Den stora tråden om Starfield

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Typ allt, känns det som. Samtliga "hot keys" är åtminstone upptagna. Men jag borde nog välja ut 3–4 stycken och köpa på mig ammo till dem istället för att köra smörgåsbord.

Varför. Det är ju dagisnivå så allting fungerar ju. Vet inte varför man ska skaffa vapenskills när allt är op redan. Mest op hittills är nog en pistol jag har som pumpar 20 skott på en sekund men allt fungerar ju.

Lawgiver är en trevlig sniper med rätt specs.

Roterar runt och testar allt.

Har velat köra Stealth men der är sjukt dåligt i Starfield mycket sämre än i fallout och skyrim.

Jag lirar väl fel borde bara köra mainstory kanske fast level 17 på 36h är ju ingen powerlevling.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Varför. Det är ju dagisnivå så allting fungerar ju. Vet inte varför man ska skaffa vapenskills när allt är op redan. Mest op hittills är nog en pistol jag har som pumpar 20 skott på en sekund men allt fungerar ju.

Lawgiver är en trevlig sniper med rätt specs.

Roterar runt och testar allt.

Har velat köra Stealth men der är sjukt dåligt i Starfield mycket sämre än i fallout och skyrim.

Jag lirar väl fel borde bara köra mainstory kanske fast level 17 på 36h är ju ingen powerlevling.

Jag håller inte med om att stealth är sämre alls faktiskt. Om något är det lite mer "verkligt".

Sen är det uppdelat på 2 olika skills, och det är först när du spenderat mycket som man exempelvis kan smyga snabbt utan att det påverkar en negativt etc.

Men det är inte lika op som tidigare spel.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Vad kör FZ-folket med för vapen?

Jag valde att köra pistol, men såhär vid level 14 börjar det bli lite utmanande. Främst då jag inte har hittat någon särskild bra rare, episk eller legendarisk pistol än. Har hittat 5 st (!) legendariska knivar dock...

Bara ballistikvapen. Började med pistoler men gått över till rifles, hittade en legendarisk Maelstrom som följt med mig 2/3 av spelet. Men nu i slutet gick jag över till en Drumbeat, bra känsla i den!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag håller inte med om att stealth är sämre alls faktiskt. Om något är det lite mer "verkligt".

Sen är det uppdelat på 2 olika skills, och det är först när du spenderat mycket som man exempelvis kan smyga snabbt utan att det påverkar en negativt etc.

Men det är inte lika op som tidigare spel.

Hur menar du? De ser dig sen har de glömt de sett dig? Ingen är där men snor du för mycket teleporterar de vakter till dig. Du kan syöva in fritt på såkerhetsklassade områden. Söver du personer med emvapen så kan du köra pickpocket men de kan ändå slumpmässigt ertappa dig och då vaknar de upp som de bara sov. Varför inte bara förhindra pickpocket du lootar bara istället annars blir det ju en exploit. Men systemet med slumpmässig ertappning där vinkel eller om någon ser dig inte spelar någon roll är rätt B.

Vad gällande Stealth fungerar bättre?

Medlem
Skrivet av Shodan:

Hur menar du? De ser dig sen har de glömt de sett dig? Ingen är där men snor du för mycket teleporterar de vakter till dig. Du kan syöva in fritt på såkerhetsklassade områden. Söver du personer med emvapen så kan du köra pickpocket men de kan ändå slumpmässigt ertappa dig och då vaknar de upp som de bara sov. Varför inte bara förhindra pickpocket du lootar bara istället annars blir det ju en exploit. Men systemet med slumpmässig ertappning där vinkel eller om någon ser dig inte spelar någon roll är rätt B.

Vad gällande Stealth fungerar bättre?

Angående deras minne det är inte unikt för Starfield och har varit så sedan minst Oblivion, hur kul hade det varit om de sprang runt och letade efter dig tills vidare?

Teleporterande vakter och att söva har jag inte varit med om och kan därför inte yttra mig. Att man kan ertappas när man snor från de man sövt ner känns som en bugg dock men vi får väl se om den åtgärdas. Kanske svårt att sätta gränser för de man sövt ner med EM eller de som faktiskt sover? Inte en aning.

