Nintendo utvecklas till ett nöjesföretag, med spel i centrum

Robot
Nintendo utvecklas till ett nöjesföretag, med spel i centrum

Bowser understryker det som tidigare sagts.

#nintendo


Medlem

Känns som detta kan komma att påverka spelen negativt med tiden, plus att Nintendo world har ju visat sig vara rätt b-igt, filmen sålde bra men det gav ju tyvärr bekräftelse att dom kan fortsätta skriva något så uselt och leksakerna gör dom ju inte själva.

Medlem

Tja, man har ju inte överlevt i 133 år utan att anpassa sig och utvecklas.

Det blir så märkligt och fantastiskt på samma gång med Doug's efternamn.

Medlem

Drömmen vore ju att Nintendo slutar att göra konsoler och släpper sina spel till Ps5 och Xbox istället, vilka jäkla spel Nintendo skulle kunna släppa!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Vad tror ni. Heter Switch 2 = Focus?

Medlem
Skrivet av Niklas Eriksson:

Det blir så märkligt och fantastiskt på samma gång med Doug's efternamn.

Det är underbart!😂

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad tror ni. Heter Switch 2 = Focus?

Det var tydligen någonting som ryktades som namn för Switch också, så det är antagligen bara något som surrar på internet och ingenting som Nintendo faktiskt överväger! Men det är ju möjligt att deras beryktade VR/MR-headset heter så. Det låter ändå logiskt! Sen är det ju intressant iom detta att de ryktas starta streamingservice också!

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Tja, man har ju inte överlevt i 133 år utan att anpassa sig och utvecklas.

I 134 år till och med nu den 23 september

Qus
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Drömmen vore ju att Nintendo slutar att göra konsoler och släpper sina spel till Ps5 och Xbox istället, vilka jäkla spel Nintendo skulle kunna släppa!

Ja Nintendo gör sjukt bra spel men konsolerna är alltid svaga tyvärr. Men samtidigt säljer dom ju fortfarande jäkligt bra.

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Drömmen vore ju att Nintendo slutar att göra konsoler och släpper sina spel till Ps5 och Xbox istället, vilka jäkla spel Nintendo skulle kunna släppa!

Man vet aldrig vad som händer i framtiden. Nästa gång det kommer en konsol som säljer så dåligt som Wii U så kanske Nintendo slutar göra konsoler och istället satsar på spelen och allt annat som de skapar i och med nöjesparker samt filmer.

Men troligtvis kommer det nog behövas minst två konsoler efter varandra som säljer så dåligt innan Nintendo överhuvudtaget bestämmer sig för att släppa till Xbox och Playstation istället.

Medlem
Skrivet av Qus:

Ja Nintendo gör sjukt bra spel men konsolerna är alltid svaga tyvärr. Men samtidigt säljer dom ju fortfarande jäkligt bra.

Snes, N64 och Gamecube var kraftfulla maskiner så det där stämmer inte. Det är mest att de två senare sålde minst sagt mediokert som de valde annan bana med Wii och det blev sådan enorm succé så de märkte att kraft inte håller lika hög dragningskraft som innovation och lekfullhet. Så de gick sin egen väg vilket har både gått bra (Wii, Switch) och katastrofalt (Wii U). Men "Switch 2" verkar bli kraftfull igen - ungefär i klass med PS4 Pro men med ny teknik leverera nästan som PS5. Samtidigt som den ska erbjuda någonting "nytt" igen. Kanske VR, kanske någon ny kontrollmetod. Vi får se.

Skrivet av anon_326145:

Man vet aldrig vad som händer i framtiden. Nästa gång det kommer en konsol som säljer så dåligt som Wii U så kanske Nintendo slutar göra konsoler och istället satsar på spelen och allt annat som de skapar i och med nöjesparker samt filmer.

Men troligtvis kommer det nog behövas minst två konsoler efter varandra som säljer så dåligt innan Nintendo överhuvudtaget bestämmer sig för att släppa till Xbox och Playstation istället.

Ja, det såg ju väldigt mörkt ut med Wii U men de har fått sådan revansch med Switch så det är nog ingen fara på ett bra tag. Men får de 2-4 Wii U kommer de nog ge upp. Först då kanske de gör en Sega men det är långt ifrån nu.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Drömmen vore ju att Nintendo slutar att göra konsoler och släpper sina spel till Ps5 och Xbox istället, vilka jäkla spel Nintendo skulle kunna släppa!

Jag tycker det vore trist om Nintendo skulle sluta att göra egna konsoler.

Både playstation och Xbox känns rätt tråkiga i jämförelse.

Nintendo har alltid kommit med galna nya idéer. Switch skapade en ny standard som handhållna datorer apar efter. Om inte ps och xbox var mycket mer kraftfull så tror jag säkert att de hakat på tåget och släppt egna hybridkonsoler.

Om sony hade en hybridkonsol skulle jag köpt den direkt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tycker det vore trist om Nintendo skulle sluta att göra egna konsoler.

Både playstation och Xbox känns rätt tråkiga i jämförelse.

Nintendo har alltid kommit med galna nya idéer. Switch skapade en ny standard som handhållna datorer apar efter. Om inte ps och xbox var mycket mer kraftfull så tror jag säkert att de hakat på tåget och släppt egna hybridkonsoler.

Om sony hade en hybridkonsol skulle jag köpt den direkt.

Framförallt är PS5 och XSX väldigt lika varandra (i arkitektur osv inte utseendemässigt) så Nintendo utgör sedan länge ett väldigt roligt och innovativt alternativ som inte bara är ungefär samma sak en gång till med två alternativa spel då och då. Nej, Nintendo behövs både som spelskapare men också konsol, kontroll och allehanda konstruktörer. Så mycket Nintendo bidragit med genom konsolhistorien som mycket annan teknik vilar på. Och utan Wii hade väl knappast Move eller Kinect kommit till - och utan Move-kontrollerna kanske inget PSVR? Så nej ser ingen vinst i att Nintendo gör en Sega och låter två likartade konsoler kriga om vad som finns kvar och mycket innovation dör ut under tiden.

1
Skriv svar