Lies of P-tråden

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Du fick ett bra tips av Maddox, mitt tips är att göra som jag gjorde. Jag sprang igenom clownen och tog waypointen bakom honom. Sprang runt så pass att den gick att använda och resettade världen.

Sedan gick jag tillbaka mot clownen, pullade upp honom till framför operahuset och här finns fullt med rabatter man kan använda för att kitea runt honom och sen slå något snabbt slag sen springa runt igen.

På detta sätt är det också bra om du dör då är det clownen direkt istället för att rensa massa mobs först.

Osäker på om jag kommer cheesa honom då jag har i stort hans moves på perfect blocks nu, men waypoint bakom låter lovande, slippa springa hela banan varje gång

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Fick lite halvt cheesa den, går man tillbka liten bit är där en fyrkantig rabatt typ vid trappa, han kan inte slå igenom den och tappar aggro efter en stund. Så då kan man springa och ge han på el mopo sen gömma sig igen

Det där är mycket bra knep, kört lite liknande så på lite större "elite" trash mobs. Kutar man för långt bort så vill de inte följa efter då börjar de lunka tillbaka till där de stog från början, då kutar man fram o kör 1-2 slag o dodgar undan o kutar iväg o repeat.

Medlem

För nån som tyckte att Sekiro var GOTY 2019 men har svårt för dodge roll simulator gameplayet i Souls-spelen, är Lies of P nåt för mig? Tycker det ser riktigt inbjudande ut...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

För nån som tyckte att Sekiro var GOTY 2019 men har svårt för dodge roll simulator gameplayet i Souls-spelen, är Lies of P nåt för mig? Tycker det ser riktigt inbjudande ut...

Efter vad jag har läst så ska block/parry vara välgjort, men i samma nivå som Sekiro tvivlar jag på.

Verkar vara en mix mellan Sekiro och Dark Souls.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har ni sett på steam-kommentarerna om spelet att dom härjar om Denuvo? Alltså, spelet flyter så in i helvetet bra trots det så dom argumenterar väl bara för att dem inte kan pirata det haha. Herregud..

Inte läst om något whine gällande Denuvo. Klagar dom på prestandan? För den går inte att klaga på, åtminstone inte med den hårdvara jag kör med.

Skrivet av Hackers:

Spelet är ju så förbannande svårt hehe

För dom som lirat FromSoftwares spel så är det nog lagom utmanande, men kan tänka mig att om man går in helt utan erfarenhet så kan det bli svettigt värre. Jag tycker det har en bra balans, stundtals frustrerande och utmanande, som det ska vara.

Sen kan man ju grinda för levels och även summona AIn som kan hjälpa om man har stora problem.

Skrivet av Arzei:

För nån som tyckte att Sekiro var GOTY 2019 men har svårt för dodge roll simulator gameplayet i Souls-spelen, är Lies of P nåt för mig? Tycker det ser riktigt inbjudande ut...

Jag tror nog du skulle kunna uppskatta det. Det är inte riktigt lika tight som Sekiros parrysystem, men det är och känns bra. Sen är Sekiro helt byggt på sitt parrysystem också.

Men Perfect Guard är en stor del i spelet, alltså blockera vid perfekt tillfälle för att bygga upp en osynlig staggermätare, och det känns väldigt tillfredsställande när man lyckas likt Sekiro.

Jag rullar mindre här skulle jag säga än Dark Souls / Elden ring, det är mer dodge+blockera som gäller. Beror förvisso lite på fight.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Efter vad jag har läst så ska block/parry vara välgjort, men i samma nivå som Sekiro tvivlar jag på.

Verkar vara en mix mellan Sekiro och Dark Souls.

Skrivet av Fezk:

Jag tror nog du skulle kunna uppskatta det. Det är inte riktigt lika tight som Sekiros parrysystem, men det är och känns bra. Sen är Sekiro helt byggt på sitt parrysystem också.

Men Perfect Guard är en stor del i spelet, alltså blockera vid perfekt tillfälle för att bygga upp en osynlig staggermätare, och det känns väldigt tillfredsställande när man lyckas likt Sekiro.

Jag rullar mindre här skulle jag säga än Dark Souls / Elden ring, det är mer dodge+blockera som gäller. Beror förvisso lite på fight.

Tack, ska försöka ha tid till det här nån gång under hösten då.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Arg på mig själv. Råkade använda boss souls för "xp" . Va ett tag sen jag lirade så glömt bort hela det konceptet. Nu när jag fått möjligheten att byta in dom svider det lite extra....

