Tekniktyck om Assassin's Creed Mirage: en solid produkt, men "fast i generationsväxlingen"

Robot
Tekniktyck om Assassin's Creed Mirage: en solid produkt, men "fast i generationsväxlingen"

Digital Foundry vill se större ambitioner framöver.

#assassins-creed-mirage, #digital-foundry


Medlem

Tråkigt att vi är tre år in i nuvarande generation och fortfarande hålls tillbaka av föregående generation.
Jag är inte ens säker på vad jag som har en high-end pc ska ha min PS5 eller XSX till.

Om vi knappt får se den nya hårdvaran göra det den föregående omöjligt kan så skulle jag hellre ha alla spel på pc.
Det gör ont att erkänna då jag helst vill ha fysiska spel med alla fördelar det ger.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tråkigt att vi är tre år in i nuvarande generation och fortfarande hålls tillbaka av föregående generation.
Jag är inte ens säker på vad jag som har en high-end pc ska ha min PS5 eller XSX till.

Om vi knappt får se den nya hårdvaran göra det den föregående omöjligt kan så skulle jag hellre ha alla spel på pc.
Det gör ont att erkänna då jag helst vill ha fysiska spel med alla fördelar det ger.

Strategiskt uträknad kanske. Utvecklare vet att det blir kanske 3-4 spel på en serie per generation, och varje spel måste bli snyggare än det andra.

Medlem

Spelet borde i likhet med Far Cry 6 kunnat få "raytracing light" för PS5/XSX/PC. Det hade gett det "nextgen-flair", speciellt som det är sponsrat av Intel som inte har oäven raytracing på Arc A750. Med tanke på DF;s fixering vid raytracing hade det säkert hjälpt till att få pr-mässig uppmärksamhet från deras sida.

Jag var själv inte så intresserad av Mirage och dess återgång till klassisk stil, även om jag såklart tänker spela det, men som uppföljare till Valhalla känns det betydligt mer intressant. Finns det förresten ingen färdig benchmark inbyggd för pc? Det har alla de tre senaste spelen haft. Även där en pr-miss isf.

Medlem

Ja alltså. Spelet känns gammalt på vissa sätt men just grafiken är inte så mycket att klaga på. Det handlar mer om att japp, du fastnar på samman ställen som du gjort sedan första spelet så blir inget flyt i rörelserna. Väldigt ofta som Basim försöker springa upp på sidan av en stege när jag bara vill springa förbi. Sådant där som stört i varje spel. Jag är däremot väldigt imponerad av npc karaktärerna i spelet.. i alla fall i stillbild. De har en del onaturliga rörelser för sig dock

Postade några på mastodon igår
https://mastodon.nu/@normalniklas/111201067153789335


signatur

Ultrazine

Medlem

Precis som normalniklas nämner tycker inte jag heller att det grafiska är något som stör. När jag klättrat upp i ett torn och får en överblick av staden ser den till och med riktigt vacker ut.
Det är bland annat bångstyrig parkour, kläder som buggar ur när Basim smyger och mördade fiender som faller igenom bord och stolar som förstör min inlevelse.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Ja alltså. Spelet känns gammalt på vissa sätt men just grafiken är inte så mycket att klaga på. Det handlar mer om att japp, du fastnar på samman ställen som du gjort sedan första spelet så blir inget flyt i rörelserna. Väldigt ofta som Basim försöker springa upp på sidan av en stege när jag bara vill springa förbi. Sådant där som stört i varje spel. Jag är däremot väldigt imponerad av npc karaktärerna i spelet.. i alla fall i stillbild. De har en del onaturliga rörelser för sig dock

Postade några på mastodon igår
https://mastodon.nu/@normalniklas/111201067153789335

Japp och när man springer så ser det ut som man gjort i byxan, som i alla andra tidigare spelen.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar