Phil Spencer säger något om Elder Scrolls VI-exklusivitet (säger samtidigt inte mycket alls)

Robot
Phil Spencer säger något om Elder Scrolls VI-exklusivitet (säger samtidigt inte mycket alls)

"Det handlar om att ge spelaren valmöjligheter."

#the-elder-scrolls-vi


Medlem

Så dom vill ge spelare valmöjligheter, så länge det inte är på ett playstation 🥴

Gen
Medlem
Skrivet av Matrosen:

Så dom vill ge spelare valmöjligheter, så länge det inte är på ett playstation 🥴

Exakt så låter det

Dex
Medlem
Skrivet av Matrosen:

Så dom vill ge spelare valmöjligheter, så länge det inte är på ett playstation 🥴

Jo det blir rätt roligt. Spencer säger väldigt ofta just det att dom vill nå ut så många spelare som möjligt, men ändå gör dom många av spelen exklusiva. Jag förstår att dom gör det precis som Sony och Nintendo, men blir lite kul när han hela tiden nämner det i nästan varje intervju

Medlem

Antar det blir som starfield, "play anywhere" när man köper det. Perfekt.
Microsoft gör allt rätt denna generation.

Medlem

"Vi vill säkerställa att spelen är tillgängliga på många plattformar. På Xbox-konsoler. På pc. Även via molnet."

Ja, just det. Det var de plattformarna som fanns idag ja. Fan. De släpper ju verkligen spelen överallt. Det finns ju inte en människa som har en plattform de inte släpper spelen till. Verkligen. Ja men, jag räknar nu på fingararna vilka plattformar som finns: Xbox, PC och molnet. Japp. Allting.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Släpps det 2028 så lär det även släppas till dagens konsoler och Series S. Det lär dröja minst till 2031 innan Xbox fimpar Series S stöd.

Medlem

Den där Spencer snackar så mycket skit.

Medlem

Jag tycker det är rätt tydligt att emellan raderna så säger han...
"Det kommer vara jättemånga som kommer ha möjlighet att spela Elder Scrolls 6 på massor av olika plattformar [kontrollerade av Microsoft]
... Så det gör typ ingenting att det inte kommer finnas tillgängligt till Playstation"

MS har precis börjat inleda fasen av sin strategi där dom börja strypa åt snaran...

Så när ES6 kommer så kommer snaran knappast sitta lösare än vad den redan gör nu (då det senste Bethesda spelet inte kom till Playstation)

Du kommer ej att kunna spela ES6 på Playstation.
Jag lovar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Säger som precis alla andra PS spelare sagt till Xbox spelarna under alla dessa år.

”Köp ett Xbox, det är väl inte så svårt”

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Släpps det 2028 så lär det även släppas till dagens konsoler och Series S. Det lär dröja minst till 2031 innan Xbox fimpar Series S stöd.

Tror dom typ inte får. Dom har sålt S och X som konsoller som kommer ha samma spelbibliotek.
Men där spelen kommer se maffigare ut på X.

Tror inte att dom kan fimpa S-stöd utan att med goda skäl och ett jävligt starkt case bli stämda för att ljuga för konsumeterna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Säger som precis alla andra PS spelare sagt till Xbox spelarna under alla dessa år.

”Köp ett Xbox, det är väl inte så svårt”

Grejen är inte att det är exklusivt. För man kan ju som sagt lira moln och PC också. Utan saken är att Spencer är en sån skitsnackare som otaliga gånger pratat om (och pikat) Sony för att göra sina spel exklusiva. Spelen skulle vara tillgängliga för alla hej och hå. Han skulle va den goda riddaren i konsolkriget. Sen gör han exakt samma sak själv. Det Spencer gör är till och med värre. För han köper upp megastudios som alltid varit multiplatform och gör dem låsta till Xbox och GamePass.
Spel får jättegärna vara exklusiva, ibland är det till och med bättre då studios kan fokusera på en specifik platform.

