Rykte! Din familj är kidnappad i Far Cry 7, och måste räddas på 24 (irl)-timmar

Robot
Rykte! Din familj är kidnappad i Far Cry 7, och måste räddas på 24 (irl)-timmar

72 timmar i spelet ska motsvara 24 faktiska.

#far-cry, #far-cry-7


Medlem

Huh, stämmer detta är jag direkt ointresserad. Tidspress är inte kul alls för mig

EDIT: Iof är 24h speltid en fin klick om storyn är välgjord osv. Men känslan av tidspress är inte naaaajs. Vill ju kunna stanna upp ibland och stirra på saker som i dom gamla delarna. Men samtidigt så behöver Far Cry komma med något nytt, hade hellre sett att serien fått sig en rejäl paus istället.

Medlem

Täta familjen


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zensu:

Huh, stämmer detta är jag direkt ointresserad. Tidspress är inte kul alls för mig

EDIT: Iof är 24h speltid en fin klick om storyn är välgjord osv. Men känslan av tidspress är inte naaaajs. Vill ju kunna stanna upp ibland och stirra på saker som i dom gamla delarna. Men samtidigt så behöver Far Cry komma med något nytt, hade hellre sett att serien fått sig en rejäl paus istället.

Hm, samma här. Tidspress rimmar illa med min spelstil, vill undersöka allt och ta in världen i min egen takt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Huh, stämmer detta är jag direkt ointresserad. Tidspress är inte kul alls för mig

EDIT: Iof är 24h speltid en fin klick om storyn är välgjord osv. Men känslan av tidspress är inte naaaajs. Vill ju kunna stanna upp ibland och stirra på saker som i dom gamla delarna. Men samtidigt så behöver Far Cry komma med något nytt, hade hellre sett att serien fått sig en rejäl paus istället.

Det kan du ju skett göra efter att du räddat familjen

Medlem

Pass på den i så fall, senaste spelet jag körde med tidspress var nog Dead Rising vilket gjorde spelet inte alls kul.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det ryktas också att spelet kommer till ”Switch 2” Men vet inte om jag gillar att spelet blir ett avsnitt av 24 hehe.

Medlem

Tidspressen ska vara att från du trycker på start, måste du klara av spelet till dagen efter, annars är din cdkey förbrukad.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Pass på den i så fall, senaste spelet jag körde med tidspress var nog Dead Rising vilket gjorde spelet inte alls kul.

Älskade spelet i sig men hatade just den tidspressen, apropå Dead Rising, hade glömt bort det spelet nästan

Medlem

Nu återstår ju att se om det görs bra och om det ens stämmer men tycker det här låter annorlunda jämfört med spel eller uppdrag med timer, det stressar mig med, men det här upplägget tycker jag låter spännande, borde ge allt en extra nerv och inlevelse.

Medlem

Tycker det låter som ett intressant koncept, speciellt när vissa familjemedlemmar kan dö så blir det inte bara pang pang boom boom hela tiden utan får lite annorlunda element, Gör ju också att spelet får större omspelsmöjligheter och man kan testa att göra saker annorlunda nästa gång du spelar och rädda andra personer.

Det bästa med dead rising var ju just tidsaspekten att du inte KUNDE göra allting och var tvungen att välja och vraka.

Medlem

Angående att "supa in världen" och gå igenom allt.
Kan störa mig lite på det, spelar för tillfället RE8, där rummet/huset lyser blått på kartan om man hittat allt. Ska man gå igenom varenda millimeter för att inte missa något, ska gå och titta upp i taket med efter kristaller som ska skjutas ned. Man går fram o tillbaka, kryper och tittar upp i taket.

Vet inte om jag skulle kalla det för bra gameplay, till sist blir man rätt less när man istället för att njuta av atmosfären, bara springer runt längs väggarna för att hitta små skit.

Har för mig att Batman Gotham Nights eller vad den spelserien heter som kom för 10-15 år sedan. Minns bara att man hade night vision som man ficl ha på sig HELA tiden, för att inte missa olika detaljer som skulle plockas eller ses för att få achievements osv. Så hela spelet enligt mig förstördes, för man njöt inte av bandesignen eller nåt, bara på med night vision och leta, för att man inte vill missa något.

Nä, ge mig bra spel utan en massa krusiduller man ska hitta genom att genomsöka varenda liten vrå.

