Diablo IV släpps på Steam om två veckor

Robot
Diablo IV släpps på Steam om två veckor

Samtidigt som andra säsongen sparkar igång.

#blizzard, #diablo-iv, #nyhetstips, #steam


Medlem

Siffrorna (årsrapporten) ska in.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Spännande att se hur de har öppnat upp mer och mer mot Steam, vilket för inte allt för längesen var en utopi.
Tycker själv ändå att Diablo känns lite otippat.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Något annat som är "extremt" är hur liten chansen är att jag kommer spela.

Medlem
Skrivet av Ender:

Något annat som är "extremt" är hur liten chansen är att jag kommer spela.

Intresseklubben antecknar.


signatur

IDKFA

Medlem

Finns för många bra RPGs som släppts och kommer släppas i närtid. Diablo 4 kommer inte riktigt kunna konkurrera.

Medlem

Jäkligt bra och många förbättringar. Ännu mer dyker upp nästa vecka.

Medlem

Diablo 4 är sjukt dåligt och det ser inte ut som att man kommer att kunna fixa det utan att åsidosätta ett helt år på att fixa problemen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

De kommer säkert sälja några ex över åren på steam. Det kan kan ju ge en del äldre spel ett extra liv.

Medlem
Skrivet av Ender:

Något annat som är "extremt" är hur liten chansen är att jag kommer spela.

Och ändå går du in på en forumtråd som handlar om ett spel du uppenbarligen inte är intresserad av och skriver en totalt onödig och tråkig kommentar istället för att bara scrolla vidare. smh


signatur
Medlem

Tror ni att man kan migrera från köpt Bnet kopia till Steam? :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Tror ni att man kan migrera från köpt Bnet kopia till Steam? :3

Det är cross-save, så ja. Men du är fortfarande tvungen att köpa spelet på steam om du vill spela det på steam.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Diablo 4 är sjukt dåligt och det ser inte ut som att man kommer att kunna fixa det utan att åsidosätta ett helt år på att fixa problemen.

Ok, så vad hände? Folk var ju fullständigt lyriska när det släpptes, vad kan blizzard ha gjort för att spelet helt plötsligt ska totalförstöras? Eller är det bara att spelare generellt bara är gnällkärringar?

Jag själv spelade betan och tyckte det var ok men valde att inte köpa spelet pga oklarheter kring endgame men jag är väldigt förvånad (eller egentligen inte) att spelet ur allmänhetens ögon, från att vara ett av årets bästa spel blir sjukt dåligt på bara några månader.

Hörde nåt om en patch som fick folk att gnälla men inget mer.

Medlem

Riktigt bra nyheter tack FZ! Jag har inte spelat Diablo4 än men nu hamnar det på önskelistan i Steam så klart! Vintern kommer tillbringas vid helvetets portar!

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Ok, så vad hände? Folk var ju fullständigt lyriska när det släpptes, vad kan blizzard ha gjort för att spelet helt plötsligt ska totalförstöras? Eller är det bara att spelare generellt bara är gnällkärringar?

Jag själv spelade betan och tyckte det var ok men valde att inte köpa spelet pga oklarheter kring endgame men jag är väldigt förvånad (eller egentligen inte) att spelet ur allmänhetens ögon, från att vara ett av årets bästa spel blir sjukt dåligt på bara några månader.

Hörde nåt om en patch som fick folk att gnälla men inget mer.

Det finns/fanns inget vettigt att göra när storyn tog slut.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Diablo 4 är sjukt dåligt och det ser inte ut som att man kommer att kunna fixa det utan att åsidosätta ett helt år på att fixa problemen.

Skrivet av DarkSvenn1002:

Det finns/fanns inget vettigt att göra när storyn tog slut.

Fast detta är verkligen inget som en generell spelare som bara vill spela lite och ha kul inte bara kan skita i. Problemen för Diablo är väl mer för power players och folk som måste min/maxa?

Jag skulle troligen inte ha något problem alls att spela genom diablo 4 en eller två ggr och sedan någon gång i framtiden med några kompisar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Och ändå går du in på en forumtråd som handlar om ett spel du uppenbarligen inte är intresserad av och skriver en totalt onödig och tråkig kommentar istället för att bara scrolla vidare. smh

Tja, ett forum är väl till för att diskutera saker? Även sådant personer ogillar? Och man får väl förstå att en del personer känner irritation/besvikelse om de känner att ett företag har förstört en spelserie som de älskade.

Medlem

Jag tror man kan vända skutan till slut.
Frågan är om man lyckas göra det innan PoE2 släpps.
Ett av mina största problem med D4 är itemization.
Tråkigare loot får man leta efter.
Men hoppas att det blir bättre för spelet har en bra grund.

Quake-konnässsör

Let the Review Bombing commence ! eller något liknande.

Fortfarande inte rört detta spel och kommer förmodligen inte att göra heller. I väntan på PoE2 finns det mycket annat som jag hellre lägger tid på.

Medlem

Detta är ju positivt, då blir det förhoppningsvis smidigare att starta det på Steam Decken. Synd att man redan köpt det på B.net...

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Ok, så vad hände? Folk var ju fullständigt lyriska när det släpptes, vad kan blizzard ha gjort för att spelet helt plötsligt ska totalförstöras? Eller är det bara att spelare generellt bara är gnällkärringar?