Medlem

"Where does globally loved multiplatform game go into? That's right, the cross hole."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Deekar:

Grejen är inte att det är exklusivt. För man kan ju som sagt lira moln och PC också. Utan saken är att Spencer är en sån skitsnackare som otaliga gånger pratat om (och pikat) Sony för att göra sina spel exklusiva. Spelen skulle vara tillgängliga för alla hej och hå. Han skulle va den goda riddaren i konsolkriget. Sen gör han exakt samma sak själv.
Spel får jättegärna vara exklusiva, ibland är det till och med bättre då studios kan fokusera på en specifik platform.

Om jag inte har helt fel så har väl just Phil fått ett nej om att släppa Game Pass på Playstation? Så hans vilja att låta alla plattformar få tillgång är ju inte skitsnack, han har ju lyckats få spelen till allt utom playstation och Nintendo (även om det verkar på gång även där, plus några Xbox spel släppa där).

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Om jag inte har helt fel så har väl just Phil fått ett nej om att släppa Game Pass på Playstation? Så hans vilja att låta alla plattformar få tillgång är ju inte skitsnack, han har ju lyckats få spelen till allt utom playstation och Nintendo (även om det verkar på gång även där, plus några Xbox spel släppa där).

Nu vet inte jag om det stämmer så kan ej uttala mig om just det. Men det är ju knappast något bättre då man måste köpa en till tjänst för att ha tillgång till spelen. Blir ju typ ingen skillnad mot vad det är idag. Folk kan lira via molnet. Skulle han tillåta folk köpa spelen så är det en helt annan sak. Men tvivlar på att Sony sagt nej till just köp via deras plattform.

Medlem

Elder Scrolls 6 är ingen Legacy titel. Så förvänta er inte en PlayStation utgåva. Eller till något annat format än Xbox ekosystem.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Om jag inte har helt fel så har väl just Phil fått ett nej om att släppa Game Pass på Playstation? Så hans vilja att låta alla plattformar få tillgång är ju inte skitsnack, han har ju lyckats få spelen till allt utom playstation och Nintendo (även om det verkar på gång även där, plus några Xbox spel släppa där).

Samma som att Microsoft sagt nej till att ha ps+ på Xbox. Det glömmer folk gärna att ta upp.

Tänk att Xbox spelare kunnat spela Spiderman, God of War, Last of us, Ghost of tsushima mm om Microsoft inte sa nej.

Medlem

Faan vad gött om alla spel hade cross play och play anywhere, både sony och ms hade tjänat på det och framför allt vi spelare.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Faan vad gött om alla spel hade cross play och play anywhere, både sony och ms hade tjänat på det och framför allt vi spelare.

Någon fin källa på det påståendet?
Det jag har hittar direkt, är MS var inte intresserade av PS Now (+) sen Sony vägrade gamepass.
Taget snabbt när jag googlade.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Någon fin källa på det påståendet?
Det jag har hittar direkt, är MS var inte intresserade av PS Now (+) sen Sony vägrade gamepass.
Taget snabbt när jag googlade.

Mina egna åsikter men minecraft är väl världens mest sålda spel och det finns på alla plattformar. Tror inte ms tjänat mer på något annat spel.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Samma som att Microsoft sagt nej till att ha ps+ på Xbox. Det glömmer folk gärna att ta upp.

Tänk att Xbox spelare kunnat spela Spiderman, God of War, Last of us, Ghost of tsushima mm om Microsoft inte sa nej.

Nu har dom ju inte sagt nej till det, men att Sony gjort det antagandet om dom skulle vilja släppa sin tjänst på Xbox, medan game pass fått ett klart nej. Sedan är det ju skillnad på tjänsterna, där den ena finns till nästan allt och den andra till playstation. En kommer med spel dag1 och en några år senare när dom kostar som en pizza.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu har dom ju inte sagt nej till det, men att Sony gjort det antagandet om dom skulle vilja släppa sin tjänst på Xbox, medan game pass fått ett klart nej. Sedan är det ju skillnad på tjänsterna, där den ena finns till nästan allt och den andra till playstation. En kommer med spel dag1 och en några år senare när dom kostar som en pizza.

