Baldur's Gate 3, vilken karaktär kör du?

Skrivet av JohannaBjärred:

Nice! Själv har jag på senare år alltid skapat en karaktär som heter "Donald Trump" och så försöker jag efterlikna honom så mycket jag kan och göra de val som jag tror Donald hade gjort. I KOTOR2 så blev jag sith redan efter 3 timmar.

Seriöst dock, tror de flesta politiker skulle bli Sith xD

Releasehästryttare

Warlock, ej bestämt ras eller kön än.

Skribent

Drow Hexblade Worlock tror jag det blir. Eller bli någon slags charmör-tjuv.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Seriöst dock, tror de flesta politiker skulle bli Sith xD

Sithdemokraterna (SD)

Quake-konnässsör

Drow, The Dark Urge, Ranger/Rouge

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har inte spelat några av de tidigare spelen, men ägor dom på GOG, är det värt att testa?

Om du inte har några problem med äldre RPGs och lite föråldrad grafik och gameplay så är det absolut värt det. Jag håller på att spela tvåan nu och har haft väldigt roligt med det hittills, likaså med ettan. Karaktärerna, manuset och den skrivna dialogen är helt fantastisk! Väldigt spännande och väldigt roligt!

Skrivet av NJ9404:

Om du inte har några problem med äldre RPGs och lite föråldrad grafik och gameplay så är det absolut värt det. Jag håller på att spela tvåan nu och har haft väldigt roligt med det hittills, likaså med ettan. Karaktärerna, manuset och den skrivna dialogen är helt fantastisk! Väldigt spännande och väldigt roligt!

Jag har inget emot det alls, älskar den perioden. Ska ladda ned och testa, så får det väl bli BGIII längre fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lutar mot en Half-orc Monk.
Men har så lite insikt så jag kan komma att ändra mig när jag blir mer insatt i allt

Medlem

Går in helt blind.
Vet inte ens allt vad man kan välja, kollat lite youtube bara 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså jag är så förvirrad. Har jämt älskat att skapa egna karaktärer och se dem få liv i spelet. Men sen DOS2 så hände något. Gillade verkligen hur origins-karaktärerna var sammanflätade med världen och storyn på ett makalöst sätt. Där du som spelare fick många överraskningar av din egen karaktär.

Jag kollade genom origins-listan för BG3 och blev märkligt intresserad av att spela Shadowheart. Så det kommer nog bli så att jag både gör en egen och börjar spela med Shadowheart för att se vad jag faller hårdast för.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Går in helt blind.
Vet inte ens allt vad man kan välja, kollat lite youtube bara 😅

Gör så, tycker det är roligast att spela blint helt klart. Inge roligt att läsa för mycket för då kan man känna att det styr hur man spelar och vilka val man gör.

Så var det dags, nu kör vi!

Medlem

Half elf drow. Paladin.


signatur

Allätare

Medlem

Är det bara jag som byter class titt som tätt? Började som fighter, bytte till mage, sen warlock, sen rogue och funderar nu på ranger.

Jag har skapat så många karaktärer för att jag vill testa nytt. Spelar i några timmar och sen "hmm, tänk om jag hade en sån kombo!" "Tänk om jag gjorde så här istället!"

Medlem

Första spelningen var en Orc Paladin of Vengence och runda två var en Dark Urge Dwarven Bard

Medlem

Har nu spelat ett par timmar med min Dark Urge Rock Gnome Bard.
Kommer nog att välja College of Lore när jag når level tre.

Skrivet av stephan900:

Har nu spelat ett par timmar med min Dark Urge Rock Gnome Bard.
Kommer nog att välja College of Lore när jag når level tre.
https://i.imgur.com/jB9PZsh.jpg

Ska du spela "god" Dark Urge eller lägga dig platt för dina lustar?

Medlem

Jag kör människa warlock. Startade 2 paladins först men jah orkade inte bli en oatbreaker hela tiden 😬
Så nu kör jag som en charming, neutral men rättvis människa warlock med fey anncestry


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Ska du spela "god" Dark Urge eller lägga dig platt för dina lustar?

Det är min första genomspelning och min karaktär kommer att försöka att inte ge efter för sina mörka lustar. Får se hur det går.
Tyckte Dark Urge lät väldigt intressant. Påminde mig lite om BG2.

Medlem

Half elf. Druid.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av stephan900:

Det är min första genomspelning och min karaktär kommer att försöka att inte ge efter för sina mörka lustar. Får se hur det går.
Tyckte Dark Urge lät väldigt intressant. Påminde mig lite om BG2.

Det var faktiskt kul att spela som "god" Durge. Dessutom började jag som fighter men böt klass (förplanerat) till Selune Cleric efter första och enda... incidenten.

Skrivet av Akronym:

Half elf. Druid.

Gillar druid. Det är underskattat. Väldigt flexibelt och har många förmågor tillhanda. Vilken subclass valde du?

Medlem

Halfling battle master.

Vilket tydligen var bra val av ras.. jäklar vad det rullas ettor.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem

Har kört igenom spelet som ranger som nog kanske inte utnyttjade till max men den var helt klart rolig att spela.
Nu har jag startat andra rundan som the dark urge. Råkade visst följa mina lustar med gale 🙈 tänkte primärt spela en mörkare runda då den första var väldigt god.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Gillar druid. Det är underskattat. Väldigt flexibelt och har många förmågor tillhanda. Vilken subclass valde du?

Circle of the land, forest.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Körde min första playthrough som en half-elf Necromancy Wizard.

Hade en idé om att göra min karaktär baserat på en karaktär i en berättelse jag skriver på ibland, där tanken var att lära mig välsigt mycket om världen genom att kommunicera med de döda, men Necromancy i spelet fungerade inte riktigt som i min berättelse och karaktären blev lite av en kompromiss.

Till min andra playthrough blir det en ond Lolith Sworn Drow Warlock.


signatur

Heja Blåvitt

12
Skriv svar