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Arg på mig själv. Råkade använda boss souls för "xp" . Va ett tag sen jag lirade så glömt bort hela det konceptet. Nu när jag fått möjligheten att byta in dom svider det lite extra....

Hehe jag använde en boss Soul för jag kände att jag inte kommer använda något av det man kunde köpa. Skulle jag inte gjort för man behöver ett vapen från just den Soulen för att klara ett quest, mindre kul.

Brukar vanligtvis ALDRIG använda dessa Souls för just "souls", men självklart gjorde jag det denna gång, och just den man behövde.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Helvete vad jag satt fast på slutbossen i chapter 11, vidrigt fanskap. Men, äntligen åkte han ner.

Men

Sen när man väl trodde det var slut på bossar så kommer en till rackare.... verkar också intressant. Jag undrar om man enbart möter bossen om man väljer ett specifikt val.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Operahuset-bossen,

alltså jag trodde man skulle slåss mot den lille dockan först hahaha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Operahuset-bossen,

alltså jag trodde man skulle slåss mot den lille dockan först hahaha.

Haha ja samma här, de byggde upp stämningen bra inför fighten, blev lite rädd när bossen kom :), känns som vi följer varandra ganska bra i spelet!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Arg på mig själv. Råkade använda boss souls för "xp" . Va ett tag sen jag lirade så glömt bort hela det konceptet. Nu när jag fått möjligheten att byta in dom svider det lite extra....

Råkat gjort samma, på 2-3st, ska nog köra om spelet med annan build efter jag är klar med denna run. Ja spelet är så bra att en till genomspelning är värt...

Gen
Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag tror nog du skulle kunna uppskatta det. Det är inte riktigt lika tight som Sekiros parrysystem, men det är och känns bra. Sen är Sekiro helt byggt på sitt parrysystem också.

Men Perfect Guard är en stor del i spelet, alltså blockera vid perfekt tillfälle för att bygga upp en osynlig staggermätare, och det känns väldigt tillfredsställande när man lyckas likt Sekiro.

Jag rullar mindre här skulle jag säga än Dark Souls / Elden ring, det är mer dodge+blockera som gäller. Beror förvisso lite på fight.

Jag har lirat de flesta From souls-spelen och är väldigt van vid dodge vilket gjorde att jag hade otroliga problem med Sekiro och kunde helt enkelt inte vänja mig vid att få till den där nanosekunden när man ska parrya och lade det på hyllan efter dussintals försök på Lady Butterfly.

Blir detta spelet eventuellt ett problem för mig tro om det är mycket block/parry? Tycker mig ha sett en del rolls i gameplay videos.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har lirat de flesta From souls-spelen och är väldigt van vid dodge vilket gjorde att jag hade otroliga problem med Sekiro och kunde helt enkelt inte vänja mig vid att få till den där nanosekunden när man ska parrya och lade det på hyllan efter dussintals försök på Lady Butterfly.

Blir detta spelet eventuellt ett problem för mig tro om det är mycket block/parry? Tycker mig ha sett en del rolls i gameplay videos.

Man kan välja att rolla istället för att undvika slagen, så man kör det man föredrar helt enkelt.
Jag har rollat mer än att parrya


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Haha ja samma här, de byggde upp stämningen bra inför fighten, blev lite rädd när bossen kom :), känns som vi följer varandra ganska bra i spelet!

Ja verkligen, den tog längre tid än jag tänkte mig att plocka ner faktiskt. Klarade den nu över lunchen precis. Skall bli intressant att se vad som komma skall.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gen
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Man kan välja att rolla istället för att undvika slagen, så man kör det man föredrar helt enkelt.
Jag har rollat mer än att parrya

Gött att höra, får testa det på Game Pass

Medlem

Säger det igen; fan vad bra detta är! 10/10. Helt klart det bästa Soulslike som finns där ute. Ett kärleksbrev till FromSoftware.

Blev klar med storyn igår, nu ska jag dock spela igenom det två gånger till för att få dom två andra sluten.

Njuter i fulla drag!

Medlem
Skrivet av 9-11:

Säger det igen; fan vad bra detta är! 10/10. Helt klart det bästa Soulslike som finns där ute. Ett kärleksbrev till FromSoftware.

Blev klar med storyn igår, nu ska jag dock spela igenom det två gånger till för att få dom två andra sluten.

Njuter i fulla drag!

Håller med, nu är jag dock inte klar än, en stor del för egen del är att det är så skönt att spela ett spel som inte är open world.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Säger det igen; fan vad bra detta är! 10/10. Helt klart det bästa Soulslike som finns där ute. Ett kärleksbrev till FromSoftware.