Men i Starfield kan man inte springa fram till vakter och skjuta dom i knäet och få "what was that" som svar. Vilket jag föredrar, stealth har varit op i deras spel tidigare och känns lite mer "lagom" nu.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Angående deras minne det är inte unikt för Starfield och har varit så sedan minst Oblivion, hur kul hade det varit om de sprang runt och letade efter dig tills vidare?

Teleporterande vakter och att söva har jag inte varit med om och kan därför inte yttra mig. Att man kan ertappas när man snor från de man sövt ner känns som en bugg dock men vi får väl se om den åtgärdas. Kanske svårt att sätta gränser för de man sövt ner med EM eller de som faktiskt sover? Inte en aning.

Men i Starfield kan man inte springa fram till vakter och skjuta dom i knäet och få "what was that" som svar. Vilket jag föredrar, stealth har varit op i deras spel tidigare och känns lite mer "lagom" nu.

Stealth existerar ju inte så lösningen på op är att ta bort stealth? Jaja det är väl något de kanske introducerar med kommande patchar den första officiella har kommit nu https://www.gamespot.com/articles/starfield-patch-addresses-b...

Klar med Ryuin. Kul avslutning och sen så tackade jag nej till något jag kanske kommer ångra senare. Men det kändes för exploitaktigt

Medlem
Skrivet av beeuntwolf:

Har Windows 10, version 1709, Nvidia GTx 970 och försöker spela starfield (fitgirls version) och det står: Graphics card does not meet the minimum requirements.

Någon som vet hur man kringgår?

sett folk lira det på youtube, lösningen verkar vara att uppdatera windows version men det vill jag inte, alla utom 1709 brukar krasha varenda spel till desktop.

Tror inte piratkopiering går hem här på FZ.

Jag sitter själv med ett 970 gtx och det såg ut och flöt som skit, jag köpte en Xbox series X istället.

Geeks Gaming

Nya uppdateringen som kom ikväll plus Nvidias uppdatering har faktiskt gjort att mitt spel flyter bättre. Kanske någon mer frame. Men microstutter som jag haft lite här och där verkar borta. Och även om fpsen går ner till 50 så hackar man inte fram.

eld
Medlem
Skrivet av beeuntwolf:

Har Windows 10, version 1709, Nvidia GTx 970 och försöker spela starfield (fitgirls version) och det står: Graphics card does not meet the minimum requirements.

Någon som vet hur man kringgår?

sett folk lira det på youtube, lösningen verkar vara att uppdatera windows version men det vill jag inte, alla utom 1709 brukar krasha varenda spel till desktop.

Lös problemet med Windows, så har du kommit en bra bit på vägen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Svårt att hitta bra närstridsvapen. Springer nästan uteslutande med närstridsvapen av olika slag, men har efter level 25 och 65 timmar spelat inte hittat något bättre än en Barrow Knife i vit kvalitet...

Måste ju hugga lede fi i halsen flera gånger ju, blir ju trött i min huggarm.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Svårt att hitta bra närstridsvapen. Springer nästan uteslutande med närstridsvapen av olika slag, men har efter level 25 och 65 timmar spelat inte hittat något bättre än en Barrow Knife i vit kvalitet...

Måste ju hugga lede fi i halsen flera gånger ju, blir ju trött i min huggarm.

Har helt tvärt om... 4 stycken legendariska knivar, flera epic yxor, sablar etc men dess mindre ballistiska vapen >:(


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Har helt tvärt om... 4 stycken legendariska knivar, flera epic yxor, sablar etc men dess mindre ballistiska vapen >:(

Kollar ni i affärer på olika planeter ni besöker? Sen uppdateras deras inventory ofta.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kollar ni i affärer på olika planeter ni besöker? Sen uppdateras deras inventory ofta.

Finns även en glitch för en av affärerna i Akila city, framför den första affären till vänster när man kommer in i staden finns det en vattenpöl där affärens "item chest" gömmer sig under. Du kommer åt affärens saker här och det räknas inte som stöld, du kan tom sälja tillbaka sakerna till honom.

Du kan behöva croucha för att prompten för sakerna ska dyka upp.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kollar ni i affärer på olika planeter ni besöker? Sen uppdateras deras inventory ofta.

