Roblox kommer till slut till Playstation

Robot
Roblox kommer till slut till Playstation

Trots Jim Ryans tidigare farhågor.

#Roblox


Medlem

Dottern spelade Roblox för några år sedan.. Jag förstod mig inte på det då och jag förstår mig inte på det nu.

Skrivet av Mortyman:

Dottern spelade Roblox för några år sedan.. Jag förstod mig inte på det då och jag förstår mig inte på det nu.

Samma. Men känns som att det kanske är lite så det ska vara

Medlem

I stor sett alla barn under 15 spelar Roblox idag. Roblox har blivit barnens förstahandsalternativ till spel, likt Google eller Youtube.

Roblox är gratis och enkelt att börja spela med alla man känner. Allt som krävs är en smartphone eller bättre.

Jag har satt en särskild skärmtid på Roblox. Max 3 timmar / dag. Sen får ungarna spela på någon annan plattform. Jag har försökt köpa spel till Playstation, Switch och Steam, men om mina ungar har fria tyglar så blir det Roblox tills skärmtiden tar slut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

I stor sett alla barn under 15 spelar Roblox idag. Roblox har blivit barnens förstahandsalternativ till spel, likt Google eller Youtube.

Roblox är gratis och enkelt att börja spela med alla man känner. Allt som krävs är en smartphone eller bättre.

Jag har satt en särskild skärmtid på Roblox. Max 3 timmar / dag. Sen får ungarna spela på någon annan plattform. Jag har försökt köpa spel till Playstation, Switch och Steam, men om mina ungar har fria tyglar så blir det Roblox tills skärmtiden tar slut.

Det är der sociala, sandboxiga och att det ser ut som lego/minrcraft som lockar.

Mina barn var också riktiga hardcore bpde minecraft och roblox men det har med åldern jämnat ut sig till mer "vanliga spel"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är der sociala, sandboxiga och att det ser ut som lego/minrcraft som lockar.

Mina barn var också riktiga hardcore bpde minecraft och roblox men det har med åldern jämnat ut sig till mer "vanliga spel"

Håller med. Roblox är mångt och mycket ett gratis och digitalt Lego som funkar med vem och på vad som helst.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Roblox är ej heller spelet, roblox är plattformen. För att bilda mig en bättre syn på det hela så skapade jag ett konto åt mig med och spelade med dottern på 8 år. Hon visade mig en hel del spel som fanns på plattformen som vi spelade. Kunde vara allt ifrån att hoppa hinderbana (obbuuu) till att bli jagad av farmor.

Till synes helt ofarligt, men finns säkert skummisar som lurkar där också.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Spelar väldigt mycket Roblox med min son på 5år. Väldigt varierat vad det kan bli för spel i roblox. Sen har han fastnat för Doors i roblox så får spela med han där också😁

Minecraft spelar vi ihop också🙂


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Vet ni hur man ser att Jim Ryans ljuger?
Hans mun rör på sig.

Medlem

Dom gillar nog inte det här med att det finns spel man kan spela gratis utan att betala någon slant till PlayStation pluss. Kan vi stoppa detta? Kan vi få någon peng från detta? Nä fy tacka vet jag pc

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Dom gillar nog inte det här med att det finns spel man kan spela gratis utan att betala någon slant till PlayStation pluss. Kan vi stoppa detta? Kan vi få någon peng från detta? Nä fy tacka vet jag pc

Va? Varken Fortnite eller Fall Guys kräver Playstation+ och båda spelen är gratis.

Medlem
Skrivet av Thane:

Va? Varken Fortnite eller Fall Guys kräver Playstation+ och båda spelen är gratis.

Ja och det är nog förargligt för dom att det inte går att ta betalt på något sätt där.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Ja och det är nog förargligt för dom att det inte går att ta betalt på något sätt där.

Fast det är just det Sony kan. Det är Sony som väljer att låta free-to-play spel fungera online utan PS+. Så hade det varit i förargligt skulle det krävas PS+

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Ja och det är nog förargligt för dom att det inte går att ta betalt på något sätt där.

Det var ju Sony som valde att inte kräva PS Plus för gratisspel och spel med någon annan slags abonnemangskostnad när de införde Plus-krav för att spela online?

Detta har sedan pressat MS till att sluta kräva Guld-abonnemang för att spela dessa spel online.

Medlem

Mina barn har spelat det här otroligt mycket på bärbara saker mobil och iPad. Och säkert också på pc. Jag har aldrig ens försökt och tycker att det ser för enkelt och fult ut.

Medlem

Skulle inte kalla Roblox för en titel, snarare en plattform som @theBoosing påpekade.
”Spelvärldar” av olika slag skapade av folk med Roblox Studio. Finns hur mycket som helst.

Har själv också svårt att se charmen med Roblox så som ungarna (7 och 10) lyckas göra. Det mesta både ser och känns (ja, jag har testat) inget vidare ut. Det finns lite undantag, i alla fall gällande det grafiska. Ibland kan det faktisk se ganska snyggt ut. Men har som sagt nog aldrig varit imponerad av spelkänslan.

Sonen som är 10 har kört en del där man bygger ett nöjesfält.
Sen är det någon där man bygger och inreder sitt hus. Och även Doors (som nämts ovan). Kompisarna snackar han med och spelar tillsammans med dem. Dottern springer mest runt som något djur i en stor värld.

Fastän det finns så mycket annat att erbjuda i spelväg så brukar de båda ofta hamna i Roblox igen.
Kan tänka mig att majoriteten som spelar där är barn som inte har kommit in i tonåren än.

Hmm… verkar kanske inte så enkelt:
https://www.statista.com/statistics/1190869/roblox-games-user...

1
Skriv svar