Starfield har nu över sex miljoner spelare

Robot
Starfield har nu över sex miljoner spelare

Och är därmed Bethesdas största spelsläpp någonsin.

#Bethesda, #Starfield


Backloggens befriare

And commence urspårad tråd...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Grattis herr Todd "just upgrade your pc" Howard.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

And commence urspårad tråd...

Jag har fullt förtroende för våra FZ-kamrater. Vi är bättre än den vanliga internetpöbeln så denna tråd kommer hålla sig civiliserad och fri från sarkastiska över/underdrifter om spelets eventuella kvalitéer eller brist därpå.
Jag är lika säker på att No Man's Sky, Cyberpunk 2077 eller Baldur's Gate 3 inte heller kommer nämnas i en nyhetskommentar om Starfield.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

Undrar hur många som lirar på XB kontra PC? Kan det tänkas vara ett spel som gör att folk faktiskt köper en XB för att spela (stick i stäv med vad som sagts innan släpp)? Eller är fokus nya prenumeranter på GamePass via PC?


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Välförtjänt och förståeligt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Själv spelar jag via Game Pass. Men jag funderar på att köpa spelet för det är så pass bra.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Själv spelar jag via Game Pass. Men jag funderar på att köpa spelet för det är så pass bra.

Varför? Snacka om att bränna pengar

Medlem

Trodde inte jag skulle gilla starfield då det sas att det var som skyrim. Men jag små längtar tills barnen har somnat så jag kan spela igen. 4/5 sovande ungar ger jag det👍

Medlem

Jag tycker det är lite förvirrande med alla dessa siffror som inte riktigt säger så mycket.

Med tanke på att det största antalet spelare lär vara gamepass prenumeranter så blir det rätt snurrigt med hur man skall se det som deras ”största” släpp någonsin.

Om jag prenumererade på gp skulle jag garanterat oxå sitta och lira detta nu. Så i den sfären är det en framgång och det verkar ju sälja bra på Steam oxå. Men vad innebär det i pengar räknat? Kan kannibaliseringen via gp på försäljningen bli för stor?

Men men ska bli intressant och se hur det ser ut om ngn vecka eller så

Medlem

Skulle påbörja spelet igår men kommer tyvärr inte längre än huvudmenyn då spelet kraschar, trist så inväntar nog en patch. Har provat installera på nytt men det hjälper inte. Bara Starfield som beter sig så här..

Mer OT:
Räkna också alla spelare som inkommit efter köp av amd-produkter, särskilt i och med släppet av 7700 xt respektive 7800 xt som sålt som smör då många verkar hungra efter mer prisvärda grafikkort i det segmentet. Så ja, genidrag av AMD och troligen också planerat av Bethesda?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mycket bra spel! Trevligt att det är en succé så det visar att man faktiskt kan satsa på nya single player IPn.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle påbörja spelet igår men kommer tyvärr inte längre än huvudmenyn då spelet kraschar, trist så inväntar nog en patch. Har provat installera på nytt men det hjälper inte. Bara Starfield som beter sig så här..

[...]

Trist! Funkar bra för mig med AMD propp och nvidia gpu. (r5 3600 / 3080 10 GB). Nya drivisar och inga konstiga upplösningar?

Redaktör
Skrivet av Jönsen:

Varför? Snacka om att bränna pengar

Inte fel att stödja utveckare som gör spel man gillar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte fel att stödja utveckare som gör spel man gillar.

Sant, Köpte själv BotW 2 ggr. Först på Wii U som jag gav bort sen på Switch när jag köpte min OLED. D3 har jag oxå köpt 2 ggr. PC och Switch. D2R har jag köpt FYRA gånger. 2 till polare och 2 till mig på samma plattformar som D3.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte fel att stödja utveckare som gör spel man gillar.

Det är sant. Svårt att argumentera mot.

Medlem

Från 1 miljon till 6 miljoner, samtidigt ökade toppnoteringen på Steam från 176 000 till 217 000. Svagt att inte kunna mäta sig med indiespel som BG3.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Varför? Snacka om att bränna pengar

För att hen gillar spelet kanske?

Medlem

Jag var inte imponerad av spelet i början, men efter några timmar kommer spelet igång och jag gillar det mer och mer. Kul med något nytt även om det är ett typiskt Bethesda-spel. På gott och ont.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Trist! Funkar bra för mig med AMD propp och nvidia gpu. (r5 3600 / 3080 10 GB). Nya drivisar och inga konstiga upplösningar?