Tror du verkligen på allvar att Sony, Microsoft eller Nintendo har något som helst intresse av att släppa in sina största konkurrenters prenumerationstjänster på sina plattformar? Skulle ju vara århundradets självmål i så fall. De släpper bara sina tjänster på deras egna ekosystem med undantag för streaming(som inte ger den bästa upplevelsen).
När det kommer till PC så måste man också komma ihåg att det inte är PC de släpper spelen till utan Windows, så bara där är ju ett exempel på hur exklusiva dem är.

Man ska aldrig lita på MS då de alltid kommer göra vad som gynnar dem mest som exemplet med att Phil är negativ till exklusiva spel, men ändå inte har några problem med att släppa exklusiva spel.
Att GP skulle finnas på allt är bara trollande från Xbox och deras fans, då det bara sker på deras ekosystem eller deras villkor.

När DX släpps som open source eller på Linux kan vi börja prata om att vilja släppa sina spel till allt, men inte ens det kommer aldrig att hända, bara som streaming som ger en betydligt sämre upplevelse oberoende av vad man betalt för hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Samma som att Microsoft sagt nej till att ha ps+ på Xbox. Det glömmer folk gärna att ta upp.

Tänk att Xbox spelare kunnat spela Spiderman, God of War, Last of us, Ghost of tsushima mm om Microsoft inte sa nej.

Vi kan snacka PS+ på Xbox den dagen Sony släpper exklusiva titlar på PC samma dag som på PS, i stället för att vänta flera år, annars kan man inte ta Sony som seriös.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Någon fin källa på det påståendet?
Det jag har hittar direkt, är MS var inte intresserade av PS Now (+) sen Sony vägrade gamepass.
Taget snabbt när jag googlade.

Förstår inte varför han ska visa källa på en åsikt/önskan han har

Tänk om alla måste visa källa på sina åsikter

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror du verkligen på allvar att Sony, Microsoft eller Nintendo har något som helst intresse av att släppa in sina största konkurrenters prenumerationstjänster på sina plattformar? Skulle ju vara århundradets självmål i så fall. De släpper bara sina tjänster på deras egna ekosystem med undantag för streaming(som inte ger den bästa upplevelsen).
När det kommer till PC så måste man också komma ihåg att det inte är PC de släpper spelen till utan Windows, så bara där är ju ett exempel på hur exklusiva dem är.

Man ska aldrig lita på MS då de alltid kommer göra vad som gynnar dem mest som exemplet med att Phil är negativ till exklusiva spel, men ändå inte har några problem med att släppa exklusiva spel.
Att GP skulle finnas på allt är bara trollande från Xbox och deras fans, då det bara sker på deras ekosystem eller deras villkor.

När DX släpps som open source eller på Linux kan vi börja prata om att vilja släppa sina spel till allt, men inte ens det kommer aldrig att hända, bara som streaming som ger en betydligt sämre upplevelse oberoende av vad man betalt för hårdvaran.

Jag tror absolut det skulle kunna hända, speciellt iom att man väljer att satsa på andra saker, Xbox fokus är ju game pass och jag tror bara det kommer öka. Och nej, streaming ger inte en betydligt sämre upplevelse och fungerar på fler format än deras ekosystem.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vi kan snacka PS+ på Xbox den dagen Sony släpper exklusiva titlar på PC samma dag som på PS, i stället för att vänta flera år, annars kan man inte ta Sony som seriös.

Så Sony är inte seriösa när större delen av marknaden tycker dom gör fenomenala spel.
Trodde i slutändan att bra spel är det viktigaste inte att pc spelare känner sig kränkta att inte få spela vissa spel dag 1.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror du verkligen på allvar att Sony, Microsoft eller Nintendo har något som helst intresse av att släppa in sina största konkurrenters prenumerationstjänster på sina plattformar? Skulle ju vara århundradets självmål i så fall. De släpper bara sina tjänster på deras egna ekosystem med undantag för streaming(som inte ger den bästa upplevelsen).
När det kommer till PC så måste man också komma ihåg att det inte är PC de släpper spelen till utan Windows, så bara där är ju ett exempel på hur exklusiva dem är.

