Nintendo har inga dlc-planer för Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan du ge exempel på tydliga tecken?
Känns ju som alla i spelet inte minns ett skit det nämns ju inte ens nått från förra spelet ich där var ju allt tom deppigare än totk. är inte Ganon samma som i förra spelet?

Allmäna tidslinjen, ja det är bara och glömma. Det hålls inte ens ihop med buntband utan står och balanseras på en smal tråd och h0lls ihop bara av dom som vill att det ska finnas en tidslinje 😂

Finns många karaktärer som man träffar igen som känner Link sen förra spelet. Alla fyra andra rasernas ledare tex.

Jag kan å enda sidan 100% hålla med om att det känns som att folk släppt förra spelets story väl lätt.
Jag kan dock devis förstå det som ett designval. Man behöver inte ha spelat förra för att förstå massa backstory.

Men jag tycker de kunde knutit ihop det lite bättre.

Jag tycker spelet är fantastiskt (om än givetvis inte samma revolution för formatet som BotW). Men jag hade gärna sett lite mer fokus på storyn.
30% mer cutscenes.
Och lite mer variation.
Precis som i BotW är huvudstoryn knuten till samma 4 raser. Och precis som i BotW är det exakt samma formula som möter en i varje hörn.

Jag ger TotK 9/10 i betyg. Mer/bättre story pch det hade varit 10/10

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det räcker för mig.
Jag tröttnade på spelet.
Tar en paus och avslutar det vid senare tillfälle.

Tröttnade efter 10 timmar, har inte rört det sedan dess.

Medlem

Får sålla mig till skaran som inte är helt sålda. Spelet är väldigt välgjort och extremt stort, men jag tycker att lite av "magin" från BotW saknas. Har lagt över 100 timmar på BotW, men redan efter ~30 timmar börjar TotK kännas lite ... långtråkigt?

Jag tycker inte direkt att The Depths tillför något och gloom är mest jobbigt. Byggandet känns lite påklistrat, och det är för sällan det faktiskt behövs för att lösa en uppgift. Men mitt huvudproblem är att utforskandet inte känns belönande. Även om man hittar en väl gömd kista i en avlägsen avkrok så innehåller den i bästa fall ett medelmåttigt vapen som ändå kommer gå sönder efter en strid, men den kan lika gärna innehålla 5 pilar eller en mindre ädelsten.

Tar en paus och provar Starfield, men kommer säkert återvända för att åtminstone klara storydelen.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag håller med er.
Gillade Breath of the wild väldigt mycket första gången jag spelade det.
Har klarat ut det fyra gånger!

Men något känns off med Zelda Tears of the kingdom. Det måste vara storyn eller något, man har som inte dragits in på samma sätt eller så har jag för mycket annat roligare att spela. Nu har jag bara kört i några timmar och inget sug att fortsätta så funderar på om man skall försöka på nytt från början om något år.

Skrivet av jaqob_:

Får sålla mig till skaran som inte är helt sålda. Spelet är väldigt välgjort och extremt stort, men jag tycker att lite av "magin" från BotW saknas. Har lagt över 100 timmar på BotW, men redan efter ~30 timmar börjar TotK kännas lite ... långtråkigt?

Jag tycker inte direkt att The Depths tillför något och gloom är mest jobbigt. Byggandet känns lite påklistrat, och det är för sällan det faktiskt behövs för att lösa en uppgift. Men mitt huvudproblem är att utforskandet inte känns belönande Även om man hittar en väl gömd kista i en avlägsen avkrok så innehåller den i bästa fall ett medelmåttigt vapen som ändå kommer gå sönder efter en strid, men den kan lika gärna innehålla 5 pilar eller en mindre ädelsten.

Tar en paus och provar Starfield, men kommer säkert återvända för att åtminstone klara storydelen.

Jag kan hålla med om att den där frihetskänslan går lite förlorad, då det är svårt att få den på nytt när konceptet och världen är densamma (med enorma förändringar såklart).

SEN smiskar det BotW på fingrarna i princip allt. La som sagt 255 timmar i TotK i jämförelse med 100 timmar i BotW.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan inte annat än hålla med till 110%.
Själv gav jag mer än 255 timmar och då fanns det fortfarande en hel del att göra i spelet. Kan tillägga att jag aldrig stötte på en enda bugg under hela äventyret. Bara att applådera till Nintendo med andra ord. 🙌

Jag stötte på en questbug och en staminabug men det var inget gamebreaking. Allt löstes med en restart och det är säkert patchat nu 🙂

Medlem
Skrivet av PGR1985:

SEN smiskar det BotW på fingrarna i princip allt. La som sagt 255 timmar i TotK i jämförelse med 100 timmar i BotW.

Det håller jag absolut med om. Har man varken spelat BotW eller TotK så ska man absolut välja TotK, det är bättre på allt. Så är kanske främst att jag inte tycker förändringarna är tillräckligt stora för att plöja ner 100 timmar till.

Medlem

I dagsläget ser det ut att va 50/50 mellan:
- De som börjat spela och klarat vs.
- De som börjat men inte klarat ut.

