Uppgift: Microsofts köp av Activision Blizzard kan bli klart på fredag

Medlem

Dom kan inte ens få Starfield att bli bra förstår inte varför folk tror Microsoft ska automatiskt sköta Blizzard bättre

Medlem
Skrivet av Meurik:

Helt normal kommentar. Om man kommenterar på nånting man påstår att man inte bryr sig om, så visar man ändå att man bryr sig såpass att man kommenterade om saken. Om du inte bryr dig överhuvudtaget (som du själv påstår), varför ens kommentera? Är det sån stiltje i ditt liv, att du känner dig tvungen att kommentera på saker du inte bryr dig om?

Måste väl ändå finnas vettigare saker att göra. Sen att du kanske inte bryr dig om Microsoft-köpet, betyder inte att en stor andel andra personer inte gör det motsatta.

Haha, du måste vara rolig på fester. Tar du allting du ser och hör bokstavligt?

Du har aldrig reflekterat över vad det faktiskt är som man vill kommunicera med den oerhört vanliga, närmast universella frasen "jag bryr mig inte" (alternativt "ingen bryr sig")?


signatur

Memento Mori

Skrivet av Meurik:

Helt normal kommentar. Om man kommenterar på nånting man påstår att man inte bryr sig om, så visar man ändå att man bryr sig såpass att man kommenterade om saken. Om du inte bryr dig överhuvudtaget (som du själv påstår), varför ens kommentera? Är det sån stiltje i ditt liv, att du känner dig tvungen att kommentera på saker du inte bryr dig om?

Måste väl ändå finnas vettigare saker att göra. Sen att du kanske inte bryr dig om Microsoft-köpet, betyder inte att en stor andel andra personer inte gör det motsatta.

Stora frågan är dock.
Skrev Molotov att ingen bryr sej?

Eller skrev han att han TROR ingen bryr sej?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Med tanke på Xbox svårigheter att få ut spel så kan vi glömma årliga uppdateringar av cod i framtiden. Jag gillar Xbox, tycker är en bra produkt men de verkar inte alls veta vad vi spelare vill ha. Både Halo och Gears är körda i botten. Och ett nytt Fable verkar dröja. Så det är synd om de som gillar spelen från Activision för det lär ske stora förändringar där. Och tyvärr blir det nog inte till det bättre. Förutom att spelen dyker upp på GP då, när de väl kommer.

Att veta vad folk vill ha. Microsoft har aldrig vetat vad gamers vill ha.

För varje smart grej (en PC-lik första Xbox, eller onlinefunktioner med X360) så gör de minst fem tabbar (samma trötta exclusives, satsa på japanska X360-spel trots lönlöst, satsa på familjespel när trenden redan var på väg ner, göra Xbone svag och dyr, tvinga på folk Kenict, no used games, always online, TV TV TV-satsning med Xbone, döda Ensemble och Age of Empires, göra en lillebror S-konsol som sabbar för storebror X, ösa utvecklingspengar på studios som är på dekis, att inte tidigt släppa ett ursnyggt nextgen-spel för Series X/S, förlora miljarder med Gamepass, att inte matcha en urstark PS5 Pro 2024)

Jag förstår att Xbox är desperata när de inte ens säljer hälften av Playstaion och när nästan varje kommande Xbox-spel inte bara är försenad utan ser ut som skräp, men det är en sån jättetabbe att köpa sjunkande Activision för sinnessjuka 65 miljarder dollar.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Att veta vad folk vill ha. Microsoft har aldrig vetat vad gamers vill ha.

För varje smart grej (en PC-lik första Xbox, eller onlinefunktioner med X360) så gör de minst fem tabbar (samma trötta exclusives, satsa på japanska X360-spel trots lönlöst, satsa på familjespel när trenden redan var på väg ner, göra Xbone svag och dyr, tvinga på folk Kenict, no used games, always online, TV TV TV-satsning med Xbone, döda Ensemble och Age of Empires, göra en lillebror S-konsol som sabbar för storebror X, ösa utvecklingspengar på studios som är på dekis, att inte tidigt släppa ett ursnyggt nextgen-spel för Series X/S, förlora miljarder med Gamepass, att inte matcha en urstark PS5 Pro 2024)

Jag förstår att Xbox är desperata när de inte ens säljer hälften av Playstaion och när nästan varje kommande Xbox-spel inte bara är försenad utan ser ut som skräp, men det är en sån jättetabbe att köpa sjunkande Activision för sinnessjuka 65 miljarder dollar.