Blev klar med storyn igår, nu ska jag dock spela igenom det två gånger till för att få dom två andra sluten.

Njuter i fulla drag!

Ja verkligen, från en som älskar from softwares souls-spel och har testat alla ripoffs där ute som inte höll kvaliteten så var detta en frisk fläkt. FASEN vad bra spelet är. Helvete vad det klättrar på top10 listan


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tog mig friheten att installera spelet igår kväll och har kommit till kapitel 4 under dagen. Det är några animationer och vissa gameplay funktioner man kanske hade velat ha annorlunda men överlag är ju detta spel en fantastiskt bra ripoff på bloodborne.

Svårighetsgraden är väldigt ojämn vilket inte var fallet med bloodborne iaf 😂

Medlem

Jaha va bara en tidsfråga nu har man kört fast på en boss, har nog fått smisk 20gånger nu. Nä får bli nya friska tag imorgon.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jaha va bara en tidsfråga nu har man kört fast på en boss, har nog fått smisk 20gånger nu. Nä får bli nya friska tag imorgon.

Vilken boss är det?

Medlem
Skrivet av 9-11:

Vilken boss är det?

Fanskapet i Operahuset ch6. Va nära o klara honom hade typ 1-2 slag kvar på honom. Enda anledningen jag fick ner han så långt va att jag hade tur med stagger i slutet så blev lite gratisträffar och min summon råkade va vid liv.

*edit*
Lyckan infann sig, fick ner fanskapet det gick tydligen o rulla framåt på varenda attack han gjorde, vart lättare så än att parry eller rulla undan.

Medlem

Där klarade man spelet.

Jag trodde inte jag skulle tycka det var så bra som det är. Det är utan tvekan det bästa "Soulslike"-spelet på marknaden och jag skulle nog vilja påstå att mycket är nästintill i klass med FromSoftware.

Visst, vissa saker skulle kunna tightas till gameplaymässigt, bandesignen mot slutet var lite tråkig, kamera som stökar ibland och balansen här och var kunde justeras. Men det är verkligen att vara petig, för överlag är det ett riktigt, riktigt bra spel och värt att spana in om man gillar FromSoftwares spel. Dom ska även ha creds med optimeringen på PC och hur buggfritt det var.

Ogillar man Dark Souls / Elden Rings "story" så är Lies of P mer traditionell med storyn, mer rakt på och förståelig så att säga.

FromSoftware är fortfarande mästarna enligt mig, både atmosfäriskt(även om Lies of Ps atmosfär var riktigt bra) och gameplaymässigt samt även på lore. Men fortsätter Neowiz/Round8 Studio skapa spel i denna klass och utvecklas så kan FromSoftware få sig en riktig utmanare. Det är liksom deras första spel i genren och dom lyckas så här bra.

Äntligen har vi fått ett värdigt substitut i genren!

After-credit teasern indikerar kanske vad deras nästa spel blir, jävligt coolt om så är fallet!

The Wizard of Oz. Dom kommer alltså bygga ett mörkt sammankopplat universum från olika äldre historier kanske? Coolt!

Först fick man uppleva Armored Core 6 som är helt fenomenalt och sedan ett Souls-like i klass med FromSoftwares spel såhär tätt inpå, riktigt trevligt spelår för mig som är lite kräsen nu för tiden.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Haha, detta spel är bara för galet. En bromsskiva+bromsok som vapen <3
Håller på att testa det nu. För övrigt denna bana är riktigt mysig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

VII bossen nere, ser inte fram emot VIII efter vad alla skrivit

Medlem
Skrivet av anon_331791:

VII bossen nere, ser inte fram emot VIII efter vad alla skrivit

Hur gick det? Jag spöa nyss själv VIII bossen o den va verkligen jäklig dock klarade jag den på typ 5e försöket medans VI bossen fick jag nöta vad som kändes som 30 gånger, va för många att hålla räkningen iaf haha

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Hur gick det? Jag spöa nyss själv VIII bossen o den va verkligen jäklig dock klarade jag den på typ 5e försöket medans VI bossen fick jag nöta vad som kändes som 30 gånger, va för många att hålla räkningen iaf haha

Har inte hunnit spela så mycket men är kvar på bossen

Det var mig en tuff rackare.

Medlem

Gillade minibossen som var en clown. Den kändes som en bra boss där man ska träna perfect guard

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Har inte hunnit spela så mycket men är kvar på bossen

Det var mig en tuff rackare.

Ja verkligen, bossen innan på VII va roiligare då hans attacker va lättare o hålla sig undan ifrån.

Skriv svar