Åtminstone i den här tråden:
https://www.fz.se/forum/trad/455541-ej-klar-med-zelda-totk


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag stötte på en questbug och en staminabug men det var inget gamebreaking. Allt löstes med en restart och det är säkert patchat nu 🙂

Haha - okej. 😅

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Det håller jag absolut med om. Har man varken spelat BotW eller TotK så ska man absolut välja TotK, det är bättre på allt. Så är kanske främst att jag inte tycker förändringarna är tillräckligt stora för att plöja ner 100 timmar till.

Så är det nog. Nästan lyx för alla som ”missat” BotW och ger sig på TotK istället. 😅

Ett otroligt spel och ett otroligt företag. Det blir så tydligt när man spelar att det viktigaste för Nintendo var att vi skulle få ett så bra och content-fyllt spel som möjligt.

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Ett otroligt spel och ett otroligt företag. Det blir så tydligt när man spelar att det viktigaste för Nintendo var att vi skulle få ett så bra och content-fyllt spel som möjligt.

Så är det verkligen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan du ge exempel på tydliga tecken?
Känns ju som alla i spelet inte minns ett skit det nämns ju inte ens nått från förra spelet ich där var ju allt tom deppigare än totk. är inte Ganon samma som i förra spelet?

Allmäna tidslinjen, ja det är bara och glömma. Det hålls inte ens ihop med buntband utan står och balanseras på en smal tråd och h0lls ihop bara av dom som vill att det ska finnas en tidslinje 😂

Exakt samma setting, som dock påverkats av det som hände efter BotW till följd av Ganons nederlag! Är väl kanske mest estetiskt alltså det märks. Sen pratas det ju en del om att denna håller ihop med Skyward Sword och Twilight Princess.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Exakt samma setting, som dock påverkats av det som hände efter BotW till följd av Ganons nederlag! Är väl kanske mest estetiskt alltså det märks. Sen pratas det ju en del om att denna håller ihop med Skyward Sword och Twilight Princess.

Jo samma setting och värld men det känns som alla utom huvudkaraktärerna glömt allt.

Jag har alltid sett Zelda spel som standalone men att det är lite fan service att hinta saker från andra spel elöer vad man ska säga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Exakt samma setting, som dock påverkats av det som hände efter BotW till följd av Ganons nederlag! Är väl kanske mest estetiskt alltså det märks. Sen pratas det ju en del om att denna håller ihop med Skyward Sword och Twilight Princess.

Som jag skrev tidigare så tycker inte jag att något av de nya spelen BotW och TotK hänger ihop med de äldre. Men det får man ju bestämma själv. Det är det som är så bra, att det egentligen inte finns någon bestämd tidslinje som man måste följa.
Det är upp till varje spelare att avgöra, som detta jag skrev om längre upp, om den på Youtube som hade lagt upp sin teori.

Skrivet av ZeldasCastle:

Vill bara avsluta med en annan rolig teori som jag såg på Youtube för ett tag sedan.
Det var en person som hade gjort en egen tidslinje men de enda spelen som var med var:
Skyward Sword
Ocarina of Time
Twilight Princess
Breath of the Wild
Tears of the Kingdom

Anledningen var för att hen hade hittat kopplingar mellan Skyward Sword, Ocarina of Time och Twilight Princess i Breath of the Wild och Tears of the Kingdom.
Så med denna tidslinjen fick ju hen ta bort en hel del spel som inte kan hända om detta skulle gå ihop men det var ändå väldigt intressant.

Tycker att det är kul att höra olika typer av teorier 🙂

Dock kan det bli lite svårt att exempelvis ha med Wind Waker i en sådan tidslinje eftersom enligt den storyn så skapades exempelvis Korok och Rito efter att Hyrule hade översvämmats medan i de nya berättelserna så fanns de även när Hyrule skapades.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo samma setting och värld men det känns som alla utom huvudkaraktärerna glömt allt.

Jag har alltid sett Zelda spel som standalone men att det är lite fan service att hinta saker från andra spel elöer vad man ska säga.

Ja, som sagt det är mer estetiskt snarare än karaktärer står och ältar det som hänt i dialog.

Skrivet av anon_326145:

Som jag skrev tidigare så tycker inte jag att något av de nya spelen BotW och TotK hänger ihop med de äldre. Men det får man ju bestämma själv. Det är det som är så bra, att det egentligen inte finns någon bestämd tidslinje som man måste följa.
Det är upp till varje spelare att avgöra, som detta jag skrev om längre upp, om den på Youtube som hade lagt upp sin teori.

Dock kan man då inte ha med exempelvis Wind Waker i en sådan tidslinje eftersom enligt den storyn så skapades exempelvis Korok och Rito efter att Hyrule hade översvämmats medan i de nya berättelserna så fanns de även när Hyrule skapades.

Ja, det var en bra teori som överrensstämmer med något liknande jag sett på Youtube om senaste spelen och framförallt Twilight Princess - men det är som du säger mer personliga tolkningar än regelrätta sanningar huggna i sten. Det är som du säger mer öppet för egna tankar och funderingar kring hur allt hänger ihop. Och det kan jag tycka är fint i sig. Inte "spela det här sedan det här osv" vilket iofs kan vara praktiskt i sig men när det finns så många spel är det ändå svårt att hänga med i allt så det är enklare att sätta sig in varje spel för sig och inte en gigantisk lore med specifik ordning.

12
Skriv svar