Här slutar cirka 100 timmar långa Final Fantasy VII Rebirth

Robot
Här slutar cirka 100 timmar långa Final Fantasy VII Rebirth
Medlem

Känns som bästa spelet ever är på väg.
Ingen personlig hype alls... 🙄

Gnällkuk

Blä...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fan va gött att det blir längre! Flesta delen var alldeles för kort, ett av mina absoluta favorit spel på länge!

Medlem

Riktigt nice att de inte skippar delar som buggy och alla minigames förmodligen revealas tiny bronco och cid snart också.

Medlem

Tifa-dejt i 4K, let's go


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

köpte det första till PC, kom inte mer än 3-4 timmar in, vet inte varför jag inte blir intresserad, tror det delvis är combaten, hade hellre velat ha full klassisk turn-based.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Piigge:

köpte det första till PC, kom inte mer än 3-4 timmar in, vet inte varför jag inte blir intresserad, tror det delvis är combaten, hade hellre velat ha full klassisk turn-based.

Jag förstår dig delvis, men när det klickade för mig, ja, då small det ordentligt. Get en ny chans vetja, det kanske lossnar?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fan va fint att det kommer sträcka sig så pass långt, vilket jävla äventyr det kommer bli! Hypen är total!

Medlem

Vänta nu, var inte forgotten capital slutet av skiva 1 i orginalet?

Så dom ska alltså baka ihop hela skiva 2+3 i sista delen?

Fast kommer fortfarande köpa.
Älskade första remaken och tyckte dom lyckats bra,.
Blir att boka in en semestervecka i samband med släppet nästa år 😊

Medlem

Med hur de förstörde storyn från original 7:an i REMAKE så kommer jag inte skaffa Rebirth.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Tifa-dejt i 4K, let's go

Hoppas den scenen har VR stöd också.

Medlem

Orka med Peter Jacksonifieringen av FFVII. För mycket fluff och utfyllnad för min smak.

Medlem

Sjukt peppad, kommer köpa PS5 lagom tills detta släpps. Gillade verkligen första delen!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag förstår dig delvis, men när det klickade för mig, ja, då small det ordentligt. Get en ny chans vetja, det kanske lossnar?

Får nog lite mer motivation att testa igen när vi vet när pc versionen av nr2 kommer, ifall det ser hype ut så kommer jag nog spela igenom första i förberedelse.

Medlem
Skrivet av Danster:

Orka med Peter Jacksonifieringen av FFVII. För mycket fluff och utfyllnad för min smak.

Är det lökig sång följt av dvärgar i tunnor?

Fan att jag fortfarande är bitter över Bilbo 10 år senare...

Medlem
Skrivet av Danster:

Orka med Peter Jacksonifieringen av FFVII. För mycket fluff och utfyllnad för min smak.

Älskade remakens design, grafik och musik men som du säger är utfyllnaden VÄLDIGT tröttsam.

Väldigt mycket meningslösa småuppgifter för att göra spelet längre. Alltså att ta sig igenom slummen var en liten (3 timmar) labyrint som bara gick ut på att "klättra upp för en stege för att dra i en spak för att öppna dörren-uppgifter". Helt meningslöst och inget som fanns med i originalspelet.

Skribent
Skrivet av BiffTannen:

Älskade remakens design, grafik och musik men som du säger är utfyllnaden VÄLDIGT tröttsam.

Väldigt mycket meningslösa småuppgifter för att göra spelet längre. Alltså att ta sig igenom slummen var en liten (3 timmar) labyrint som bara gick ut på att "klättra upp för en stege för att dra i en spak för att öppna dörren-uppgifter". Helt meningslöst och inget som fanns med i originalspelet.

Det är väl den största kritiken jag haft mot just första delen. Hela det spelet är ju egentligen en utdragen version av intro-delen i FF7 om man ska vara lite krass.

Har gått så lång tid nu också att jag tappat lite intresset för del 2. Sen har jag heller ingen PS5:a så får väl bli att jag kör igenom allt någon gång i framtiden när alla delar släpps och finns att köpa i ett paket till PC (eller om det tillslut släpps på Xbox).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag var något besviken på Remake, men det här spelet måste jag ändå ha. Originalet är det bästa spelet någonsin, och det finns så många platser jag vill återbesöka med ny, fin grafik. Jag får sänka mina förhoppningar om att få samma upplevelse som Jr fick av originalet 1997, så blir det nog bra. Dags att köpa en PS5.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Älskade remakens design, grafik och musik men som du säger är utfyllnaden VÄLDIGT tröttsam.

Väldigt mycket meningslösa småuppgifter för att göra spelet längre. Alltså att ta sig igenom slummen var en liten (3 timmar) labyrint som bara gick ut på att "klättra upp för en stege för att dra i en spak för att öppna dörren-uppgifter". Helt meningslöst och inget som fanns med i originalspelet.

Verkligen! Midgar-delen höll inte för att dras ut så mycket. I originalet har den delen ett perfekt tempo, i Remake är det många, sega transportsträckor som känns konstruerade bara för att dra ut på speltiden.

1
Skriv svar