Försöker kolla de som finns i New Atlantis men har knappt besökt några andra städer på cirka 30 timmar. Har endast sett ett par rare och någon epic (men det verkar vara samma hela tiden?) Men ska snart börja besöka lite andra städer så kanske man får köpa sig ett nytt skjutjärn istället för att hitta det.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av blackidus:

Finns även en glitch för en av affärerna i Akila city, framför den första affären till vänster när man kommer in i staden finns det en vattenpöl där affärens "item chest" gömmer sig under. Du kommer åt affärens saker här och det räknas inte som stöld, du kan tom sälja tillbaka sakerna till honom.

Du kan behöva croucha för att prompten för sakerna ska dyka upp.

Jo, sett det och det finns andra små fusk i spelet man kan göra men det känns inte rätt för mig. Det är inte svårt att få mycket pengar i Starfield annars.

Inaktiv

Ibland när man skjuter folk går de ner på knä. Oskadliggjorda typ.
Vad spelar det för roll? Kan man göra nåt med dom då?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ibland när man skjuter folk går de ner på knä. Oskadliggjorda typ.
Vad spelar det för roll? Kan man göra nåt med dom då?

Misstänker att det är karaktärer som inte går att mörda då dom har någon roll att spela i kommande quests, men jag vet inte.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Alltså.. Hur många jävla tempel är det? Tror jag plockat 5 nu på under 30min. Bara landa, springa in, döda en guardian och flyga vidare till nästa. Så jäääkla tråkig mainquest. Aldrig varit med om dess like.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Alltså.. Hur många jävla tempel är det? Tror jag plockat 5 nu på under 30min. Bara landa, springa in, döda en guardian och flyga vidare till nästa. Så jäääkla tråkig mainquest. Aldrig varit med om dess like.

Tempel ingår väl inte i main quest förutom den första? Kanske någon i precis slutet av storyn också.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Alltså.. Hur många jävla tempel är det? Tror jag plockat 5 nu på under 30min. Bara landa, springa in, döda en guardian och flyga vidare till nästa. Så jäääkla tråkig mainquest. Aldrig varit med om dess like.

Instämmer om templen, onödigt tråkigt gjort och repetetivt. Värt att notera är dock att man inte behöver besöka dem för mainquesten. Det är bara om man vill åt belöningen de ger. Jag hämtade några innan jag struntade i resten, använder ändå aldrig dem. Körde dock vidare main questen ändå och har bara sista delen kvar (som jag medvetet väntar med nu då jag har för kul med side quests). Kanske hämtar resten för att låsa upp alla belöningarna, men att ta flera i rad blir rätt trist.

Inaktiv
Skrivet av Jönsen:

Tempel ingår väl inte i main quest förutom den första? Kanske någon i precis slutet av storyn också.

Jaså? Trodde det eftersom de har samma symbol.
Tack.

Edit: Ugh, näe nu orkar jag inte mer. Uninstall på det. Känns som jag bara stirrar på loadingscreens hela tiden, allt tar sån jävla tid i menyn och storyn är den mest generiska skiten jag spelat. Finns ingen vikt i något.
Orkar inte bry mig om varför jag gör saker. Bara springer efter mission markers och slaktar folk som skjuter på mig.
Blir frustrerad på att min gubbe fastnar på varenda gruskorn när jag vill ta mig snabbt fram.
Aja, nu har jag gett det en ärlig chans iaf. Tror inte Bethesda-spel når upp till min personliga standard, för kände likadant för Fallout 4.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jaså? Trodde det eftersom de har samma symbol.
Tack.

Edit: Ugh, näe nu orkar jag inte mer. Uninstall på det. Känns som jag bara stirrar på loadingscreens hela tiden, allt tar sån jävla tid i menyn och storyn är den mest generiska skiten jag spelat. Finns ingen vikt i något.
Orkar inte bry mig om varför jag gör saker. Bara springer efter mission markers och slaktar folk som skjuter på mig.
Blir frustrerad på att min gubbe fastnar på varenda gruskorn när jag vill ta mig snabbt fram.
Aja, nu har jag gett det en ärlig chans iaf. Tror inte Bethesda-spel når upp till min personliga standard, för kände likadant för Fallout 4.