Äh. Du är ju ekonom och affärsmän säkert. Du ka ju allt om det här.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

inte direkt. Diablo 4 är redan förbi. wow går nedför. over watch 2 är ingen hit. Det enda de har är Cod. även det börjar folk tröttna på. men visst säljer Cod och kanske gör i några år till. men ingen Mega förlust

Diablo 4 är väl ett spel som kan komma ändra sig mellan varje "season", så att dömma ut det som "utgånget"är nog för tidigt. Jag har inte spelat det och har inga tankar att spela det, men ser inte varför någon skulle rata gameplay:t; det verkar leverera precis vad det lovar.
WoW går alltid i vågor. MMO folk kommer väldigt ofta tillbaka och testar nya expansioner; sedan slutar de som regel ju längre tiden går. Hör varenda år någon domedagsprofet wow är passé eller snart bort. Fortfarande populärt 20 år senare (om än inte samma nummer som det tidigare varit, men vågar påstå att det är ett av det mest omtyckta spelen genom tiderna).
CoD skall jag testa framöver då battlefield tycks ha gett upp (2042 kanske är bra nu, men orkar inte; blev näst intill deprimerad när det släpptes).

Jag tror det finns kvar att hämta i AV/Blizzard IP.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Att veta vad folk vill ha. Microsoft har aldrig vetat vad gamers vill ha.

För varje smart grej (en PC-lik första Xbox, eller onlinefunktioner med X360) så gör de minst fem tabbar (samma trötta exclusives, satsa på japanska X360-spel trots lönlöst, satsa på familjespel när trenden redan var på väg ner, göra Xbone svag och dyr, tvinga på folk Kenict, no used games, always online, TV TV TV-satsning med Xbone, döda Ensemble och Age of Empires, göra en lillebror S-konsol som sabbar för storebror X, ösa utvecklingspengar på studios som är på dekis, att inte tidigt släppa ett ursnyggt nextgen-spel för Series X/S, förlora miljarder med Gamepass, att inte matcha en urstark PS5 Pro 2024)

Jag förstår att Xbox är desperata när de inte ens säljer hälften av Playstaion och när nästan varje kommande Xbox-spel inte bara är försenad utan ser ut som skräp, men det är en sån jättetabbe att köpa sjunkande Activision för sinnessjuka 65 miljarder dollar.

Ser spelen bättre ut på PS5 än Xbox eller menar du att spel som kommer till Xbox, men uteblir på PS5, ser ut att vara skräp (grafiskt "ser ut", eller allmänt dåliga)?
Jag har inte följt ekonomin i MS satsning på Xbox, men går det så dåligt, då kanske de lägger ner konsollen helt och hållet. Det är ju inte stor idé att fortsätta om det går så dåligt och är så undermåliga gentemot Sony; bättre att göra en SEGA och bara göra spel.

Det enda jag hört är att Sony, som företag, har en del svårigheter med kostnader, som slår mot deras vinster, men överlag så verkar både Sony och MS överleva. Får hoppas de gör det, med tanke på konkurrensen.

Skrivet av denza:

Äh. Du är ju ekonom och affärsmän säkert. Du ka ju allt om det här.

Shady 😄😄😄

Avstängd

Ett av världens äckligaste företag köper ett av världens äckligaste företag.

IQ fiskmås är glad.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Ett av världens äckligaste företag köper ett av världens äckligaste företag.

IQ fiskmås är glad.

folk som är klagar på detta har samma iq som en amöba!

Skärp dig! ha lite standard på dina kommentarer.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

folk som är klagar på detta har samma iq som en amöba!