Man ska aldrig lita på MS då de alltid kommer göra vad som gynnar dem mest som exemplet med att Phil är negativ till exklusiva spel, men ändå inte har några problem med att släppa exklusiva spel.
Att GP skulle finnas på allt är bara trollande från Xbox och deras fans, då det bara sker på deras ekosystem eller deras villkor.

När DX släpps som open source eller på Linux kan vi börja prata om att vilja släppa sina spel till allt, men inte ens det kommer aldrig att hända, bara som streaming som ger en betydligt sämre upplevelse oberoende av vad man betalt för hårdvaran.

Sony kan ju släppa in Gamepass på konsolen och tjäna på det. Ex kan det ju finnas en egen variant av gamepass som tillåter en att köra på playstation där en del av summan går till sony. Finns ju redan en för xbox en för pc och en för båda.
Sonys plattform blir ju ännu mer attraktiv då eftersom man både kan spela deras exklusiva samt microsofts spel.

Men vem vet vad som sägs på dessa förhandlingsmöten. Båda parter vill väl ha massa pengar och skiter i användarna egentligen så länge de fortsätter använda deras produkter.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Mina egna åsikter men minecraft är väl världens mest sålda spel och det finns på alla plattformar. Tror inte ms tjänat mer på något annat spel.

Skrivet av Dragonflame:

Förstår inte varför han ska visa källa på en åsikt/önskan han har

Tänk om alla måste visa källa på sina åsikter

Ursäkta mig jag citerade fel
DarkSvenn1002 det blev fel ifrån min sida, var inte dig jag skulle svara/citera

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Men vem vet vad som sägs på dessa förhandlingsmöten. Båda parter vill väl ha massa pengar och skiter i användarna egentligen så länge de fortsätter använda deras produkter.

Jag tror ärligt talat inte att någon av dem kommit med något seriöst förslag kring abonnemangstjänster hos konkurrenten då de troligen är cirka 99,9 % säkra på vad svaret skulle bli (och vad de själva skulle svara i motsvarande situation).

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vi kan snacka PS+ på Xbox den dagen Sony släpper exklusiva titlar på PC samma dag som på PS, i stället för att vänta flera år, annars kan man inte ta Sony som seriös.

Du menar Windows? Varken Sony eller Xbox släpper spel till PC.

Eller menar du också att man inte kan ta Xbox Seriöst innan de släpper sina exklusiva spel på Playstation?

Skrivet av gundemannen:

Jag tror absolut det skulle kunna hända, speciellt iom att man väljer att satsa på andra saker, Xbox fokus är ju game pass och jag tror bara det kommer öka. Och nej, streaming ger inte en betydligt sämre upplevelse och fungerar på fler format än deras ekosystem.

Skrivet av Lilagröt:

Sony kan ju släppa in Gamepass på konsolen och tjäna på det. Ex kan det ju finnas en egen variant av gamepass som tillåter en att köra på playstation där en del av summan går till sony. Finns ju redan en för xbox en för pc och en för båda.
Sonys plattform blir ju ännu mer attraktiv då eftersom man både kan spela deras exklusiva samt microsofts spel.

Men vem vet vad som sägs på dessa förhandlingsmöten. Båda parter vill väl ha massa pengar och skiter i användarna egentligen så länge de fortsätter använda deras produkter.

Det kom ju fram till skillnad från vad Xbox sagt innan att Gamepass sänker övrig spelförsäljning markant. GP gör även att spelare är mindre intresserade av att köpa spel överhuvudtaget som inte finns GP.

Har väldigt svårt att se att Playstation skulle tjäna mer pengar på det, de är primärt ett mjukvarufötetag och marginalerna på hårdvara bör vara en väldigt liten del av deras förtjänst.
Sedan så kan man ju undra varför Xbox skulle vara sugna på att ge minst 30% av vad de tjänar på GP till Sony(samma procent som Sony brukar få från utvecklare). De bör vara betydligt mer motiverade att få hela kakan som med Windows eller Xbox. De vill ju inte ens släppa sina spel till Linux där de ändå skulle sluppit Playstation taxan.

12
Skriv svar