Försökte du fokusera bara på main quest?

bethesda liren är lite designade för oss med noll i attention span som behöver bli distraherade hela tiden och inte klarar följa en plot.

Fast jag håller verkligen med om main quest. Jag har inte kommit till några tempel det enda jag gör är att jag åker runt och hämtar artifakt efter artifakt. Finner mycket otroligt fantasilöst starfield känns väldigt rushat jämfört med fallout/elders scrolls där main quest alltid haft något slags tema. Main quest lägger jag ingen fokus på alls för tillfället

Finns ju en massa menlösa spring fram och tillbaka uppdrag men idag hade jag rätt bra flyt. Gjort mycket crimson fleet och terrormorph jakt vilket känns betydligt mycket mer genomarbetat än huvudstoryn på klassiskt bethesda vis.

Återbesökta jorden men den planeten kändes mest alien av alla jag vart på. Noll möda lagt här

Är egentligen inte så värst jätteimponerad svårt se vad som är bättre än i Fallout ex men det ska väl va looten. Finns rekordmycket som jag faktiskt vill pracka på mig för jag kanske behöver för framtiden lol. Vapnen är ju bättre också även om V.A.T.S var rätt kul i sig.

Nackdelen då är att jag hade inte klarat att köra det här liret utan carryweight fusk. Det gick bra i Skyrim och Fallout men här är det bara för mycket loot.

Inaktiv
Skrivet av Shodan:

Försökte du fokusera bara på main quest?

Körde en bit på Crimson Fleet men tröttnade, så tänkte "köra ikapp" lite i main storyn.

För mig helt obegripligt hur spelet kan få så bra betyg (även om betygen sakta sjunker på Steam). Att folk accepterar det här är 2023 är vansinne.
Frustrerande janky generic shit för 800 spänn. 3% utveckling sen Fallout 4.

Ville gilla det men det går inte. Känns som jag är galen eftersom "alla andra" tycker det är helt fine eller till och med "Game of the Century" och "10/10".
Ger man det 10/10 så kan man inte ha spelat mycket spel alltså. Vägrar tro att vår standard sjunkit så lågt och väljer att tro folk bara måste rättfärdiga sitt köp.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jaså? Trodde det eftersom de har samma symbol.
Tack.

Edit: Ugh, näe nu orkar jag inte mer

Du var ju trött på att läsa om spelet redan i augusti så förstår verkligen. I många fall med såna spel går jag bara vidare till nästa, även om andra håller spelet som goty. Om jag bara inte förstår storheten. Finns så många spel nu.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Du var ju trött på att läsa om spelet redan i augusti så förstår verkligen. I många fall med såna spel går jag bara vidare till nästa, även om andra håller spelet som goty. Om jag bara inte förstår storheten. Finns så många spel nu.

Helt rätt. Smaken är olika, alla spel är inte för alla. Jag gör likadant med exempelvis alla from-spel och nya zelda osv, som jag trots alla fantastiska betyg vet inte är något för mig.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Helt rätt. Smaken är olika, alla spel är inte för alla. Jag gör likadant med exempelvis alla from-spel och nya zelda osv, som jag trots alla fantastiska betyg vet inte är något för mig.

Jag gav Elden Ring en ärlig chans. Nån dag kanske jag kommer att fortsätta med det. Men det fångar mig inte som det verkar ha fångat andra. Det är inte svårighetsnivån heller.

Nåväl, folk gillar olika. Tycker inte att vi ska trycka ned andras smak här som vissa sysslar med. To each his own.

Chefredaktör

Har äntligen köpt mitt första skepp: "Shieldbreaker"
Ville att min första uppgradering från Frontier skulle bli ordentlig, så jag sparade ihop till denna.
Hon är som en dröm!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Har äntligen köpt mitt första skepp: "Shieldbreaker"
Ville att min första uppgradering från Frontier skulle bli ordentlig, så jag sparade ihop till denna.
Hon är som en dröm!

<Uppladdad bildlänk>

Var faktiskt det första jag köpte också. Ett tips är att köra genom Freestar Rangers questline också.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Var faktiskt det första jag köpte också. Ett tips är att köra genom Freestar Rangers questline också.

Köpte det skeppet som var lite billigare, Econohaul. Fantastiskt uppgradering!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skriv svar