Spel vi tröttnat på

Medlem

trött på att andra sitter och lirar samma gamla shit som förr, har polare som fortfarande är helt fast i enbart mmo's typ Star wars, wow etc. Vägrar testat nytt eller ännu värre, LOL och folk som spelar CS fortfarande. Och sist men inte minst folk som lirar COD eller blir exalterad när nytt COD släpp är på G.

Ja dom spelen önskar jag personligen kunde gå i graven.

Medlem

Har som andra redan skrivit tröttnat på mmorpgs och alla "oändliga" spel, har lagt ner så mkt tid på det att bara tanken att spela mer är totalt ointressant. Spelar hellre kortare spel med bra gameplay och intressant story.

Tycker att jag blivit lite mätt på stora rpgs med, känns som att de oftast är så lika andra man spelat med så det ibland är som att man bara spelar en expansion till ett tidigare spel.

Avstängd

NHL, Fifa och open world-spel i Ubisofts formula.

Medlem

Mmorpgs, bilspel, fightingspel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Förut var min favorit-genre FPS
CS, COD 1-2, Halo osv men nu för tiden tycker jag inte alls lika mycket om det. Tröttnat totalt på upplägget med att panga sig fram. Framförallt om det är människor som är fiender nu när det är så pass verklig grafik! Hellre olika aliens eller monster 😅

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag spelar helst ändliga spel.
- Spel där man kommer i mål.
- Spel där det rullar End Credits i slutet.

Spel såsom Baldurs Gate, The Witcher, The Messenger, Dark Souls, Nioh osv.

Jag tycker inte att alla spel är bortkastade timmar. Det är specifikt spel med oändliga upplägg såsom Diablo och MMORPGs som jag inte finner tilltalande längre. Om ett spel har system såsom "dailys" i WoW och Genshin Impact så är det en röd flagg för att spelet i slutändan bara är en tidstjuv och bortkastad tid, i mitt tycke.

Ganska lustigt för jag har gått helt motsatta riktningen. Jag brukade ogilla Live-services när jag var yngre och ägna mestadel av min tid till som du beskriver de, spel där man kommer i mål.
Nu tröttnar jag oerhört fort på det och finner sällan lusten eller viljan att fortsätta spela sånt om jag inte spelar tillsammans med en vän så det är en delad upplevelse, men även då ägnar jag helst min tid till lIve-services. Jag har inga problem att sluta upp med att spela ett live-service där emot om jag tröttnar och förlorar hopp om dess utveckling där emot.

Jag tror stor del handlar just om hur jag engagerar mig. Jag gillar att följa communityn och developer-updates liksom. En stor anledning till varför jag älskar FFXIV, Destiny 2, Warframe och så vidare är just hur de kommunicerar med sin community. Jag hype:ar ofta upp mig inför Tennocon, Fanfests etc. Ibland går det snett och spelet lider, då kollar jag ofta på hur utvecklaren väljer att besvara kritiken och problemen som uppstått - vilket är en avgörande faktor om jag vill fortsätta spela eller ej. Jag älskar känslan av att det är i utveckling och det hela tiden går framåt.

Medlem

Nej vet faktiskt inte, ett spel jag älskat men aldrig vill ha igen i bättre version? Kan inte komma på något sådant eller har jag missuppfattat frågan helt? Har aldrig spelat MMORPGS eller typ EA sportspel som FIFA heller. Aldrig intresserat mig. Det är för vanligsar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Medlem
Skrivet av alias:

Nej vet faktiskt inte, ett spel jag älskat men aldrig vill ha igen i bättre version? Kan inte komma på något sådant eller har jag missuppfattat frågan helt?

Testa att ta bort "i bättre version".

Om du ställer frågan så här:

"Ett spel jag älskat men aldrig vill ha igen?"


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Allt med drakar, troll, orcher, trolldom och loot


signatur
Medlem

I modern tid så är det Diablo 4.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Testa att ta bort "i bättre version".

Om du ställer frågan så här:

"Ett spel jag älskat men aldrig vill ha igen?"

