Diskutera – Bästa Assassin's Creed är...

Robot
Diskutera – Bästa Assassin's Creed är...

Inför Mirage reder vi tillsammans ut: vilket Assassin's Creed är seriens bästa?

#assassins-creed, #diskutera


Medlem

Jag tillhör absolut den skaran som har otroligt varma känslor för Unity. Något med storleken på Paris i kombination med riktigt bra lönnmördande som får det att hamna högt hos mig. Hoppas att Mirage kommer ge någon likande känsla.

Sedan kommer även Black Flag högt för att det alltid är roligt att leka pirat

Medlem

Unity tycker jag nog är det bästa spelet i serien. Lagom stort, bästa känslan, och riktigt snyggt.

Medlem

Jag kan skriva standardsvaret:

Alla hyllade Eziospelen. Alla gillar Black Flag men många kommer att säga att "nå AC-spel är det ju inte" och hänvisa till förrut nämna Ezio-spel. Alla tycker illa om Connor i AC: III.
Fler tycker om AC : Oddysey än Origins samt allla tycker att Valhalla var för långt.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Det har inte släppts än . . .


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar AC:Brotherhood mest, hör till skaran som inte tycker att de senaste spelen är för långa. Lägger mer än gärna 200+ timmar på de spelen utan att tycka att det blir tråkigt.

Medlem

2an samt Origins får min röst, övriga kändes mest som mer av samma så ledsnade snabbt.

Medlem

Är nog ganska jämt mellan AC:Brotherhood och AC:Odyssey. Brotherhood minns jag väl och älskade på den tiden men tror överlag att Odyssey har gett mig mer glädje under längre tid. Otroligt vackert spel och även om storyn hade kunnat vara snäppet vassar så är Cassandra min favorit protagonist efter Ezio. De nyare spelen (särskilt Odyssey) hade skönare gameplay som kändes mer frittflytande.

Medlem

Origins har jag lagt ner mest tid i. Köpte Odyssey och Valhalla efter men inte lirat klart dem, även om de också var bra spel, egentligen.

Medlem

Ezio trilogin var helt klart värd att spela men till skillnad från vad många andra tycker så anser jag att Revelations är det bättre spelet i trilogin, det känns så här efteråt betydligt mer spelbart. Annars tycker jag Origins och Black Flag är de bästa spelen. Därefter på delad plats Unity, 3:an och Syndicate som alla är bättre än Ezio-trilogin imo. (Jag har fortfarande inte hunnit med Valhalla, Odyssey och Rogue mina favoriter kan eventuellt ändras).

Medlem

2an var något alldeles speciellt för mig.

Medlem

Utan tvekan Unity för egen del. Andraplatsen ger jag nog till Brotherhood medans mest överskattad går till Black Flag.

Medlem

Gillade settingen i Syndicate. Sen favoriten är nog 2an. Gillar även de tre senaste om dom är lite för stora.

Medlem

AC2 - Rent nostalgiskt iallafall. Det har varit många missar i denna franchise tyvär men stundtals har jag ändå haft kul med spelen.

Mirage ska bli intressant tror jag. Köper nog på någon framtida rea.

Medlem

Origins. Hämtade Odyssey och Valhalla efteråt men eftersom det är samma typ av spel tröttnade man fort

Medlem

Odyssey, på grund av spelvärlden och Kassandra, som jag tycker är den klart bästa huvudkaraktären i hela spelserien. Visst var spelet stort och många gånger överväldigande, men det ligger ändå där uppe på toppen.

Ser man varje spel i et vakuum så var ju det första AC det som fick mig att gå "wow" mer än de andra.

Medlem

2:an alla dagar i veckan, vilket lyft det var i serien jämfört med föregångaren

Medlem

Kommer inte ihåg om det var tvåan eller Brotherhood jag gillade bäst. Likvärdiga. Syndicate tyckte jag också var otippat bra...

Medlem

Jag älskar Assassin's Creed och i stort sett alla spel i serien har saker som jag gillar även om Syndicate och jag aldrig riktigt klaffade (borde gå tillbaka och spela om det dock).

Hade inte rört ett enda av spelen innan pandemin, men så bestämde jag mig för att testa Ezio Trilogin och det var kärlek vid första ögonkastet. Resten av den vintern så gjorde jag typ inget annat än spelade Assassin's Creed.

Drog igenom i stort sett alla spel i serien under den här tiden och att välja något är otroligt svårt, men jag vill ändå någonstans slå ett slag för Assassin's Creed Rogue!

Jag gillade Shay som protagonist! Det var intressant att se världen från ett annat perspektiv och jag tycker fortfarande att sekvensen i Lissabon är otroligt episk. Hade också roligare med sjöslagen här än i Black Flag faktiskt, vet inte varför egentligen då kritiken mot spelet att det någonstans bara är ett Black Flag i en lite annorlunda skrud är befogad.

