Starfield har fått en andra uppdatering med lite prestandafixar

Robot
Starfield har fått en andra uppdatering med lite prestandafixar

Men tyvärr inte med det efterlängtade FOV-reglaget.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Varför smygs FOV, mer ofta än sällan, bort från inställningarna?! Samma visa och gnäll varenda gång, lär dom sig inget?

Medlem

Totalbiscuit vänder sig i sin grav.

Medlem

Men vad vad säger Todd? 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Möjlighet att ändra ljusstyrka och kontrast vill jag ha helst igår! Min tv är så osmart att det inte går att ställa in det menyn på blir lixom grå markerad när jag spelar Xbox. Eller är det jag som är osmart och inte vet hur man gör? Blir bländad av ljuset och får huvudvärk vid längre sittningar just nu!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Möjlighet att ändra ljusstyrka och kontrast vill jag ha helst igår! Min tv är så osmart att det inte går att ställa in det menyn på blir lixom grå markerad när jag spelar Xbox. Eller är det jag som är osmart och inte vet hur man gör? Blir bländad av ljuset och får huvudvärk vid längre sittningar just nu!

Är det bara Starfield? Annars kan du ju ändra i xboxens egna inställningar om det gäller alla spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men vad vad säger Todd? 😂

"Allt är super! Jättebra optimerat!"


signatur

I drank what?

Medlem

Kan tänka mig kika på det först när DLSS och FoV-slider är ute.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Är det bara Starfield? Annars kan du ju ändra i xboxens egna inställningar om det gäller alla spel.

Såg ett klipp från DF och de sa att inte kunna ställa in ljusstyrka och kontrast är unikt för AAA-spel. Enda andra storspelet de kände till som också saknade den inställningen var...

*Trumvirvel*

...Fallout 4!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Såg ett klipp från DF och de sa att inte kunna ställa in ljusstyrka och kontrast är unikt för AAA-spel. Enda andra storspelet de kände till som också saknade den inställningen var...

*Trumvirvel*

...Fallout 4!

De är iallafall konsekventa!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men vad vad säger Todd? 😂

Skrivet av Mirage:

"Allt är super! Jättebra optimerat!"

"It just works"

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Varför smygs FOV, mer ofta än sällan, bort från inställningarna?! Samma visa och gnäll varenda gång, lär dom sig inget?

Ja bra fråga. Den tycker jag är given som alternativ i inställningarna.
En annan grej som utvecklare ofta inte har med är "toggle aim" SJukt störigt!! Hatar att behöva hålla ner musknappen för att sikta. Funkar bra med handkontroll såklart men det vill man ju inte köra med jämt.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Är det bara Starfield? Annars kan du ju ändra i xboxens egna inställningar om det gäller alla spel.

Det är så fort jag sätter på min Xbox Series X, samma händer med PS5! Kunde dock ändra i tvns inställningar när jag körde med PS4an. Och i sovrummet där jag har Series S inkopplad är det inte heller några problem så problemet är ju något med tvn. Finns något som heter speloptimeraren på tvn (brukar ha den avstängd) men där kan jag ändra vissa inställningar dock inte ljusstyrka eller kontrast. Ok, tack för tipset ska kolla i xboxens inställningar.

Medlem

Även witchfire med ett team på 12 personer levererade fov på early access…. Och bethesda som är en AAA—studio kunde inte, det är dåligt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Optimeringar... Mjo.. Det tror jag när jag ser dom.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Varför smygs FOV, mer ofta än sällan, bort från inställningarna?! Samma visa och gnäll varenda gång, lär dom sig inget?

Samtidigt envisas man med att inkludera Film Grain och Chromatic Aberration... Varför? Och varför är de inställningarna alltid aktiverade by default?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Samtidigt envisas man med att inkludera Film Grain och Chromatic Aberration... Varför? Och varför är de inställningarna alltid aktiverade by default?

Tycker spelet ser mkt bättre ut med film grain på. Kör på 40% efter nåt tips, men ser mkt bättre ut än på 0 tycker jag. 0 ger color banding som försvinner med lite film grain.

Medlem

Säg till när de tagit bort alla laddskärmar, fasttravel, det dåliga introt och gjort exploration kul!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Säg till när de tagit bort alla laddskärmar, fasttravel, det dåliga introt och gjort exploration kul!

Varför stanna just på det, de kan börja med att skriva en mer intressant main story med bättre karaktärer.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Säg till när de tagit bort alla laddskärmar, fasttravel, det dåliga introt och gjort exploration kul!

Det lär nog aldrig ske, så du får nog hitta ngt annat spel som faller dig i smaken...

1
Skriv svar