Ok? Vill fortfarande ha de spelen jag älskat igen. Självklart i en "remastared" version som gör det ännu bättre eller så annars är ju frågeställningen galen?
Något man älskat men aldrig vill ha igen, ehh. konstig frågetällning imho. Så klart upplever man aldrig det man gjorde första gången då man förhoppningsvis blev "blown away" och överaskad.
Aldrig varit med om ett sådant spel, där jag älskat det och inte velat spela det igen för att eventuellt inte få samma upplevelse? Tvärtom, Half life spelade jag nog ett antal gånger, moddat osv pga av att jag älskade upplevelsen. Förstår fortfarande inte "aldrig vill ha igen" känns väldigt meta. Något som har sårat en djupt men ändå gillat? Eller?
En fråga för en psykolog..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Diablo IV... Vafan hände ens?


signatur

Allätare

Medlem

Var inte huvudfrågan "Har du spelat något spel eller någon spelgenre så pass mycket att du inte vill ha mer?" Inte bara ett specifik spel som släppts nyss som Diablo IV? Visst om det var det som fick det att tippa över och du aldrig kan tänka dig att spela ett spel i den genren igen.. Frågan var nog inte bara om ni ogillade ett nyss släppt spel?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Skönt att 24:an kommer strax då 😄


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Generellt tror jag mmorpg spelare mest ledsnat då den genren verkar ha ett naturligt slut för många medans tex FPS spelare inte tröttnar på samma sätt, kommer alltid att vara någorlunda kul att panga på folk.

Medlem

Multiplayer-FPS typ CoD känner jag mig helt klar med. Tyckte CoD, Quake och sådant var skitkul förr men idag får man rejält med pisk och verkar vara tvungen att lägga mängder av timmar för att ha en chans. Det är tid jag inte har.

Multiplayer kan vara asroligt i form av co-op (typ Valheim) men så fort det blir snabbt och tävlingsinriktat och man uppenbarligen mest spelar mot 12-åringar så blir det sjukt meningslöst.

Medlem
Skrivet av alias:

Ok? Vill fortfarande ha de spelen jag älskat igen. Självklart i en "remastared" version som gör det ännu bättre eller så annars är ju frågeställningen galen?
Något man älskat men aldrig vill ha igen, ehh. konstig frågetällning imho. Så klart upplever man aldrig det man gjorde första gången då man förhoppningsvis blev "blown away" och överaskad.
Aldrig varit med om ett sådant spel, där jag älskat det och inte velat spela det igen för att eventuellt inte få samma upplevelse? Tvärtom, Half life spelade jag nog ett antal gånger, moddat osv pga av att jag älskade upplevelsen. Förstår fortfarande inte "aldrig vill ha igen" känns väldigt meta. Något som har sårat en djupt men ändå gillat? Eller?
En fråga för en psykolog..

TS undrar väl helt enkelt om det finns något man älskade förr men inte gillar längre. Jag kan räkna upp ett gäng sådana spel, så jag tycker inte nödvändigtvis att frågan är konstig. De bra minnena finns kvar, men startar man liknande spel idag i samma genre så är det skittråkigt. Antagligen för att smak ofta förändras med ålder och nya prioriteringar osv.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

TS undrar väl helt enkelt om det finns något man älskade förr men inte gillar längre. Jag kan räkna upp ett gäng sådana spel, så jag tycker inte nödvändigtvis att frågan är konstig. De bra minnena finns kvar, men startar man liknande spel idag i samma genre så är det skittråkigt. Antagligen för att smak ofta förändras med ålder och nya prioriteringar osv.

Ja du har nog rätt, kanske bara att jag inte väljer att starta sådana spel idag, bättre att minnas dem..;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag är så jävla trött på alla mobilspel.

Medlem
Skrivet av alias:

Ja du har nog rätt, kanske bara att jag inte väljer att starta sådana spel idag, bättre att minnas dem..;)

Poängen var inte bara gamla spel utan samma typ av spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Poängen var inte bara gamla spel utan samma typ av spel.

Ok, ja ska man hårddra det så har väl det inte släppts så mycket riktigt nyskapande de senaste 20 åren Så om man inte står ut med samma typ av spel (lite snyggare bara) så borde man kanske tröttnat för länge sen?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag har tröttnat något oerhört på spel som gör konsumenten till produkten. Där spelets enda syfte är att genom diverse medel få dig att spendera genom butik, battle pass, mikrotransaktioner, eller betala prenumerationsavgift. Spel med det sistnämnda måste inte vara dåligt, inget av alternativen BEHÖVER vara dåligt, det bara nästan alltid BLIR dåligt när pengakåta människor får styra och ställa kring spelens utformning.