Skärp dig! ha lite standard på dina kommentarer.

Det du inte förstår om late stage capitalism med konsolidering av jätteföretag och hur det i slutändan är extremt negativt för konsumenter kan fylla ett varuhus.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Spyro the Dragon vill jag se göra en riktig comeback. Toys for Bob gjorde ett grymt bra jobb med Reignited men blev ju sen tvingade att jobba med CoD istället tragiskt nog.

Då kommer frågan herr Påskmust. Till övriga också förresten. Skulle det nya Spyro The Dragon eller andra nya spel förutom Call Of Duty komma till PlayStation? Notera att det inte finns några kontrakt för det. Jag tror inte det skulle göra. Vad skulle Microsoft få från Sony för det?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Då kommer frågan herr Påskmust. Till övriga också förresten. Skulle det nya Spyro The Dragon eller andra nya spel förutom Call Of Duty komma till PlayStation? Notera att det inte finns några kontrakt för det. Jag tror inte det skulle göra. Vad skulle Microsoft få från Sony för det?

Jag utgår från att inga Activision/Blizzard-titlar kommer till Playstation i fortsättningen, men det kan säkert ske undantag, fast det är nog bäst att inte räkna med det. Som tur är så är jag vuxen och kan spela på fler än en plattform så det är inga problem för mig, men synd för dom som inte har den "lyxen".

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vilka spel IPn tycker ni att Xbox borde ta tillbaka? Själv tycker jag Blur (Kart spel för vuxna) och Guitar Hero.

Medlem

Förstår verkligen inte hur folk kan tro att detta kommer bli bra. Har något uppköp som Microsoft gjort senaste tiden resulterat i nåt bra spel? Enda jag kan tänka på är starfield och det var inte direkt någon megahit…
Om dom kommer ha samma ”hands-off” taktik som de haft på deras tidigare förvärvade studios så kommer det fortsätta gå åt helvete. Folk är så jävla naiva, tror ni dom köper activision blizzard för att dom gör jävligt bra spel?
Dom köper activision blizzard för att kidsen gillar att betala för battlepasses och skins.
Jag hoppas att Sony fortsätter köpa mindre studios som är intresserad av att skapa bra spel så kan Xbox ha massa betalprenumerationer, jag vet vart jag lägger mina pengar iallafall.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Det du inte förstår om late stage capitalism med konsolidering av jätteföretag och hur det i slutändan är extremt negativt för konsumenter kan fylla ett varuhus.

Du förstår inte kritiken i mitt inlägg och istället bevisar att min sarkasm va sann.

Starkt jobbat.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Förstår verkligen inte hur folk kan tro att detta kommer bli bra. Har något uppköp som Microsoft gjort senaste tiden resulterat i nåt bra spel? Enda jag kan tänka på är starfield och det var inte direkt någon megahit…
Om dom kommer ha samma ”hands-off” taktik som de haft på deras tidigare förvärvade studios så kommer det fortsätta gå åt helvete. Folk är så jävla naiva, tror ni dom köper activision blizzard för att dom gör jävligt bra spel?
Dom köper activision blizzard för att kidsen gillar att betala för battlepasses och skins.
Jag hoppas att Sony fortsätter köpa mindre studios som är intresserad av att skapa bra spel så kan Xbox ha massa betalprenumerationer, jag vet vart jag lägger mina pengar iallafall.

Jag kommenterar lite sent nu. Men Starfield var redan på gång innan Microsoft köpte företaget. Den enda stora skillnaden är att spelet inte kommer till PS5 nu. Du måste vänta ca 5 år efter att köpen är gjorda för att få en ordentlig inblick i hur Microsoft påverkar företagen. Tyvärr så har dom sagt att dom inte ska lägga sig i så mycket vad dom gör. Vilket kan betyda att Bethesda Blizzard och Activision fortsätter att stagnera och bara upprepa det som fungerade för 10 år sedan. Exempel är Diablo 4 Starfield Cod WoW Overwatch 2 osv.

12
Skriv svar