Spider-Man 2 blir ungefär lika långt som föregångaren

Robot
Spider-Man 2 blir ungefär lika långt som föregångaren

"Vi vill inte att det blir ett spel på 80–100 timmar."

#Insomniac, #Spider-man-2


Medlem

”Vi vill inte att blir ett spel på 80–20 timmar”
Google translate eller hjärnsläpp?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

”Vi vill inte att blir ett spel på 80–20 timmar”
Google translate eller hjärnsläpp?

Skulle säkert stå "80 +- 20 timmar"

Skribent

Låter bra i min bok. Hellre en tight kampanj än en utdragen för att stoltsera med siffror om att den minsann är XX timmar lång.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av McRaoul:

”Vi vill inte att blir ett spel på 80–20 timmar”
Google translate eller hjärnsläpp?

Woops, hjärnsläpp 👍

Medlem

Det är väl också därför som Insomniac kan spotta ur sig nästan ett spel om året. Deras spel är inte de längsta eller de rikaste på innehåll men håller alltid hög kvalitet och är framför allt roliga att lira.

Fragtjuv

Det låter bra tycker jag. Jag tycker att det första var precis lagom långt och tack vare det höll hela vägen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kvalitet före kvantitet, precis som det ska vara.

Medlem

jag älskar Spider-Man spelen. har platinum på båda längtar så mkt efter detta

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kvalitet före kvantitet, precis som det ska vara.

Jag håller med, enda jag ser i argumentet de vill framföra behöver inte nödvändigtvis vara sant heller. Är man inte kapabel på skapa bra spel över fler timmar så är det bättre det görs kortare. Men det är inte nödvändigtvis att ett långt spel behöver vara dåligt. Kolla baldurs gate 3 t ex. När man ställer fram argument som detta så är det för berättiga varför man ej gör längre men samtidigt är det argumentet tomt eftersom det säger inget om spelet kommer bli bra om det är kortare heller. Detta är bara för att övertala läsarna men samtidigt är frågan om spelare efterfrågar mer innehåll först. Vi spelare är konsumenter trotts allt, vi betalde så oavsett hur det blir så avgör vi i slutändan.

Medlem

Helt rätt tänk. Utvecklarna borde också släppa idén med att det alltid ska vara så stora maps/världar. Gör hellre mindre spelvärldar som är fulla av liv.

Redaktör
Ponny

Omöjligt att dra den gränsen, men när ett spel (i mina ögon) passerar "levande värld" och blir "digital sandlåda" inser jag att det är för långt. Det är många spel som går över den gränsen, kort sagt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tack för det. Det får räcka med två mastodontspel i år (The Witcher 3 och Cyberpunk 2077).

Medlem

Jag gillar när open world spel är långa som T.ex Witcher 3, RDR2, AC Valhalla etc. Men hur mycket jag än var otroligt fascinerad av Spider-man så kände jag att det räckte gott och väl där samt att Miles var helt perfekt spellängd på det. Då man "bara" är i en storstad så tror jag att man hade tappat intresset av att svinga förbi samma byggnader 511 gånger.

Gen
Medlem

Jag håller med om att spel ska vara av det kortare slaget men mer minnesvärda.

1
Skriv svar