Visa dina 30 favoritspel (topsters.org)

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fezk:

Du, Tomas och Daniel borde göra en varsin lista och visa till Fragzone-fredag. Kul och se om ni får något gemensamt spel eller två(eller inget?).

Behöver ju inte vara någon definitiv lista, bara ett gäng spel man verkligen håller kärt.

Jag har försökt övertyga dom! Jag ger inte upp.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Kul tråd! Vansinnigt svårt dock att banta ned det till 30 spel... Här är ett försök i alla fall, utan inbördes rangordning:


signatur

Jump in.

Medlem

Hopplöst svårt, men gav det ett ärligt försök. Säkert massvis med titlar som inte clarade cutten denna gång, men som inte kommer till minnet just nu.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Quake-konnässsör
Medlem

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har försökt övertyga dom! Jag ger inte upp.

3 personer, 3 gifs.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny

Handsken är kastad, Daniel och Tomas!

Det här var beslutsångest. Har säkert glömt något väldigt uppenbart – men då får det vara så. Försökte ta ett spel från varje serie, men i vissa fall kunde jag inte hålla mig. Kul grej! Blir sugen på att skita i backloggen och gräva i min egen historia istället (vilket jag ofta gör iofs!).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ingen specifik ordning.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Du, Tomas och Daniel borde göra en varsin lista och visa till Fragzone-fredag. Kul och se om ni får något gemensamt spel eller två(eller inget?).

Behöver ju inte vara någon definitiv lista, bara ett gäng spel man verkligen håller kärt.

På gång!


signatur
Chefredaktör
Skrivet av Tomas Helenius:

På gång!

Det här var svårt. Rädd att glömma några favoriter. Men kommer snart!

Redaktör

Synnerliiigen svårt att välja. En hel del fick stanna utanför (flera GTA, t.ex.). Men Valve har jag svårt att inte ta med... Nåväl, ingen rangordning, bara 30 spel som värmt själen. (Kan ha slunkit med snabbt spelande också, pga saker man älskar.)

Edit: blev en dublett i första bilden, fixat nu.


signatur
Medlem

Jättesvårt!

Chefredaktör

Ja det här var ju inte lätt, men KUL!
Man har ju säkert glömt en massa fina titlar, men men

Medlem

Kul! Något åt det här hållet för min del.
Stjärna till Kyrre för "Silver"

Medlem

Svårt detta. Men ett försök i alla fall


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Edit: Uppdaterat antalet spel (tack Sisyr). Men skulle fortfarande behöva fler boxar...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ja det här var ju inte lätt, men KUL!
Man har ju säkert glömt en massa fina titlar, men men <Uppladdad bildlänk>

Inte för att vara den som är den, men det där är bara 25 spel (många andra i tråden har gjort samma miss)!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

På gång!

Men att gå live 07.41 är väl lite väl hurtigt och ambitiöst? Är det den asiatiska marknaden ni försöker komma in på?

Medlem

Svårt men nu är listan äntligen "klar":


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Alltid otroligt svårt att välja spel till listor, men dessa är de jag kom fram till nu

Redaktör
Skrivet av Aloysius:

Men att gå live 07.41 är väl lite väl hurtigt och ambitiöst? Är det den asiatiska marknaden ni försöker komma in på?

"Vad är det som händer?" borde programledaren ha frågat sig innan han rörde nåt i studion.


signatur
Medlem

Topp 6 var ganska lätt, men resterande var desto svårare. Hittade inget omslag för standardversionen av Roller Coaster tycoon.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

It's not a lake, it's an ocean

Alltid svårt detta. Funderade på om Tomb Raider skulle vara med, vilket det kanske skulle. Men lyckades inte byta ut en titel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Oh det var inte lätt, och när man ser på resultatet känns det som att min prime var för ett tag sedan. Jag har väl å andra sidan mycket gott kvar. Det är inte i ordning, men ju högre upp på listan desto säkrare plats har de på min top 30 kan man väl säga.

Account Executive @ FZ

Kul tråd! Galet svårt och har garanterat missat några bangers men här är 30 favoriter.


signatur

Practice makes purple.
Jesper Norrwie - Account Executive @ Geeks AB

Skribent

Nu så! Listjäkeln är klar, och som vissa andra försvårade jag det ytterligare genom att begränsa mig till ett spel per spelserie (med Final Fantasy IX och VII som enda undantag).

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kul tråd! Vansinnigt svårt dock att banta ned det till 30 spel... Här är ett försök i alla fall, utan inbördes rangordning:

https://i.imgur.com/KaVf5sm.png

Va?! Tyckte det var så svårt att utöka från fyra-fem spel. Finns ärligt talat inte många spel som är riktiga "femmor"


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

30 av mina favoriter

Medlem

Jag är väldigt gammal av mig och många spel 9/10 är släppta före 2020 och 2010 talet. Och för mig är det svårt att välja spel i ordning efter 10 topp.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Mina topp 30!:

123
Skriv svar