Likheterna spelen emellan är tydliga, men jag vill dock med en dåres envishet hävda att Rogue står stadigt på sina egna ben. Ubisoft försökte att göra något lite annorlunda och jag tycker ändå att det flög helt okej.

Slutet av spelet är magi och precis där innan eftertexterna börjar rulla och man får lyssna till Shay är gåshud! Det väver ihop spelen så himla snyggt!

Mina minnen till de här spelen är dock lite skeva för det innefattar så mycket mer än bara spelen egentligen. Det var under den här tiden som jag hittade tillbaka till spelandet igen, jag och sambon levde som i en liten bubbla under pandemin och även om det såklart var tufft stundtals så var det också många fina stunder. Livet gick liksom lite långsammare och det var såhär i backspegeln ändå ganska så trevligt.

Det finns såklart brister hos Rogue och på många sätt var det ju en enkel cashgrab från Ubisoft, men för mig så är det där spelet än idag magiskt för den härliga världen och Shay som på många sätt kändes som den nästan mest mänskliga av alla spelens protagonister. Hans tvivel och kval bjöd på en del andra sidor som man inte alltid får se hos de andra.

Medlem
Första-person

Hade man haft valet att spela i första-person så hade jag älskat alla Assassin's Creed-spelen. Tredje-person gör att man inte får samma inlevelsekänsla, gubben är mest i vägen hela tiden. Vet att det är många som inte håller med mig men smaken är olika :).

Medlem

2an är min favorit och det håller rätt bra fortfarande, jag prövade nyligen. Mycket nostalgi förstås men städerna, leta efter ställen att klättra på, plattformandet i ”dungeons” och berättandet tycker jag få senare AC levt upp till. Gillar modern day storyn också.

Eftersom staden är den andra huvudrollen för mig ligger Unity och Syndicate högt upp men de 3 senaste samt Black Flag långt ned på listan. Körde Unity på PC när det var rätt så buggfritt.

Medlem

Varit torsk på AC sedan första och spelat alla (men började bli mätt på det för läääänge sedan) är detta mitt svar på frågan:

AC: Brotherhood
Tveklöst det som toppade den där berömda AC-känslan med skön blandning av lönnmörderi, gameplay, story, stad och atmosfär. Allt medan det fortfarande var hyggligt fräscht och fortfarande spännande. Ezio i sin prime!

Bubblare
AC 4: Black Flag
Inte alls mycket AC-känsla men överlägset i natur, miljöer och onekligen det AC-spel jag ”njutit” mest av sett i hur man tiden flyger iväg och man suga in i karibien 😊

Medlem

Har ännu inte spelat alla, saknar Unity, Syndicate och Valhalla, men av dom jag har spelat så är nog min favorit är AC: Origins, det har en bra huvudperson och berättelse, och blev väldigt imponerad av spelvärlden och gillade att bara vandra runt i dess Discovery Tour och lära mig mer om Egyptens historia.

Trodde sedan jag skulle gilla Odyssey ännu mer då jag alltid varit intresserad av antikens Grekland, men det kändes bara repetitivt och jag tröttnade rätt så snabbt.

Medlem
Skrivet av Therant:

Unity tycker jag nog är det bästa spelet i serien. Lagom stort, bästa känslan, och riktigt snyggt.

Håller med, Unity är min favorit bland AC spelen. Ytterligare ett spel som fick så mycket ogillande vid release men där jag inte hade några av de buggar vissa sa sig ha.. Ser fram emot AC Mirage.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ska sägas att jag inte spelat alla, men av de jag har spelat tror jag jag håller Black Flag högst, följt av Odessey. Ezio spelen har inte klarat tidens tand särskilt väl i min mening, Valhalla kändes väldigt ”been there dome that”


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

AC2 eller Brotherhood. Otroligt svårt att välja. Testat många andra men aldrig fastnat för något annat i serien.

Medlem
Perkele..

Sorry men ja får fan hjärnsläpp när såna givna artiklar / nyheter inte får en riktig poll. Perkele..

Hur som... så lägger jag nog rösten på dessa. Älskar dessa 3 jätte äventyr som allihopa var fantastiskt spännande att lira o uppleva. Otroliga världsbyggen.

1. AC Origins -- (2017)
2. AC Valhalla --(2020)
3. AC Odyssey -- (2018)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Odyssey kommer definitivt 1a för min del, spelat igenom det flera gånger och lagt flera hundra timmar i det.

2a är origins.

Medlem

Mitt favorit ac är 3an!

Medlem

Assassin's Creed (4) Black Flag. Men Valhalla gillar jag också men har inte spelat klart det än.

12
Skriv svar