Medlem

gillar inte saker som går på tid blir bara stressad


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Zensu:

Huh, stämmer detta är jag direkt ointresserad. Tidspress är inte kul alls för mig

EDIT: Iof är 24h speltid en fin klick om storyn är välgjord osv. Men känslan av tidspress är inte naaaajs. Vill ju kunna stanna upp ibland och stirra på saker som i dom gamla delarna. Men samtidigt så behöver Far Cry komma med något nytt, hade hellre sett att serien fått sig en rejäl paus istället.

Tror det låter värre än vad det är, tror inte dom lägger tid på ett nytt spel som folk kommer stressa sig igenom. Men om det verkligen är på tid så är jag rätt säker på att om lägger in diverse saker som gör att du antagligen kan pausa tiden eller köpa dig mer tid, som att ta över outpost eller något, någonting som kommer visa spelaren att det är omöjligt att bli av med tiden, kanske är kopplat till svårighetsgraden.

Medlem

Jag hatar tidspress och val som har betydelse i spel 😑

Medlem

Gillar normalt sett inte heller tidspress exempelvis à TW: Warhammer 3, XCOM 2.

Men detta lät faktiskt intressant, om det stämmer. Min förhoppning är att man kanske inte kan rädda alla och får göra svåra val. Kan bli något om det stämmer.

Inaktiv
Skrivet av Distordera:

Öööj!!! Spoiler alert!!

Pff... Löjligt.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Pff... Löjligt.

Nja jag vet inte jag. Var ju ett jäkla antiklimax när man fick veta det du skrev.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_79617:

Pff... Löjligt.

Det är ju ganska onödigt att skriva det i trådar som inte har med de spelen att göra.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Distordera:

Nja jag vet inte jag. Var ju ett jäkla antiklimax när man fick veta det du skrev.

Sorry. Tänker tyvärr inte hålla koll på och anpassa mig efter varenda person på internet som inte spelat/sett samma som jag.
Särskilt inte när det är saker som är 3-4 år gamla.

Medlem

Usch, tidspress är nästan lika glädjedödande som restriktiva viktgränser på inventories som i Bethesda-spel. Var nära på att skippa Baldur's Gate 3 när man hintade om tidspress i början av spelet.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Sorry. Tänker tyvärr inte hålla koll på och anpassa mig efter varenda person på internet som inte spelat/sett samma som jag.
Särskilt inte när det är saker som är 3-4 år gamla.

Känns spontant som om att man kan prata om större spoilers som dessa efter en 2-års period, vid det laget så borde alla som var tillräckligt intresserade ha hunnit att spela igenom spelet i fråga. Sen så var det ju inte direkt några milda exempel som togs upp, men som sagt, det har gått en hel del tid sedan de släptes.

Medlem

Spel med tidspress är det sämsta som finns. Dead rising förstördes helt av den mekaniken. Nej tack

Medlem

Men jag vill ha ett Far cry spel. Ingen stress, det finns det nog av i livet som det är. Jag vill ta över läger, möta galna personer i Vaas och Pagan Min anda och kör runt i bilar. Jag vill inte ha nytt helt annorlundagameplay, jag vill ha Far cry med en ny story, ny plats och en ny tokrolig boss eller vad man ska kalla det.


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spel med tidspress är det sämsta som finns. Dead rising förstördes helt av den mekaniken. Nej tack

Minns att jag fick panik av det på tåget i Resident Evil Zero så kan inte heller säga jag är speciellt förtjust i dessa tidsbegränsningar som mest gör att jag får svårt att tänka bara och ”spela ordentligt” vilket gör det ännu stressigare och så är karusellen igång.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Pass på den i så fall, senaste spelet jag körde med tidspress var nog Dead Rising vilket gjorde spelet inte alls kul.

Det tragiska var ju att spelet faktiskt var fantastiskt kul att spela, men det blev till stor det förstört av den där tickande klockan.

Medlem

Och där blev det ett "nej tack" från mig då jag inte gillar spel med tidspress (åtminstone inte denna typen av spel).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Sorry. Tänker tyvärr inte hålla koll på och anpassa mig efter varenda person på internet som inte spelat/sett samma som jag.
Särskilt inte när det är saker som är 3-4 år gamla.

Ok! Räkna med fler bröl liksom mitt framledes. Trevlig fredag btw!


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Sorry. Tänker tyvärr inte hålla koll på och anpassa mig efter varenda person på internet som inte spelat/sett samma som jag.
Särskilt inte när det är saker som är 3-4 år gamla.

Du har missat att folk börjat spela Cyberpunk nu när 2.0 och expansionen kommit? Får väl säga att det spelet är stekhett för tillfället för alla som inte spelat det tidigare.

12
Skriv svar