Problemet är folk som Asmongold som gnäller och då hoppar alla på det tåget som hjärntvättade zombies, även om dom aldrig har rört spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Problemet är folk som Asmongold som gnäller och då hoppar alla på det tåget som hjärntvättade zombies, även om dom aldrig har rört spelet.

Just Asmongold har ju dock spelat D4 till iaf minst lvl 100 på en karaktär (kanske fler ingen bra koll). Han säger ju även att han inte tycker att D4 är ett dåligt spel men inte direkt jättebra heller.

Jag själv tycker jag fick valuta för pengarna men tröttnade vid lvl 80, gillade kampanjen men kommer nog inte spela mycket mer innan Blizzard helt gör om hur items fungerar då jag tycker nuvarande system är riktigt tråkigt, blir aldrig nån "cool" faktor när man hittar en pryl.

Men men, den som lever får väl se antar jag

Medlem

Efter att ha sett deras 2 timmars livestream igår ökade hoppet en aning men än finns det mycket kvar att göra.

Exempelvis pratades det om att kunna filtrera loot, det är bra men spel som är i early access som ”last epoch” har redan kunnat göra detta sedan lång tid tillbaka. Blizzard var pionjärer, detta om något borde varit standard vid det här laget.

Items-loopen är fortsatt för mig det största problemet med D4, det måste vara belönande och kul att hitta nya legendariska items, precis som i D2. Dessvärre tror jag inte detta kommer åtgärdas förrän om minst några säsonger framåt.

Att släppa D4 på steam med de funktioner spelet har idag vet jag inte om det är någon bra idé med tanke på D4 behöver mer ”tid i ugnen”. Kanske lite väl tidigt att fiska efter fler spelare?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tror Blizzard gör helt fel med att släppa D4 på Steam i det här läget. Det kommer sannolikt bara review bombas stenhårt.

Visst, Blizzard får in lite extra cash ett tag, men är snart tillbaka på ruta ett igen. Grundproblematiken med att D4 är ett ytterst mediokert ARPG efter att hypen lagt sig och sminket runnit av.

För att få nya spelare och behålla befintliga spelare behövs istället ett rejält omtag.

Byt ut positioner i teamet för att få in nya vinklar och tankar. Blizzard ville att D4 skulle bli mer D2 än D3. Ta reda på vad som gjorde D2 bra (för det missade ni nu). Och lyssna på spelarna.

Låt det sen ta sin tid, 1-2 år, vad som behövs, bara det blir bra.

Sen kan ni börja fundera på Steam

Medlem

Blir att vänta in en expansion eller två innan man rör detta spel igen.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag tror man kan vända skutan till slut.
Frågan är om man lyckas göra det innan PoE2 släpps.
Ett av mina största problem med D4 är itemization.
Tråkigare loot får man leta efter.
Men hoppas att det blir bättre för spelet har en bra grund.

samma som jag känner. Har själv svårt för hela grejen med, close, mid, range, frozen, stunned, dazed, confused etc. för många av alla dom variablerna. extremt många olika. Jag tror också dom kan vända det till slut, håller tummarna för det.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Problemet är folk som Asmongold som gnäller och då hoppar alla på det tåget som hjärntvättade zombies, även om dom aldrig har rört spelet.

hört om honom innan, googlat han innan och känner igen hans bild. aldrig följt eller kollat på något han har, youtube, twitch eller vad som gäller numera.
Köpte den flashiga versionen på xboxen. att försöka dumma ner oss som har åsikter som inte är helt positiva, är ju lite av en översittar attityd. Många av oss vill bara att det blir bättre, vi väntar tålmodigt, men om vi inte kan uttrycka vad som vi tycker är fel så händer ju inget som förhoppningsvis gör det hela bättre 🙂


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det är cross-save, så ja. Men du är fortfarande tvungen att köpa spelet på steam om du vill spela det på steam.

Okej, då är jag med! Tack för ditt svar!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Och ändå går du in på en forumtråd som handlar om ett spel du uppenbarligen inte är intresserad av och skriver en totalt onödig och tråkig kommentar istället för att bara scrolla vidare. smh

Jag har ändå köpt spelet...är bara positiv kritik och hyllning välkomna här? För då måste jag ha förväxlat tråden (och forumet) med www.svenskadiablo4fanclub.se

Det är förvisso inte särskilt konstruktiv kritik, sådant har jag skrivit av mig i andra trådar. Mitt inlägg ovan är väl närmast ett irritationsuttryck (för jag ÄR irriterad över Diablo 4)...lite som jag antar att din egen kommentar var?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har ändå köpt spelet...är bara positiv kritik och hyllning välkomna här? För då måste jag ha förväxlat tråden (och forumet) med www.svenskadiablo4fanclub.se

Det är förvisso inte särskilt konstruktiv kritik, sådant har jag skrivit av mig i andra trådar. Mitt inlägg ovan är väl närmast ett irritationsuttryck (för jag ÄR irriterad över Diablo 4)...lite som jag antar att din egen kommentar var?

Ber om ursäkt. Jag tog ut mitt dåliga humör på dig och det var inte rätt gjort av mig. Jag förstår din irritation över Diablo 4 men man blir rätt trött av att så ofta läsa hat/gnäll från folk istället för att de bara kan gå vidare och spendera sin tid på spel som de finner glädje i istället. Sådant kan bli väldigt tröttsamt i längden. Så nu har vi gnällt av oss bägge två


signatur
12
Skriv svar