WoW hade efter några hyfsat kassa expansioner sin storartade final med Legion, där de Lore-mässigt sett knöt ihop säcken. Sedan tappade jag helt intresset för det då de bara mjölkade vidare, hur fånig handlingen än var.
Diablo 3 var kul ett tag, men säsongerna blev snabbt otroligt repetitiva där man snabbt hamnade i en ändlös cirkel med samma loot, bara bättre eller sämre % på statsen.
Diablo 4 var otroligt nog ännu värre, trots att så mycket kunde varit ännu bättre. Lootet var helt förstört, allt var för dyrt, påtvingat spelande till 50 för att kunna kasta bort karaktären och börja på en ny i säsong 1, bland de mest korkade designval jag sett. Då ska jag inte ens gå in på spelets pris ihop med battle pass från början. Hann knappt bli repetitivt innan jag slutade spela skiten.

Nåja, tiden är mitt spelandes största fiende ändå. Så mycket jag viss spela, som jag helt enkelt aldrig har tid med. Men en sak har jag fått nog av, och det är spelen som inte riktar sig mot mig som spelare, utan min plånbok. Jag kommer lägga min värdefulla speltid på sådant som jag kan njuta av, inte skit som vill få mig att grinda för krafs.

Medlem

En genre jag älskade i min ungdom var JPRGs.
Final Fantasy Vi (eller III som det stod på min importerade version)grep tag i mig och speladw mycket JRPGs fram till... typ när FFXII kom.
Det är en omöjlig balansgång av krav från mig.
Antingen är spelen för enkla i sin mekanik (typ gamla FF spelen) eller så är de kissnödigt komplexa. Blandat med att jag blivit äldre men hjältarna förblivit tonåringar.

Har även fått svårare och svårare för spel med 100h innehåll... men där mycket innehåll bara är "busy work"
"Hitta alla 15 collectibles av den här sorten... och sen finns 28 av en annan sort med."
Det mesta spel med crafting.

Mer timmar men sällan mer nöje. En del spel har börjat bli bättre på att sälja in det iaf . Horizon FW har myclet mer story kopplat till sina små quests jämfört med ettan tex.

Skrivet av Ronzem:

MMORPGS har jag verligen tröttnat på. Död genre sedan länge.
Det är dock spelarna som förstört det mest. Förr var det väldigt sociala spel där man bara kunde hänga runt och ha kul.
Nu gäller det att vara så effektiv som möjligt och är man inte det kastas man ut.
Känns som de flesta glömmer bort RPG delen.
Men sen har det hänt väldigt lite i genren också.

I överlag är det dock väldigt sällan jag spelar äldre spel. Eller något som är äldre än några år.
Tror det äldsta spelet i mitt bibliotek just nu är Overwatch 2 (om man räknar med att det är Overwatch 1). Men har dock inte spelat det på grund av alla andra nya bra spel senaste tiden.

Jag tror Blizzard* har glömt bort RPG-delen

*och andra liknande företag

Medlem

Diablo och WoW har jag tröttnat otroligt mycket på. Sen är Battle Royale en genre jag hoppas stendör snart. Sååå tråkigt!

Medlem

Om jag ser ett turordningsbaserat jrpg till så skriker jag..

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Diablo IV... Vafan hände ens?

Kampanjen var rätt ok åtminstone. Haha...

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, ja ska man hårddra det så har väl det inte släppts så mycket riktigt nyskapande de senaste 20 åren Så om man inte står ut med samma typ av spel (lite snyggare bara) så borde man kanske tröttnat för länge sen?

Man behöver inte hårddra.
Om du läser exempel vad som skrivits så förstår du nog.
Tex less på openworld, mmorpg, online shooters etc.
Kan ju tex betyda att man gillade cod och spelade en hel del ett äldre spel och att man lessnat så senaste cod inte lockar eller senare efter det osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tröttnat i proncip på alla AAA, politiken tog över det konstnärliga, "hur vi bör tycka och tänka-spel" är inte för mig.

Spelar dock en mängd indiespel och bilspel fortfarande.


signatur

|.|

123
Skriv svar