Visa dina 30 favoritspel (topsters.org)

Kul listor! Listor är kul. Sa jag att jag älskar listor?

Min blev mer konsolorienterad än de flestas och många något äldre, formativa titlar som fortfarande håller ställningarna och ligger närmast hjärtat. Var ju lite intressant att få se sin spelhistorik sammanställd i spalter på detta sätt. Även om det bara är en rumphuggen approximation som visar en del av topparna.

Medlem

Kul och svårt!

Medlem
Medlem

Argh, alltid maximerad ångest när man gör såna här listor. Vet redan flera klassiker från gamla, tidiga, Amigatiden som jag totalglömde att lägga i listan. Detta får väl ses som ett axplock helt enkelt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det här var svårt, men här är min lista:

Medlem

Svårt att slänga ihop en lista, men jag blev ändå nöjd. Sedan fick jag inte spara bilden och bytte jag webbläsare behövde jag börja om, men blev en screen iaf.

Medlem

Försökt lägga dom någorlunda kronologiskt med. Kul med listor!

Medlem

Kul grej!

Medlem

Blir alltid lite svårt att välja, men när man ändå har 30 spel på sig så tänkte jag slänga in lite av varje.

Spel som på olika sätt har gjort mitt liv bättre och lämnat bestående intryck.

Vi har spel som jag helt enkelt tycker är jävligt bra, som Witcher 3, Hollow Knight, och Super Metroid.
Sen finns det spel som jag egentligen inte tycker är så fantastiska men som jag har haft obeskrivligt roligt med, som Rocket League, Smash och Mario Kart.

Sen finns det spel som givit mig väldigt mycket, socialt om inget annat, som League of Legends, World of Warcraft och CS. (Inte så mycket för random folket man spelar med, utan mer för att kunna spela med vänner, särskilt de man sällan träffar annars. Att sätta sig i Skype/Discord med polare på andra sidan landet och lira lite LoL har verkligen hjälpt mig hålla kontakten med vissa vänner.)

Sen finns det vissa spel som helt enkelt lämnat ett bestående intryck. Tänker jag tillbaka på min barndom (ålder 5-9) se tänker jag på hur jag och grannkillen spelade Bubble Bobble tillsammans. Tänker jag tillbaka till 1998 tänker jag på hur jag kunde stå i timmar på dåvarande "TV Spelsbörsen" i Nordstan och bara spela demobanan, i längtan efter att själv få tag på spelet. Det är helt enkelt spel som på ett eller annat sätt definierade perioder i mitt liv.


signatur

Heja Blåvitt

123
Skriv svar