gör den, finns bra med valmöjligheter hur man vill spela den biten av spelet.

Tycker också det får starfield att bleka i jämförelse, känns rätt komiskt med Mr Todd's (om det är nu så han heter) som sa att folk behövde bättre datorer för det spelet. Här har du ett spel utan laddskärmar med ok flyt (80-120fps beroende på var man befinner sig), höga gfx inställningar (ultra) och RT på (ej path), med en gammal 8700k och ett 3080. (1440p dlss quality).

Håller verkligen med på den tekniska biten.
Riktigt imponerande grafikmotor som flyter bättre än någonsin. Miljöerna är ju fenomenalt ljussatta, men det som lämnar lite att önska är karaktärsmodeller som rör sig på gatan.

Man klämma upp allt på högsta inklusive path-tracing och sätter jag igång framegen så håller sig spelet i kring 90-100 knutar med mitt 4070Ti och 5950X i 1440p - DLSS Quality.

Starfield är ju som sagt ett skämt i jämförelse.
Ingen RTX-funktion, ser knappt bra ut på vissa ställen och rullar trots det som skit - och inte ens på högsta möjliga inställningar...
Feta dippar på 40-50fps av någon anledning. Jesus.
Precis som förväntat med en trasig urmjölkad motor som inte uppdaterats ordentligt.
Precis samma fenomen när jag testade Fallout 76.

Gen
Medlem

Jag vill ge det en femma men 4,5/5 är nog mer rättvist. Jag kör allt på max med Path Tracing och DLSS 3.5 med Ray Reconstruction. Spelet ser sanslöst vackert ut så en stor del av poängen går till grafiken. Sen bör det tilläggas att PT inte är perfekt och det märks ibland. Vidare tycker jag storyn och Dogtown är riktigt coolt gjort. Innehållet i 2.0 patchen är också ett välkommet tillskott.

Skrivet av Leon_:

Ni som spelat Phantom Liberty - startade ni från början? Tänkte spela det när jag är klar med första vändan i BG3 och eftersom det var ett tag sedan jag spelade igenom CP2077 så vore det kul att köra från scratch och sedan glida in på Phantom Liberty när nu /om det passar in i originalspelet.

Jag har redan varvat det en gång plus att mina saves var så gamla att de inte längre funkade Så blev tvungen att köra om från början men det gör inget. Däremot ville jag köra igång expansionen så fort som möjligt och är nu det jag lirat de senaste timmarna.

Medlem

Har så EXTREMT mycket att göra nu när jag spelar 2.1, När jag är färdig kommer jag nog köpa phantom men just nu är jag fett nöjd med grundspelet (och jag är pank som fan)


signatur

Allätare

1
Skriv svar