Exakt, senaste drivrutinerna och allt, även provat blåst rent dessa en gång utan framgång så jag vet inte....
har förvisso beställt ett 7800 xt som jag funderar på att hämta ut och se om det blir bättre efter det.
Nej, kör 1080p

Det jag kan tänka mig är om det är DLSS-modden som stör?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Exakt, senaste drivrutinerna och allt, även provat blåst rent dessa en gång utan framgång så jag vet inte....
har förvisso beställt ett 7800 xt som jag funderar på att hämta ut och se om det blir bättre efter det.
Nej, kör 1080p

Det jag kan tänka mig är om det är DLSS-modden som stör?

Din burk borde klara det fint. Kör igång första uppstarten utan mods sen testa aktivera om du inte redan testat.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

eld
Medlem
Skrivet av Jönsen:

Varför? Snacka om att bränna pengar

Kanske skaffade gamepass för att prova starfield, men 99 månaden blir nog väldigt mycket mer än att bara köpa starfield de kommande åren.

Medlem

Spelat på Steam Deck via Xcloud. Funkar finfint. Dock har det varit väntetid på 3 minuter senaste två kvällarna. Inte anledning att välta bord, men värt att nämnas.

Jag brukar inte gilla Bethesdaspel; tycker alltid dom känns livlösa och superhårt skriptade. Men detta kanske kan vara något - får se!

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Din burk borde klara det fint. Kör igång första uppstarten utan mods sen testa aktivera om du inte redan testat.

Testade byta ut en DLSS-fil och då kommer man i alla fall förbi introt, framgång!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av alx242:

Jag tycker det är lite förvirrande med alla dessa siffror som inte riktigt säger så mycket.

Med tanke på att det största antalet spelare lär vara gamepass prenumeranter så blir det rätt snurrigt med hur man skall se det som deras ”största” släpp någonsin.

Om jag prenumererade på gp skulle jag garanterat oxå sitta och lira detta nu. Så i den sfären är det en framgång och det verkar ju sälja bra på Steam oxå. Men vad innebär det i pengar räknat? Kan kannibaliseringen via gp på försäljningen bli för stor?

Men men ska bli intressant och se hur det ser ut om ngn vecka eller så

Håller med. En annan grej är ju alla med gamepass som bara "testar". Jag, och flera polare drog igång det för att se vad hypen var om, sprang runt några timmar och har inte spelat det sen dess.

Så det som känns mer spännande är hur många spelare som finns kvar om några veckor / nån månad.

Medlem

Riktigt kul för Bethesda! Spelarantalet lär öka ännu mer under helgen när de flesta är lediga. Gillar storheten och antalet valmöjligheter som förändrar och formar nya händelseförlopp i spelet. På så vis har spelet ett högt återspelningsvärde.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte fel att stödja utveckare som gör spel man gillar.

Skulle nog säga att han redan stödjer utvecklaren. Det är ju inte piratkopiering vi snackar om utan Game Pass.

Men visst man kan alltid stödja mer. Om Starfield släpps till hälften så många plattformar som Skyrim lär han få många tillfällen att stödja Bethesda de kommande åren

Medlem
Skrivet av kebbe:

Från 1 miljon till 6 miljoner, samtidigt ökade toppnoteringen på Steam från 176 000 till 217 000. Svagt att inte kunna mäta sig med indiespel som BG3.

1 miljon och 6 miljoner är två helt olika mätningar. Den ena syftar på samtida spelare, och den andra på hur många som spelat totalt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Från 1 miljon till 6 miljoner, samtidigt ökade toppnoteringen på Steam från 176 000 till 217 000. Svagt att inte kunna mäta sig med indiespel som BG3.

Ja den lilla indiepärlan Baldurs gate 3 med sina 400 developers och en utvecklingstid på 6 år

Grymma spel båda två så härliga tider.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Hmm, är det någon mer som känner sig vilse i spelet? Har svårt att få grepp på geografin i staden där jag är, var jag ska handla, lockpicking har jag typ chansat mig fram på och jag fattar inte hur skeppet funkar etc. Skyrim kom man ju in i direkt. Antar att det klarnar med tiden...

123
Skriv svar