Sony säger att licensproblem är orsaken till utsuddandet av Star Wars: KOTOR-remaken

Robot
Sony säger att licensproblem är orsaken till utsuddandet av Star Wars: KOTOR-remaken

Licensproblem angående musiken sägs vara problemet.

#Embracer, #KOTOR, #Sony, #Star-Wars


Medlem

Skulle förvisso inte förvåna en om di$ney bråkar med dem, på min lista är det det bästa SW RPG som gjorts.

Medlem
Skrivet av deezel:

Skulle förvisso inte förvåna en om di$ney bråkar med dem, på min lista är det det bästa SW RPG som gjorts.

På min lista är det det bästa PRG:et som gjort öht.

Geeks Gaming

Blä, typiskt men hade det på känn

Disney värnar om varumärket men av helt fel skäl känns det som.
En välgjord KOTOR-remake hade varit precis det varumärket (star wars) behövt!

Skribent
Skrivet av NordhNet:

Blä, typiskt men hade det på känn

Disney värnar om varumärket men av helt fel skäl känns det som.
En välgjord KOTOR-remake hade varit precis det varumärket (star wars) behövt!

Nu verkade det ju som det skulle bli något mer actionbetonat. Så de kanske inte gillade vart det var påväg?


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu verkade det ju som det skulle bli något mer actionbetonat. Så de kanske inte gillade vart det var påväg?

Eeew, då kanske man faktiskt gjorde rätt

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu verkade det ju som det skulle bli något mer actionbetonat. Så de kanske inte gillade vart det var påväg?

Vi har sett hädelsen som FF VII blev till när det gjorde ett Remake av det.
Så skrota KOTOR före det skulle bli samma skräp. Gör om gör rätt isf.

Max Payne men där tror jag på att Remedy håller sitt förnuft och inte hittar på några dumheter

Medlem

Så sjukt less på rättighetsproblem...

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Så sjukt less på rättighetsproblem...

Håller med. Folk hade säkert gjort fantastiska spel och spinoff om det fritt fick skapas spel hur som helst. Typ alla spel som Nintendo plockat ner genom åren Am2r osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Be någon skapa en originallåt och byt ut då? Borde ju inte behöva stoppa hela spelet känns det som om det bara är en låt som är problemet?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Be någon skapa en originallåt och byt ut då? Borde ju inte behöva stoppa hela spelet känns det som om det bara är en låt som är problemet?

Det verkar handla om Star Wars-signaturmelodin, vilket komplicerar det något

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det verkar handla om Star Wars-signaturmelodin, vilket komplicerar det något

Aha, ja, det är ju förstås en annan femma. Går ju inte att byta ut hur som helst, den är ju för ikonisk. Hoppas de kan lösa det. Känns tramsigt, men de kanske bara vill stoppa projektet över en teknikalitet eller något.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Aha, ja, det är ju förstås en annan femma. Går ju inte att byta ut hur som helst, den är ju för ikonisk. Hoppas de kan lösa det. Känns tramsigt, men de kanske bara vill stoppa projektet över en teknikalitet eller något.

Är inte säker att så faktiskt är fallet, men det är i alla fall det Kotaku spekulerar i:

Citat:

Update 9/29/2023 11:54 a.m. ET: A spokesperson for Sony said the KOTOR remake trailer was delisted over licensing issues. “As part of normal business, we delist assets with licensed music when the licenses expire,” they told Kotaku in an email. The only music in the trailer seems to be the main Star Wars theme which is owned by Disney.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Så sjukt less på rättighetsproblem...

Japp.
Skapa nå originellt ist.
Star wars och alla gamla varumärken är endå alla dragna i smutsen och man har fptt sin världsbild helt ändrad.
Så skapa eget så slipper man rätrighetsproblem, eloge åt sådana utvecklare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Be någon skapa en originallåt och byt ut då? Borde ju inte behöva stoppa hela spelet känns det som om det bara är en låt som är problemet?

Som jag förstått det så handlar detta nu bara om trailers och marknadsförings-material som de fått ta ned på grund av att de innehåller licenserad musik. Inte att spelet är stoppat, men sen så verkar de ju även ha problem med utvecklingen av spelet så det ena utesluter ju inte det andra heller.

Vi får se vart allt detta slutar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Så sjukt less på rättighetsproblem...

Det suger med spel när det blir så här. Det fanns ett sjukt bra spel som hette RUSE som Ubisoft gjorde som vi spelade massa för 10 år sedan, de bara tog bort det från steam en dag. Poff... sämst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Riktigt trist att det här projektet har hamnat i trubbel.
Om något spel förtjänar en remake så är det detta.

Är det vanligt att ex trådlösa nätverk kan störa ut trådlösa lurar?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Är det vanligt att ex trådlösa nätverk kan störa ut trådlösa lurar?

Det undrar jag också!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstått det så handlar detta nu bara om trailers och marknadsförings-material som de fått ta ned på grund av att de innehåller licenserad musik. Inte att spelet är stoppat, men sen så verkar de ju även ha problem med utvecklingen av spelet så det ena utesluter ju inte det andra heller.

Vi får se vart allt detta slutar.

Aha, då lever hoppet lite i alla fall om att det en dag ska släppas i alla fall! Hoppas allt löser sig med musiken också!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Aha, då lever hoppet lite i alla fall om att det en dag ska släppas i alla fall! Hoppas allt löser sig med musiken också!

Sen kan man ju förstås undra varför de tappat licensen till musiken om de fortfarande håller på med spelet? Men det finns ju fall där man faktiskt bara glömt att förnya licenserna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen kan man ju förstås undra varför de tappat licensen till musiken om de fortfarande håller på med spelet? Men det finns ju fall där man faktiskt bara glömt att förnya licenserna.

Ja, skulle gissa på att det inte är högst upp på listan att tänka på om en licens skulle råka gå ut under utvecklingstiden så sådana detaljer är säkert lätt att missa under allt stök och bök - speciellt under en problematisk utvecklingsperiod som denna titel tycks befunnit (och befinna) sig i. Så skulle gissa på att det bara är en detaljmiss som de får hjälp med jurister att lösa. Om de inte tycker det är för bökig utveckling som tar för mycket pengar utan resultat och lägger ned det istället. Vi får se som sagt!

Skrivet av NordhNet:

Blä, typiskt men hade det på känn

Disney värnar om varumärket men av helt fel skäl känns det som.
En välgjord KOTOR-remake hade varit precis det varumärket (star wars) behövt!

Det där löser sig när det är dags att spela in nyversioner av Episode IV, V och VI. Då kommer varumärket att få en jävla skjuts!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det undrar jag också!

haha den meningen hamnade ju helt i fel tråd för mig kan jag säga


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen kan man ju förstås undra varför de tappat licensen till musiken om de fortfarande håller på med spelet? Men det finns ju fall där man faktiskt bara glömt att förnya licenserna.

Det kan vara att de har fått ha rättigheterna för musiken till marknadsföring under en begränsad period. Eller att man glömt att förnya licensen som du är inne på. Eller att licensen var begrändad till vissa medier.

Upphovsrätt, licenser och publiceringsrättigheter är en snårig jungel.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

1
Skriv svar